Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Jaaroverzicht in April

 
Profiel   

Ja, echt een jaar overzicht in April. Waarom? Omdat een jaar geleden kwam er een penny verhaal tot leven. Nog eventjes in het kort:


Vrijdag 13 april 2018.
Normaal gesproken is een vrijdag de 13de een ongeluksdag. Terwijl ik richting zijn stal loop kom ik de eigenaar van de manege tegen. Die wilde met mij praten. Toen had ik het heel hoog zitten. Gedachten als oliebol hij gaat vertellen dat hij weg gaat enz. vlogen door mijn hoofd.
Waar ik het over heb?
Mijn verzorgpaard had ik al meer dan 5 jaar en tijdens deze 5 jaar werd de eigenaar steeds zieker en kwam steeds minder vaker langs. Totdat ze pakweg eens in de 7 maanden kwam. Sneu voor haar en voor haar paard. Er was mij al verteld dat 2018 het laatste jaar zou worden dat hij op de manege zou blijven staan.
Onlangs, na een goed gesprek met iedereen die betrokken was met haar situatie, is er een beslissing genomen en daarvan werd ik op de hoogte gesteld. Bij hint 1 had ik het nog niet door, bij hint 2 ging er nog niks branden en toen werd het recht in mijn gezicht gezegd.

HIJ IS NU VAN JOU!
*\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*


Ik heb de eerste tijd flink op een roze wolk gezeten en kon niet stoppen met lachen en huilen van geluk. Een 30 jarige vrouw :oo _O-

Nu een jaar later is hij zo veranderd, dat mensen van vroeger kunnen hem nu haast niet meer herkennen. En dit is vooral een stuk karakter en uitstraling. Hij staat lekker in een Paddock Paradise waar hij al snel de baas van de kudde werd. Hij wordt weer volop opgepakt met training. Omdat ik te zwaar ben voor hem zit ik er eigenlijk nooit op (3x in een jaar...) maar ik heb 2 vriendinnen gevraagd of ze hem willen leasen en dat wilde ze beide. En hij vind het helemaal geweldig dat hij weer aan het werk mag. Hij wilt zelfs na een training de bak niet uit! We zijn erachter gekomen dat een schriktraining dood en dood eng is, maar hij in de echte wereld nergens bang voor is. Hij een verborgen waterrat is (zo baasje zo paard?) en dondersgoed weet dat hij aan de longeerlijn vliegtuigje mag spelen maar onder het zadel niet. En dat hij meer verkeersmak was dan dat we ooit verwacht hadden.

Toen het nog mijn verzorgpaard was:

(1)
[ img ]
(2)
[ img ]

Op zijn nieuwe stal:
(3)
[ img ]

We hebben zijn verjaardag voor het eerst gevierd:
(4)
[ img ]

We hebben genoten van de zon:
(5) met lease klant
[ img ]
(6) (met mij)
[ img ]
(7) (met mij)
[ img ]

We hebben genoten van de sneeuw:
(8)
[ img ]
(9)
[ img ]
(10)
[ img ]

We zijn erachter gekomen dat het dressuurpaard ook van springen houd. Zelfs als er geen hindernissen in de buurt zijn....
(11)
[ img ]
(12) (ehum)
[ img ]

Waterrat, leaseklant wilde rustig aandoen, maar die werd gewoon mee het water in gesleurd. Tja, dan klim je er maar op....
(13)
[ img ]

Net schriktraining gehad, dat hebben we uiteindelijk onderbroken omdat hij zich helemaal ging afsluiten maar 2 weken later lande er een luchtbalon op het weiland en dat moest die van dichterbij bekijken...gek beest >;)
(14)
[ img ]


Maar vooral heb ik veel van dit soort foto's:
(15)
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 08:40 



 
Profiel   

Mooi overzicht en wat gaaf dat hij van jou is geworden na al die jaren verzorgen! Dat zegt in ieder geval genoeg over het vertrouwen wat ze in je hadden, mooi compliment!
Veel plezier nog van hem, maar dat komt vast goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 10:30 



 
Profiel   

flappie28 schreef
Mooi overzicht en wat gaaf dat hij van jou is geworden na al die jaren verzorgen! Dat zegt in ieder geval genoeg over het vertrouwen wat ze in je hadden, mooi compliment!
Veel plezier nog van hem, maar dat komt vast goed!


Ik had het ook echt niet verwacht dat hij naar mij zou gaan. Ik was er op voorbereid dat ik te horen zou krijgen dat hij verkocht zou gaan worden. En daarom snapte ik de hints ook niet. Nog steeds moet ik mezelf knijpen dat hij van mij is.

Maar hoewel de leaseklanten meer met hem doen en hem vaker zien, blijft hij heel erg op mij gefocust. Als ik achter hem loop en 1 van de leaseklanten houd hem vast draait hij zich regelmatig om, om te kijken waar ik blijf. _O-

Hopelijk krijgen we nog wat jaren erbij, en kan ik veel overzichten maken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 16:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen