Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het voordeel van koudbloeden...

 
Profiel   

Ze zijn echt nergens van onder de indruk :')
Geef ze een bak voer en het maakt ze niks meer uit. Een mega mestkar en een vrachtwagen op de dam en in de weide om de wei te injecteren en ze gaven (uiteraard) geen kick.
Brave paardjes :Y)


[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-18 10:40 



 
Profiel   

Heerlijk he :D
Mijn haflinger is ook zo. Mijn staleigenaar komt altijd nieuw hooi in het land brengen met de tractor. Starlight linkt die dingen dus altijd aan eten. Mijn staleigenaar moet oppassen dat hij niet over haar heen rijdt :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-18 10:48 



 
Profiel   

Herkenbaar. De onze kwamen kijken toen ze in de weer waren met een kettingzaag. Vinden ze alleen maar leuk en dan komen ze er echt bovenop staan. Maar dat waren overigens niet alleen koudbloeden, ook een kwpn-er en een kruising volbloed.
En ze liepen weg van het voer om eens te checken wat we nou weer aan het doen waren :p


Laatst bijgewerkt door eilleen333 op 19-03-18 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-18 10:49 



 
Profiel   

haha mijne loopt er ook altijd achterna als hij de kans krijg..

zo waren ze keer ook sloot aan het uitbaggeren, alle paarden vonden het eng. En de mijne was zn nek aan het uitsteken van wow eten!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-18 10:50 



 
Profiel   

Mijn kwpn rende vaak achter de trekker aan. Trekker betekende voor hem voedsel :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-18 10:55 



 
Profiel   

De boer van t land moet ze ook altijd wegjagen als hij met de trekker op het land komt :') hij zegt ze zijn harstikke mak, iets te zelfs _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-18 11:11 



 

Hihi, zo herkenbaar! Hier hoor ik nog wel eens getoeter als de bak gesleept wordt, dan weet ik gelijk hoe laat het is.... Dan staat mijn paard voor de trekker en wil ze niet aan de kant :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-18 11:15 



 
Profiel   

Is idd maar net wat ze gewend zijn.
Hier wordt hooi en water ook met grof geschut gebracht.
Hoor je idd ineens getoeter want paardlief staat ervoor en begint alvast te vreten :D .
Heb een volbloed trouwens, is 1 van de eerste die ze moeten wegtoeteren. Rest op stal zijn ook gewoon warmbloeden/volbloeden/dravers.

Zet ze op een actief landbouwbedrijf en je hebt geen betere desensibilisering, helemaal gratis :P .

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-18 11:21 



 

Oh helpt dat toeteren bij jullie dan? Hier niet :P Hier heb ik mijn vriend met de auto eens tegen de shet zien rijden. Ze kwam aangewandeld toen mijn vriend met de touareg de weide op reed. Hij reed heel erg rustig verder (denk aan een 2/3 kilometer per uur) in de hoop dat ze wel ging weg gaan. Zie ik hem zo *boem* tegen de shet aanrijden. En nog verzette ze zich niet. Stond ze daar met een auto tegen haar aan kont aan te kijken van: Nah nah nah.
Ja top pony, en nou maken dat je weg bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-18 11:27 



 
Profiel   

Grappig he? Ik heb sinds kort een haflinger, maar had hiervoor een KWPN -er. De Kwpn-er vond alles eng, ging helemaal door het lint als er een trekker (bak slepen oid ze kende het verder best wel) in de buurt kwam. De haflinger die ik nu heb, kijkt niet op of om, heerlijk ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-18 11:28 



 

DeMolenhoek schreef
Oh helpt dat toeteren bij jullie dan? Hier niet :P Hier heb ik mijn vriend met de auto eens tegen de shet zien rijden. Ze kwam aangewandeld toen mijn vriend met de touareg de weide op reed. Hij reed heel erg rustig verder (denk aan een 2/3 kilometer per uur) in de hoop dat ze wel ging weg gaan. Zie ik hem zo *boem* tegen de shet aanrijden. En nog verzette ze zich niet. Stond ze daar met een auto tegen haar aan kont aan te kijken van: Nah nah nah.
Ja top pony, en nou maken dat je weg bent.

Nee want ze blijft gewoon rustig midden in het pad staan :') Is meer een teken dat ik moet komen om het paard uit het pad te halen _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-18 11:36 



 
Profiel   

DeMolenhoek schreef
Oh helpt dat toeteren bij jullie dan? Hier niet :P Hier heb ik mijn vriend met de auto eens tegen de shet zien rijden. Ze kwam aangewandeld toen mijn vriend met de touareg de weide op reed. Hij reed heel erg rustig verder (denk aan een 2/3 kilometer per uur) in de hoop dat ze wel ging weg gaan. Zie ik hem zo *boem* tegen de shet aanrijden. En nog verzette ze zich niet. Stond ze daar met een auto tegen haar aan kont aan te kijken van: Nah nah nah.
Ja top pony, en nou maken dat je weg bent.


Oeps :=
Het is inderdaad ook maar net wat ze gewend zijn, maar ze hebben alledrie nog niet zo’n groot ‘herriemachine’ gezien. Een trekker is het grootste wat ze kennen, dan is dit wel net een tandje meer haha. Heerlijke paarden

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-18 12:00 



 
Profiel   

Bij mijn vorig paard heeft de staleigenaar wel eens gevraagd of ze doof was. Weidemaatje ging compleet door het lint en mevrouw stond op het gemakje hooi te knabbelen :')

Mijn merrie nu (KWPN, vorige was Pinto) geeft er ook niks om, vind het allemaal erg interessant om naar te kijken. Zalig zo'n beestjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-18 12:50 



 
Profiel   

Oh dat is niet alleen met koudbloeden zo. Bij ons rijd er ook nog wel eens een grasmaaier door het land als de paarden erin staan (om de grote kluiten te maaien, dat eten ze niet op). Maar denk maar niet dat ze aan de kant gaan hoor _O-

Heerlijke paardjes heb je trouwens!! :D <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-18 13:40 



 
Profiel   

Dankje! Het zijn ook alledrie heerlijke dieren <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-18 17:26 



 
Profiel   

Wij hebben op stal bijna alleen eventingpaarden. Geen koudbloeden maar ook heel koel. Dit zou bij ons op stal ook prima kunnen :j staleigenaar rijdt zelf dagelijks met groot materieel rond en dat gaat altijd goed. Ben met die van ons wel eens in het bos van die boom omzaag machines tegen gekomen. Moesten we langs. Deed hij niks op. Maar owee als hij stil moet staan in het starthok bij de cross :') dan staat hij op zijn achterste benen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-18 17:41 



 
Profiel   

Hahaha heel herkenbaar! Storm vindt ook dat als het niet eetbaar is, hij het toch kan eten. Ook de tractor moet er dan gewoon aan geloven. Eetbaar of niet, hij maakt er wel eten van _O- :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-18 17:48 



 
Profiel   

Misschien geen koudbloeden maar zeker wel koelbloeden! :D

Heerlijk hoor, als ze zich niet overal druk om maken. Ik heb een tijd een Haf verzorgd die 't ook allemaal worst was, hij werd alleen heet van zijn Arabische buurvrouw :') (en nee, het was gewoon een ruin hoor, die Haf, wel een knap Arabiertje, dus ik snapte het wel). Heb 'm weleens in het land zien liggen tijdens zijn schoonheidsslaapje. Kwam de staleigenaar aangereden met de trekker. Haf keek even op, dacht na of het het waard was en liet z'n hoofd weer zakken (en kwam tot de ontdekking dat je ook prima liggend kon eten :)* ). De trekker mocht mooi om hem heen rijden want meneer was té lui om op te staan.
Maar ook mijn verzorgkwartjes ken ik alleen maar als vrij koel. Heb nog ergens een plaatje van Opoe Tuf die staat te vreten direct naast een bouwput met lawaai en grote machines. Mevrouw vond de herrie niks, daar kreeg ze een zure muil van, maar weglopen ho maar. Dus die staat op dat plaatje heel charmant met platte oren naast een hijskraan. _O-
Haar dochter vond 't alleen maar geweldig. Man, die kreeg je niet weg van bouwplaatsen, die moest je letterlijk wegtrekken omdat ze bijna met de neus door het hek bleef kijken. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-18 18:10 



 
Profiel   

Ik reed met koudbloeden door hartje centrum van Amsterdam. Gaven ook geen kick. Trams, bussen, taxi's, fietsers, bierfietsen, muziek, de duvel en z'n ouwe moer... bleven kalm. Uiteraard bleef ik evengoed alert, maar wat een gouden karakters hebben ze!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-18 18:13 



 
Profiel   

Haha mooi is dat he!

Mijn vorige Haflinger stond ook met de neus vooraan toen het maïs eraf ging. Stond ie daar naast dat enorme ding. Stel je voor dat er wat te vreten viel. :')

:')
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5B313933

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-18 18:17 



 
Profiel   

Hier ook van die nitwits.. en als ze de kans krijgen gaan ze achter de trekker aan, dat is ook leuk spelletje, of er dwars voor staan, of als het hek open moet er precies door floepen want gras is daar natuurlijk groener, of de tractor af likken.. Eigenlijk zijn het dus vreselijke lastposten, kan je beter van die paarden hebben die er hard voor weg rennen als je aan het werk bent, heb je minder last van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-18 18:20 



 
Profiel   

Haha mijn Tinker is ook zo'n sul :+ Daarnaast een NRPS die zich als een idioot gedraagt :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-18 18:44 



 
Profiel   

Haha heerlijk zulke makke paardjes.
De mijne is ook zo ( fries x kwpn ). Ze waren zand met de trekker naar de wei aan het brengen en moeten steeds door de bak. Ik kon zonder problemen doorrijden terwijl ze met de trekker door de bak heen gingen. Ook vrachtwagens en andere dingen doen haar niets ( groot loonbedrijf tegenover de stallen :P )
Er moet alleen niet ineens een schaap of geit bewegen, want die zijn wel doodeng :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-18 19:06 



 
Profiel   

Grappig is dat he en fijn dat ze zo cool zijn, die van mij snuffelt er gewoon aan als ze langs de paddock rijden :') als je dan de merrie ziet die er ook staat, die begint al te rennen als ze een auto langs hoort rijden en moet ook bij het minste geringste (sloten, mest rijden e.d.) op stal blijven omdat ze hysterisch wordt. (went ook nergens aan op deze manier, maar dat terzijde)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-18 19:08 



 
Profiel   

En hier was ik dus al bang voor :') nu heb ik dus een zebra in de weide _O-

[ img ]

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-18 19:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen