Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

10 jaar lief en leed; Nog eenmaal stralen Meranti

 
Profiel   

Hi Bokkers!

Ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen. De paardenliefde van mijn leven is nu 19 dagen verdwenen uit mijn leven Y;( Het is me ontzettend zwaar gevallen en eigenlijk wilde ik geen topic maken. Ik heb hem expres niet bij In memorial gezet, omdat ik geen 'sterktes' hoef, maar je gewoon nog een keer wil laten stralen. Ik wil je nog een keer aan de wereld laten zien.

Meranti is op 16 jarige leeftijd ingeslapen, omdat zij aan haar rechterbeen hoefkatrol stadium 4 had en aan het linkerbeen verbening van het kraakbeen. De uitslag wisten wij al een jaar, maar met speciale ijzers e.d. was het in de hand te houden. Tot aan het einde was het een blije pony, maar ondanks haar gekke bok buien en het crossen naar de weide zag ik gewoon dat zij wel wilde, maar haar lijf gewoon niet meer. Op 18 juli heeft de dierenarts haar laten inslapen. Ondanks mijn angsten dat ze zou gaan vechten tegen de verdoving (deed ze altijd) was ze eigenlijk voor de tweede spuit al bijna weg, wat voor mij nog meer bevestigde dat 'het goed zo was'

10 jaar geleden kwam je in mijn leven: jij 6 jaar en ik 13. Wat een puppies. De eerste collage is van een periode van ongeveer vier jaar (van links naar rechts)
[ img ]

Het eerste wedstrijdje. Vlak na deze periode werd je met spoed opgenomen in de kliniek. Je hoefbevangenheid was een spierbevangenheid en je had een ernstige koliekaanval. Hierna werd je mijn zorgenkindje met het selenium, maar je bewees ook wat voor vechter je was.
[ img ]

Had ik al verteld hoe trots ik op je was? Je prachtige voorpluk en je eigenwijze karakter. Ik was eigenlijk de enige van stal die vragen beantwoordde met; ja als Meranti het wilt, doen we mee. Als je het er niet mee eens was, kon ik er namelijk naar fluiten := Dat maakte je niet makkelijker, maar ik kon het wel waarderen; iemand met een eigen mening
[ img ]

Van deze periode heb ik helaas minder foto's. Ook ik begon met puberen, waarbij andere dingen ook interessant werden. Nu achteraf heb ik vreselijke spijt te weinig van je genoten te hebben door o.a. deze periode
[ img ]


Gelukkig gaan alle periodes ook weer over. Daar zijn we weer. Deze foto spiegelt weer zo leuk hoe we met elkaar omgingen. Je was meer een uit de kluit gewassen hond dan een pony.
[ img ]

Je maatje meer waar ik altijd over klaagde, wilde alleen niet meer weggaan :+
[ img ]

We blonken eigenlijk nergens écht in uit. Dressuur was na 15 minuten wel weer 'best geweest' volgens jou. O ja springen deed je graag, maar dan wel wanneer jij er zin in had. Een ding deden we wel.. tuigloos.
[ img ]

Zelfs springen O:)
[ img ]

We hebben zelfs een keer gecrost. Het zou de bedoeling zijn om dit vaker te gaan doen, maar je bleef zitten met een terugkomende blessure.
[ img ]

Hetgeen wat je het liefste deed: buitenrijden. Na mijn ongelukken durfde ik eigenlijk niet meer op buitenrit. Met jou heb ik weer vertrouwen gekregen. Je schrok nergens van; nou ja je had aansteldagen waarbij motoren e.d. geen probleem waren, maar een molshoop toch wel zó eng was.
[ img ]

Na je terugkomende blessure ben ik weer verhuisd met je. We stonden op een pensionstalling die ik had uitgekozen om veel te kunnen trainen met alle faciliteiten, maar na een dierenartsbezoek kwam een pijnlijke uitslag. Je had hoefkatrol. Een duidelijk stadium gaven ze me niet, maar met een speciaal ijzer zou het te doen zijn. Advies: zie maar wat je er nog mee kunt. Een paard is voor mij niet alleen een rijdier, maar ook een huisdier. Als ik jou oud als weidemaatje kon laten worden, dan gaan we daarvoor. We verplaatsten naar een stal waar meer toezicht was, een rustige stal bij mensen thuis. Hier kon je lekker op de wei staan met al je vriendjes en was er 24/7 toezicht. De omgeving was prima om buiten te rijden. Meer ging ik ook niet meer van je vragen.
[ img ]

Bijna exact een jaar later haalde ik je uit de weide. Toen ik opstapte voelde ik hoe kreupel je liep. Natuurlijk direct afgestapt en een dag aangekeken. Om een lang verhaal kort te maken is het de weken erna niet verbeterd. Inmiddels was je een weidemaatje geworden, maar ook dan liep je onregelmatig. Osteo erbij gehaald; je was aan het compenseren. Boel weer losgemaakt en het weer aangekeken.
Het was zo'n moeilijke keuze.. Je galoppeerde als eerste naar de weide. Ze konden je amper houden zo graag wilde je. Op het zachte liep je prima en alleen op het harde zag je een lichte onregelmatigheid. Ik zag hoe graag jij wilde, maar je lijf niet meer. De kreupel dagen volgen elkaar steeds sneller op en dat gaf de doorslag. Ik móest voor je kiezen. Mijn trotste pony hoefde niet af te takelen tot een hoopje ellende. Ik wilde het voor zijn.
Je dronk die middag nog sinas met ons (je mocht dit nooit, maar je had nog maar een paar uur dus wat kon het me ook nog schelen). We hebben het met zijn alle afgesloten. Ik wilde absoluut niet dat je me zag huilen of iemand anders zag huilen. Ik wilde sterk blijven.

[ img ]


Alleen dat afscheid nemen dat brak me ontzettend. Gelukkig ging het snel en was je zo weg...
[ img ]

Het doet zoveel pijn. Nog elke dag denk ik aan je en ik heb het zwaar onderschat hoeveel pijn het doet. Het blijft me aangrijpen.
[ img ]

Ik wil je nog een keer laten zien aan de wereld. De toppony die je was en bent. Hetgeen wat je me gegeven heb; ja de zorgen en frustraties, maar ook zoveel liefde, lol en vertrouwen. Je kan wel zeggen dat we samen zijn opgegroeid.

[ img ]


[ img ]
Laatste 2 foto's zijn gemaakt door Metha Eikens

Bedankt voor het lezen. Ik heb nog een stuk staart van haar. Weten jullie wat moois om hier wat van te maken?


Laatst bijgewerkt door Elin_ op 05-08-19 17:24, in het totaal 2 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-19 16:52 



 
Profiel   

Stralen doet ze zeker, heel erg dapper en moedig van je om deze keuze te maken. Veel mensen blijven uitstellen, ik soms ook. Dus kan alleen maar diep respect voor je opbrengen en zo te zien hebben jullie samen fantastische jaren gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-19 16:59 



 
Profiel   

Mss is dit een idee. ketting met hangertje en daarin een foto met een haartje in... Dan is ze altijd bij jou. Y;(
een kadertje met foto voor in huis, en ook vanonder haar haartje. (zodat het toch ook achter glas zit)... Heb ik gdn met mijn hond....
Wat je ook kan doen is de haartjes lamineren.. Dan kan het ook niet kapot gaan. Xx knuffel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-19 17:19 



 
Profiel   

Wauw wat een prachtfoto's, die laatste. En wat een mooie pony was ze!

En respect voor je, dat je deze keuze hebt gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-19 17:23 



 
Profiel   

Wat een mooie foto's heb je zo bij elkaar gezet. Prachtige herinnering aan een mooie tijd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 21:07 



 
Profiel   

Mooie herinneringen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 21:24 



 
Profiel   

Every horse deserves to be loved by a little girl at least once in it's life.

Meranti had geen klagen. Zo te lezen heeft het kleine meisje geen dag niet van haar paard gehouden, ook niet toen ze geen klein meisje meer was. Heerlijk, samen kunnen opgroeien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 21:31 



 
Profiel   

Y;( :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 21:32 



 
Profiel   

Hartverscheurend, mijn tranen druppelen op de smartphone.. Prachtige foto's. Toch sterkte Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 21:46 



 
Profiel   

bigone schreef
Stralen doet ze zeker, heel erg dapper en moedig van je om deze keuze te maken. Veel mensen blijven uitstellen, ik soms ook. Dus kan alleen maar diep respect voor je opbrengen en zo te zien hebben jullie samen fantastische jaren gehad.

Dat geeft ook niks. Bij ons duurde het uitstellen ook een poosje, maar Meranti was een trotse pony die altijd doorging maar ik zag het gewoon en ondanks dat anderen nog zeiden dat een pony die er "echt klaar voor is" geen stap meer zou verzetten wist ik dat meranti nog zou proberen te lopen met 3 benen.

CandyArmando schreef
Mss is dit een idee. ketting met hangertje en daarin een foto met een haartje in... Dan is ze altijd bij jou. Y;(
een kadertje met foto voor in huis, en ook vanonder haar haartje. (zodat het toch ook achter glas zit)... Heb ik gdn met mijn hond....
Wat je ook kan doen is de haartjes lamineren.. Dan kan het ook niet kapot gaan. Xx knuffel.

Hanger is een mooi idee! Bedankt voor je lieve berichtje.


Amado7 schreef
Wauw wat een prachtfoto's, die laatste. En wat een mooie pony was ze!

En respect voor je, dat je deze keuze hebt gemaakt.

Dankjewel xx


veerle_1001 schreef
Wat een mooie foto's heb je zo bij elkaar gezet. Prachtige herinnering aan een mooie tijd!

Absoluut! Ik heb zoveel mogen leren van deze pomy.


simodi schreef
Mooie herinneringen!

Dankjewel!


Maflinger_S schreef
Every horse deserves to be loved by a little girl at least once in it's life.

Meranti had geen klagen. Zo te lezen heeft het kleine meisje geen dag niet van haar paard gehouden, ook niet toen ze geen klein meisje meer was. Heerlijk, samen kunnen opgroeien.

Wat een lief bericht. Krijg er wat tranen van. Xx


Zamero schreef
Y;( :(:)

:(:)


Skogan schreef
Hartverscheurend, mijn tranen druppelen op de smartphone.. Prachtige foto's. Toch sterkte Y;(

Bedankt voor je super lieve berichtje! _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 09:41 



 
Profiel   

Wat een ontzettend mooi paardje en wat hebben jullie veel samen beleefd. Topbaasje voor Meranti. Ik weet dat je geen sterktes wilt dus dan een :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 09:47 



 
Profiel   

Wat waren jullie leuk samen en de liefde voor elkaar zie je terug op elke foto.
Mooi overzicht van jullie jaren samen ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 10:00 



 
Profiel   

Deoro schreef
Wat een ontzettend mooi paardje en wat hebben jullie veel samen beleefd. Topbaasje voor Meranti. Ik weet dat je geen sterktes wilt dus dan een :(:)

Dankjewel xx. Ja sterktes zijn lief hoor, maar ik wil vooral nog een keer laten zien wat voor bijzondere afdruk ze heeft gegeven in mijn leven.


JML schreef
Wat waren jullie leuk samen en de liefde voor elkaar zie je terug op elke foto.
Mooi overzicht van jullie jaren samen ...

Bedankt xx
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-19 18:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen