Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 10 [ 227 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Joly's Limoncello A new time for us

 
Profiel   

Na lange tijd offline te zijn geweest ben ik weer terug.
Zonder volgtopic dit keer, maar dat is niet nodig want als jullie deze foto's zien weten jullie exact hoe het met ons gaat. :)

We hebben een nieuwe trainster gevonden die ons begeleidt dmv de R+ methode met clickertraining.
Dit lijkt de beste methode voor ons. We zijn opnieuw naar elkaar toe gegroeid,
waar het vertrouwen eerst weg was en Limo steeds van me wegrende als ik hem wou benaderen in de wei, komt hij nu zelf naar me toe gestapt.

Hij staat sinds vorig weekend ook zonder halster op de wei.

De foto's zijn gemaakt net de dag voor ik het halster uit liet.
Kijk en geniet mee van mijn heerlijke pony.

Dag Baasje ben je er weer?
[ img ]

Vervelende vliegen irriteren me
[ img ]
bbbrrr
[ img ]


[ img ]

[ img ]

Uh baas, wat doe je nu? (ik ging liggen in het gras)
[ img ]

[ img ]

Je wil actie? Drafje goed?
[ img ]
Oh meer actie? Galopje dan?
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Toen ik wou weggaan rende limo me achterna waarbij ik nog snel deze foto kon maken.
[ img ]

en zonder halster op de wei <3
[ img ]

nota: Spirit staat idd niet op de foto's hij is namelijk verkocht en staat in Nederland.
Op alle foto's rust copyright van AmiciGraphy
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 20:15 



 
Profiel   

Leuke foto’s...ik lees dat je spirit verkocht hebt...betekent dit dat limo nu alleen staat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 20:23 



 
Profiel   

Wat super goed! Lekker weer lol met je knol *\%/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 20:23 



 
Profiel   

Loopt hij nog steeds dwars door je heen zoals in je filmpjes te zien is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 20:27 



 
Profiel   

En gaat het op geheel vlak nu volledig beter? Hopelijk is het nu een echte start naar een stijgende en stabiele lijn!

Ik zag hem een week of 2 geleden te koop staan, heb je hem terug uit de verkoop getrokken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 20:29 



 
Profiel   

Wat fijn dat jullie band zo verbeterd is! Is hij ook alweer een beetje echt aan het werk onder het zadel of aan de longe? Ik vind hem er niet fraai uitzien als ik eerlijk ben. Als ik niet eerder topics over hem gezien had en je had geschreven dat hij 25 was had ik je waarschijnlijk geloofd. Het zit hem vooral in de bespiering denk ik, maar hij kijkt ook niet helemaal fris uit zijn ogen vind ik. Heeft hij nu een ander vriendje? Ik hoop dat hij wat beter in zijn vel komt te zitten nu het tussen jullie beter gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 20:29 



 
Profiel   

Ik heb je topics ook niet gevolgd, dus weet niet wat er allemaal speelt of speelde. Maar ik zie een paard wat niet al te fit & vrolijk oogt. Hoe oud is deze pony? Uit je tekst maak ik op dat je een methode hebt gevonden om de situatie te verbeteren, dus dan komt het hopelijk goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 20:35 



 
Profiel   

Limo stond idd ook te koop na een gesprek met mijn moeder en weidebazin. Maar sinds spirit verkocht is en ik een nieuwe trainster heb is het alleen maar in een stijgende lijn aan het gaan en is beslist om limo toch aan te houden.

Longeren of rijden zijn we nog niet aan het doen, het is voornamelijk werken aan vertrouwen momenteel.
Al heb ik er wel al via grondwerk op gezeten wat hij ook super deed :)

Al vermoed ik dat intensief werken niet aan de orde is. Hij mankt als hij wat langer draaft door de wei en in galop maakt hij ook geregeld een mankende pas. trainster heeft dit vorig weekend ook gezien, maar gelukkig zit er geen intensieve sporter in mij en mag limo gerust gewoon als weidepaard leven.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 20:36 



 
Profiel   

Is er inmiddels al duidelijk wat hij mankeert dan? Als hij al pijn heeft op de wei, is dat ook niet bepaald prettig voor hem. Verstandig om spirit te verkopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 20:45 



 
Profiel   

Fijn dat je het rijden voorlopig uit je hoofd hebt gezet. Ik zie ook een pony die er niet uitziet zoals een jonge fitte pony er uit hoort te zien. Maar misschien komt het nog. Veel plezier samen met Limo .

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 20:51 



 
Profiel   

De R+ methode is een fijne manier om samen verder te komen, fijn dat je een nieuwe trainer hebt gevonden.

Ik schrik wel van de foto's, ik zie geen blij paard..
Dat hij alleen staat lijkt me ook niet goed, dan snap ik eerlijk gezegd wel dat hij graag naar je toe komt en niet wil dat je weg gaat :o ik bedoel het niet vervelend, maar een paard alleen is niet oké.

Of begrijp ik het gewoon verkeerd en staat hij wel met een vriendje? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 20:54 



 
Profiel   

Fijn dat je iemand gevonden hebt en met hem verder wil gaan. Vliegenseizoen is nu gelukkig bijna voorbij maar doe hem anders iets om van een kap , op elke foto heeft hij dichte en dikke ogen namelijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 21:00 



 
Profiel   

ingedebruijn schreef
Is er inmiddels al duidelijk wat hij mankeert dan? Als hij al pijn heeft op de wei, is dat ook niet bepaald prettig voor hem. Verstandig om spirit te verkopen.

Achterbenen zijn op de kliniek niet op foto gezet, volgens de arts omdat dit niet nodig was omdat beide voorbenen artrose vertonen op de foto's thv de kogels... nota, op de foto's van 2018 was er op de voorbenen totaal niks te zien dus op een jaar tijd is de artrose gevorderd. Artrose in de rug was ook wat gevorderd tov van 2018

Echter vind mijn dierenarts het jammer dat ze de achterbenen niet verder onderzocht hebben, kan evengoed zijn dat hij er ergens een chip heeft zitten of ook artrose.

Ik heb ook gemerkt dat het gebied tussen kroonrand en kogels soms wat gevulder is aan beide voorbenen, voornamelijk als limo wat zot gedaan heeft op de wei en dus ook af en toe gemankt heeft.

Mijn keuze was inslapen als hij ook met pijn op de wei zou staan. Maar ik kreeg bakken kritiek in mijn topic dus die keuze dan maar opzij geschoven. Ik laat hem wel gaan als het slechter wordt zodra het echt koud gaat worden. Hij zou snachts wel op stal kunnen maar dat is nefast voor zijn artrose om snachts beperkt te zijn qua beweging.

Leo, helemaal alleen is hij niet. Hij kan kroelen en neuzen met de paarden naast hem op de wei. Deze zijn een jaarling en een twenter. Echter is die jaarling al dominant over de twenter en durf ik limo er dus niet bij te zetten omdat spirit ook al dominant was over limo waardoor limo zich vaker afzijdig hield. Limo zoekt ook helemaal geen contact met die jaarling, met die twenter wel.



Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 21:03 



 
Profiel   

Lijkt me verstandig om hem te laten gaan deze winter inderdaad als ie er nu al zo bij loopt en er dus geen remedie is? Of zijn er nog manieren om hem pijnvrij te krijgen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 21:05 



 
Profiel   

Phoe ik schrik wel een beetje van deze fotos, hij ziet er niet happy uit :(:)

Wel fijn dat de omgang beter gaat, maar ik zou toch kijken of er weer een vriendje bij kan of er iets anders is als pijnstilling wat hem wat gelukkiger kan maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 21:06 



 
Profiel   

ingedebruijn schreef
Lijkt me verstandig om hem te laten gaan deze winter inderdaad als ie er nu al zo bij loopt en er dus geen remedie is? Of zijn er nog manieren om hem pijnvrij te krijgen?


Ik denk aan een deken om te beginnen. Dat ging dit jaar niet.

Daarnaast vriendjes om hem gezond te krijgen in het koppie en juiste training om zijn lichaam te leren gebruiken.

Iets tegen de vliegen roepen we ook al erg lang.

Als dat alles niet helpt, dan kan je verder nadenken. Maar er zijn nog heel wat basisvoorwaarden niet voldaan.


Mijn paard is ooit vanwege een tijdelijk probleem even op de weide met shetlanders gezet ipv bij de andere paarden en hij begon na 2 weken in te vallen, vacht werd dof en hij liet zich niet vangen. Toch meteen van stal veranderd waar hij wel weer met andere paarden kon en het probleem was vanzelf over.


Laatst bijgewerkt door SinneJ op 18-08-19 21:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 21:07 



 
Profiel   

De R methode is idd een fijne methode, maar ik ben het met veel mensen eens dat hij er momenteel niet zo goed uit ziet. Ik vind hem schraal, de vacht dof en alleen staan is ook niet fijn voor een pony/paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 21:08 



 
Profiel   

Ik vind Limo nog steeds een leuk dier, maar hij kijkt echt niet happy helaas.

Is er een mogelijkheid om iemand te zoeken voor een maatje voor hem in de wei? Iemand die je kent die een paardje heeft?

Daarnaast zou ik ook zorgen om goed voorbereid de winter in te gaan, dus dekentje op en zorgen dat ie evt wat reservers heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 21:09 



 
Profiel   

ingedebruijn schreef
Lijkt me verstandig om hem te laten gaan deze winter inderdaad als ie er nu al zo bij loopt en er dus geen remedie is? Of zijn er nog manieren om hem pijnvrij te krijgen?

Hij heeft de dure PRP behandeling gekregen in rug en voorbenen. Maar het slaat dus helaas niet aan bij Limo. Of er nog opties zijn buiten dat denk ik niet.

Dekendiscussie ga ik niet nog eens aanhalen. Ik ken limo en weet hoe hij op dekens reageert, ga ik niet nog eens 1000x herhalen. Tenzij jullie hem al die extra stress en onnodige vluchtreacties door de wei echt willen aandoen.


Bijvoeren ben ik druk mee bezig. staat op een rijke wei nu, krijgt goede emmer voer waarvan de helft grasmix is. Ik ga zodra het kouder wordt in september ook slobber of bietenpulp bijgeven


Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 18-08-19 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 21:12 



 
Profiel   

Een deken is niet dodelijk, dus je kan hem prima leren dat te dragen. Zeker met je nieuwe methode, toch?

Edit: misschien kan je dan de dekens van Ghostattack terug aan haar bezorgen?


Laatst bijgewerkt door Tieneke op 18-08-19 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 21:13 



 
Profiel   

Art_Ificious schreef
ingedebruijn schreef
Lijkt me verstandig om hem te laten gaan deze winter inderdaad als ie er nu al zo bij loopt en er dus geen remedie is? Of zijn er nog manieren om hem pijnvrij te krijgen?

Hij heeft de dure PRP behandeling gekregen in rug en voorbenen. Maar het slaat dus helaas niet aan bij Limo. Of er nog opties zijn buiten dat denk ik niet.

Dekendiscussie ga ik niet nog eens aanhalen. Ik ken limo en weet hoe hij op dekens reageert, ga ik niet nog eens 1000x herhalen. Tenzij jullie hem al die extra stress en onnodige vluchtreacties door de wei echt willen aandoen.



Ja dan kan je hem beter laten inslapen en geen paard meer kopen. Want met deze aanpak komt het met geen enkel paard goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 21:13 



 
Profiel   

Tja, jullie hebben zelf gezien hoe hij kan wegvluchten van iets kleins. Ik ga hier niet verder op in, verpest mijn topic maar alweer met jullie gezeur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 21:15 



 
Profiel   

Die dekenangst zou je met de R+ toch op kunnen lossen dan? Lijkt me goed om dat met je instructice te bespreken hoe je dat het beste kunt aanpakken.

Ik vind hem er ook niet fantastisch bij staan. Dof, tikkie ingevallen en weinig bespiering (die je wel verwacht bij een vijfjarige, ook zonder training) en dikke ogen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 21:16 



 
Profiel   

Art_Ificious schreef
Tja, jullie hebben zelf gezien hoe hij kan wegvluchten van iets kleins. Ik ga hier niet verder op in, verpest mijn topic maar alweer met jullie gezeur.


Misschien moet je eens één keer eerlijk zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 21:16 



 
Profiel   

Leuk
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 21:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 10 [ 227 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen