Probleem paard, Fjord, met meerdere problemen.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Probleem paard, Fjord, met meerdere problemen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-17 11:29

Help ik heb een probleem paard volgens bokt.
Ze heeft volgens bokt denk ik een heropvoedings kamp nodig en diverse andere zaken.

Spoiler:
En nee, ze gaat niet weg, is echt briljant paard, zo leuk, blij, brutaal en vrolijk speels overal altijd tussen in stekend monster :+ <3


Help mijn paard heeft geprobeerd me ernstig te verwonden door me een emmer naar mijn hoofd te gooien.
https://www.facebook.com/10001266076914 ... 312998491/

Help mijn paard heeft geen respect voor mijn persoonlijke ruimte (of die van anderen)

Imagine... Je staat bij het draad om de paarden binnen te gaan halen, je staat vastgezogen tot aan je enkels in de blub... In de verte zie je Hepsie opkijken, haar oren bewegen snel heen en weer en staan ineens naar voren gericht, haar ogen krijgen een ondeugende twinkeling en haar neusje trekt ze op en dan... Dan stormt ze op je af!!!! Je staat daar al zwaaiend en reopend, maar stoppen?? HOOOOOOoooo maar, uiteindelijk schiet ze net langs je heen.
Spoiler:
Bij deze herhaaldelijke acties zijn tot op heden geen gewonden gevallen, anders dan dat het veel modder op gezichten en kleding en overuren wasdraaien op heeft geleverd dus geen ongemakken.


Heel opdringerig en kan nergens afblijven zit als ze de kans krijgt altijd aan je te peuteren.
En ja, ze heeft een keer mijn bijrijder echt in d'r hand gebeten en die is altijd lief, maar zelfs die is toen ontploft. Nadeel is dat Heps de mentaliteit heeft van "Nog een keer!!!!!!" 8-)
Afbeelding

Ze valt ook andere paarden lasting, dus het probleem is groter dan dat ze het alleen bij mensen doet.


Spoiler:
En nee, we zijn echt niet alleen maar aaitje aaitje koetsjiekoetsje geweest als dat monster eens stukje mens beet had zwaaide er echt wel een overgebleven menselijk onderdeel, maar blijkbaar kunnen wij mensen niet zo hard stampen of bijten als haar 4 benige vrienden, waar ze overigens ook wel eens meer respect voor zou kunnen tonen, want met een blij hoofd stapt ze zo overal op af en als je niet oplet, zit het er nog aan ook. Behang is op, muur ook, dus we moeten het er maar mee doen.


Help, mijn paard blijft rennen en bokken in de paddock....

Spoiler:
Tja, ze staat er gewoon niet graag alleen, hoeft ook niet, want ze heeft vrienden, maar die moet je wel even gaan halen als je ze een keer niet tegelijk mee hebt genomen naar de paddock. Overigens ook wel handig, als je vind dat ze moet bewegen (dat is toch wel eens het idee van de paddock) en je zet haar er alleen in heeft ze in ieder geval bewogen, met vrienden is het meestal keer rollen en dan grassprietjes zoeken of elkaar groomen en ja, ook wel eens samen rennen en gek doen.


Help mijn paard is agressief en jaagt op andere dieren.

Spoiler:
Beetje lol in de wei, ergens achter aan zitten is nou eenmaal leuk! Of het nou een hond, schaap, tractor... of koe is.


Dit is niets verbeterd, ze jaagt nog steeds op andere dieren :+ }> :Y) ... en ze maakt er nog rare sprongen bij ook.
Afbeelding

Help mijn paard trekt vliegenmaskers af van weidegenoten.
Ze trekt nog steeds alle vliegenmaskers van haar collega's af en dat betekend dat ik regelmatig in de zomer extra km's moet maken om al die dingen ergens in de wei weer op te zoeken. (en dan heb je nog geluk als ze nog heel zijn ook, want er is niets leukers dan er met 1 voet op gaan staan en dan met je mond er aan te gaan staan trekken)

Ze moet denk ik meer naar buiten, want ze doet dit uit verveling.
Spoiler:
Oh, snert, ze doet het in de wei, dus is ze al buiten... hmmm en nu??



Help mijn paards bokt soms op buitenrit.
Op buitenrit weet ze je altijd te verrassen, positief, maar ook wel eens negatief, dan heb je ineens een skippybal met passage en piaffe en hogeschool sprongen onder je.
Laatst nog met de ABOP bij de fjorden, denk je dit ging goed! En ja, hoor in het zicht van de haven out of the blue, 3 x bokken, gewoon 4 pootjes de lucht in, net voor het laatste keer opstellen, dacht daar gaat ons resultaat (ze moeten koekie braaf en zo goed als klinisch dood zijn op buitenrit om daar goed te scoren).

Spoiler:
En dan dit hoofd trekken (ze staat nog net niet te zwaaien!) aan het einde van je ABOP terwijl je net gewoon stond te bokken. Voor de goede orde, we stonden hier opgesteld op een rijtje en ja hoor, wie is de enigste die haar snuit in de wind steekt?
Afbeelding

Dan moet ze toch wel een gedragsprobleem hebben als ze zomaar bokt aan het einde van een buitenrit, zal ik de osteopaat, fysiotherapeut of DA bellen, of beter nog, de stenen oplegger of wichelroede wiebelaar of ik ben na 3 dagen craniosacraal therapeut?


Spoiler:
Oh, wacht geen wichelroede wiebelaar daar krijgt ze het mee aan de stok omdat ze zijn stokje dan op wil eten.


Help mijn paard loopt met zijn hoofd in de lucht en kijkt sterren.
En dan heb je nog de nodige problemen met rijden een hoofdschuddende giraffe sterren kijkende fjord.
Ja, kom maar op met die wederom bovengenoemde beroepsgroepen, al dan niet erkende opleidingen en doe er dan ook nog een tandarts bij.


Spoiler:
Resultaat... met consequent blijven rijden en rijtechinsch de zaken op gaan lossen en online cursusje van Rien van der Schaft als leuk naslagwerk en uiteraard lessen en je verstand gebruiken tijdens het rijden. Ze doet het namelijk op stress momenten, dus als ze druk wordt en als er iets is wat ze even niet kan verwerken, dat kan iets zijn dat de ruiter van haar vraagt, maar ook iets in de omgeving, je kan niet alles vermijden en moet soms grenzen opzoeken, dus weg is het niet, maar wel al heel eind verbeterd.


Afbeelding



Help mijn paard loopt niet met iedereen netjes mee en maakt knopen los.
Help mijn paard is soms ontzettend eigenwijs en ze luisterd niet, met sommige mensen loopt ze niet mee en als ze al mee liep, heeeeeel traag, is ze heel snel weer terug....Heeft er nog iemand een oplossing voor het ontsnappings probleem met touwtjes, ze maakt knopen los. :Y)
Afbeelding

Afbeelding
Spoiler:
Mevrouw weet precies bij wie ze wel of niet geintjes uit kan halen, bijnamen zijn niet voor niets, blij ei en pretbek en skippybal. En die met het gootje dat ze eng vond, haar erover heen duwen fysiek gaat nu niet meer lukken, gelukkig is ze mental doorgaans prima te overreden om iets toch voor je te doen.


Ja, het is echt een vreselijk brutaal, eigenwijs, overal haar neus instekende met tandjes proevende, onder (stroomloze) draden door duikende, eigen wil hebbende, skippybal met hogeschool kunsten.
Dus ik denk dat ik
Spoiler:
volgens bokt
echt een probleem paard heb.
Spoiler:
Het probleem is namelijk dat ze zo leuk is!! Dat je zo'n zonnig blij brutaal monster gewoon niet kan verkopen, haar ontwapenen de blik terwijl ze iets uitvreet wat ze niet mag doen, waarvan ze het donders goed weet is zo genial... Er zit werkelijk geen kwaad in in dat dier, je schoppen of iets dergelijks zal ze echt niet doen, maar in haar blijheid is ze eigenlijk vreselijk :') Maar ooohhh zooooo leuk!!!! <3 <3 <3
Afbeelding


En zoals het op bokt hoort, moet ik vragen om geen haat en ik wens geen commentaar op mijn vastzetten van mijn paard, mijn manier van wandelen met paard met aanduwen, mijn manier van lege voeremmers laten hangen, mijn manier van rijden, mijn stal en weide gang hoeveelheid, mijn manier van paard in de paddock zetten, mijn manier van omgaan met mijn paard enzovoort en ik ga er geen DA of peut of paat of anders soortige kwakzalver bijhalen als bokt vind dat dat moet nalv dit topic. :D{
En dan nu de vraag, wat moet ik aan de problemen doen. :+ }>

edit typo emer, gewijzigd naar emmer.. :z
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 09-11-17 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Probleem paard, Fjord, met meerdere problemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 11:36

Groentesoep, beginnen met 2x daags. En verse niet die van Unox.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Probleem paard, Fjord, met meerdere problemen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-17 11:36

Erwtensoep ook goed? Is met groente toch??

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 11:37

Wat heb ik smakelijk gelachen om dit topic, chapeau _O-

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 11:38

Sjolvir schreef:
Erwtensoep ook goed? Is met groente toch??


Welke verse en niet te veel spek en worst voor je paard (die eet je lekker zelf op)

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-17 11:41

friesam schreef:
Sjolvir schreef:
Erwtensoep ook goed? Is met groente toch??


Welke verse en niet te veel spek en worst voor je paard (die eet je lekker zelf op)


Goed idee, haal ik de rookworst eruit voor mezelf!!

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 11:42

Ik heb ook een gele, die net zo lastig is! Maar dan zit er bij de mijne geen race-streep op.

Rare gele flapdrollen zijn de beste :D .
Heps is geweldig!

Balou_k

Berichten: 14053
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 11:47

friesam schreef:
Groentesoep, beginnen met 2x daags. En verse niet die van Unox.


:')

Prachtig topic, prachtige Hepsie! <3
Wat erg naar voren komt en wat ik dan ook erg mooi vind is het samen werken met je paard i.p.v. eenrichtingsverkeer!

Lisan89

Berichten: 1346
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Noord-Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 11:47

Nou, ik kan anders wel een hele lijst aan commentaar maken hoor :+

Nee hoor, grapje. Wát een lekker ding!
Heb in de FB groep ook al erg moeten lachen om de emmer-zwaai-actie!

mala26

Berichten: 4989
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Probleem paard, Fjord, met meerdere problemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:03

Ik zou der op stal zetten en nooit meer er uit laten. Dat zal der leren :+

Geweldig topic. Leuk paard is ze. Lekker zo'n pretbek

ikkedus
Berichten: 3270
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Probleem paard, Fjord, met meerdere problemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:28

_O- _O- _O- _O-

Heerlijk!
Maar eerlijk: ik denk dat dit echt niet meer op te lossen is! Ik raad je aan om een PENNY tr gaan zoeken.
Zou in de advertentie zoeken naar termen als:
* hengst getemd
* tuigloos
* vrijheidsdressuur
En:
* Shetlander evt icm veulen.

Dat lost het probleem denk ik zo op. Succes! En hou vol!

cheidie

Berichten: 292
Geregistreerd: 23-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:38

Geniaal topic, heb hard op zitten lachen. Wat een lekker ding, er is altijd wel iets te beleven met haar als ik het zo lees :+ <3. Zo heb ik soms ook de grootste lol met mijn pony, die heeft ook van die onnozele, grappige dingen.

Laurabram

Berichten: 3379
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: Papecity on the river

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:39

:oo :oo :oo

Zoiets ergs heb ik nog nooit meegemaakt, wat een monster, dat komt nooit meer goed vrees ik.

Spoiler:
(En o wat mis ik dat monster, hope to see you soon)

Roosyes
Berichten: 758
Geregistreerd: 02-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:40

Bedankt Do, voor deze geweldige ode aan die lieve Hepsie!

SayaJones

Berichten: 11925
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Probleem paard, Fjord, met meerdere problemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:54

Hepsie is en blijft toch m'n favoriete Fjord op Bokt!
Wat heb je het weer heerlijk omschreven zoals altijd, ik blijf genieten van je topics :D

Hepsie de blije terrorfjord!

zoutenootjes

Berichten: 1799
Geregistreerd: 19-04-11
Woonplaats: Ja

Re: Probleem paard, Fjord, met meerdere problemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 14:08

_O- _O-

Dit is toch wel het prototype probleem paard hoor. Die tip van groentesoep is heel goed. En de Pennys er bij halen ook. Gaan ze allemaal roze strikjes in de staart doen en in de voorpluk. Dat helpt.

Weet je zeker dat het niet een vermomde zwarte hengst is? Die komt ook af en toe in beeld, meen ik.

Geweldig topic weer! :D

Asvinia

Berichten: 1028
Geregistreerd: 06-08-15
Woonplaats: Drenthe

Re: Probleem paard, Fjord, met meerdere problemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 16:32

Hahahaha, heerlijk topic en heerlijk paard! _O-

Ben blij dat ik dus niet de enige ben met zo'n gevaarlijke Fjord <<)

MerleSimone

Berichten: 5726
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Probleem paard, Fjord, met meerdere problemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 17:05

Hahaha fantastisch topic en wat een ontzettend leuke fjord!

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 17:08

Ohohohoh, die streken maar vooral dat onverstoorbare langs de berg herrie, daar tekenen hele volksstammen voor. En dat Houdini gedrag? ach als er een berg eten in de buurt is zal ze niet ver lopen.

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Probleem paard, Fjord, met meerdere problemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 17:12

Als ik niet beter wist, zou ik zeggen dat Heps een zusje is van Mick :D

Afbeelding

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Probleem paard, Fjord, met meerdere problemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 17:18

*ikwilookeenfjord*

Briljant topic

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 17:20

Heerlijk topic dit _O-

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Probleem paard, Fjord, met meerdere problemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 17:40

Die foto waarbij die fietsers achterom kijken :')

Lughnassadh

Berichten: 1802
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Probleem paard, Fjord, met meerdere problemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 18:52

*proest* Hier heb ik toch wel erg om gelachen!

boyca
Berichten: 1077
Geregistreerd: 14-12-11

Re: Probleem paard, Fjord, met meerdere problemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:07

_O- _O-

Heerlijk topic.