Nee hoor, voor mij is 1 paard de komende jaren echt genoeg..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caily

Berichten: 12516
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Nee hoor, voor mij is 1 paard de komende jaren echt genoeg..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-19 15:08

Na de verkoop van mijn jonge hengst eind 2018, welke helaas niet geschikt bleek voor de fokkerij, was ik vrij overtuigd dat 1 paard voorlopig genoeg voor mij was. Phoebe is alles wat mijn hartje begeerd, en er staan nog tal van andere dromen op het lijstje.

Maar soms gebeuren er dingen, en loopt het net even anders :Y) Zo ging ik 2 maanden terug binnen een week van 1 naar 5 paarden. Voor een van de 5 hebben we de juiste match gevonden, hij heeft een geweldige plek bij een lieve meid die de hele wereld met hem gaat ontdekken. En de andere 4, die blijven lekker hier wonen.

Een paar weken geleden heeft vriendin/stalgenootje/bokker PeerAppel ze allemaal op de foto gezet, en het resultaat wil ik graag delen.

De bonte Tinker met het smalle blesje is de 6-jarige Phoebe (1.55), zij is al wel eens eerder voorbij gekomen.
De zwarte Tinker is Noeka (1.54), een 15-jarige ICS-NL STER-merrie en de moeder van Phoebe.
De bonte Tinker met 1 wit en 1 zwart oor is Tjaja (1.54), Tjaja is Noeka haar moeder. STER-merrie bij zowel ICS-NL als NSvT.

Afbeelding
Noeka met Phoebe als veulen 6 jaar geleden

De laatste, de bonte met de bredere bles is Ashlan (1.53). Ashlan is een 6-jarige hengst. Op dit moment staat hij hier middels een soort van bruikleen-constructie, met optie tot koop mocht het van alle kanten naar tevredenheid verlopen. Ashlan zijn afstamming is Deaglan SvG x Collin van de Gorterstraat.

Sowieso Phoebe mag dit jaar daten met Ashlan, dus volgend jaar lopen hier hopelijk 4 generaties in de wei. Voor Noeka en Tjaja ben ik er nog niet uit of, en door wie, ik ze laat dekken.

01. Ashlan
Afbeelding

02. Noeka
Afbeelding

03. Tjaja
Afbeelding

04. Phoebe
Afbeelding

05.
Afbeelding

06.
Afbeelding

07.
Afbeelding

08.
Afbeelding

09.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12. Lieve Tjaja
Afbeelding

En als laatste nog een telefoonplaatje van gisteren. Ashlan is gewend samen met merries te staan, maar omdat ik wil dat hij dekt aan de hand en niet standaard merries drachtig wil hebben om hem sociaal te kunnen houden, is besloten hem te koppelen aan de enige ruin die hier op stal aanwezig is. Gelukkig zijn de heren beide niet moeilijk, en gaat dit super! Op deze manier wil ik een hengst graag houden :)

Afbeelding

Anoniem

Re: Nee hoor, voor mij is 1 paard de komende jaren echt genoeg..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 15:35

Wat een mooie kudde en wat bijzonder om straks dan 4 generaties te hebben! :D
Tjaja springt er voor mij persoonlijk kwa uiterlijk uit die vind ik nog net iets mooier dan de andere maar die zijn ook prachtig! :D

Misschien brutaal maar ben al tijd niet actief geweest op bokt. Op een gegeven moment had je caily ook weer terug gekocht maar die heb je zelf niet meer? :)

Koper

Berichten: 30239
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 15:40

Wat bijzonder dat je 3 generaties hebt :)

Mag ik vragen waarom je je hengst aan de hand wil laten dekken?

Anastasia24

Berichten: 2704
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 15:40

Wat een geweldige kudde! Écht een droom zeg, <3 Ik ben helemaal weg van Ashlan, wat een prachtdier. En ik ben dol op de hoeveelheid manen, staarten en sokken die aanwezig zijn, O:)

RomileyV
Berichten: 26
Geregistreerd: 22-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 10:10

Wauw, wat een manen allemaal! Prachtige paarden <3

Caily

Berichten: 12516
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Nee hoor, voor mij is 1 paard de komende jaren echt genoeg..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-19 16:09

@Annet_Dottie. Dankjewel! Phoebe kwam op mijn pad op het moment dat ik maar 1 paard kon houden, toen heb ik Caily aangeboden onder het mom van als de perfectie plek te vinden is, mag ze gaan en blijft Phoebe. Zoniet, dan gaat Phoebe weg. Het lot heeft bepaald dat Phoebe hier leeft en Caily ergens anders haar thuis heeft gevonden. Mis haar verschrikkelijk, en zeker nu met meerdere fokmerries in de wei is het enorm dubbel. Het vijfde paard wat ik in de OP noem, is Caily haar zoon die ik hier een jaar in training heb gehad. Maar sommige keuzes moet je maken. Houden van is ook loslaten, zowel Caily als haar zoon hebben elders een mooier leven dan bij mij.

@Koper. Hij is ook beschikbaar voor merries van anderen, en ik heb op mijn beurt hier ook nog een merrie (misschien wel 2) die niet gedekt zullen worden. Je weet niet altijd hoe een merrie reageert en ook niet voor elke merrie is het gezond om de gehele cyclus door gedekt te worden meerdere keren per dag. Dus ik wil dan graag een stukje controle. Zeker omdat het de bedoeling is dat Ashlan naast dekhengst ook gewoon recreatiepaard wat in kudde verband mee op pad gaat zal worden.

@Anastasia2 en @RomileyV. Dankjewel! En de manen en sokken worden alleen nog maar meer. Noeka haar sokken zullen weer volledig terug groeien en de manen van Ashlan en Phoebe zijn voorheen ook langer geweest...

gerlindie

Berichten: 4632
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Nee hoor, voor mij is 1 paard de komende jaren echt genoeg..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 16:23

Hele gave paarden!
Helemaal mijn smaak <3

Lize92

Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 07:57

Ontzettend knappe kudde! <3

PeerAppel

Berichten: 3942
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Nee hoor, voor mij is 1 paard de komende jaren echt genoeg..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 10:33

Je hebt een prachtige kudde Lotte! <3

AnnickT

Berichten: 1465
Geregistreerd: 14-07-15

Re: Nee hoor, voor mij is 1 paard de komende jaren echt genoeg..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 16:51

Wat een prachtige kudde en wat is Tjaja schattig met een wit en een zwart oortje <3

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Nee hoor, voor mij is 1 paard de komende jaren echt genoeg..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 21:31

Wauw wat een gave tinkers! Ik snap dat je daar blij mee bent.
En eh eh, wel even een volgtopic maken voor volgend jaar hé *D