Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Al 16 jaar avontuur met Akhal-Teke Agan

 
Profiel   

Wat een bijzonder paard! Wat omschrijf je hem mooi <3

Wat een mooi ras. Heerlijk veelzijdig. Volgens mij zijn het ideale paarden om therapie mee te geven. (Al is dit uiteraard van paard tot paard afhankelijk - Ze hebben ook een eigen persoonlijkheid/karakter.)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-19 14:58 



 
Profiel   

Babybeertjes schreef
Denk dat hartslag 145 niet klopt :) dat is wel hoog hoor.

Gut... helemaal gelijk. Die 1 hoort er niet voor te staan :D .

@Riel - hangt er af wat voor soort therapie inderdaad. Die van mij zou goed zijn voor assertiviteitstraining ;) . En voor "genees van je angst voor paarden" training. Hoe is het mogelijk dat je beide trainingen met 1 paard kunt doen 8)7 ?

@NikkideKerf: Inderdaad. Dat vond ik zo verschrikkelijk indrukwekkend. En Agan was er ook van onder de indruk. Je snapt dat ik toen echt 100% zeker wilde dat hij Agan zou trainen. Dus mijn uiterste best gedaan om aan alle voorwaarden voor acceptatie door Erik te voldoen. Met uiteindelijk dus fantastisch resultaat. Nog altijd blij dat ik hem toen gevonden heb. En erg jammer dat ik hem uit het oog heb verloren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-19 15:38 



 
Profiel   

Nohh knappe Agan! <3 wat leuk om te lezen zeg!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-19 22:20 



 
Profiel   

Zo herkenbaar! Tekes zijn zo leuk. En ze bouwen zo’n sterke band op met hun mens.
Ik heb precies zulke “weg bij mijn mens” foto’s. :)) Dat zit er ook nog steeds in. := Zit er zelfs bij ons veulen al in. :o

En wat lijkt hij veel op zijn moeder, zeg! Zijn oren zijn nog steeds het einde. <3

Ik ken jullie verhaal natuurlijk al, maar het is toch erg mooi om het zo eens in een adem te kunnen lezen. Een band met een Teke is een band voor het leven en dat spreekt ook heel sterk uit jullie verhaal. Zo mooi en zo ontzettend herkenbaar.
Je beslissing Agan te castreren is destijds een hele pittige keuze geweest, denk ik. Je wist toen ook niet precies hoe het zat met keuringen. Dan nog had hij “concurrentie” gehad van zijn vader, denk ik. Gelukkig is er van zijn vader nog diepvries.
Maar velen die voor KI hebben ingevroren betalen jaarlijks de kosten van opslag en het is alsnog vooral hetzelfde handjevol hengsten dat jaarlijks in Europa gebruikt wordt...
En Ak Sakal is echt erg zeldzaam... dus ik kan me je gevoel zo goed voorstellen.
Volgens mij is Agans halfbroer Amulet er nog? Erg mooi dier. Interessante moederlijn ook. En was er niet nog een lijntje via Vatan en diens nazaten in Duitsland?
Voor de rest zijn er, zeker recent, vrijwel geen Ak Sakal lijn Tekes meer in Europa. Germes heeft maar een zoon en die is naar Uruguay vertrokken... een andere halfbroer van de jouwe is naar Pakistan verkocht...

Maar los van die discussie hebben jullie samen wel al veel beleefd en een heel hechte band opgebouwd. Het is leuk dat zo eens in een overzicht terug te zien.
En wat sprookjesachtig, die strandfotos. Daarvan heb je er toch minstens 1 uitvergroot in de woonkamer hangen, toch? ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-19 19:51 



 
Profiel   

Wauw, wat een prachtpaard! Die uitstraling is geweldig! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-19 20:04 



 
Profiel   

He, een stalgenootje, wat leuk!

@Josav, Je hebt de dilemma's goed omschreven. Op het moment van castratie waren er nog niet zoveel nakomelingen. Ik heb Germes lang geleden in het echt gezien, was toen te koop, maar die had gewoon 0 uitstraling. Ondertussen zijn er wel wat meer nakomelingen van Agan zijn vader inderdaad.
het was of verkopen aangezien ik hier nergens een stal kon vinden die een hengst accepteerde of castreren. Gezien zijn gehechtheid voor hem gekozen in plaats van het welzijn van het ras. Af en toe vind ik het wel jammer, maar heb er geen spijt van. Hij is helemaal happy en voelt zich nog vaak genoeg hengst :o . Dat zal komende maanden wel weer opspelen, nu alle merries weer hengstig worden en de lente in de lucht hangt. Dan ben ik toch altijd wel blij dat hij ruin is :o . Hij is daardoor wel een stuk makkelijker van zijn obsessie weg te halen.

Zijn fokster bekende me een aantal jaren later dat ze spijt had dat zij de kosten van het zaad winnen niet op zich had genomen, aangezien Ganesh, zijn moeder, het toen zo goed deed in de endurance en het Eur.AT kampioenshap van haar klasse had gewonnen. Helemaal omdat hij toen haar enige nakomeling was. Dat had ook nog een optie geweest, maar beide toen niet aan gedacht.

Wat mijn woonkamerdecoratie betreft, ik ben er nog steeds niet over uit welke ik wil uitvergroten. Tot nu toe heb ik ze op mijn mobielscherm en op mijn computerschermen op het werk als achtergrond. Dus ik kan er in ieder geval elke dag van genieten ;) .

@Dilan, Uitstraling heeft hij meer dan genoeg, inderdaad. En hij weet het ook zo goed :') .
Zie hieronder:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-19 00:43 



 
Profiel   

Wat bijzonder! Mooi paard vind ik het :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-19 01:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen