Een jaar lang met Wonderfull

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Een jaar lang met Wonderfull

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-18 16:53

Een 'een jaar lang'-topic in mei in plaats van aan het einde van het jaar, dat is weer eens wat anders. Maar ik heb een goede reden, want mijn vriendinnetje Wonderfull is morgen één jaar bij mij. Wat te vieren dus! En een mooi moment om afgelopen jaar voor mezelf en andere geïnteresseerden op een rijtje te zetten :D

Inmiddels ruim een jaar geleden begon mijn zoektocht. Wat zocht ik? Ik heb in de afgelopen jaren veel verschillende paarden onder mijn bips gehad, wat hielp te verduidelijken wat ik wilde. Ik had geen zin meer om 'moeilijke' paarden door te rijden, er mocht zeker wel pit in zitten, maar het paard in kwestie moest wel betrouwbaar en eerlijk zijn. Een paard waarmee ik alleen mee op buitenrit kon, want dit had ik nog nooit gekund. Een KWPN'er of soortgelijk want dat is nou eenmaal wat ik toch het liefste rij. Zo ongeveer 1.65 was meer dan groot genoeg voor mijn eigen 1.64m. En als het even kon, liever een ruin, want alles wat ik de afgelopen ongeveer 9 jaar heb gereden waren ruinen en dat lag me gewoon beter.

Dus na lang zoeken ben ik natuurlijk thuisgekomen met een witte KWPN-merrie van 1.75 *\o/*. Meteen toen we (ik en mijn vader) aankwamen waren we verliefd op de (iets te) grote dame die voor onze neus stond. Duidelijk dat de oude eigenaresse (volgens mij ongeveer 16 jaar oud) er al veel 'lol met je knol' mee had gehad :D en op naar de bak, over de weg heen, stapte ze op zonder cap, geen voeten in de beugels. Voor mij meteen een blijk hoe zeer de oude eigenaresse het paard in kwestie vertrouwde. Uiteindelijk zelf op gestapt en in de wolken. De volgende dag meteen voor de tweede keer wezen kijken en elkaar de hand geschud, vrijdag werd ze gekeurd en zondags brachten de oude eigenaren haar naar haar nieuwe stal. Waar ik, mijn ouders en mijn vriend ongeveer zo stonden te wachten tot ze aankwamen: *\%/* *\%/* :):)

Klein paspoortje: Wonderfull (Polansky x Uniform), 05-03-2003, in haar jongere jaren 2 veulens gehad en haar PROK predicaat behaald.

Welkom Wonderfull!
Afbeelding

Meteen is ze lekker de wei op gegaan met een andere merrie van stal, wat vrij snel goed ging samen. Meteen de dag erna natuurlijk spijt dat ik een schimmel had gekocht :+ ...
Afbeelding

Niet lang daarna is Finishing Touch Pictures gekomen om foto's van ons te maken
Afbeelding

We zijn begonnen met lekker in de bak rijden, elkaar leren kennen, longeren en vooral haar lekker laten wennen in de nieuwe stal. Zadelmaker laten komen en het zadel wat ze had lag niet goed meer, dus meteen een nieuwe aangeschaft, een Anatomica Octant waar ik nog steeds erg lekker in rondhobbel :D We maakten onze eerste buitenritjes om de zandput en klein bos achter de stal (mobiel en paardrijden is lastig dus vinger voor de camera haha)
Afbeelding

Ondertussen werden onze buitenritjes steeds langer, vertrouwden we elkaar steeds meer en stuurde ik haar zo langs de spoorlijn, over kruispunten en rotondes, langs vlaggetjes en fonteinen en andere gevaarten naar huis en parkeerde ik paardlief in de achtertuin :j en zij vond het allemaal wel prima
Afbeelding

Ook had ik een crossles al heel lang op mijn verlanglijstje staan. Als dressuurruiter die ik ben (of eigenlijk meer, was) is dat natuurlijk hartstikke eng :brr: maar na een aantal springlessen hebben we de moed verzameld en zijn we naar Rob Janssen gegaan met wat mensen van stal voor onze eerste crossles. Maar toen kwamen er eerst belangrijkere dingen.
De tandarts kwam op stal en gaf aan dat Wonderfull een gebroken kies had. Oh jee -O-. Snel een foto laten maken en 3 weken na de constatering is hij er uitgehaald bij de Lingehoeve. Zo verrot, dat hij in stukken brak terwijl hij getrokken werd, dus is toch besloten te stempelen.
Afbeelding

Wat maakte ik me een zorgen. Zou ze veel pijn hebben, eventuele complicaties, hopelijk toch geen algehele narcose met alle gevaren van dien? -O- Maar ze hebben super voor haar gezorgd op de Lingehoeve en nadat de verdoving was uitgewerkt stond ze er alweer zo bij :)
Afbeelding

En wat was ze vrolijk! Een heel ander paard leek ze wel. In stal was ze opeens een stuk vrolijker en onder het zadel/aan de longe was ze de eerste tijd vooral bezig met vreugdebokjes en rondrennen. Groot gelijk want "wat moet die een koppijn hebben gehad" aldus de tandarts.

Rijden ging beter dan ooit tevoren en dressuurmatig gingen we ook de goede kant op. Maar het liefst gingen we toch naar buiten, mijn vader soms mee op de fiets, maar veel vaker nog ging (en ga) ik alleen op pad. Genieten van de rust en gewoon rijden op het tempo waar de witte diva zin in heeft :D we reden er dan ongeveer zo bij en mijn lach is ook zo ongeveer non stop gedurende elke buitenrit :j
Afbeelding

Toch zijn we ook vaker gaan springen en gaat het steeds beter. Nog steeds ben ik een beetje een angsthaas, maar Wonderfull wordt er super enthousiast van dus dan doen we het maar :D en zo werd het tijd voor onze eerste oefencross, indoor bij Stal Jacobs in Nijkerk. De eerste ronde was heel spannend (mijn schuld) maar de tweede ronde ging super goed!
Afbeelding

En dat was in maart alweer. In april gebeurde er weinig spannends en deden wij gewoon lekker ons ding (dressuur en springen en buitenrijden, gewoon doen waar we zin in hebben :D). Wonderfull vond het allemaal maar vermoeiend.
Afbeelding

Ook mochten de paarden na de ontzettende natte herfst en winter weer lekker de wei op en meteen was de dame in kwestie weer vies }>
Afbeelding


En als laatste activiteit in dit eerste jaar wat ik samen met Wonderfull heb mogen doen, was een oefencross gister, dit keer de outdoor bij Stal Jacobs. En wat een plezier weer gehad :D de hindernissen waren erg spannend, maar uiteindelijk heeft Wonderfull ze allemaal gesprongen. De onderstaande hindernissen zijn allebei rond de meter.
Afbeelding

Afbeelding

En dat is ook mijn sportdoel nog met haar. Ik zou het een overwinning voor mezelf vinden als we nog een keer officieel B springen kunnen starten (en succesvol rond kunnen komen :)) ). Verder doen we gewoon waar we zin in hebben en geniet ik vooral van mijn lieve dame. Ik ben helemaal teruggekomen op dat ik een ruin wilde, en de band die ik met Wonderfull heb opgebouwd zou ik niet kunnen beschrijven. Ze is echt mijn vriendinnetje geworden. Ik had me geen beter paard kunnen wensen en hoop nog veel jaren gewoon heel veel plezier met haar te kunnen blijven hebben! <3

Afbeelding

heidinuyten

Berichten: 232
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Rucphen.

Re: Een jaar lang met Wonderfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 22:42

Knappe merrie hoor.

Leonyvk

Berichten: 432
Geregistreerd: 23-12-13

Re: Een jaar lang met Wonderfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 23:18

Leuk paard, veel plezier met haar!

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Een jaar lang met Wonderfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 02:58

wat een knap paard <3 leuk overzicht zo!

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Een jaar lang met Wonderfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 03:58

Jullie zijn een onwijs leuke combinatie om naar te kijken.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: Een jaar lang met Wonderfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 07:26

Ik vind deze 'een jaar lang itp- topics' altijd zo leuk om te zien. Volgens mij kwam je met net iets anders thuis dan dat je zocht, maar was ze precies wat je nodig hebt.

Volgens mij genieten jullie heerlijk van elkaar!

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Een jaar lang met Wonderfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 08:35

Oh,wat zijn jullie een prachtige combinatie!

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Een jaar lang met Wonderfull

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-18 19:44

Dank voor de mooie complimenten <3 ik ben inderdaad helemaal gek op haar!

sharief
Berichten: 853
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 20:01

Ik reageer bijna nooit meer op topics, maar wat heb je een gave schimmel merrie ! Mooi duo zijn jullie

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Re: Een jaar lang met Wonderfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 20:36

Wat mooi om te lezen hoe blij je met haar bent een hoe jullie elkaar vertrouwen. Doet me denken aan mezelf met mijn paard.

En daarbij is ze ook nog eens een plaatje om te zien!

debberley83

Berichten: 202
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 00:42

Ohhww je laatste foto *\o/*

ArroNnie

Berichten: 805
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Aalten

Re: Een jaar lang met Wonderfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 06:22

Mooi overzichtje zeg! Super foto’s <3

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 06:52

Wat een ontzettend leuk overzicht! Heerlijk dat jullie zoveel afwisseling hebben in wat jullie doen. Nog vele jaren vol met plezier voor beide gewenst!

xChanelx
Berichten: 1921
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Een jaar lang met Wonderfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 08:56

Wat een mooi overzicht en wat leuk hoeveel verschillende dingen je met haar doet. Veel geluk nog met haar verder!

kydaula

Berichten: 139
Geregistreerd: 04-10-16

Re: Een jaar lang met Wonderfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:54

Wat is ze leuk!
Dat jullie nog lang samen mogen genieten! <3

Pepfer
Berichten: 82
Geregistreerd: 28-03-18

Re: Een jaar lang met Wonderfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 13:34

wow wat een mooi paard!! En wat heerlijk om te lezen hoe jullie genieten! <3

BiancUgo

Berichten: 3893
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: De Veluwe de mooiste plek op aarde!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 13:52

wow *D leule schimmel met leuke afstammeling <3
Wat leuk dat je in culemborg woont daar ben ik geboren en woont mijn familie ook nog is dit waar je sta op de prijsseweg? En nu woon ik in de buurt van stal jacobs ;)

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Een jaar lang met Wonderfull

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 20:07

Bedankt voor jullie mooie reacties! Tegenwoordig vind ik ook niks mooier dan een (schone) schimmel :D
De laatste foto hangt bij ons thuis ook groot aan de muur, vind hem heel bijzonder :o
Ze heeft idd een mooie stamboom en misschien dat we nog een keer een veulen van haar zouden willen hebben. Maar nog niks is zeker.

Ze staat inderdaad in Culemborg, maar niet aan de Prijsseweg (ik wist niet eens dat daar een stal was). Ze staat vlakbij de A2. Toevallig dat jij ook hier vandaan komt @biancugo! Mooie omgeving woon je dan nu!

Brianne98

Berichten: 4
Geregistreerd: 15-02-14
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 23:38

Wauw wat een gave schimmel heb je! <3
Echt mooi om te zien hoe jullie elkaar vertrouwen!
Ik herken het schimmel probleem, ik had het als 13-jarig meisje ook totaal niet op schimmels, en waar kwam ik mee thuis... Juist ja, een schimmel :') En ik vind idd zelf bijna alleen schimmels nog maar mooi :+

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Een jaar lang met Wonderfull

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 17:26

Dank je :D
Van tevoren maakte kleur me niet echt uit hoor (zolang het maar geen bonte zou zijn), maar besef me nu toch dat een schimmel wel veel poetswerk is om enigszins toonbar te houden :')
Maar nu idd niks mooier dan een knappe schone schimmel! En je valt met zo'n kleurtje toch altijd op als je op pad bent. Hoop kinderen die op me af rennen als ik op buitenrit ben want het is "het paard van sinterklaaaaaassss!!!!!!". Maar dat vinden we allebei alleen maar leuk!

BiancUgo

Berichten: 3893
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: De Veluwe de mooiste plek op aarde!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 13:41

November108 schreef:
Bedankt voor jullie mooie reacties! Tegenwoordig vind ik ook niks mooier dan een (schone) schimmel :D
De laatste foto hangt bij ons thuis ook groot aan de muur, vind hem heel bijzonder :o
Ze heeft idd een mooie stamboom en misschien dat we nog een keer een veulen van haar zouden willen hebben. Maar nog niks is zeker.

Ze staat inderdaad in Culemborg, maar niet aan de Prijsseweg (ik wist niet eens dat daar een stal was). Ze staat vlakbij de A2. Toevallig dat jij ook hier vandaan komt @biancugo! Mooie omgeving woon je dan nu!



Oh volgens mij sta je dan bij edith op stal ;)

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Een jaar lang met Wonderfull

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-18 21:15

Klopt helemaal :D

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Een jaar lang met Wonderfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 21:28

Wat een leuk overzicht!
Jullie zijn leuk samen!
Klopt het dat ze uit zuid-holland kwam? Ze komt me wel heel bekend voor!

Sizzle

Berichten: 35690
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 21:54

Ik dacht even mijn eigen paard te zien :=
Ik heb een Junior en dat is zo ongeveer een 1 op 1 kopie van jouw paard zo te zien :D

Leuk dier, Uniform geeft zulke fijne veelzijdig inzetbare paarden :)
Mijne is alleen helaas minder dapper met springen. Veel plezier nog samen.


Afbeelding
Afbeelding

BiancUgo

Berichten: 3893
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: De Veluwe de mooiste plek op aarde!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 23:30