Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 6 [ 142 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO] Snitzelziekte

 
Profiel   

Ja dit is ellende hoor... Jeetje het verspreid zich als een olievlek!

Niks helpt!


Ze staan hier nu in quarantaine... De zieke dieren bij elkaar. Het is te zielig voor woorden... -O-



[ img ]

[ img ]

Ik vind dat hier een landelijk protocol voor moet komen. Hier is in ieder geval een totale lockdown. Maar te zien aan jullie posts helpt dat niets dus...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 12:21 



 
Profiel   

Hier vallen de paarden mee, die hebben de milde vorm... Een van onze honden helaas niet -O- [ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 12:22 



 
Profiel   

Och nee.

Zou het ook door de lucht overdraagbaar zijn? Dan moeten we echt gaan oppassen. Bij ons op stal ook meerdere paarden besmet, maar in quarantaine zetten gaat dan niet helpen ben ik bang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 12:24 



 
Profiel   

Die van mij had het 3,5 jaar geleden op z'n ergst. Sindsdien geen grote klonten meer teruggevonden op zijn vacht, maar wel bijna dagelijks een laagje zand of modder, zelfs met deken op. 's Nachts/ 's ochtends wilt hij het ook nog wel eens proberen met mest.
In het topic was hij pas 2,5 jaar. Het is dus ietwat verminderd, maar de ziekte wilt hier ook niet verdwijnen :=

[ img ]

Hij heeft het zelf nooit een beperking gevonden. Nog steeds niet trouwens :Y)
[ img ]

[ITP] Moddermonster...


Laatst bijgewerkt door CaVaLaPhoto op 15-04-18 12:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 12:25 



 
Profiel   

_O- geweldig dit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 12:26 



 
Profiel   

[ img ]
Ja hoor... hier ook eentje die er in ernstige mate last van heeft!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 12:31 



 
Profiel   

:')

Ik denk zelfs dat het via het internet ook verspreid, al meerdere gevallen gesignaleerd die niet in contact kwamen met andere paarden.
Dus gimme spur de quarantaine zal misschien niet lang standhouden voor gans de stal het zitten heeft. :P

Ik vrees dat het onstopbaar is geworden. :=

Muzzy jij hebt ook een ernstig geval staan man man man die kan er ook wat van

Blue eyes en die is zo lekker licht dus nog duidelijker te zien

Loveskiara ik heb eentje staan die nog geen jaar is die het al heel erg heeft, dus er is voor haar nog hoop dan.

Het eerste en ergste getroffen exemplaar hier is al 18 dus die is hopeloos verloren denk ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 12:33 



 
Profiel   

Mmm wees blij dat ze het nog niet in zeer ernstige vorm heeft.. Mijn fries heeft het in zeer ernstige vorm en daar is denk ik geen enkele remedie meer tegen..
https://youtu.be/ohI-vRjkMck

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 12:37 



 
Profiel   

Er is hoop dat het verminderd ja. Of het helemaal over gaat, de tijd zal het ons leren. Ik vrees er voor := :')

Jaar na de bovenstaande foto's had hij wel geprobeerd zijn Shettenmaatje te besmetten door hem onder te dompelen tijdens het spelen. Maar die besmetting heeft niet gepakt. Ook zijn grote-Friezen-zus heeft nooit een besmetting opgelopen. Er zijn dus nog een paar gevalletjes die immuun waren en nog steeds zijn.
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 12:39 



 
Profiel   

Ohhh als ik dat zo zie valt Joy nog mee!

Ik vraag me af wie patient zero is... Daar waar het allemaal begon...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 12:53 



 
Profiel   

Pas je zelf ook op Fotsy? Gezien het blijkbaar ook overdraagbaar is aan andere soorten (bloom)? :(:)

Misschien moeten we de hulp inroepen van een stel Oostenrijkers, die hebben dit probleem vaker op hun bordje gehad :)*

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 13:35 



 
Profiel   

Kreeg dit doorgestuurd van een vriend die stage liep op mijn stal... Ik dacht dat het nog niet zo ver was met de ziekte maar ze is nu een ernstig geval := Dierenarts erbijhalen zal denk ik geen zin meer hebben,of denken jullie dat er nog iets aan te doen is? Heb gehoord dat als je ze kaasfondue bijvoerd ze misschien minder schnitzelsymptonen vertonen :?
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 14:13 



 
Profiel   

Zelfs door de deken heen! :oo

Kaasfondue of groentesoep?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 14:19 



 
Profiel   

Een ketting maken van lege groentesoepblikken en dat om de nek hangen.
Als je het echt goed wilt doen, dan gebruik je gevulde erwtensoepblikken en maak je daar gaten in: de soep zal dan langzaam aan (dat is de retard-werking) de schnitzel ziekte verdringen met het gezonde soep effect.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 14:24 



 
Profiel   

Ik heb de ervaring dat poetsen, wassen en invlechten voor een wedstrijd of fotoshoot deze aandoening kan triggeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 14:33 



 
Profiel   

Wat zien ze eruit :=
Geweldig topic _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 15:03 



 
Profiel   

Pleun02 schreef
schnitzelsymptonen


Hahaha hier hield ik het niet meer _O-

Wat heerlijk bedacht TS. En wat komen er een ernstige gevallen voorbij!! Jeetje...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 15:10 



 
Profiel   

[ img ]
Zouden de symptomen nog erger worden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 15:21 



 
Profiel   

[ img ]


[ img ]

-O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 15:24 



 
Profiel   

silverdapple schreef
Pleun02 schreef
schnitzelsymptonen


Hahaha hier hield ik het niet meer _O-

Wat heerlijk bedacht TS. En wat komen er een ernstige gevallen voorbij!! Jeetje...


:')

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 16:02 



 
Profiel   

:(:) komt wel weer goed. De mijne is nu 42 en aan het afbouwen. Die panneert nog maar 1 kant. Wel het liefst in iets heel smerigs (een potstal die ik aan het leegtrekken ben ofzo), maar dat zal de dementie zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 16:22 



 
Profiel   

Britta31 schreef
Ik heb slecht nieuws voor jullie.Het is niet te genezen -O- Mijn pony heeft het al 35 jaar :(


Hahaha, ze kunnen er wel oud mee worden dus. Vergt alleen heel veel liefde en zorg?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 16:29 



 
Profiel   

lailapri schreef
:(:) komt wel weer goed. De mijne is nu 42 en aan het afbouwen. Die panneert nog maar 1 kant. Wel het liefst in iets heel smerigs (een potstal die ik aan het leegtrekken ben ofzo), maar dat zal de dementie zijn.


42? Dat een paard zo lang kan overleven met de snitzelziekte? Geeft me toch wat hoop voor mijn eigen paard :')
Grapje hoor maar 42 is zeker een aardige leeftijd, hoop dat ze nog lang meegaat :j Wel typisch dat ze nog altijd blijven rollen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 16:30 



 

Ik vind het topic eerder triest dan grappig.
Het verbaasd mij niks dat je paarden zo 'gepaneerd' zijn. Ze hebben geen enkel droog plekje om te liggen. ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 16:30 



 
Profiel   

@Kinke: die van jou was ooit wit?

Zo herkenbaar. Ik kocht ooit een witte arabier een paar weken voor kerst. Een witte kerst is het nooit meer geworden ...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 16:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 6 [ 142 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen