Het leven als paardenmeisje in China

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 07:58

Zo gaaf!

Ik zag de advertentie ook voorbij komen en heb heel even getwijfeld maar durfde de stap toch niet te zetten. Ondanks dat ik de verhalen van jou collega M. Op Facebook kan volgen.

En wat is Wembley toch knap en wat doet hij het goed daar in China!

Succes met je geweldige baan!

Elisa2

Berichten: 37139
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Het leven als paardenmeisje in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 08:28

Leuk om te zien, het ziet er erg mooi en luxe uit!

daydream

Berichten: 598
Geregistreerd: 18-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 01:25

Wow super leuk om te volgen!

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 04:21

Kelly_ann schreef:
Heilan ga ik in oktober naartoe, ze hebben veel westerse mensen in dienst dus de welzijnsstandaard zal vrij hoog zijn. Ik weet dat de museumpaarden iedere dag slechts een paar uur in hun 'vitrinestal' staan. Veel mensen zullen dit plaatje wel herkennen denk ik, het is een paardenmuseum met alle rassen ter wereld:
[ Afbeelding ]



Dat is ook toevallig zeg! Mocht je kharamel daar zien zou ik je suuuper dankbaar zijn voor een fototje van hem! _/-\o_

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-18 06:48

Cheminee schreef:
En wat is Wembley toch knap en wat doet hij het goed daar in China!

Succes met je geweldige baan!


Je kent hem, leuk! Stoer paard vind ik het, werkt heel graag voor je!

Posh

Berichten: 1687
Geregistreerd: 24-08-08
Woonplaats: Zelhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 07:13

Waauwie wat gaaf! <3 Nog iemand in het buitenland met paarden bezig (hoi vanuit Californië)!

Wat apart om mee te kijken, dat paardrijden echt voor de "upper class" is en dat mensen regelmatig te laat zijn.. heb je je snel kunnen aanpassen aan het leven en werken daar?

Koper

Berichten: 30266
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 08:58

Wat een leuk topic! Ik ga ook volgen :)

TS wat krijgen de paarden daar eigenlijk te eten? Als er geen weiland is, wordt er dan hooi geïmporteerd bij voorbeeld? Of gebruiken ze andere gewassen als ruwvoer? En krachtvoer, hebben ze dat ook? Ik kan me zo voorstellen dat ze dat uit Europa of Australië moeten halen?

Veel succes en plezier daar :D

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Re: Het leven als paardenmeisje in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 09:02

Wel een mooie inkijk, bij china krijg ik altijd een vieze bijsmaak wat daar achter de gesloten deuren gebeurd.
Merk je trouwens zelf veel van de censuur?
Eens geen problemen met de dierenrechten, maar met de mensenrechten haha :)

Prachtige foto's! Jullie verzorgen ze goed daar!

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-18 05:58

Faline, Natuurlijk maak ik een foto als ik je paardje daar zie!

Wat betreft voer, paarden krijgen hier hooi en/of luzerne vanuit Mongolië, en krachtvoer wordt inderdaad geïmporteerd. De keuze is niet reuze...

Over de censuur: Ik kan veel dingen online niet zonder een VPN. En het krijgen van een VNP wordt wel lastiger gemaakt, zo heb ik hier onlangs een telefoon gekocht die geprogrammeerd is om alles van Google te blokkeren. Televisiezenders mogen hier blijkbaar alleen Chinese programma's uitzenden op de avonden. En nog wel meer dingen, ikzelf merk daar niet heel veel van, maar de invloed is groot en wordt steeds lastiger te behouden met de opkomst van internationaal onderwijs en globale spreiding.
De overheid heeft hier verder een hele grote vinger in de pap als het gaat om het maatschappelijk leven. Maar ik vind het onder de mensen verder opvallend rustig en gemoedelijk gaan allemaal.

Wat ik grappig en jammer tegelijk vind is dat ze hier 'het westen' fantastisch vinden. Het vertrouwen in eigen producten is niet groot. Shopping Malls daar vind je alleen maar westerse merken terug. Je wil niet gezien worden in een Chinees automerk maar in een Europees merk etc.
En ik zoek me dus suf naar een mooi authentieke shirt of truitje van een hip Chinees merk, liefst met Chinees opschrift. Vergeet het maar, als je al een Chinees kledingmerk kan vinden is het met Engelse opdruk. -O-

Met een sportwagen van Europees merk ben je natuurlijk helemaal de bom hier :D
Afbeelding

Afbeelding

Koper

Berichten: 30266
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 06:41

Zelfs de nummerborden zijn in het Europees!

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 07:12

Blijf dit een prachtige stal vinden. Len het via een kennis. Maar helaas geen optoe voor mij om te werken. Ze kunnen me hier niet missen.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: Het leven als paardenmeisje in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 07:57

Super gaaf dat je dit bent gaan doen!!
Volgens mij heeft mijn oude instructrice bij dezelfde stal gewerkt :)

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 09:38

Je verhalen zijn fantastisch en je foto's ook, je hebt echt talent.
Is het dan ook zoals hier Ferrari en dan wat verder een hele arme buurt?

Zijn de bazen Europees?

Birdie60

Berichten: 8400
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 09:42

Wat een leuk topic!

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-18 18:12

Ik ben bij vlagen een beetje actief op bokt... en het is hier een drukke periode want we hadden kamp en de clubwedstrijd komt er aan. Maar hier dan toch wat meer China- foto's en verhaaltjes. Waarbij mijn halve fotobestand nu niet toegankelijk is want de VPN werkt niet zo lekker...

Kan goed hoor KellyAV wat je zegt. We hebben hier altijd een Nederlandse manager/instructeur rondlopen.

Furrow: De contrasten zijn hier héél groot inderdaad. Prachtige plekken en je loopt de hoek om en je gaat 50 jaar terug in de tijd. Verschil tussen arm en rijk is ook heel groot. Het geeft in ieder geval een gevarieerd straatbeeld en je kan hier dus ook 'uit' eten voor twee euro of tweehonderd euro. Het nadeel is wel dat de verdeling zo groot is dat het erg oneerlijk verdeeld is. Klasseverschil en hiërarchie zijn hier belangrijk. Ik met mijn nuchtere hollandse -iedereen is gelijk- opvoeding vind dat soms wel moeilijk om mee om te gaan en te zien. Mensen gooien gerust allerlei zooi op straat want; de straatveger kan dat best oprapen. In mijn ogen is dat ronduit onbeschoft. Als ik dan een demonstratieve bui heb pak ik de rommel voor de ogen van de weggooier op, kijk hem of haar streng aan en gooi het in de dichtstbijzijnde prullenbak. Om later te bedenken dat men helemaal niks snapt van mijn gedrag :')

De eigenaar van dit bedrijf is trouwens opgegroeid in Noord Amerika, dus kent de westerse cultuur. Dat scheelt veel!

Het Chinese straatbeeld achter de luxe winkelcentra:
Afbeelding

En het plaatje dat wel allemaal wel kennen van deze megastad:
Afbeelding

Ga vooral niet op zaterdagavond... want dan is het net of je bij een popconcert bent. Hoezo toeristisch? *-:)
Afbeelding


Echt Chinees, dit is in een teehuis. Al zie je hier veel mensen met grote bekers thee lopen. Alles wat groeit en bloeit kan je in heet water gooien hier. Blaadjes, bloemen, vruchten.
Afbeelding

Terug naar de manege, ons grootste en kleinste paard samen. Meisje op de pony is vijf, komt twee keer per week en volgens haar ouders kan ze best nog sneller en meer leren ~~}>
Afbeelding

Een van de belangrijkste evenementen de clubwedstrijd, Chinezen zijn dol op competitie, prijzen en certificaten. Twee keer per jaar is het hier dan ook spanning en sensatie. Wie wint de prijs? Wie slaagt voor de proef en mag naar ene hoger niveau? Extra (privé)lessen worden geboekt. Ouders die je normaal nooit ziet komen speciaal kijken. Gewonnen prijzen zijn de grootste trots. Maar niet winnen of slagen is grote teleurstelling, vooral bij ouders. De druk om te presteren is hier (voor de jeugd) iets te hoog als het aan mij ligt.
Omdat ik de mini's zo schattig vind, we hebben ook tieners en volwassenen hoor ;)
Afbeelding

Op het podium:
Afbeelding

Anomien

Berichten: 7385
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 18:43

Wat leuk dat je eeen verslag doet.

Maar in welke taal geef jij les?

sauffi

Berichten: 703
Geregistreerd: 08-05-15
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 18:45

Super gaaf topic! Heb net even alles doorgelezen en vind het echt mega interessant aangezien ik binnenkort voor 10 dagen naar Hongkong vertrek met school.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 18:47

Rare Chinezen ook :')

Zijn dit dan wel keuzes van de kinderen? En wordt het wel gezien als een hobby? Of is het een prestigieuze sport die veel aanzien oplevert?

Voor mij is paardrijden een hobby, maar ik vind het ook leuk om bovenaan te eindigen. Maar leg mezelf niets extra's op aan lessen enzo. Mijn eigen drive is al erg genoeg om mee te moeten leven :')

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het leven als paardenmeisje in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 20:06

Ben je al In Disneyland Shanghai geweest? Alle liedjes int Chinees!! :D

Anoniem

Re: Het leven als paardenmeisje in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 20:34

Zag laatst een reisprogramma over China en wat een absurd maar mooi land :=

Wel schattig die kleine pony :))

mysa

Berichten: 10476
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Het leven als paardenmeisje in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 20:41

Ik zie het ook bij sommige Chinezen in Nederland, om het even onaardig te zeggen, het kind is een prestige object. En moet zo goed mogelijk presteren.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Het leven als paardenmeisje in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 22:06

In China is zo'n enorm overschot aan mensen, dat je vrijwel alleen maar opvalt wanneer je ergens in uitblinkt. Daarnaast zijn de eisen die bedrijven stellen enorm, waardoor de prestatiedruk nóg meer toeneemt.
Ik heb een poos een relatie gehad met een Chinees. Het liep oa stuk omdat zijn ouders mij afkeurden vanwege mijn start op de mavo ipv direct vwo

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 22:49

Kelly_ann schreef:
Heilan ga ik in oktober naartoe, ze hebben veel westerse mensen in dienst dus de welzijnsstandaard zal vrij hoog zijn. Ik weet dat de museumpaarden iedere dag slechts een paar uur in hun 'vitrinestal' staan. Veel mensen zullen dit plaatje wel herkennen denk ik, het is een paardenmuseum met alle rassen ter wereld:
[ Afbeelding ]



Ik had hier nog nooit van gehoord. Wanneer je er bent geweest zou je dan verslag willen doen en foto's :D!? Ik ben heel benieuwd namelijk.

En wat bijzonder dat er een pony van een bokker staat!

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 22:54

Heel gaaf, leuke impressie. Ben zelf ook de wereld rond gereist voor mijn werk in de paarden, maar China toch na meerdere opties keer op keer afgewezen omdat het land mij echt alles behalve trekt, zou er niet aan moeten denken daar een tijdje te zitten _O- Maar leuk om te zien dat het je zo bevalt daar, geniet ervan!

Caira
Berichten: 26065
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Het leven als paardenmeisje in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 23:02

Grappig, ik zit het zo te lezen, en ik heb vorige week met mijn oud manege eigenaresse hier over gesproken. Maar ik zie nu dat het dezelfde stal is, leuk!