Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

En we gaan door

 
Profiel   

Dat er soms zulke heftige dingen kunnen gebeuren in je leven waardoor je het plezier kwijt kan zijn in hetgeen waar je het meeste van houdt.. Dat heb ik in de afgelopen weken ervaren. Maar juist dan is het belangrijk om je toch soms even vast te houden eraan, want things will get better en dat plezier zal terugkomen.

Zo zijn we toch maar naar de keuring gegaan, waarvoor ik Veronia toevallig nog geen uur voordat mijn man me vertelde te willen scheiden, had ingeschreven. Natuurlijk absoluut geen goede voorbereiding gehad door de hele situatie, maar dat ware dan maar zo. De uitslag van de keuring was passend bij hoe ik me voelde, ze liet zich in de draf ondanks een goede voorbrenger, niet zien zoals ze had gemoeten en werd in het type wat te Gelders bevonden. Helaas voor nu een tweede premie (wel als tweede opgesteld in haar groep overigens), maar we komen nog eens terug als ze helemaal is uitgegroeid en uitgezwaard, na een goede voorbereiding en als ze in het Z loopt. Eens kijken wat er dan nog te halen valt :o :D

Ondanks dit, mochten we bij het bestgaand rijpaard wel opstellen op een hele keurige derde plek achter een voormalig gekeurde dekhengst en haar oudere broer en daar was ik dan ook erg trots op.

Al met al was het toch wel een hele fijne dag met leuke mensen, mooie paarden en een prettige afleiding van de toestand thuis. En Veronia, die blijft voor mij de knapste en de liefste hoor! <3 Wij gaan gewoon lekker door samen.

Meten is weten..
[ img ]

[ img ]

Opstellen voor het beoordelen van het exterieur
[ img ]

[ img ]

[ img ]


In de ring:
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]




En het onderdeel bestgaand:
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 06:16 



 
Profiel   

Super dat je toch naar de keuring bent gegaan en 3e in de zadelrubriek met zo’n jonkie, die je helemaal zelf opleidt, is top.

Het blijft leuk om naar jullie vorderingen te kijken en het verbaast mij hoe jouw wat schriele veulen zich ontwikkeld heeft tot een mooie jonge merrie. Het front is echt sterk, mooie hals en oprichting, de achterhand mist de “Groningse kont” wat dat betreft snap ik het oordeel van de jury wel dat ze wat Gelders overkomt. Dat is natuurlijk ook niet gek met haar moeder.
De beweging vind ik zo van de foto’s niks mis mee.

Gewoon lekker doorgaan en genieten van je paard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 06:35 



 
Profiel   

Ik ken niks van die beoordelingen, maar wat een knappe merrie <3

Hoe groot is ze? Vrijstaand lijkt ze redelijk groot en onder het zadel oogt ze dan weer kleiner. Maar waarschijnlijk ben jij zelf ook wel heel wat groter dan ik als 1m60 ukkie :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 06:51 



 
Profiel   

Heftige periode voor jou....sterkte!
Ze blijft een prachtig paardje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 06:55 



 
Profiel   

Top dat je gegaan bent!
Jammer van de tegenvallende waardering maar wel fijn dat het resultaat bij bestgaand zo mooi was.
En sterkte in het proces :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 07:04 



 
Profiel   

Tiwi. dank je wel. Ik snap die niet-Groningse kont ook wel :j maar daarom wil ik dan over een paar jaar nog eens terugkomen. Een bolle kont kan ik er niet van maken, maar spieren kunnen we trainen en ik denk met een stukje extra kracht achter dat ze er wel zou moeten komen.

Poekkie dank je. Ze is op de keuring gemeten op 1.68. Ik had haar zelf nog wel iets groter verwacht eigenlijk :o :D . Ik ben zelf geen kleintje inderdaad (1.80) en ook niet fijn gebouwd.

Djoopie ja klopt, ik wil dit jaar verder wel skippen eigenlijk..

Fitzroy dank je wel. Ik ben ook wel blij dat we zijn gegaan, want het was gewoon een mooie dag en als ik mijn foto's terugzie dan zie ik gewoon een knap paard :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 08:12 



 
Profiel   

Nou ... ik vind het een uber knap paard met een prachtige uitstraling !
Zo’n keuring is ook maar een momentopname ,dat ze het niet helemaal niet zien kan de volgende keer wel totaal anders zijn .
Wel bijzonder om te zien dat jullie beide dezelfde haarkleur hebben :-)

En je innerlijke emotione drama , daar wens ik je veel sterkte en kracht bij , uiteindelijk komt alles goed !

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 08:25 



 
Profiel   

Murosch schreef
Tiwi. dank je wel. Ik snap die niet-Groningse kont ook wel :j maar daarom wil ik dan over een paar jaar nog eens terugkomen. Een bolle kont kan ik er niet van maken, maar spieren kunnen we trainen en ik denk met een stukje extra kracht achter dat ze er wel zou moeten komen.
:+


Tip voor een volgende ronde: zorg dat ze wat overconditie heeft. Met wat spek op de billen tonen ze ook ronder en wordt de hals nog mooier.
Rijconditie is geen keuringsconditie

En een keer een veulen laten krijgen wil ook nog weleens helpen. (En dan niet met veulen aan de voet laten keuren maar evt paar maand drachtig van de tweede)

Voor nu lekker gaan rijden en laten groeien en dan met een jaar of 7/8 nog een keer naar de keurig.

Edit: ongevraagd dekadvies: Elgar

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 08:56 



 
Profiel   

Nou daar zeg je iets, viel me wel op dat de meeste paarden daar behoorlijk spekkig waren. ik wist niet dat zoiets gewenst was eigenlijk. Bedankt voor je dekadvies. Ik heb gelukkig nog wel even tijd ermee, wie weet wat voor jongs er nog komt de komende jaren :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 17:06 



 
Profiel   

Ik vind haar prachtig, maar ik denk inderdaad dat ze hoger plaatst als ze iets volwassener en ronder (dikker, hihi) is. Mijn fjord heeft het hoogste predikaat behaald wat mogelijk is. Zij is ook een keer laag geplaatst toen ze keurig op gewicht was. Een jaar later was ze te dik in mijn ogen en werden we dagkampioen bij dezelfde jury. :+ Bij een keuring hoeft het paard niet perfect op gewicht te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 17:18 



 
Profiel   

Mooie merrie hoor, moet inderdaad nog even iets zwaarder worden om wat beter in het type te passen.
Loopt de voorbrenger nou op klompen? Respect :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 18:06 



 
Profiel   

Klopt, ik ken hen niet anders dan op klompen....

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 18:53 



 
Profiel   

Dank jullie wel, we gaan ons eerst lekker verder bezig houden met de wedstrijden de komende tijd. De rest komt later nog wel weer eens.

Hij loopt inderdaad altijd op klompen, vind ik erg leuk en passend bij Groninger paarden. En inderdaad respect, ik doe het hem niet na!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 20:49 



 
Profiel   

Wat een heftige periode ga je door zeg. Wat een goed resultaat dan nog. Respect hoor.

Paard staat er goed voor. In overconditie voorstellen zou ik zonde vinden moet ik zeggen. Vind ik ook echt wel iets van vroeger.

Ik vind haar overigens niet Gelders tonen als ik eerlijk ben. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-19 02:46 



 
Profiel   

Juist in periodes als dit zijn je ontspanning er even niet aan te hoeven denken zo belangrijk,
Er zal veel veranderen maar dan is het belangrijk dat er ook dingen zijn die heel gewoon blijven!
Ik vind het top dat je gegaan bent ik ben destijds thuis gebleven!
Het is een mooi dier, een volgende keer zal het anders tonen dat komt wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-19 06:35 



 
Profiel   

Ik kom je topics vaak tegen en wil je sterkte wensen.

Verona ziet er heel goed uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-19 06:42 



 

Ik reageer eigenlijk nooit maar jouw topics vallen me altijd op door jouw enthousiasme.
Wat een leuk setje zijn jullie.

Veel sterkte met de situatie, ik herken het en wil alleen maar zeggen: dat plezier en sowieso het weer echt naar je zin hebben komt echt terug, misschien nog wel heftiger ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-19 07:33 



 
Profiel   

Wat een knappe merrie, Je rijstyle is ook om van te genieten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-19 07:47 



 
Profiel   

Mooi paard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-19 10:03 



 
Profiel   

Ach, jouw knappe merrie komt er wel! Jammer dat het nu tegen viel, maar dat komt later wel goed!

Heel veel sterkte met je privesituatie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-19 11:59 



 
Profiel   

Wat een verdrietige situatie. Sterkte.

Leuk foto overzicht, denk dat ze voor nu te rijtypisch/ luxe is voor het Groninger type. Wie weet als ze straks meer in de spieren is en uit gaat zwaren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-19 13:18 



 
Profiel   

Wat zwaart ze mooi uit en een hele mooie voorhand heeft madame. :j

Mooie resultaten en volgende keer vast een stapje hoger, zeker met de sport erbij.

Wat lijkt me dit een vreselijk moeilijke tijd voor jou en je dochter, dus ik wens jullie heel veel sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-19 20:00 



 
Profiel   

Bedankt allemaal, voor de sterktewensen en ook voor de leuke reacties op Veronia. Een moeilijke tijd is het absoluut, ik heb me nog nooit zo ellendig gevoeld. Zo'n hoop verdriet, frustraties, onmacht, onzekerheid, dat heeft overal invloed op. Ik heb mezelf gisteren gedwongen om weer wat met Veronia te gaan doen, maar het zijn hele dubbele gevoelens allemaal. Ik hoop dat ik mijn plekje hier alleen kan houden en dat ik mn paarden bij me kan houden, want die betekenen (na mijn dochter natuurlijk) alles voor me.

Ik kan er ook niet echt iets Gelders aan vinden hoor Natasja, hooguit haar kleur.. Maar het waren de woorden van de keuringsmeesters.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 16:07 



 
Profiel   

Ik denk dat de paarden een hele goede uitlaatklep zullen zijn :) veel sterkte alvast!

Had je ook niet de moeder van veronia? Heb je daar nog plannen mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 17:16 



 
Profiel   

Bedankt ik had je reactie over het hoofd gezien sorry.

Dat klopt, die heb ik ook nog en zij is voor volgend jaar drachtig. Had ik dit allemaal geweten, dan had ik haar dit jaar niet laten dekken maar het is zoals het is dus we hopen maar op een mooi en gezond veulentje.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-19 18:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen