Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 5 [ 105 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kaal, kaler, kaalst. En "geeft licht in het duister!"

 
Profiel   

Sabbientje schreef
Voor het eerst hebben mijn paarden dit weekend een scheerapparaat van dichtbij gezien.
Bij beiden hebben we de borst en de hals geschoren in de hoop dat ze het dan wat beter hun warmte kwijt kunnen met rijden.
In overleg met mijn instructrice besloten te beginnen met hals en borst. Indien dat niet genoeg is, kunnen we altijd een stapje verder gaan

Helemaal scheren zit ik niet zo op te wachten, aangezien mijn paard Jan graag dekens sloopt.
En April niet blij wordt van dekens.
April denkt echter dat we in Siberiƫ leven en heeft meer haar op haar kont als een wolharige mammoet.....(een geluk ze heeft nooit last van een koude kont :') )
En Jan wordt daardoor aangestoken en doet gezellig mee met zijn bontjas.

Janneman
[ Afbeelding ]

Appelflap (let niet op de vuile blik van April, ze was echt mega pissed. :') Dat we haar hebben durven te mishandelen met een scheerapparaat. Ongehoord gewoon :+ )
[ Afbeelding ]

Ziet er prima uit. Ik vind de borst altijd het lastigste om te scheren. Al dat losse vel maakt het lastig om alle haren goed op te pakken. En idd. Er kan altijd meer vanaf :)


Rena100 schreef
Die van mij houdt tot nu toe een mooi dun vachtje, echt dun, geen dikke haren nog. Lijkt nog gewoon haar zomervachtje te hebben. Ze zweet ook weinig, laatst toen het ineens zo warm was, zweette ze iets, maar verder blijft ze aardig droog. Ze wordt wel moe en pompt ook wel, haar aders zetten zich ook op, maar zweten doet ze tot nu toe nog niet. Heb haar pas een paar maand dus echt veel kan ik er nog niet over zeggen :)

Er zijn bij mij op stal idd ook paarden die wel heel mooi dun in hun vacht zitten. Heerlijk <3


Tigra_ schreef
Ik scheer niet. Lijkt me gewoon niet zo fijn voor haar als ze altijd in de dekens moet. Daar heeft ze een hekel aan.
Ze staat altijd buiten en rijden gebeurt ook buiten. Dat ze zweten zie ik ook niet als een probleem ik ben ook nat van het zweet na het sporten. Die van mij krijgt over het algemeen geen super dikke vacht. Maar ik hou er wel van dat wollig vachtje. Verder zou het voor mij een groot nadeel zijn dat een paard niets kan zeggen en je dus op je eigen gevoel moet afgaan en als ik zie dat mensen een paard buiten gooien zonder dekens om foto's te maken vraag ik me echt af of een paard dat nou zo prettig vindt. Of buiten rijden zonder deken.

Nat vind ik ook geen probleem. Maar het zo gruwelijk warm hebben (vooral mn merrie heeft dat) dat ze niet meer willen werken terwijl ze anders heel werkwillig is, is voor mij voldoende om te scheren ;)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-17 08:59 



 
Profiel   

Ik scheer ook. En blij toe, want aankomend weekend wordt het weer warm. Een paar weken geleden stond hij al te zweten in de paddock (zonder inspanning) en is met rijden niet meer vooruit te branden. Hij maakt echt een Oostenrijkse vacht voor -10 aan. In augustus al. Vooral de ondervacht is echt heel dicht.
Zijn conditie is echt wel goed, maar hij heeft het gewoon snel warm. In de zomer overigens ook. Dan functioneert hij het beste met een graad of 15. En ergens snap ik het wel. Ik ga ook geen rondje rennen met een ski-jack als het 20 graden is :+
En nu heb ik weer een fijn werkend paard dat graag loopt.

Hier tijdens het scheren (1 helft kaal)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-17 10:08 



 
Profiel   

Ziet er super uit <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-17 10:11 



 
Profiel   

Peelie als je net uit Nederland komt is het hier warm in de winter. Na een tijdje wen je aan de temperaturen. De paarden zijn hier geboren wanneer het dan na ruim vier maanden 40 plus graden is geweest is nachtvorst en overdag tot max 10 heel koud. Ze maken dus ook gewoon een wintervacht aan plus de vacht reageert ook op het licht en het is hier vroeg donker. Dus ja dan is 2 dekens nodig. Er zijn zelfs showpaarden hier die nu in de lente nog met 2 katoenen dekens op staan. Ik ben iets gemakkelijker ik heb alles af gedaan. Wel een vliegenmasker want in het voorjaar zijn de vliegen heel vervelend en willen alleen maar in je ogen en neus zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-17 12:35 



 
Profiel   

wortel115 schreef
Peelie als je net uit Nederland komt is het hier warm in de winter. Na een tijdje wen je aan de temperaturen. De paarden zijn hier geboren wanneer het dan na ruim vier maanden 40 plus graden is geweest is nachtvorst en overdag tot max 10 heel koud. Ze maken dus ook gewoon een wintervacht aan plus de vacht reageert ook op het licht en het is hier vroeg donker. Dus ja dan is 2 dekens nodig. Er zijn zelfs showpaarden hier die nu in de lente nog met 2 katoenen dekens op staan. Ik ben iets gemakkelijker ik heb alles af gedaan. Wel een vliegenmasker want in het voorjaar zijn de vliegen heel vervelend en willen alleen maar in je ogen en neus zitten.

Ah. Ik zie nu dat je helemaal niet in Nederland zit :') dat verklaard een hoop :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-17 13:45 



 
Profiel   

Zonder scheren, ci 3 weken geleden na een half uurtje licht bakwerk:

[ img ]

Pony wordt 4 a 5 keer pw gereden, loopt op Z2 niveau. Conditie meer dan in orde, maar zodra hij zijn vacht begint te ontwikkelen is het zweten geblazen. Ongeschoren zweet hij nauwelijks .Vandaar dus

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-17 14:36 



 
Profiel   

Wat een knap kleurtje! <3

[ img ]
[ img ]
Nog even twee fototjes in het daglicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-17 17:37 



 
Profiel   

Als je het over mijn pony hebt: Dank je!!

Geschoren is het een heel stuk lichter..

[ img ]

Even wennen steeds, maar goed, uiterlijk vind ik dan toch minder belangrijk dan zijn comfort!


( Enne... jij hebt met de kleur van jouw pony's ook geen klagen!!)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-17 22:52 



 
Profiel   

[ img ]

Mijn snertlander heb ik afgelopen week voor de tweede keer geschoren, een super lelijk jachtmodel :o
eind augustus begin september word zijn vacht echt al aanzienlijk dikker/langer, maar ondanks dat hij al geschoren was heeft hij nog zeker drie weken zonder deken kunnen rond huppelen.
Nu staat hij onder een 0 grams dekentje en heeft hij laatst met die regen en wind wel onder een 100 grams deken gestaan, maar de volgende dag gelijk weer zijn regendeken erop (laten :+ ) leggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-17 23:01 



 
Profiel   

De mijne word dit seizoen ook weer geschoren. De reden is dat hij last heeft van zijn eigen wintervacht en kan het merken door dat zijn vacht vies en klam aan voelt en paard is minder happy.
dus gaan z'n wollies er af in ruil voor een vrolijk paard

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-17 23:29 



 
Profiel   

Punz schreef
Als je het over mijn pony hebt: Dank je!!

Geschoren is het een heel stuk lichter..

[ [url=m/vLkBGA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Even wennen steeds, maar goed, uiterlijk vind ik dan toch minder belangrijk dan zijn comfort!


( Enne... jij hebt met de kleur van jouw pony's ook geen klagen!!)

Ziet er super uit!

Ik moet zeker bij mijn ruin wel even wennen. Zijn donkere kleur is zo mooi. Nu is hij zo licht.

Maargoed. Gisteren gereden en nog was hij nat. Het was ook best warm. Blij toe dat die vacht er toch af is.


Lillian__ schreef
[ [url=m/2jMP9M.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn snertlander heb ik afgelopen week voor de tweede keer geschoren, een super lelijk jachtmodel :o
eind augustus begin september word zijn vacht echt al aanzienlijk dikker/langer, maar ondanks dat hij al geschoren was heeft hij nog zeker drie weken zonder deken kunnen rond huppelen.
Nu staat hij onder een 0 grams dekentje en heeft hij laatst met die regen en wind wel onder een 100 grams deken gestaan, maar de volgende dag gelijk weer zijn regendeken erop (laten :+ ) leggen.

Hij heeft bekant geen deken nodig zo dik zit het haar er op :') gaat hij uiteindelijk nog helemaal kaal deze winter?
lolotjeh schreef
De mijne word dit seizoen ook weer geschoren. De reden is dat hij last heeft van zijn eigen wintervacht en kan het merken door dat zijn vacht vies en klam aan voelt en paard is minder happy.
dus gaan z'n wollies er af in ruil voor een vrolijk paard

Je hebt helemaal gelijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 06:50 



 
Profiel   

Ik scheer niet. Ik hou hem kort doormiddel van dekens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 06:54 



 
Profiel   

Yenni schreef
Ik scheer niet. Ik hou hem kort doormiddel van dekens.

Dat werkt bij mijn paarden echt niet.

Het haar gaat er alleen maar plat van liggen waardoor het kort lijkt. Maar het is nog nooit kort gebleven bij mijn paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 07:02 



 
Profiel   

Voor mijn pony werkt het wel. In de winter is hij echt een teddy beer en met deken zijn de haren echt wel korter

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 07:04 



 
Profiel   

Yenni schreef
Voor mijn pony werkt het wel. In de winter is hij echt een teddy beer en met deken zijn de haren echt wel korter

Dat scheeld weer een scheerbeurt ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 07:06 



 
Profiel   

Ik was er dit jaar ook vroeger bij met een deken in de hoop dat de haargroei minder zou zijn. Het leek ook minder, maar zodra we lekker hebben gereden, half uur bakwerk, dan stoomt ze overal. Dus toch warm. Als we harder werken is het net een kletsnatte shetlander dus dr haren gaan er vrijdag af. Dan heb ik de tijd en kan ze lekker het warme weekend in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 07:10 



 
Profiel   

Akke_sSpring schreef
Ik was er dit jaar ook vroeger bij met een deken in de hoop dat de haargroei minder zou zijn. Het leek ook minder, maar zodra we lekker hebben gereden, half uur bakwerk, dan stoomt ze overal. Dus toch warm. Als we harder werken is het net een kletsnatte shetlander dus dr haren gaan er vrijdag af. Dan heb ik de tijd en kan ze lekker het warme weekend in.

Is ze makkelijk met scheren?

Het warme weekend in zonder haar zal ze vast fijn vinden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 07:12 



 
Profiel   

Ik scheer dit jaar ook niet.
We blijven dit jaar 24/7 op de wei (gaan misschien verhuizen) hebben op deze wei geen schuilstal (mag niet,ook niet verplaatsbaar). Dus dan vind ik met dekens werken ook niks. Kunnen nergens even met een zweetdeken staan. Als we stallen hebben, hebben plekje met stallen land en bak op het oog. Dat ik wel dekens ga gebruiken omdat ze dan op stal kunnen drogen met zweetdeken ofzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 07:18 



 
Profiel   

Die tuiger van mij gaat ook bloot dit jaar, ze begint nu echt flink te vergaren, dus eind oktober/begin november ga ik het er af halen.
Ik heb nog nooit eerder een paard geschoren dus dat wordt nog wel interessant, gelukkig is ze heel braaf met benen dus dan komt de rest ook wel goed denk ik zo.

Mocht het een ravage worden dan huur ik jou gewoon lekker in voor de volgende keer TS :9


Wat doen jullie met het hoofd? Ik durf het niet aan in het helemaal te scheren, ben bang dat dat heel lelijk wordt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 07:33 



 
Profiel   

Ik twijfel of ik moet scheren
Mijn lusitano denkt ook dat hij op wintersport gaat. Ook nu al een dikke teddy vacht. Hij heeft er zelf niet zo veel last van. Staat gewoon met een deken op. Zweet (nog) niet extreem met rijden.
Ik loop alleen wel tegen het feit aan dat wassen wel echt een probleem is. En aangezien hij licht van kleur is en een varken is moet hij wel steeds gewassen worden voor wedstrijd. En hij droogt nooit op tijd op natuurlijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 07:49 



 
Profiel   

JoycexEnya schreef
Ik scheer dit jaar ook niet.
We blijven dit jaar 24/7 op de wei (gaan misschien verhuizen) hebben op deze wei geen schuilstal (mag niet,ook niet verplaatsbaar). Dus dan vind ik met dekens werken ook niks. Kunnen nergens even met een zweetdeken staan. Als we stallen hebben, hebben plekje met stallen land en bak op het oog. Dat ik wel dekens ga gebruiken omdat ze dan op stal kunnen drogen met zweetdeken ofzo.

Duidelijk! Blijf je wel rijden?


DreamGuide schreef
Die tuiger van mij gaat ook bloot dit jaar, ze begint nu echt flink te vergaren, dus eind oktober/begin november ga ik het er af halen.
Ik heb nog nooit eerder een paard geschoren dus dat wordt nog wel interessant, gelukkig is ze heel braaf met benen dus dan komt de rest ook wel goed denk ik zo.

Mocht het een ravage worden dan huur ik jou gewoon lekker in voor de volgende keer TS :9


Wat doen jullie met het hoofd? Ik durf het niet aan in het helemaal te scheren, ben bang dat dat heel lelijk wordt...

Ik scheer ook voor klanten. Dus dat kan altijd ;)

Ik heb voor het eerst het hele hoofd van mijn ruin geschoren. Hij bleef bijzonder braaf staan. Stilstaan is daarbij wel heel belangrijk. Anders dan wordt het wel heel lelijk.


Donna89 schreef
Ik twijfel of ik moet scheren
Mijn lusitano denkt ook dat hij op wintersport gaat. Ook nu al een dikke teddy vacht. Hij heeft er zelf niet zo veel last van. Staat gewoon met een deken op. Zweet (nog) niet extreem met rijden.
Ik loop alleen wel tegen het feit aan dat wassen wel echt een probleem is. En aangezien hij licht van kleur is en een varken is moet hij wel steeds gewassen worden voor wedstrijd. En hij droogt nooit op tijd op natuurlijk

Je zou het even aan kunnen kijken. Maar als wassen echt zo'n probleem is kan je toch overwegen te scheren.

Heb je een foto van de vacht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 07:56 



 
Profiel   

Lekker uit hun winfervacht :) ze waren al knap nu nog knapper :j

Ik scheer meestal de hals en de onderkant van de pony's (benen buik) het jachtmodel idee aangezien ze voor de wagen lopen en ik veel buiten train laat ik er liever nog een 'boven' dekentje op liggen.
Ik heb ze nog niet geschoren maar ze zijn wel ineens al in hun wintervacht geschoten, dat zal niet lang meer duren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 08:05 



 
Profiel   

Heb zo geen foto van de vacht. Zal vanmiddag eens kijken
Komend weekend ook wedstrijd maar dan kan ik hem zaterdag al wassen en blijft hij daarna binnen en duim ik dan hij zondag droog en schoon is. haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 08:12 



 
Profiel   

NienSCHaap schreef
Lekker uit hun winfervacht :) ze waren al knap nu nog knapper :j

Ik scheer meestal de hals en de onderkant van de pony's (benen buik) het jachtmodel idee aangezien ze voor de wagen lopen en ik veel buiten train laat ik er liever nog een 'boven' dekentje op liggen.
Ik heb ze nog niet geschoren maar ze zijn wel ineens al in hun wintervacht geschoten, dat zal niet lang meer duren.

Als ik nog zou mennen zou ik dat ook gedaan hebben ;)


Donna89 schreef
Heb zo geen foto van de vacht. Zal vanmiddag eens kijken
Komend weekend ook wedstrijd maar dan kan ik hem zaterdag al wassen en blijft hij daarna binnen en duim ik dan hij zondag droog en schoon is. haha

Ik ben benieuwd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 08:21 



 
Profiel   

Peelie schreef
Ik scheer ook voor klanten. Dus dat kan altijd ;)

Ik heb voor het eerst het hele hoofd van mijn ruin geschoren. Hij bleef bijzonder braaf staan. Stilstaan is daarbij wel heel belangrijk. Anders dan wordt het wel heel lelijk.


Haha, ja klopt ik zag je berichtje op facebook.
Ze staat normaal gesproken behoorlijk goed stil, maar bij het hoofd zal ze die denk ik wel optillen, en het betreft een paard van 1m82 dus dan moet ik op een ladder gaan staan. :') Ik doe denk ik gewoon zo'n half hoofdje..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 08:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 5 [ 105 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen