Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

1 jaar geleden gingen we het avontuur samen aan.

 
Profiel   

En dat was het beste idee van 2018!

En hoe, hij is echt een vriendje voor het leven. Vier jaar geleden hebben we voor het eerst kennis gemaakt en twee keer zijn we elkaar uit het oog verloren maar het moest zo zijn. Och hoeveel onvoorwaardelijk veel liefde een dier kan geven, daar kan ik echt een glimlach op mn gezicht van krijgen.

In het afgelopen jaar hebben we onze ups en downs gehad maar hierdoor zijn we des te meer naar elkaar toe gegroeid. Ik leer ontzettend veel van maar ook over hem. Ik zie wanneer hij zich niet goed voelt en er iets moet veranderen. De spiegel die hij elke keer voor me neus neer zet en het hoofdje in mijn armen legt als ik het nodig heb. Ik ben hem zo dankbaar.

Het mooiste compliment kregen we van een stalgenootje: Jij kan met zoveel trots naar je pony kijken, dat is onbetaalbaar om te zien.

We hebben een paar doelen bereikt en een paar nieuwe doelen bedacht. De galop kunnen we afvinken. Ik vond het in het begin eng en hij moeilijk, maar nu galopperen we beheerst de bak door. De overtollige kilo’s zijn eraf. De trailer op binnen een kwartier (eerst duurde dit anderhalf uur). En het belangrijkste, hij moest weer happy worden. Dit alles was niet gelukt zonder de fantastische stal waar ik sta, zijn bijrijdster die voor niks bang is, mijn grondwerkinstructrice en mijn rij instructrice!

Het rijden gaat trouwens niet perfect, de combinatie perfectionistisch en dat paardrijden best moeilijk kan zijn gaat niet altijd samen. Daarbij ben ik niet een hele fanatieke ruiter en rijd het liefst buiten. Wel zie ik langzamerhand door de lessen steeds meer verbetering in mijzelf.

Hier de foto's van de eerste drie maanden dat hij er was
1.
[ img ]
2.
[ img ]
3.
[ img ]

Toen begon hij langzaam steeds beter in zijn vel te zitten
4. <3
[ img ]
5. Kreeg vriendjes
[ img ]
6.
[ img ]

En dit zijn foto's van de laatste 2 maanden
7.
[ img ]
8.
[ img ]

Het rijden nu
9. Misschien leren lachen :')
[ img ]
10. Mijn benen _-:(
[ img ]
11.
[ img ]

Ik heb met hem afgesproken dat hij de komende 20 jaar nog in zijn stalletje staat :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-19 11:53 



 
Profiel   

Super leuke combi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-19 12:08 



 
Profiel   

Oh wat een knap paard! veel geluk samen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-19 14:23 



 
Profiel   

Wat een happy paard is hij nu sien! En wat zijn jullie toch leuk samen <3 knappe man, jullie gaan nog veel veder komen *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-19 10:52 



 
Profiel   

Knap paard <3 Succes nog met hem!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-19 11:00 



 
Profiel   

prachtige foto s en prachtig verhaal. Ik heb een 9 mnd geleden mijn pony gekocht en ook dat was niet makkelijk. Heel lang lopen twijfelen of ik hem wel moest kopen want hij was jong groen en ik ook.. daarnaast miste hij een stukje opvoeding... heel wat tranen gelaten maar uiteindelijk gedaan omdat hij in mijn hart zat en geen een andere pony die ik bezocht het " ja" gevoel had... Mensen zullen me vast voor gek verklaard hebben.. zoveel beters in de wereld.. maar toch... we zijn er nu nog lang niet maar inmiddels rijden we buiten en al met een los teugeltje.. kan mijn dochter erop rijden en luistert hij al stukken beter.. zit hij duidelijk beter in zijn vel. Alleen is hij nog redelijk " gesloten" hopelijk krijg ik ooit een mentale connectie met hem.. heb hem nu in die 9 mnd drie of vier keer gehad en dan voel je je de koning te rijk.... maar een ding wat ik heb geleerd afgelopen 9 mnd.... geduld... respect... en dan komt alles goed....

veel geluk jullie samen

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-19 11:03 



 
Profiel   

@Joan73: Dankjewel! :o

@Justkid: Dankjewel! :o

@Celinetsjil: Ah zo lief! <3 Dankjewel! Moeten maar een keer een buitenrit gaan maken!

@AnnickT:Dankjewel! :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-19 14:37 



 
Profiel   

lnvdh schreef
prachtige foto s en prachtig verhaal. Ik heb een 9 mnd geleden mijn pony gekocht en ook dat was niet makkelijk. Heel lang lopen twijfelen of ik hem wel moest kopen want hij was jong groen en ik ook.. daarnaast miste hij een stukje opvoeding... heel wat tranen gelaten maar uiteindelijk gedaan omdat hij in mijn hart zat en geen een andere pony die ik bezocht het " ja" gevoel had... Mensen zullen me vast voor gek verklaard hebben.. zoveel beters in de wereld.. maar toch... we zijn er nu nog lang niet maar inmiddels rijden we buiten en al met een los teugeltje.. kan mijn dochter erop rijden en luistert hij al stukken beter.. zit hij duidelijk beter in zijn vel. Alleen is hij nog redelijk " gesloten" hopelijk krijg ik ooit een mentale connectie met hem.. heb hem nu in die 9 mnd drie of vier keer gehad en dan voel je je de koning te rijk.... maar een ding wat ik heb geleerd afgelopen 9 mnd.... geduld... respect... en dan komt alles goed....

veel geluk jullie samen


Wat een mooi verhaal! En ook heel veel herkenningspunten. Ik heb een aantal keer ook andere pony’s bijgetreden toen deze uit het oog was. En altijd verloor ik de motivatie omdat ik dacht: maar dit is Gold niet. Dus ik vergeleek andere paarden continu met hem. Soms moet je gewoon naar dat gevoel luisteren, anders krijg je er 100% spijt van! Jullie ook veel geluk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-19 14:41 



 
Profiel   

Josienx schreef
@Joan73: Dankjewel! :o

@Justkid: Dankjewel! :o

@Celinetsjil: Ah zo lief! <3 Dankjewel! Moeten maar een keer een buitenrit gaan maken!

@AnnickT:Dankjewel! :o


Ja echt wel! Gezellig <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-19 20:30 



 
Profiel   

Jullie zijn een leuke combinatie samen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-19 21:46 



 
Profiel   

Jullie zijn leuk samen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-19 10:54 



 
Profiel   

Wát een leuke combi zijn jullie!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-19 10:57 



 
Profiel   

Dankjewel voor de lieve reacties! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-19 16:13 



 
Profiel   

Schattig! <3 En jullie zijn een hele mooie combinatie!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-19 18:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen