[FOTO] Snitzelziekte

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 16:35

Monique schreef:
Ik vind het topic eerder triest dan grappig.
Het verbaasd mij niks dat je paarden zo 'gepaneerd' zijn. Ze hebben geen enkel droog plekje om te liggen. ;(

Mijn paard staat gewoon op stal maar gaat de bak in dus ze heeft zeker wel een droog plekje om te liggen hoor :') :') En mijn paard is het gelukkigst wanneer ze 'gepaneerd' is :')

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 16:37

Pleun02 schreef:
lailapri schreef:
:(:) komt wel weer goed. De mijne is nu 42 en aan het afbouwen. Die panneert nog maar 1 kant. Wel het liefst in iets heel smerigs (een potstal die ik aan het leegtrekken ben ofzo), maar dat zal de dementie zijn.


42? Dat een paard zo lang kan overleven met de snitzelziekte? Geeft me toch wat hoop voor mijn eigen paard :')
Grapje hoor maar 42 is zeker een aardige leeftijd, hoop dat ze nog lang meegaat :j Wel typisch dat ze nog altijd blijven rollen :')

Over nog eens 40 jaar is het over denk ik. Dan is ze zo stijf dat ze niet meer kan rollen.

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 16:39

lailapri schreef:
Over nog eens 40 jaar is het over denk ik. Dan is ze zo stijf dat ze niet meer kan rollen.

Denk het ook :j

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 16:49

Monique schreef:
Ik vind het topic eerder triest dan grappig.
Het verbaasd mij niks dat je paarden zo 'gepaneerd' zijn. Ze hebben geen enkel droog plekje om te liggen. ;(


Meen je dit nou?
Hier genoeg droge plekken (meer droog dan nat...) maar die fries van mij ligt toch echt hel liefst te rollen in de drek hoor. En ook het liefst na net gepoetst te zijn, hij doet het erom!

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 17:48

Ach jeetje, die van jou ook al.. Het is ongeneeselijk heb ik gehoord en dat geloof ik ook wel en het is uiterst besemettelijk inderdaad, voor alle diersoorten.
Ik heb me er net als jou maar bij neergelegd, geen andere keuze dan dat...

En dan heb je ook nog de deep-ridge variant..

Afbeelding

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-18 18:00

Monique schreef:
Ik vind het topic eerder triest dan grappig.
Het verbaasd mij niks dat je paarden zo 'gepaneerd' zijn. Ze hebben geen enkel droog plekje om te liggen. ;(


Helaas is de snitzelziekte zo sterk dat ze de modder leuker vinden dan men toch wel prachtige stallen met gedraineerde paddock. Ik vind het ook bijster erg en triestig, vandaar deze oproep of ik er iets kan tegen doen.

Afbeelding

Maar ik troost me zeer zeker met het feit dat er nog ergere exemplaren rondlopen en dat ze er best oud kunnen mee worden.

DideH blij je te zien hier, het idee komt geheel van jou _/-\o_ vandaar dat ik een topic gemaakt heb over ons snitzelgebeuren.
Idd Oostenrijkers weten er vast wel raad mee.
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 15-04-18 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 18:01

Afbeelding
Afbeelding

Jongens ik ben ontroostbaar |( . Het is chronisch... Dit is vandaag... Wat moet ik doen?! :oo :n

Zoolgangster

Berichten: 9583
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 18:03

Monique schreef:
Ik vind het topic eerder triest dan grappig.
Het verbaasd mij niks dat je paarden zo 'gepaneerd' zijn. Ze hebben geen enkel droog plekje om te liggen. ;(


Geen enkel droog plekje? Dat lijkt me een wat voorbarige conclusie... ik neem aan dat de leefruimte van de snitzelzieke qua oppervlakte echt wel wat groter is dan op de foto's te zien is. En dat er vast ook wel droge plekken te vinden zijn.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-18 18:04

We kunnen het wel even wegborstelen gimme spurs dan zien de andere mensen toch niet dat we een besmet paard hebben :j of ze gaan nog denken dat we geen enkel droogplekje hebben voor deze arme stakkers :+
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 15-04-18 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Britta31

Berichten: 13139
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 18:06

Als de patienten oud worden paneren ze nog maar aan 1 kant.Dus het verbetert toch op hoog bejaarden leeftijd.

Sabbientje

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 18:10

Het lijkt wel een epidemie -O- -O-

Mijn paarden zijn er ook mee aangestoken.
Er gaat geen dag voorbij zonder gepaneerd paard.
Soms, als het echt te erg word, dan doe ik er een deken omheen, maar ook dat weerhoud mijn paarden ervan om zich te panneren.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 18:12

Fotsy schreef:
We kunnen het wel even wegborstelen gimme spurs dan zien de andere mensen toch niet dat we een besmet paard hebben :j of ze gaan nog denken dat we geen enkel droogplekje hebben voor deze arme stakkers :+


_O-

Ze ziet er verder ook superzielig uit! En ik heb haar nog wel groentesoep gevoerd om aan te sterken... -O-

Afbeelding

Wij zijn paardenmishandelaars. Hoe durven we! _-:(

Sabbientje

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 18:14

Pleun02 schreef:
Monique schreef:
Ik vind het topic eerder triest dan grappig.
Het verbaasd mij niks dat je paarden zo 'gepaneerd' zijn. Ze hebben geen enkel droog plekje om te liggen. ;(

Mijn paard staat gewoon op stal maar gaat de bak in dus ze heeft zeker wel een droog plekje om te liggen hoor :') :') En mijn paard is het gelukkigst wanneer ze 'gepaneerd' is :')

Een dag niet gepaneerd is een dag niet geleefd. Aldus mijn paarden Januari en April.
Mensen bij mij op stal zouden bijna kunnen denken dat ik ze nooit borstel, zo smerig zien ze er soms uit :')
Als ze zich zo lekker kunnen schnitzelen, zitten ze goed in hun vel.
Kunnen ze lekker paard zijn.

Zoolgangster

Berichten: 9583
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 18:16

Gimme_Spurs schreef:
Fotsy schreef:
We kunnen het wel even wegborstelen gimme spurs dan zien de andere mensen toch niet dat we een besmet paard hebben :j of ze gaan nog denken dat we geen enkel droogplekje hebben voor deze arme stakkers :+


_O-

Ze ziet er verder ook superzielig uit! En ik heb haar nog wel groentesoep gevoerd om aan te sterken... -O-

[ [url=m/kKT06J.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij zijn paardenmishandelaars. Hoe durven we! _-:(


Ik vind eerder dat paarden hun eigenaren mishandelen... al dat mooie poetswerk in 1 x rollen tenietgedaan. |(

Jorex

Berichten: 9936
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 18:19

Britta31 schreef:
Als de patienten oud worden paneren ze nog maar aan 1 kant.Dus het verbetert toch op hoog bejaarden leeftijd.


Mijn ene die vindt dus dat ie oud is? Hij wordt dit jaar elf en als ie paneert is dat enkelzijdig :')
Afbeelding

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-18 18:42

Fennadev dus jij hebt maar half last van de ziekte. _/-\o_

Zou ik ook al blij mee zijn natuurlijk maar helaas hier is het alles of niks. Ohja niks dat kennen ze niet :( behalve die met immuniteit, godzijdank want das een palootje.

Gimme spurs Jep zelfs met groentesoep ziet die er zwaar verwaarloosd uit, wel een Knapperd. :P

Zoolgangster dat vind ik nu ook, heb je ze net gepoetst, laat ik ze buiten en Jahoor eerst even paneren om baasje te pesten. Ik zie ze me zelfs zo uitlachen :7

Jorex

Berichten: 9936
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Snitzelziekte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 18:44

Helaas helaas, mijn jongste die paneert elke dag minstens tweemaal volledig nadat ie heeft gegeten. Dat schijnt een shetlander kwaaltje te zijn _O-

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Snitzelziekte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 18:56

Haha ja als je het zo bekijkt Zoolgangster... Stomme paarden... Dat is een symptoom van het virus. Kan niet anders! -O-

Haha dankje Fotsy! Ben echt trots op haar! (Ondanks dat ze geen droge plek heeft om te liggen... := )

Afbeelding

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Snitzelziekte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 18:58

Ik schrok wel een beetje van de foto van Sjolvir, van de deep ridge variant. Ik dacht dat het bij de mijne wel meeviel, maar dit heeft ze ook!

faunty

Berichten: 1791
Geregistreerd: 06-06-13

Re: Snitzelziekte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:10

Water vormt toch wel een extra ontwikkelingsfactor hoor ! Daardoor worden de symptomen sterk aangewakkerd !

Maar ik heb iets gevonden ! Het is symptoombestrijding , maar de full body sleezy doet wonderen !

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: Snitzelziekte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:28

Heb weleens gehoord dat het een gebrek aan kalk is... zo nemen ze via de huis extra kalk op uit de grond. Misschien schepje kalk door het voer? :+

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Re: Snitzelziekte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:36

Misschien moeten we wel een 'schokkend l' label erin zetten of voortaan de foto's in een spoiler want ik kan me best voorstellen dat mensen hier overstuur van raken... Al die paarden zonder droge plekjes!

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-18 19:37

:') :')

is je body sleezy dan niet gesnitzeld faunty? lijkt me dan ook onaangenaam deze te moeten ontsnitzelen via de wasmachine

ja die deep ridge variant hebben we hier niet, stel je voor dat we die ook nog krijgen

foto van vier jaar geleden (in de inmiddels verbouwde stallen), geen deep ridge

Afbeelding

zelfs met een kater bleef ze zich destijds paneren ;) dus ook geen oplossing
Afbeelding

kalk doopie, mmm zit een logica in :+ , ik behandel dan alleen de besmette soorten of dien ik de gehele lading te behandelen inclusief schapen, kippen, katten, honden, kalkoenen, eenden en ganzen?

MallyBelly

Berichten: 3532
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:53

Liters en liters sop gaan er door heen maar elke keer komt ze weer gepaneerd van stal of wei :( :(

Afbeelding

En ze kijkt Er ook zo trots bij..

muzzy17

Berichten: 619
Geregistreerd: 15-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:00

Monique schreef:
Ik vind het topic eerder triest dan grappig.
Het verbaasd mij niks dat je paarden zo 'gepaneerd' zijn. Ze hebben geen enkel droog plekje om te liggen. ;(



Die van mij staat op een ruime stal met verharde (droge) paddock en een ruime inloopstal met stro. Ze mochten de winter wei op en is daar midden in de plas gaan rollen. Het is dus een vrije (natte) keuze geweest. Ze hoeft geen natte voetjes te hebben als ze het zelf niet wilt.