Kaal, kaler, kaalst. En "geeft licht in het duister!"

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 22:40

DaraBariton schreef:
[ [url=m/eSCdoK.jpg]Afbeelding[/url] ]
Voor

[ [url=m/K8ltwV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Na


Vanavond is het haar eraf gegaan. Ben Dit jaar erg vroeg, hoop niet dat het heeel snel er weer op zit. Iemand daar ervaring mee? 2e keer zal nu wel moeten denk ik? Vorige 2 keer niet hoeven doen.. Maar toen was het november. ;)


Lekker shiney!

Linsey_X

Berichten: 1904
Geregistreerd: 28-01-08
Woonplaats: Voorne-Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 23:21

Wat een aparte kleurtjes komen er toch soms onder vandaan!

Ik heb mijn pony donderdag ook weer geschoren. Hij wordt niet meer zo fanatiek gereden, maar heeft duidelijk last van zijn vacht. Waardoor hij ook staat te zweten in rust. Maar eigenlijk is de voornaamste reden dat ik hem scheer is medisch. Hij heeft er erg aan zijn luchtwegen waardoor hij, als ik hem niet scheer, erg benauwd en down wordt. Zo loopt hij van een stukje wandelen al te puffen naast me en oogt hij zelfs een beetje ziek. Nu hij is geschoren is hij weer mega vrolijk en druk.

Wel is het altijd weer een aparte verschijning als hij geschoren is. Muisgrijs en wittige benen :D


Afbeelding


Afbeelding

Foto's zijn net na het scheren genomen, scheerstrepen zijn nu weggetrokken :+

ElineGC

Berichten: 966
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 00:51

Mijn shetlander had ook last van de warmte en dus voor het eerst geschoren. Ik had een scheerapparaat gehuurd bij de ruitersport winkel hier in de buurt. Had zelf 1 klein apparaatje. Helaas waren de messen bot, misten er tandjes en konden we niet overal goed bij omdat hij zo klein is. Super lelijk geworden dus. Kleine apparaat kon niet door de dikke vacht heen, we hebben het nog geprobeerd bij te werken, hield er mee op en na nog 2 kleine machines te hebben geprobeerd heb ik het opgegeven. Een totale mislukking :') even kijken hoe het bijgroeit en anders maar laten doen door een professional. Misschien dat ik eens met een professional mag meelopen om het te leren en dan zelf een machine aanschaffen. Anders ga ik maar niet meer scheren.... zie hier het resultaatAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 01:35

Hier een baantje uit de hals en borst. Mijn handen jeuken echt om haar helemaal te doen maar ze staat 24/7 buiten en dat is voor de winter niet praktisch. Gedoe met dekens als het straks echt slecht wordt. Zul je zien dat het een hele zachte winter wordt natuurlijk :') maar goed.

Van het voorjaar gaat madam wel kaal, ze had deze zomer ook nog een best dikke vacht namelijk.
Denk dat deze zich dan juist beter kan verstoppen in het donker haha

Afbeelding

Van de week gedaan, zit nu alweer haar op trouwens :x

Spoiler:
Vetjes teveel? Hoe kóm je erbij >;)

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-17 04:53

Skythelimit schreef:
[ [url=m/DRPlSc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Sky 1 week geleden geschoren hij had z’n dikke vacht. Paardlief vind het eerlijk en blijft netjes los staan als je bezig bent. Echt een supersky :')

Super leuk die Super S!
DaraBariton schreef:
[ [url=m/eSCdoK.jpg]Afbeelding[/url] ]
Voor

[ [url=m/K8ltwV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Na


Vanavond is het haar eraf gegaan. Ben Dit jaar erg vroeg, hoop niet dat het heeel snel er weer op zit. Iemand daar ervaring mee? 2e keer zal nu wel moeten denk ik? Vorige 2 keer niet hoeven doen.. Maar toen was het november. ;)

Knap geschoren. Er is een kans dat je een 2e x moet scheren. Only time will tell.


Linsey_X schreef:
Wat een aparte kleurtjes komen er toch soms onder vandaan!

Ik heb mijn pony donderdag ook weer geschoren. Hij wordt niet meer zo fanatiek gereden, maar heeft duidelijk last van zijn vacht. Waardoor hij ook staat te zweten in rust. Maar eigenlijk is de voornaamste reden dat ik hem scheer is medisch. Hij heeft er erg aan zijn luchtwegen waardoor hij, als ik hem niet scheer, erg benauwd en down wordt. Zo loopt hij van een stukje wandelen al te puffen naast me en oogt hij zelfs een beetje ziek. Nu hij is geschoren is hij weer mega vrolijk en druk.

Wel is het altijd weer een aparte verschijning als hij geschoren is. Muisgrijs en wittige benen :D


[ [url=m/PIvxTQ.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/4RHZjb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Foto's zijn net na het scheren genomen, scheerstrepen zijn nu weggetrokken :+

Mijn merrie wordt ook zo grijs. Grappig he :P wat kan helpen is de volgende keer even kort wassen. Dan zijn de scheerstrepen heel snel weg ;)


ElineGC schreef:
Mijn shetlander had ook last van de warmte en dus voor het eerst geschoren. Ik had een scheerapparaat gehuurd bij de ruitersport winkel hier in de buurt. Had zelf 1 klein apparaatje. Helaas waren de messen bot, misten er tandjes en konden we niet overal goed bij omdat hij zo klein is. Super lelijk geworden dus. Kleine apparaat kon niet door de dikke vacht heen, we hebben het nog geprobeerd bij te werken, hield er mee op en na nog 2 kleine machines te hebben geprobeerd heb ik het opgegeven. Een totale mislukking :') even kijken hoe het bijgroeit en anders maar laten doen door een professional. Misschien dat ik eens met een professional mag meelopen om het te leren en dan zelf een machine aanschaffen. Anders ga ik maar niet meer scheren.... zie hier het resultaat[ [url=m/B6KQYu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xlCJip.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xcfll3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Echt nooit en tenimmer met een scheermachine scheren waar tanden uit de messen missen. Je had je paard echt enorm open kunnen scheren! En met botte messen een wollige shet scheren is sowieso geen succes. Been there, done that :') een machine hoeft niet het einde van de wereld te kosten :)


ilaan schreef:
Hier een baantje uit de hals en borst. Mijn handen jeuken echt om haar helemaal te doen maar ze staat 24/7 buiten en dat is voor de winter niet praktisch. Gedoe met dekens als het straks echt slecht wordt. Zul je zien dat het een hele zachte winter wordt natuurlijk :') maar goed.

Van het voorjaar gaat madam wel kaal, ze had deze zomer ook nog een best dikke vacht namelijk.
Denk dat deze zich dan juist beter kan verstoppen in het donker haha

[ [url=m/aLsAnh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Van de week gedaan, zit nu alweer haar op trouwens :x

Spoiler:
Vetjes teveel? Hoe kóm je erbij >;)


Netjes :)