Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 5 [ 106 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

"Gelukkig heb je de foto's nog...."

 
Profiel   

Bij mijn mini’s zou ik het niet durven bij 2 van de 3.
Die hebben zulke mooie lange aparte manen.
Bij nummer 3 wil ik bij zijn voorjaars scheerbeurt eigenlijk ook de poging wagen :')
Bij mijn oude paard was sportcoupé ook veel mooier.... ongeacht welk ras vind ik dat je moet kijken of het bij je dier past :j
Ik ga zelf ook niet ineens met stekels lopen ~~}>
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-19 14:21 



 
Profiel   

Oh heerlijk! Zit er al jaaaaaren aan te denken om mijn shet ook een sport coupe te geven maar durf het niet :=
Staat hem goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-19 14:28 



 
Profiel   

Gini schreef
Lange manen zijn ook alleen maar mooi voor op de foto. 99% van de tijd zitten lange manen namelijk in van die klitterige, pluizige vlechten, daar heb ik echt nooit de charme van gesnapt. :') Vind de korte coupe persoonlijk dus ook veel mooier.

Helemaal mee eens, ik zie daar ook het nut niet van in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-19 14:31 



 
Profiel   

Staat hem lekker vlot! Ik knip altijd en laat het 'geknipt' na enkele dagen trekt dat wel weg. Als je mooi recht kan knippen. Ze schudden een keer en dat is het al stuk natuurlijker

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-19 14:40 



 
Profiel   

Hij kan het prima hebben :)) heb er ook wel eens over gedacht hoor, haha. Niks mis mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-19 14:41 



 
Profiel   

Ik vind het heel erg mooi! :j

Zit er ook aan te denken het bij mijn shet te doen, maar ik durf het niet :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-19 14:42 



 
Profiel   

huricane schreef
Gini schreef
Lange manen zijn ook alleen maar mooi voor op de foto. 99% van de tijd zitten lange manen namelijk in van die klitterige, pluizige vlechten, daar heb ik echt nooit de charme van gesnapt. :') Vind de korte coupe persoonlijk dus ook veel mooier.

Helemaal mee eens, ik zie daar ook het nut niet van in.

Die vlechten vind ik ook niet mooi.Maar die kun je altijd losmaken,terwijl,als je het afknipt,het lang gaat duren voor het weer aangegroeid is.Vaak heb ik het idee dat mensen die een koudbloed hebben,die zodanig gaan toiletteren en van de rastypische kenmerken zoals lange manen en sokken gaan ontdoen om hem meer op een "luxe"ponyras te laten lijken. Maar daardoor verliezen ze het rastypische. Het kan allemaal wel praktischer zijn in het gebruik,maar ze verliezen wel aan uitstraling en show.Okay, niet praktisch allemaal,maar dat is een pauwenstaart ook niet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-19 14:45 



 
Profiel   

Ik vind het best gaaf staan hoor! Als hij er echt last van heeft, heb je niet veel keuze meer. En zoals je stalgenootje zegt, je hebt nog altijd de foto's! :D

anjali schreef
Cinnepin schreef
Ik heb eens een haf gezien met een boog zoals bij fjorden wordt geknipt. Ik vind dat zo gaaf!

Bij de meeste Haflingers zijn de manen daar te zacht voor. Alhoewel ik vroeger wel eens Haflingers zag van wie de manen niet wit waren,maar grijs,peper-en-zoutkleurig. Die waren ook wat harder.
Als je een boog wilt, kan je beter scheren denk ik. Mijn Akhal Teke had ook heel dunne manen waar amper iets van over bleef. Alles afgeschoren en die heeft een mooie dikke boog nu. :j
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-19 15:22 



 
Profiel   

ook ik vind het mooi heb een tinker met lange manen en hou ook niet van vlechten eigenlijk haga twijfel ook het kort te maken. [ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-19 15:50 



 
Profiel   

Geen broei meer is al heel fijn, maar ik vind 't ook goed staan, lekker vlot en een beetje ondeugend!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-19 16:35 



 
Profiel   

Heel stoer :D :D Ik vind het hem goed staan!

Bij Flynn heb ik ook zo vaak met de schaar in mijn handen gestaan. En die had pas echt véél en láng haar. Dat zat het hele jaar door in vlechten. Enige nadeel was dat ik met dezelfde rotgang van stal af was getrapt, want Flynn z'n manen waren heilig :)) Oh de ironie, toen hij was overleden zette de DA de schaar in zijn manen. Had ik eindelijk mijn zin...

Lekker kort houden! Staat veel pittiger. Vind lange manen bij veel paarden echt sloom staan. Van die dunne lange manen, bleh.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-19 18:50 



 
Profiel   

Ik denk als je het scheerapparaat er over heen haalt dat je het daarna veel mooier voor terug krijgt. :)
En ik vind dat vaak ook wel mooier staan bij de Haf. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-19 19:14 



 
Profiel   

Staat hem goed hoor! :D Groeit wel weer bij als het wat ongelijk is. Ik vind het stoer van je!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-19 19:36 



 
Profiel   

Staat hem stoer!
Geef je groot gelijk dat je het heb gedaan. Dat gezweet, gebroei en gevlecht is helemaal niets.

Zou het bij Tink ook ooit willen doen :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-19 09:37 



 
Profiel   

Knippen vind ik niet naturel ogen over het algemeen. Mijn ruin vind trekken echter niks dus ja... [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-19 10:02 



 
Profiel   

Ah Jimmy <3 wat ziet hij er ontzettend goed uit!
Die manen, lastig hoor. Broei is niks, altijd in vlechten ook niet. Ik had ze helemaal geschoren denk ik maar misschien krijg je dan juist broei bij de aanzet. Dus ik geef je groot gelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-19 10:15 



 
Profiel   

Nou prima toch zo, als je er blij mee bent +:)+ Altijd die vlechten zou ik ook 3x niks vinden.

Heb je gewoon recht-toe-recht-aan geknipt...?
Knippen ziet er over het algemeen al een heel stuk natuurlijker uit, als je niet gewoon de schaar er in zet, maar elk plukje dat je afknipt eerst een paar keer ronddraait zeg maar. Als je dan knipt, vallen de haren mooier terug :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-19 10:15 



 
Profiel   

Oooh ik als langemanenliefhebster zeg het niet gauw, maar wauwwwww wat staat het hem goed. Ik snap je helemaal, want zo te zien bij z'n sportcoupe, heeft ie ook een enorme dikke bos haar? Ik zou het voortaan mooi zo laten <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-19 10:24 



 
Profiel   

Zo, dat ziet er veel beter uit. Staat 'm goed, en als het ook nog nut heeft dan zou ik het lekker zo laten. Af en toe bijwerken, als je geluk hebt groeien z'n manen niet zo snel. 4 jaar geleden heb ik m'n shet ook radicaal gekortwiekt maar bij haar groeien de manen als onkruid dus ik ben alsnog om de paar weken alles bij aan het werken :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-19 14:53 



 
Profiel   

Staat 'm veel beter dan de 'lange' manen. Lekker sportief en hij zal je dankbaar zijn van de zomer. :D

Enne ik knip altijd, en word altijd gevraagd is het getrokken? Je krijgt er vanzelf handigheid in om het mooier te krijgen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-19 17:41 



 
Profiel   

Maddy_Paola schreef
Ik vind t wel stoer, sommige mensen laten de manen maar lang terwijl ze hardstikke dun zijn en ongelijk, dán krab ik me toch ff achter mn oren. En agh, paardlief had sowieso sportcoupe, maar was heel dun dus november helemaal afgeschoren en nu staat t dus rechtop, bij een groninger type merrie 8)7 maar ik vind dat ook wel stoer 8-) [ [url=m/kHvT6a.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ik vind het haar goed staat. Ze heeft een goede hals voor zulke manen

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-19 17:55 



 
Profiel   

In dit soort topics verbaas ik me altijd echt hoe druk mensen zich kunnen maken over de manen van andermans paard :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-19 18:07 



 
Profiel   

Daar ben ik mee eens. Persoonlijk vindt ik korte manen veel verzorgde eruit zien .Maar dan is mijn smaak,

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-19 18:10 



 
Profiel   

Slimme keuze, en als je het vaker doet/bijhoudt word je er vanzelf handiger in. Ik vind het nu nog niet zo mooi zitten, al zou ik het zelf echt niet beter kunnen. Ik heb niet voor niets een kantoorbaan ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-19 18:32 



 
Profiel   

Vloeken in de kerk om bij een Haflinger de manen te knippen natuurlijk. Lijkt net een eczemer zo :=
Maar als jij het mooi vind, go for it. :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-19 18:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 5 [ 106 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen