Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Jam Session "the flying Dutchman" in opleiding

 
Profiel   

Aangezien meneer vandaag jarig is Y)(^) en omdat hij eind van de maand een jaar in mijn bezit is :+: wilde ik weer een foto topic maken.
Maar toen bedacht ik mij dat een volg topic ook wel erg leuk is, aangezien ik regelmatig PBtjes krijg van mensen die vragen hoe het nu is met de mooie vos met 4 witte beentjes :D
Ook omdat wij nu zo veel nieuwe leuke dingen ondernemen, lekker bezig zijn en ook wat actiever wedstrijden aan het rijden zijn. Heb ik regelmatig wat leuks te melden.
Ook hebben wij pas een fotoshoot gehad, en daar gaat denk ik ook wel wat moois uit komen :D

Even een intro:
Jam Session
Don Tango B x Krack C
En vandaag precies 5 jaar. Y)(^)
Bijnaam: Jammie en "The flying dutchman" :)F omdat hij zo lekker oranje is en omdat hij op wedstrijden zo overijverig kan worden dat je af en toe het idee hebt dat je aan het vliegen bent ipv paardrijden _O-


[ img ]


[ img ]
Dit is een foto die mooi is qua kwaliteit, maar daar zie je ook veel spanning, deze foto was vlak voordat het gas er veel te veel op ging _O-
Dus dan zie je dat hij zich er erg uit drukt... maar ook slechte momenten zijn leerzaam. :j

Normaal loopt hij er meer zo bij :')

[ img ]



We rijden dressuur, maar we lopen ook lekker cavaletti's voor de afwisseling en later ook een sprongetje als hij meer in balans is.
Ook ben ik een fervent boscrosser, dat is ook iets wat we meteen vanaf het begin opgepakt hebben aangezien je ze het beste alles kan laten zien wanneer ze jong zijn :')


[ img ]

Hij is wat later ingereden, dus eerst hebben we heel rustig aan gedaan, hij leert super snel, maar dat is juist voor mij een teken om niet te hard te gaan. Afwisseling en leuke dingen doen is net zo belangrijk zodat hij ook goed in zijn koppie blijft.
Op dit moment hebben we 4 wedstrijdjes gereden en gaan we binnenkort de overstap maken naar de L omdat alle onderdelen goed bevestigd zijn en hij wat meet uitdaging in de proef nodig lijkt te hebben.
Verder doen we vooral rustig aan, en mag hij verder ook lekker vrij zijn.

[ img ]


[ img ]



[ img ]


Jam is nogal een clown... hij is erg grappig en vooral erg hebberig. Longeerzwepen, mestbakken, kruiwagens, honden... overal gaat hij mee aan de haal. Hij speelt ook overal mee en is nergens bang voor.



[ img ]

Het is gewoon een heerlijk beest :Y) en heel erg grappig... hij is altijd blij en vrolijk en vindt alles leuk om te doen en te leren.

[ img ]


[ img ]



Het enige waar hij nog veel training in nodig heeft is op het land staan...
Hij is nogal op mensen gericht en heeft een interne klok, na een half uur wil hij er vanaf als er geen mensen bij hem zijn. Dat het andere paard blijft staan maakt hem helemaal niks uit. Hij springt er dan gewoon uit.
Gelukkig gaat dit met veel oefenen nu steeds beter, en kan hij steeds vaker lekker lang genieten.
Ik was ook een erg trotse "moeder" toen hij op onze eerste ruiter vakantie lekker een paar uurtjes zonder te miepen met zijn vriend buiten kon blijven staan... voelde helemaal als een overwinning :')

[ img ]

Onze eerste vakantie samen was ook heerlijk...
We zijn naar de Cantharel geweest bij Apeldoorn, daar fijne ritten gemaakt... hij was ook echt braaf en deed alsof hij er al jaren liep. En dat terwijl hij pas 2x onder de man in het bos geweest was.
Weer een trotse "moeder"
Ik stap wel altijd veel met hem buiten... tussen het verkeer, over grasstukken, dus op zich is hij ook wel wat gewend natuurlijk. Verkeersmakker dan hem vindt je denk ik bijna niet, maar dat was ook wel een stukje aangeboren.
Wel kwamen we op bij kootwijk achter dat hij wilde zwijnen wel extreem eng vindt :wow: maar ok toen liet hij zich goed bewerken op een stukje offroad na :')

Een mooi filmpje <3



[ img ]

En de oren van zijn mattie die mee was... met de kleine zandverstuiving op de achtergrond.
[ img ]


Het zou leuk zijn als er mensen zijn die onze voortgang willen volgen.
Jam heeft er in ieder geval zin in :')

[ img ]


Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 02-05-19 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-19 14:12 



 
Profiel   

Wat een leuk paard! En ik vind dat je heel netjes zit :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-19 14:23 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met je knappe vos! Ik vind dat hij op foto 2 zijn rug zorgwekkend wegdrukt. Ondanks jezelf aangaf dat hij last van spanning had. Je galop foto is overigens wel heel mooi gelukt. Heeft hij een wat doorgezakte rug of lijkt dit zo? Want ik zie een soort van kuiltje achter het zadel zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-19 14:30 



 
Profiel   

Sintara schreef
Wat een leuk paard! En ik vind dat je heel netjes zit :D

Dank je... ik zie altijd zelf veel verbeterpunten :+

maria1990 schreef
Gefeliciteerd met je knappe vos! Ik vind dat hij op foto 2 zijn rug zorgwekkend wegdrukt. Ondanks jezelf aangaf dat hij last van spanning had. Je galop foto is overigens wel heel mooi gelukt. Heeft hij een wat doorgezakte rug of lijkt dit zo? Want ik zie een soort van kuiltje achter het zadel zitten.

zorgwekkend :oo haha, nee ik begrijp wat je bedoelt :D
Zoals ik al zei was dit vlak voor hij weg schoot, hij gooide dus zijn kop in de lucht, drukte zijn rug weg... en weg was hij :+ Omdat het een moment opname is ziet het er inderdaad nogal extreem uit.
Als je de andere foto's ziet, zie je dat dit niet normaal is ;) In vergelijking hoe hij normaal loopt.

Ik zet deze foto er expres bij omdat ik het ook goed vind om de slechte foto's te posten... want dat gebeurt ook gewoon :) En ook de "slechte momenten" moet je delen imo :D
Zal binnenkort een keer een filmpje erop zetten, dat is wat overzichtelijker.

Betreft zijn rug, zijn zelf rug is goed, hij heeft wel een wat hoge kont, wat een bekend dingetje is bij Krack C in de bloedlijnen.
Maar hij kan er goed uit kantelen en de beweging is prima.
Laatst ook nog door de fysio/osteo behandeld en die was meer dan tevreden met hem.
Maar ik begrijp zeker wat je bedoelt wat je ziet op die foto :j
Wanneer hij altijd zo zou lopen zou ik ook niet heel blij zijn :+

even een foto los waarin je goed zijn rug en gebruik van zijn lijf kan zien.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-19 14:43 



 

Heel ruig dier! Veel succes ermee

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-19 14:55 



 
Profiel   

Leuk! Ik volg, je hebt een super leuk paard met kwaliteit, dus ben benieuwd hoe het jullie verder vergaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-19 15:26 



 
Profiel   

dank jullie :D
Ik ben ook erg benieuwd... begin juli neem ik die gup mee naar de ARD. Even kijken wat hij daar van vindt en of we in onze eigen ring kunnen blijven, of dat we meerdere ringen tegelijk doorkruizen in 1 proef _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-19 15:49 



 
Profiel   

c_alsemgeest schreef
Sintara schreef
Wat een leuk paard! En ik vind dat je heel netjes zit :D

Dank je... ik zie altijd zelf veel verbeterpunten :+

maria1990 schreef
Gefeliciteerd met je knappe vos! Ik vind dat hij op foto 2 zijn rug zorgwekkend wegdrukt. Ondanks jezelf aangaf dat hij last van spanning had. Je galop foto is overigens wel heel mooi gelukt. Heeft hij een wat doorgezakte rug of lijkt dit zo? Want ik zie een soort van kuiltje achter het zadel zitten.

zorgwekkend :oo haha, nee ik begrijp wat je bedoelt :D
Zoals ik al zei was dit vlak voor hij weg schoot, hij gooide dus zijn kop in de lucht, drukte zijn rug weg... en weg was hij :+ Omdat het een moment opname is ziet het er inderdaad nogal extreem uit.
Als je de andere foto's ziet, zie je dat dit niet normaal is ;) In vergelijking hoe hij normaal loopt.

Ik zet deze foto er expres bij omdat ik het ook goed vind om de slechte foto's te posten... want dat gebeurt ook gewoon :) En ook de "slechte momenten" moet je delen imo :D
Zal binnenkort een keer een filmpje erop zetten, dat is wat overzichtelijker.

Betreft zijn rug, zijn zelf rug is goed, hij heeft wel een wat hoge kont, wat een bekend dingetje is bij Krack C in de bloedlijnen.
Maar hij kan er goed uit kantelen en de beweging is prima.
Laatst ook nog door de fysio/osteo behandeld en die was meer dan tevreden met hem.
Maar ik begrijp zeker wat je bedoelt wat je ziet op die foto :j
Wanneer hij altijd zo zou lopen zou ik ook niet heel blij zijn :+

even een foto los waarin je goed zijn rug en gebruik van zijn lijf kan zien.

[ [url=m/t46dmA.jpg]Afbeelding[/url] ]


Vind hem op deze foto ook zwak in de lendenen. Eveneens foto 5 en 6 als men inzoomt. Maar dat maakt hem niet minder leuk,en hij is nog jong, wie weet wat de toekomst brengt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-19 16:56 



 
Profiel   

Wat een knap dier <3 Ik houd ervan

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-19 17:30 



 
Profiel   

@SBravour
Klopt, hij is sowieso nog volop aan het ontwikkelen. Daar is het ook een jong paard voor. Want vergeleken met andere van zijn leeftijd is hij relatief kort ohz.
Met de training letten we er ook op die punten in acht te nemen en sterker te maken. :j
In het begin was het helemaal een slappe slinger :+ Maar je ziet het steeds meer bij komen en goed ontwikkelen. Vandaar dat een volgtopic mij ook leuk leek om iedereen daar in mee te nemen

jildou1979 schreef
Wat een knap dier <3 Ik houd ervan

Ja ik ook :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-19 17:41 



 
Profiel   

c_alsemgeest schreef
dank jullie :D
Ik ben ook erg benieuwd... begin juli neem ik die gup mee naar de ARD. Even kijken wat hij daar van vindt en of we in onze eigen ring kunnen blijven, of dat we meerdere ringen tegelijk doorkruizen in 1 proef _O-


Zou ik een spandoek voor jullie maken? Kan ik je daarmee opvangen mocht je toch besluiten in meerdere ringen te gelijk je proef te rijden 8-)


Zonder dollen, erg leuk paard.. ben erg benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen. Ik ben alvast fan :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-19 19:48 



 
Profiel   

Hahaha ja dat spandoek klinkt goed :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-19 21:17 



 
Profiel   

Hij heeft wel een sterke motor in zijn achterhand TS en wie weet trekt zijn rug nog bij als hij sterker wordt in zijn achterhand onder het zadel. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een filmpje onder het zadel. Je zadel ziet er comfortabel uit :D Welk merk is dit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-19 22:13 



 
Profiel   

Zijn rug hoeft niet bij te trekken. Die is goed. Hij heeft een wat hoge kont. Dan lijkt die rug week, maar dat is ie zeker niet. Dit paard draagt goed.

Mensen verkijk je niet op die ene flut foto.
Leuk dier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-19 22:20 



 
Profiel   

Knert schreef
Zijn rug hoeft niet bij te trekken. Die is goed. Hij heeft een wat hoge kont. Dan lijkt die rug week, maar dat is ie zeker niet. Dit paard draagt goed.

Mensen verkijk je niet op die ene flut foto.
Leuk dier!

Dank je...
Precies wat mijn fysio/osteo zegt.

Hij mist wel nog wat spier en kracht hier en daar maar dat is helemaal logisch gezien zijn opleidingsniveau.

Kijk een perfecte bouw heeft hij zeker niet, maar hij beweegt er goed mee en is los door het lijf.

Zal binnenkort even een stukje film van het rijden erop zetten. Dat geeft een beter beeld van hem dan bovenstaande foto, welke ik er bewust op zette als een slecht moment. :+


maria1990 schreef
Hij heeft wel een sterke motor in zijn achterhand TS en wie weet trekt zijn rug nog bij als hij sterker wordt in zijn achterhand onder het zadel. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een filmpje onder het zadel. Je zadel ziet er comfortabel uit :D Welk merk is dit?

Rug zelf is prima juist.
Hij heeft een hoge kont/bekken wat wat vertekend. Maar de rug an sich is prima. Mist wel nog bespiering in de lendenpartij en heeft hele brede ribben. Dat maakt het beeld ook een beetje. Bewegend materiaal zal ik even zoeken. Kwam er achter dat ik alleen filmpjes heb van toen ik hem net had volgens mij :)

Ik heb een Empire zadel, heerlijk ding :Y)


(Edit)
Ik heb een eerder wedstrijd filmpje gevonden... deze was denk ik van de 2e keer starten, dus hij is nu ook wel weer een stukje sterker, maar geeft een klein beetje bewegend beeld. :D




En een nieuwere... wel heeeel kort :+



Hij is altijd een beetje druk/wiebelig met wedstrijden... juist omdat hij zo zijn best doet. Maar dat is een kwestie van kilometers maken imo.
Ik ben trouwens een giga chaotische wedstrijd ruiter :')
Vind het altijd vreselijk om terug te zien :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-19 22:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen