Je paard verhuizen... Naar zuid- west Frankrijk!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Je paard verhuizen... Naar zuid- west Frankrijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-18 16:53

Een ‘pensioen’ plek zoeken voor mijn merrie... Dat is waar het allemaal begon. Maar dan een plek waar ze écht paard kan zijn, dus veel ruimte, een fijne kudde. En toen deed de perfecte plek zich voor. Bijna 1100km verderop, in zuid- west Frankrijk. Twijfelen, twijfelen, twijfelen. Maar deze kudde had plek voor 2 paardjes, en zo vond ik een lotgenootje. En zo besloten wij dat deze plek perfect was voor onze 2 merries. En we wilden ze graag zélf brengen. Dus 3 april begon onze reis, met een trailer met 2 paarden achterin.

Afbeelding

Afbeelding
Even dubbel parkeren :')

Bijna 1100km, onweer, storm, hagel en 15 uur later waren onze paarden op hun eindbestemming.

Afbeelding

Afbeelding

Ongelooflijk om dit samen met je paard te ondernemen, geen idee wat ons te wachten stond op die reis. Maar wat waren ze braaf. Doodop na 15 uur, maar zo ontzettend braaf. We hadden het geluk dat we nog een paar dagen konden blijven, om te zien hoe ze het zouden doen op hun nieuwe plekje, in hun nieuwe kudde.


Afbeelding
Eerst even 2 dagen samen bijkomen...


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar dan nieuwe vriendjes maken! <3

En natuurlijk een laatste ritje samen, door een prachtige Franse omgeving.


Afbeelding

Afbeelding
Wat ga ik deze oortjes missen!

Maar dan komt toch het moment dat je naar huis moet, met een lege trailer. Dat ik mijn meest kostbare bezit achter moest laten. Ik liet haar achter in goede handen, daar was ik van overtuigd. Maar je beste vriendinnetje achter laten doet pijn. Maar nu ik dit topic schrijf is het 19 mei en zit ik in het vliegtuig terug van Bergerac naar Rotterdam. Na 4 heerlijke dagen bij haar geweest te zijn. Heerlijk om te zien hoe rustig en stabiel de kudde is, en de blik in haar ogen zegt genoeg. Ze is op haar plek. Dit is alles wat ik mij kon wensen voor haar. En gelukkig vlieg ik in september weer ;).

En nog wat mooie plaatjes...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: Je paard verhuizen... Naar zuid- west Frankrijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 17:07

Dat ziet er uit als een super plekje! Zijn je beide merries met pensioen vanwege leeftijd of andere oorzaken? En is het de bedoeling dat ze daar blijven tot hun dood?
Al met al ziet het er super uit en je paardjes zullen het daat vast naar hun zij hebben!

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 17:08

Wat een prachtige foto’s , en prachtige merrie!

Sterkte met je verlies,of eigenlijk het missen van je maatje. Maar.... ‘soms is houden van, loslaten’ ...

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Je paard verhuizen... Naar zuid- west Frankrijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 17:10

Oh jeetje dat zou ik echt nooit over m'n hart krijgen... Heel dapper van je! Het ziet er naar uit dat ze het daar fantastisch zal hebben!

suikermeisje

Berichten: 8345
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Je paard verhuizen... Naar zuid- west Frankrijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 17:50

Oh wat dapper, maar ook wat een prachtige foto's. Zou ik misschien wel kunnen doen maar dan echt pas als ze echt niet gereden kunnen worden en niet zoals jouw merrie met een laatste ritje.
Heb je je beide paarden met pensioen gedaan nu?

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Re: Je paard verhuizen... Naar zuid- west Frankrijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 23:18

Gaaf zeg, zo te zien een geweldige plek en leuk om nog eens op bezoek te gaan. Als ik het goed begrijp was de andere merrie van iemand anders toch die met je mee ging en haar paard daar ook heeft gebracht.

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 23:28

Wat een pittige trailerrit maar het is het waard, mooi daar zeg!
Als je dan weer gaat in september, ga je dan ook weer een ritje maken?
(Dat lijkt me verleidelijk ook al had je het over het laatste ritje)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Je paard verhuizen... Naar zuid- west Frankrijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 00:43

Wat een mooie plek heb je gevonden voor Cash.

Melissa0304

Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Je paard verhuizen... Naar zuid- west Frankrijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 02:54

mooi plekje! vind het dapper van je dat je haar zover weg brengt :)

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-18 08:38

flappie28 schreef:
Gaaf zeg, zo te zien een geweldige plek en leuk om nog eens op bezoek te gaan. Als ik het goed begrijp was de andere merrie van iemand anders toch die met je mee ging en haar paard daar ook heeft gebracht.


Klopt. Alleen de bonte merrie is van mij :)

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 09:23

Ziet er een heerlijk paardenparadijsje uit <3
Kan niet anders als dat ze het daar naar hun zin hebben.
Waar is dat als ik vragen mag ? :o

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Je paard verhuizen... Naar zuid- west Frankrijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 15:56

En ken je deze mensen dan waar je ze gebracht heb?Zou er toch moeite mee hebben zover weg en geen controlle.Het ziet er wel een mooie plek uit.En een knap paard ook.

_Lina

Berichten: 392
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Lokeren

Re: Je paard verhuizen... Naar zuid- west Frankrijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 17:12

Wat knap dat je dat kan! Weet niet of ik dat zelf zou kunnen mijn paardje zo ver weg hebben staan... Maar het ziet er alleszins een leuke kudde uit!

paard21

Berichten: 131
Geregistreerd: 12-04-17
Woonplaats: Lelystad

Re: Je paard verhuizen... Naar zuid- west Frankrijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 19:34

Het ziet eruit als een super mooi plekje! Maar ik kan het heel goed begrijpen dat het moelijk is

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Je paard verhuizen... Naar zuid- west Frankrijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 19:46

Ziet er fantastisch uit! Ik zou het ook zo doen als ik zoiets zou treffen voor mijn ruin die nu op 6 jaar al met pre pensioen is :j

Nymbous
Berichten: 1134
Geregistreerd: 26-09-12

Re: Je paard verhuizen... Naar zuid- west Frankrijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:42

Wat een prachtig plekje! <3 Erg knap dat je dit hebt gedaan!

krnn
Berichten: 244
Geregistreerd: 20-12-09
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 10:09

Wat leuk, mijn paard staat daar ook te zien aan de omgeving. Heerlijk he, voor mij was de keuze ook heel erg moeilijk maar nog geen moment spijt en hij staat er al 5 jaar nu. Het heet equine pensions waar de mijne staat, dat is dit zeker ook?(excuses als je toch ergens anders staat).

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Je paard verhuizen... Naar zuid- west Frankrijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 10:27

Het lijkt inderdaad veel op Equine Pensions. Onze paarden hebben daar jarenlang een heel fijn leventje gehad nadat wij naar Spanje zijn geëmigreerd. Ook wij brachten ze zelf weg en wat hebben we samen, mijn man en ik, ontzettend gehuild toen we daar wegreden. We zijn nog een aantal keren gaan kijken, tot onze laatste lieverd afgelopen november overleden is.

Ben ook wel benieuwd of het bij Equine Pensions is trouwens ...

Krnn, leuk om een andere klant van Jane hier tegen te komen of kennen wij elkaar al onder een andere naam?

krnn
Berichten: 244
Geregistreerd: 20-12-09
Woonplaats: Castricum

Re: Je paard verhuizen... Naar zuid- west Frankrijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 10:41

MoniqueT volgens mij heb ik je zelfs ooit een pb gestuurd waar jouwe stonden:D of ik kwam een topic van je tegen maar via boot had ik ze gevonden. Mijn haflinger is daar lekker met pensioen en hopelijk ga ik hem in augustus bezoeken. Het is een hele mooie plek en Jane zorgt super voor ze:) ik hoop eerlijk gezegd dat die van mij er ook (over nog vele jaren) overlijdt aan ouderdom, lekker in alle vrijheid

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Je paard verhuizen... Naar zuid- west Frankrijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:03

Wel een heel mooie omgeving. Die foto van je paard in het portaal met zuilen vind ik fraai. Ik dacht eerst dat het in een Indiase tempel was.Waarschijnlijk omdat die kerk zo oud is,zoiets zie je in Nederland niet gauw.Is dit trouwens een betaald paardenpension of een stichting zoals de Paardenkamp in Soest?

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:43

Krnn, sorry, ik heb diverse keren die vraag gehad inderdaad. Jane doet het inderdaad super, ondanks alle ellende die ze gehad heeft. Ik heb altijd nog een heel fijn gevoel bij onze beslissing van toen!

Edit: je berichtje gevonden! Hoe gaat het met de kwaaltjes daar?

krnn
Berichten: 244
Geregistreerd: 20-12-09
Woonplaats: Castricum

Re: Je paard verhuizen... Naar zuid- west Frankrijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 12:10

Ja gaat super, Ben al twee jaar aan het twijfelen of ik hem op de foto zal zetten om te kijken hoe zijn been eruit ziet (er zat een ontsteking die zijn pees tegen zijn bot duwde), echter loopt hij volgens Jane als een zonnetje sinds ik heb heb laten inspuiten en heb ik de laatste keer ook niets gezien. Ik denk daarom dat ik het voor nu er maar bij laat, pony lijkt geheel pijnvrij en rent vrolijk met de kudde mee dus voor nu Ga ik hem niet uit de kudde halen voor foto's bij de da. Mocht hij ooit echt last krijgen doe ik dat wel, en mocht hij ooit echt dagelijks medische zorg nodig hebben haal ik hem denk naar huis toe. Voor nu is hij in goede handen :D

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 12:46

Fijn dat het zo goed gaat! Lekker laten hobbelen daar zolang het zo gaat, beter kunnen ze het niet hebben.

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Re: Je paard verhuizen... Naar zuid- west Frankrijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 14:11

Wat een prachtige plek om je paardje te laten genieten van haar pensioentje! En ook nog een heerlijk excuus om regelmatig op vakantie te gaan naar Frankrijk! Prachtige foto's! Prachtige plek! Ik wens jullie veel plezier samen!

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 22:06

krnn schreef:
Wat leuk, mijn paard staat daar ook te zien aan de omgeving. Heerlijk he, voor mij was de keuze ook heel erg moeilijk maar nog geen moment spijt en hij staat er al 5 jaar nu. Het heet equine pensions waar de mijne staat, dat is dit zeker ook?(excuses als je toch ergens anders staat).


Nope dit is niet bij Equine pensions. :)