Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 5 [ 105 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kaal, kaler, kaalst. En "geeft licht in het duister!"

 
Profiel   

Afgelopen vrijdag hebben we Aranca ook geschoren. Altijd weer een feest... Al hebben we inmiddels al een groot deel van de handleiding gekraakt.
Aranca vindt scheren niet zo tof zeg maar, alleen het moet wel wat er valt gewoon niet mee te rijden anders..
Dinsdag heb ik gereden terwijl ze geschoren was en nóg zweette ze enorm :=
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 16:22 



 
Profiel   

Afgelopen dinsdag was Nash idd ook nog erg na na het rijden. Maar doordat hij nu zo kort in zijn vacht zit wel makkelijk droog en het oude zweet is er zo vanaf gepoetst.

Wat vind ze niet tof aan het scheren?

Mijn ervaring is dat paarden het vaan bij de billen/flank en bij de kaak/het hoofd het niet leuk vinden. Somminge paarden wennen daar nooit aan. En andere vinden het heerlijk. Mijn merrie gaat er echt voor staan. Die vind het heerlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 16:26 



 
Profiel   

Peelie schreef
Afgelopen dinsdag was Nash idd ook nog erg na na het rijden. Maar doordat hij nu zo kort in zijn vacht zit wel makkelijk droog en het oude zweet is er zo vanaf gepoetst.

Wat vind ze niet tof aan het scheren?

Mijn ervaring is dat paarden het vaan bij de billen/flank en bij de kaak/het hoofd het niet leuk vinden. Somminge paarden wennen daar nooit aan. En andere vinden het heerlijk. Mijn merrie gaat er echt voor staan. Die vind het heerlijk.

Nouja dat is dus het vreemde. Ze is vooral extreem gevoelig op de flanken/elleboog. Kaak scheren gaat prima net als oren. Billen ook, maar onder de buik is al een gevarenzone (ze heeft nogal losse achterbenen tijdens het scheren).

Dus we beginnen met het grote scheerapparaat, doen daar zoveel mogelijk mee, daarna naar een kleiner scheerapparaat en dan de kleinere dingen gebruiken we even kort een praam. Niet lief, maar dan gaat het wel snel.
Ze ziet er dus na het scheren niet uit.. Maarja dat nemen we maar voor lief. Als het maar functioneel is.

Benen komen we trouwens ook niet aan... Dat is zelfmoord :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 16:33 



 
Profiel   

Peelie schreef
Shettepret schreef
Jup hier ook aan het scheren geweest afgelopen maandag! Pony lief haalde ik al bezweet van het land en dan moest hij nog aan het werk. Echt geen doen.
Dus de helft eraf en nu een happy pony!!

[ Afbeelding ]

Super Stapper op de bips
[ Afbeelding ]

Wat een schatje! Die S is te leuk!


Haha, dat is zijn dekmantel. Hij is namelijk een vreselijk ondeugend monster! :=
Maar zo lijkt hij idd best schattig!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 16:39 



 
Profiel   

Die van mij gaat echt van super donkerbruin naar lichtgrijs.

[ img ] Niet Geschoren.

[ img ] Wel geschoren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 16:43 



 
Profiel   

Marjoow schreef
Peelie schreef
Afgelopen dinsdag was Nash idd ook nog erg na na het rijden. Maar doordat hij nu zo kort in zijn vacht zit wel makkelijk droog en het oude zweet is er zo vanaf gepoetst.

Wat vind ze niet tof aan het scheren?

Mijn ervaring is dat paarden het vaan bij de billen/flank en bij de kaak/het hoofd het niet leuk vinden. Somminge paarden wennen daar nooit aan. En andere vinden het heerlijk. Mijn merrie gaat er echt voor staan. Die vind het heerlijk.

Nouja dat is dus het vreemde. Ze is vooral extreem gevoelig op de flanken/elleboog. Kaak scheren gaat prima net als oren. Billen ook, maar onder de buik is al een gevarenzone (ze heeft nogal losse achterbenen tijdens het scheren).

Dus we beginnen met het grote scheerapparaat, doen daar zoveel mogelijk mee, daarna naar een kleiner scheerapparaat en dan de kleinere dingen gebruiken we even kort een praam. Niet lief, maar dan gaat het wel snel.
Ze ziet er dus na het scheren niet uit.. Maarja dat nemen we maar voor lief. Als het maar functioneel is.

Benen komen we trouwens ook niet aan... Dat is zelfmoord :=

Zulk soort paarden ken ik idd ook. Lastig scheren is dat. Zeker als ze de huid iedere keer weg trekken. Dan krijgen ze van die hapjes :P
Shettepret schreef
Peelie schreef

Wat een schatje! Die S is te leuk!


Haha, dat is zijn dekmantel. Hij is namelijk een vreselijk ondeugend monster! :=
Maar zo lijkt hij idd best schattig!!

Is dat niet altijd met die kleintjes :=


SavannahNx schreef
Die van mij gaat echt van super donkerbruin naar lichtgrijs.

[ [url=m/UFtkbO.jpg]Afbeelding[/url] ] Niet Geschoren.

[ [url=m/Hafgcj.jpg]Afbeelding[/url] ] Wel geschoren.

Ziet er netjes uit :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 16:58 



 
Profiel   

Hihi dankje! Dit is wel al 2 jaar geleden maar ze word elk jaar geschoren! De andere twee arabiertjes hebben altijd echt nog hun zomervachtje en zij komt altijd heel erg teddybeer in haar vacht :+ en vaak krijg ze een mooi hartje of een mooi sterretje op jaar bil :’)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 21:45 



 
Profiel   

Gisteren mijn haf ook geschoren.
Zijn conditie is prima, is getraind voor endurance, maar hij heeft het gewoon snel warm.

Gisteravond tijdens de verenigingsles (na het scheren) was hij toch alsnog drijfnat, alleen was hij nu na het uitstappen op de hals en de flanken alweer droog en kwam hij volledig droog (dus ook op de zadelplek) de trailer af thuis (kwartiertje rijden).

Van de zomer had ik hem voor een wedstrijd ook al eens geschoren omdat hij door het vage weer eigenlijk een net te lange zomervacht had aangemaakt, dat was met endurance wedstrijden gewoon echt niet fijn.

Ik heb het hele lijf geschoren, min een dekje "gelpad" op de rug.
Hoofd en benen kom ik ook niet aan, te veel werk :')

Mijn ouwe gebakkie van 29 scheer ik sinds vorig jaar niet meer, we doen nu wat rustiger aan met bosritjes en hij krijgt de kans om goed op te drogen voor hij weer naar buiten gaat.
Die is nu super teddy zacht, vacht is denk ik 4 cm lang al.
Toen hij nog zo'n 4x per week fanatiek in het bos gereden werd, toonde hij altijd erg blij als ik hem weer in een jachtpatroon geschoren had.
Hij werd pas fanatiek als hij door en doornat was, want dan werkte de koel-functie pas.
Wanneer ik dan hals, borst en buik scheerde, had ik weer een zoveel blijere en fittere pony onder het zadel!

Dus ja, hier ook een scheerder :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 07:08 



 
Profiel   

Heey duidelijk verhaal Marije! Leuk :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 07:19 



 
Profiel   

Een hele hoop reacties dus heb niet alles gelezen!

Maar wauw wat zijn jou haffies mooi geschoren! Je ziet ook amper strepen ofzo. Mag ik vragen hoe je dat voor elkaar krijgt? Bij mij zie je altijd strepen de eerste paar dagen... Ook als mijn messen net geslepen zijn dus ik snap niet hoe dat komt :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 11:32 



 
Profiel   

Misschien dat je te kracht/druk met de machine. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 11:41 



 

Ik heb in augustus al voor het eerst geschoren. Nog nooit zo vroeg geweest maar was echt nodig := Inmiddels zit er zo'n pak haar op dat ik eigenlijk vorige week weer had moeten scheren, maar dat wordt dit weekend. Ik ben er nog niet altijd even handig in, moet mijn pony rustig houden en ondertussen scheren, maar dat is af en toe lastig als alles zo klein is :') Dus het wordt niet altijd even mooi :D

[ img ]

Hals, beentjes en hoofd heb ik een paar dagen later gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 11:46 



 
Profiel   

Bij ons worden ze ook geschoren. Er wordt mee gemend en ohz gereden. Zonder scheren zijn ze gewoon echt drijf nat en vind ik ze ook futlozer. Dus wij gaan ook met dekens slepen deze winter!
Nu zitten ze nog heerlijk kort in de vacht, enige verschil is dat hij al iets donkerder qua vachtkleur toont, maar ik zie nog niet echt dat de vacht heel veel dikker is. Dus we stellen mooi nog eventjes uit :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 12:24 



 
Profiel   

Chay_Flame schreef
Een hele hoop reacties dus heb niet alles gelezen!

Maar wauw wat zijn jou haffies mooi geschoren! Je ziet ook amper strepen ofzo. Mag ik vragen hoe je dat voor elkaar krijgt? Bij mij zie je altijd strepen de eerste paar dagen... Ook als mijn messen net geslepen zijn dus ik snap niet hoe dat komt :P

Het is een stukje ervaring, maar ook het sport messen wat je gebruikt is belangrijk. Ik gebruik een 31 tands ondermes en een 15 tand bovenmes.

Wat ook goed helpt is na het scheren je paard even te wassen dan is alle olie van de messen en huidvet van de vacht. Dan zijn de scheerstrepen zo weg.

Marcella schreef
Misschien dat je te kracht/druk met de machine. :o

Daar heeft het wel mee temaken. Is niet echt uit te leggen over internet :P


xJitskee schreef
Ik heb in augustus al voor het eerst geschoren. Nog nooit zo vroeg geweest maar was echt nodig := Inmiddels zit er zo'n pak haar op dat ik eigenlijk vorige week weer had moeten scheren, maar dat wordt dit weekend. Ik ben er nog niet altijd even handig in, moet mijn pony rustig houden en ondertussen scheren, maar dat is af en toe lastig als alles zo klein is :') Dus het wordt niet altijd even mooi :D

[ [url=m/HCRbRU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hals, beentjes en hoofd heb ik een paar dagen later gedaan.

Ziet er prima uit. Het is wel altijd handig om een 2e persoon in de buurt te hebben. Een pony rustig houden en een hand helpen kan het scheren een stuk makkelijker maken voor jou!


Inney schreef
Bij ons worden ze ook geschoren. Er wordt mee gemend en ohz gereden. Zonder scheren zijn ze gewoon echt drijf nat en vind ik ze ook futlozer. Dus wij gaan ook met dekens slepen deze winter!
Nu zitten ze nog heerlijk kort in de vacht, enige verschil is dat hij al iets donkerder qua vachtkleur toont, maar ik zie nog niet echt dat de vacht heel veel dikker is. Dus we stellen mooi nog eventjes uit :D

Je hebt helemaal gelijk! Als het nog niet nodig is zou ik het ook zo lang mogelijk uitstellen. De kans dat ik nu 2x of misschien zelfs 3x moet scheren zit er heel dik in. Het liefste doe ik het maar 1x.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 13:06 



 
Profiel   

Mijn paard vindt scheren heerlijk! Gaat er helemaal voor staan en kriebelt flink terug.
Wij laten hem altijd door iemand scheren, hebben zelf geen apparaat en ik heb eerlijk gezegd ook geen zin om het te leren :P Degene die het doet doet altijd in een keer een aantal paarden op stal. En zij kan het heel netjes dus we laten het lekker door haar doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 13:40 



 
Profiel   

Mijn merrie vind het ook zo lekker. Echt super schattig. Ze weet dan ook niet meer waar ze het moet zoeken :')

Ik vind scheren super leuk :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 15:56 



 
Profiel   

Ik deed nooit aan scheren met mijn paard. Was gek genoeg niet nodig. Stond met 0 grams regendeken op maar had een mooie vlakke vacht. Ook een winter waarbij ze vakantie had en toen was het een heerlijk bolletjewolletje. Zo kan het dus wel, zo'n dikke vacht aanmaken.

Nu bij haar nieuwe baasje wordt ze ook niet geschoren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 16:19 



 
Profiel   

Ik heb vanmiddag het mes over mn vriend gehaald! Zn hoofd en benen zijn momenteel nog harig, ik had niemand om me te helpen en dan wrden zijn benen toch lastig. Dus dit gebeurt maandag :)

Tijdens het scheren
[ img ]

En done
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 16:25 



 
Profiel   

Ik vind scheren niks aan al de gekriebel van die haartjes erna. Wassen doe ik eigenlijk nooit, maar wel vaak even heel lichtjes afsponzen met teatree lotion door het water. Paar minuutjes zweetdeken op (tijd scheermachine klaar maken en scheren maar).

Zou ik wassen kan ik uren gaan wachten tot hij droog is met daarbij risico dat hij kou op zijn spieren krijg.

Toch nog foto's gevonden op Facebook. :D
[ img ]
Pony wilde alleen niet zichtbaar op de foto. :')
[ img ]
Dit was net geschoren en vorig jaar 2x keren scheren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 16:43 



 
Profiel   

Kaus schreef
Ik deed nooit aan scheren met mijn paard. Was gek genoeg niet nodig. Stond met 0 grams regendeken op maar had een mooie vlakke vacht. Ook een winter waarbij ze vakantie had en toen was het een heerlijk bolletjewolletje. Zo kan het dus wel, zo'n dikke vacht aanmaken.

Nu bij haar nieuwe baasje wordt ze ook niet geschoren.

Als het niet nodig is zou ik het ook niet doen ;) mijn ruin is de afgelopen 2 jaar ook niet geschoren geweest.


Renee_S schreef
Ik heb vanmiddag het mes over mn vriend gehaald! Zn hoofd en benen zijn momenteel nog harig, ik had niemand om me te helpen en dan wrden zijn benen toch lastig. Dus dit gebeurt maandag :)

Tijdens het scheren
[ [url=m/jGKkHS.png]Afbeelding[/url] ]

En done
[ [url=m/2zq0kM.png]Afbeelding[/url] ]

Persoonlijk zou ik bij het achterbeen van beneden naar boven langs de spierbuiken scheren. Nu lijkt zijn kruis nog platter dan het al is. Berder netjes geschoren ;)


Marcella schreef
Ik vind scheren niks aan al de gekriebel van die haartjes erna. Wassen doe ik eigenlijk nooit, maar wel vaak even heel lichtjes afsponzen met teatree lotion door het water. Paar minuutjes zweetdeken op (tijd scheermachine klaar maken en scheren maar).

Zou ik wassen kan ik uren gaan wachten tot hij droog is met daarbij risico dat hij kou op zijn spieren krijg.

Toch nog foto's gevonden op Facebook. :D
[ Afbeelding ]
Pony wilde alleen niet zichtbaar op de foto. :')
[ Afbeelding ]
Dit was net geschoren en vorig jaar 2x keren scheren.

Appart patroon! Hoe ben je daar zo op gekomen?

Het kriebelen na het scheren vind ik ook het ergste. Maar het scheren zelf vind ik wel leuk.

Een overall aantrekken helpt behoorlijk tegen het scheren ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 17:28 



 
Profiel   

Dit scheermodel is in de loop van de jaren ontstaan. Een van de dingen waar pony wel een hekel aan heeft is buik scheren (soms behalve als hij jeuk heeft daar) en tel daar dat hij buiten ook graag ligt en daar toch geen deken zit. En pony is soms creatief in het zorgen dat baas uitschiet dus soms moeten we ook smokkelen.

Als pony vind dat ergens extra geschoren moet worden weet hij vaak wel iets te vinden om dat voor elkaar te krijgen. :') Zo is het driehoekje op zij kont bij de staart ook al eens bijna gesneuveld. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 17:47 



 
Profiel   

Mijn bijrijd fries is ook zeiknat na het rijden, druppels op dr voorhoofd, keel en borst. Rest is gewoon drijfnat
Bij vorige eigenaresse werd ze niet geschoren omdat zij alleen rustig in de bossen reed en bang was dat ze her koud kreeg. Nu met nieuwer eigenaresse weet ik het niet, maar mijn voorkeur is wel scheren...

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 18:15 



 
Profiel   

Marcella schreef
Dit scheermodel is in de loop van de jaren ontstaan. Een van de dingen waar pony wel een hekel aan heeft is buik scheren (soms behalve als hij jeuk heeft daar) en tel daar dat hij buiten ook graag ligt en daar toch geen deken zit. En pony is soms creatief in het zorgen dat baas uitschiet dus soms moeten we ook smokkelen.

Als pony vind dat ergens extra geschoren moet worden weet hij vaak wel iets te vinden om dat voor elkaar te krijgen. :') Zo is het driehoekje op zij kont bij de staart ook al eens bijna gesneuveld. _O-

Als het werkt werkt het ;) dat is het belangrijkste :D


Joanne1987 schreef
Mijn bijrijd fries is ook zeiknat na het rijden, druppels op dr voorhoofd, keel en borst. Rest is gewoon drijfnat
Bij vorige eigenaresse werd ze niet geschoren omdat zij alleen rustig in de bossen reed en bang was dat ze her koud kreeg. Nu met nieuwer eigenaresse weet ik het niet, maar mijn voorkeur is wel scheren...

Tijd om met de eigenaresse te gaan overleggen dus ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 18:21 



 
Profiel   

[ img ]
Sky 1 week geleden geschoren hij had z’n dikke vacht. Paardlief vind het eerlijk en blijft netjes los staan als je bezig bent. Echt een supersky :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 21:13 



 
Profiel   

[ img ]
Voor

[ img ]
Na


Vanavond is het haar eraf gegaan. Ben Dit jaar erg vroeg, hoop niet dat het heeel snel er weer op zit. Iemand daar ervaring mee? 2e keer zal nu wel moeten denk ik? Vorige 2 keer niet hoeven doen.. Maar toen was het november. ;)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 22:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 5 [ 105 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen