Joly's Limoncello A new time for us

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babootje

Berichten: 26270
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:55

Anoniemk2 schreef:
Waarom accepteren een aantal mensen niet dat TS geen hulp wil hebben van hun?


O, ik denk dat die dat echt wel accepteren. Laten we zeggen dat de poging van een aantal bokkers hier de ultieme poging was om Art en Limo te helpen. Immers de pony liep al een poosje met afgezakte verbanden om de benen die knelden en Art was niet in staat om haar pony daarvan te verlossen.
Ik vond en vind het bewonderenswaardig van degenen die hun tijd geld en moeite in dat meisje hebben gestoken. Maar ik wist eigenlijk van te voren al dat het plan niet ging slagen (en dat weten er ook een paar wel). Degenen die haar topics hebben gevolgd herkennen vast wel het steeds terugkerend patroon van om hulp vragen, deze deels opvolgen maar niet doorzetten om vervolgens alles weer in de wind te slaan en boos te worden op al degenen die haar hebben willen helpen.
Ik wist ook van tevoren dat Art wel weer een topic zou openen nadat haar vorige topic was geëindigd. Ze kan namelijk niet zonder de aandacht, of die nu positief of negatief. Nee, dit commentaar is niet leuk voor Art, maar denk ik wel terecht. En je hoopt dan altijd nog maar dat een keer haar de schellen van de ogen vallen en ze kies voor hulp: niet alleen voor de pony maar ook voor zichzelf.
Het is echt niet alleen onzekerheid, maar ook een beetje manipulatief, vanuit de gedachte dat ze het allemaal zelf eigenlijk wel beter weet.

knollentuin
Berichten: 10395
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Joly's Limoncello A new time for us

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:03

De enige die hier hulp nodig heeft is ts, zoals ik al lange tijd al haar topics soort van volg , en haar roep om aandacht en hulp zie ik vind het bewonderenswaardig hoeveel mensen geduld houden en blijven hulp bieden, ts is in mijn ogen niet zelfstandig , en zeker niet in staat om zelf voor een paard te zorgen. Alles gaat mis, en dat ligt gewoon als dat al bij meerdere paarden zo gaat aan de eigenaar. Zolang ts nietin staat is om zelfreflectie op zichzelf toe te passen is dit een gebed zonder eind. Ik geef geen raad aan ts, doet ze toch niks mee, en aan alles ongelofelijke geduldige bokkers, breng een paar emmers water naar de zee, heeft net zoveel nut als hier reageren. (heb ik het toch gedaan hier reageren, ik zit al twee jaar op m'n handen)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:08

Zo jonges, gaan we lekker?
Haar verder op stang jagen gaat helpen denken jullie?


SinneJ schreef:
Het jammere is dat de mensen die TS verdedigen geen idee hebben wat we hebben voorgesteld.

We hebben eerst al haar wensen besproken. Het enige waar we niet aan wilden meehelpen was het kopen van een nieuw paard, maar zelfs als ze Limo wilde verkopen zouden we daarbij helpen. De helpers wilden dan een klein percentage van de verkoop als ze die beslissing zou maken na de training. We stonden open voor alles en hebben aangegeven om te kunnen met onzekerheid zolang ze niet loog of achter onze rug alles veranderde. Dat bleef ze wel doen, meerdere keren en meerdere keren hebben we begrip getoond omdat ze ocharme zo onzeker is. We hebben zelfs coaching voor haarzelf aangeboden.

Maar dat verlaten van alle groepen zonder iets te laten weten om erna mijn lieve trainer en vriend zwart te maken en vooral Daphne, die al weken de komst van Limo voorbereide zonder ooit antwoord te krijgen op de vraag 'Wanneer wil je limo brengen?' (die vraag die we allen meerdere keren gesteld hebben) die zonder meer aan de kant geschoven is... dat was de druppel. En je zou denken dat ze na zoveel maanden besef zou hebben van haar gedrag en zich zou excuseren, maar ze kan enkel slecht praten over ons.

Wat wil je? Een medaille? Een koekje? Een aai over de bol? Ik weet uit ervaring dat die communicatie ook heus niet zo netjes verlopen zal zijn als jij hier beweerd. :) Als je andere hun vuile was buiten gaat hangen en gaat verwijten dat ze liegen wees dan zelf ook eerlijk. :) En coaching? Op basis van welke opleiding of achtergrond precies?

Ik zie op de foto's geen mager paard. Wel een onbespierd paard dat duidelijk last heeft van zijn lijf maar daar lijkt TS van op de hoogte.

TS, heb je al eens een deken zonder singels om de achterbenen geprobeerd als het die riemen zijn weer ze op reageerd? Of met een enkele "riem" onder de staart? Dat beweegt en klingelt allemaal wat minder.
Ik denk nl. ook dat dit dier echt gebaat zou zijn bij een deken.
En vriendjes zijn gewoon een absolute must meid.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 19-08-19 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:10

Hoe goedbedoeld alle advies ook is, mijn ervaring is ook dat je mensen wilt kunnen helpen, er al je energie en tijd in steekt, maar het is aan de persoon zelf wat diegene ermee doet..
Ik probeer regelmatig ook “probleempaarden” te helpen. Het is heel erg teleurstellend als de eigenaar niet in wil of kan zien wat er fout gaat, of wat zij zelf fout doen. Daar kan ik over oordelen, heel verdrietig en ook boos over worden, maar dat zijn mijn gevoelens en is dus ook mijn probleem. Ik moet met deze situatie en mijn gevoelens leren dealen. Het alternatief is stoppen met helpen.. en ja dan is het paard de dupe, helaas.. Maar dan kost het mij geen energie en verdriet meer als het toch geen doel heeft. Met boos worden help je het paard ook niet..
Dus aan alle gefrustreerde mensen in dit topic wil ik graag het advies geven dit topic te ontstippen en de ts te negeren.

knollentuin
Berichten: 10395
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:15

Ayasha schreef:
Zo jonges, gaan we lekker?
Haar verder op stang jagen gaat helpen denken jullie?


SinneJ schreef:
Het jammere is dat de mensen die TS verdedigen geen idee hebben wat we hebben voorgesteld.

We hebben eerst al haar wensen besproken. Het enige waar we niet aan wilden meehelpen was het kopen van een nieuw paard, maar zelfs als ze Limo wilde verkopen zouden we daarbij helpen. De helpers wilden dan een klein percentage van de verkoop als ze die beslissing zou maken na de training. We stonden open voor alles en hebben aangegeven om te kunnen met onzekerheid zolang ze niet loog of achter onze rug alles veranderde. Dat bleef ze wel doen, meerdere keren en meerdere keren hebben we begrip getoond omdat ze ocharme zo onzeker is. We hebben zelfs coaching voor haarzelf aangeboden.

Maar dat verlaten van alle groepen zonder iets te laten weten om erna mijn lieve trainer en vriend zwart te maken en vooral Daphne, die al weken de komst van Limo voorbereide zonder ooit antwoord te krijgen op de vraag 'Wanneer wil je limo brengen?' (die vraag die we allen meerdere keren gesteld hebben) die zonder meer aan de kant geschoven is... dat was de druppel. En je zou denken dat ze na zoveel maanden besef zou hebben van haar gedrag en zich zou excuseren, maar ze kan enkel slecht praten over ons.

Wat wil je? Een medaille? Een koekje? Een aai over de bol? Ik weet uit ervaring dat die communicatie ook heus niet zo netjes verlopen zal zijn als jij hier beweerd. :) Als je andere hun vuile was buiten gaat hangen en gaat verwijten dat ze liegen wees dan zelf ook eerlijk. :) En coaching? Op basis van welke opleiding of achtergrond precies?

Ik zie op de foto's geen mager paard. Wel een onbespierd paard dat duidelijk last heeft van zijn lijf maar daar lijkt TS van op de hoogte.

TS, heb je al eens een deken zonder singels om de achterbenen geprobeerd als het die riemen zijn weer ze op reageerd? Of met een enkele "riem" onder de staart? Dat beweegt en klingelt allemaal wat minder.
Ik denk nl. ook dat dit dier echt gebaat zou zijn bij een deken.
En vriendjes zijn gewoon een absolute must meid.

Wat een nare insinuaties lees ik hier, jammer

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:16

Ayasha ik begrijp je vijandigheid niet op Bokt. Wij hebben altijd vriendschappelijk met elkaar gesproken en de laatste tijd probeer je me echt overal onderuit te halen. Jammer dat jij de situatie niet fijn afgehandeld vindt, maar kan je me dan even privé uitleggen waarom, want ik kom uit de lucht gevallen. Zoniet dan graag ophouden met liegen over onze privé omgang, want die is altijd aangenaam geweest. Ik vind je ook een leuk mens, dat weet je, dus dit is erg jammer.


Verder sta ik nog achter alles wat ik gedaan en gezegd heb en wil ik gerust verantwoordelijkheid nemen voor gedrag dat eventueel niet correct was naar de TS toe, maar er is een reden dat ze hier niets wil zeggen over wat de leugens en onwaarheden zouden zijn. We zijn allemaal prima met haar omgegaan, zeker gezien de leugens iedere keer opnieuw is iedereen rustig gebleven met haar. Tot op het laatste moment dat we geblokkeerd en zwart gemaakt werden.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:18

Jullie zijn echt een stel kleuters die koekjes gebakken hebben voor iemand die ze niet lekker vindt. Goeiedag zeg doe even normaal. Jezelf
Zo in de slachtofferrol te gooien. Ze wil jullie hulp niet meer en dat is haar eigen keuze, welke ik
Zo goed begrijp als je ziet hoe jullie nu over haar zitten te tieren...

Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:21

Het is de eerste keer in weken dat ik je nog voorbij zie komen. :?
Ik heb het over jou en je trainer gezien je in het bericht over jullie beide spreekt. :) Ik kan me best voorstellen dat, TS kennende en die communicatie kennende, daar iets in het verkeerde keelgat geschoten kan zijn dat wellicht niet eens zo bedoelt geweest is. Maar gezien TS vrij gevoelig lijkt te zijn voor kritiek/commentaar. Maar laten we wel eerlijk wezen, zo zacht als jij het omschrijft zal het niet verlopen zijn. Daar geloof ik geen snars van. Sorry. En wat Ts haar reactie betreft die zal vermoedelijk ook deels voort komen uit het feit dat ze enorm twijfelt aan haar keuzes en wellicht had bokt haar gerust moeten laten toen ze overwoog om het dier te laten gaan. Want als ik alles lees, zou dat zomaar wel eens de beste keuze voor het dier geweest kunnen zijn.

En dan kan je nu wel opnieuw gaan hakken en bijten maar TS komt mij niet over als iemand waarbij die taktiek van "de ogen openen op de harde manier" gaat helpen. Dus het enige wat jullie met z'n allen bereiken is dat TS wederom weg vlucht.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 19-08-19 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:21

Nynkster schreef:
Jullie zijn echt een stel kleuters die koekjes gebakken hebben voor iemand die ze niet lekker vindt. Goeiedag zeg doe even normaal. Jezelf
Zo in de slachtofferrol te gooien. Ze wil jullie hulp niet meer en dat is haar eigen keuze, welke ik
Zo goed begrijp als je ziet hoe jullie nu over haar zitten te tieren...


Je doet anders precies hetzelfde. Even rustig ademen...

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:21

Nynkster schreef:
Jullie zijn echt een stel kleuters die koekjes gebakken hebben voor iemand die ze niet lekker vindt. Goeiedag zeg doe even normaal. Jezelf
Zo in de slachtofferrol te gooien. Ze wil jullie hulp niet meer en dat is haar eigen keuze, welke ik
Zo goed begrijp als je ziet hoe jullie nu over haar zitten te tieren...

Heb je überhaupt wel iets gelezen of geef je nu gewoon je mond een duw? :')

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:22

Aannames, Ayasha.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:23

Tieneke schreef:
Aannames, Ayasha.

Het topic staat er vol van en mij ga je eruit pikken? :+

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Joly's Limoncello A new time for us

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:24

Euhm, je bent niet de eerste waar ik op reageer. Maar je suggereert van alles waar je niet bij was. Ik heb jou niet gezien in de wei, in alle WhatsApp gesprekken, met de trainer of zonder.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:26

Tieneke schreef:
Euhm, je bent niet de eerste waar ik op reageer. Maar je suggereert van alles waar je niet bij was. Ik heb jou niet gezien in de wei, in alle WhatsApp gesprekken, met de trainer of zonder.

De woorden "ik kan me voorstellen dat" waren niet duidelijk?
En ik zie de reacties hier in het topic.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:28

Ik vind het gewoon abnormaal dat iedereen zichzelf en adviezen zo op blijft dringen.
9 pagina`s met bijna alleen maar gezeur op TS. Is het nou gewoon nooit klaar dan? Accepteer hoe het gelopen is en ga niet 20 keer je verhaaltje vertellen.

Niks wat TS doet deugt volgens de meesten en we weten allemaal zo goed hoe limo in elkaar zit blijkbaar. We kunnen er niks aan veranderen dat het niet gaat zoals Jantje of pietje het doet. Zij doet het op haar eigen manier en daar heeft ze nu hulp bij, wees gewoon eens blij dat het de goede kant op gaat

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:34

Nynkster schreef:
Ik vind het gewoon abnormaal dat iedereen zichzelf en adviezen zo op blijft dringen

Lees even terug.
Nynkster schreef:
ga niet 20 keer je verhaaltje vertellen

Doe dan niet je best om het 20 keer verkeerd te begrijpen. Het is bijna alsof je het niet wil snappen......
Nynkster schreef:
Zij doet het op haar eigen manier en daar heeft ze nu hulp bij

:') sure.

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:35

Los van alle verwijten, beschuldigingen , voor- en tegenstanders , feit blijft dat Marijke wederom een topic opent dat bij mensen die op een paardenmanier met hun paard omgaan het hoofd doet schudden .
Dit dier is zo onzeker en regelt de boel wel zelf en Marijke ziet niet in dat zij dat al twee jaar aan laat modderen met een in feite doodongelukkige pony als resultaat .
En dat is zeer waarschijnlijk ook meteen de reden dat mensen mu gaan steigeren want het was absoluut niet nodig geweest.
Een paar no nonsens paardenmensen er bij en Limo had je ma een paar weken niet weer gekend. Maar Marijke denkt vast dat zij de enigste is die goed voor Limo is maar ziet helaas niet het terugkerend patroon van ellende wat ze achterlaat bij pony’s die ze heeft gehad. En zo zijn er meer in paardenland. Helaas .

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Joly's Limoncello A new time for us

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:36

Het gaat niet alleen om jou avalanche ;)

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:39

Nynkster schreef:
Het gaat niet alleen om jou avalanche ;)

Nee, dat snap ik, maar ik heb een aantal keren uitgelegd hoe die dingen zijn gegaan, en het woord opdringen is absoluut niet wat daarbij past. Het is haar aangeboden, en zij reageerde daar echt super enthousiast op. Als ze had geweigerd was dat echt prima geweest.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:42

TS geeft aan dat ze zich onder druk gezet voelt/voelde door bokt. Mijn excuses dat ik weer aannames doe Tieneke, maar wellicht durfde TS niet goed weigeren?
En dan heeft TS er plots zo de buik van vol dat ze ontploft zonder duidelijke reden? Maar voor TS haar gevoel is dat dan gewoon een oprechte; ‘Nu is het genoeg! Ik heb al zoveel gedaan dat ik nier echt wilde!’

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Joly's Limoncello A new time for us

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:46

Ayasha maar ts liet wel duidelijk een noodkreet uitgaan toen ze de afzakkende beenverbanden niet afkreeg en de pony had afgeknelde voeten. Toen pas zijn bokkers wat gaan organiseren en helpen en daar was ze maar wat blij mee. Wanneer dat niet gebeurt was had het dier allang dood geweest.

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:49

Ayasha schreef:
TS geeft aan dat ze zich onder druk gezet voelt/voelde door bokt. Mijn excuses dat ik weer aannames doe Tieneke, maar wellicht durfde TS niet goed weigeren?
En dan heeft TS er plots zo de buik van vol dat ze ontploft zonder duidelijke reden?


Wij hebben haar niet onder druk gezet. Integendeel: aanvankelijk hebben we voorgesteld dat ze gewoon tijd met hem zou doorbrengen, no pressure, boekje lezen in de wei, boterhammetjes daar opeten, whatever. Af en toe een aai als de kans er zou zijn, niet meer niet minder.
Er zijn verschillende dingen aangeboden geweest, onder het mom van "als jij wilt dan...", waarop zij telkens aangaf dat te willen. Of omgekeerd, als zij zei "ik wil graag werken aan", dan keken wij wat we te bieden hadden.
Maar ze postte filmpjes waar ze niet a la minute feedback op kreeg, of zonder zelfs de vraag om feedback (we deelden allemaal filmpjes en foto's van onze dieren), en toen werd ze boos. Ik had zelfs geen idee persoonlijk dat ze zo blijkbaar soort van les wou krijgen, dat was ook helemaal niet zo afgesproken.
Een Bokker heeft dan voorgesteld limo naar daar te brengen voor basic training en opvoeding. Ze zegde toe. Vervolgens zegde ze af en had ze iemand anders gevonden. Dan wou ze toch weer, dan toch niet etc.
Ondertussen bleek ze bezig te zijn met verkoop van Spirit + adoptie van andere paarden etc.

Denk niet dat je van druk kan spreken. Vooral van héél erg veel wispelturigheid.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Joly's Limoncello A new time for us

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:53

Vorige pony werd verkocht onder druk van Bokt, dure dierenarts onder druk van Bokt... uiteindelijk beslis je toch zelf of niet?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:55

Ik lees nu even mee en ik zie vooral heel veel oude koeien die voorbij komen. Wat gebeurd is is niet meer terug te draaien. Door niemand, erover door gaan kost voor iedereen veel energie en levert ook niets op. Behalve verdriet, stress en misschien wel geestelijke pijn. Verleden is niet terug te draaien, hoe naar of traumatisch ook. Vooruit kijken naar de toekomst kan wel.

Heeft dan ook geen zin om dit topic vol te gooien met oud zeer. Het helpt niet, voegt ook niets toe aan een topic of wat ook.

Enige wat nu simpel is. Spirit is verkocht, Limo staat op een wei met gras naast andere paarden en ziet er niet helemaal ok uit. Niet te mager maar er klopt iets niet in zijn lijf en bespiering en vulling. Zijn blik zal eerder denk ik met de dikke irritatie ogen te maken hebben (sliertjes ding aan een simpel halster blijft vaak wel goed zitten). Of mogelijk met pijn door iets.

Er is een lesgever nu in het spel die mogelijk eea kan gaan bereiken met bijvoorbeeld benen doen en deken ophouden. En hij laat zich pakken in de wei. Achterbenen doen door een ander blijft een probleem.

Ervaringen uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. Zelfs de zwaarste crimineel eenmaal weer vrij en straf uitgezeten heeft recht op een toekomst. Waarom zou dat hier dan niet het geval zijn.

En nee ik kies geen partij maar kijk even vanaf een afstandje naar de discussie.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:57

LadyMadonna schreef:
Vorige pony werd verkocht onder druk van Bokt, dure dierenarts onder druk van Bokt... uiteindelijk beslis je toch zelf of niet?


_/-\o_ _/-\o_
Ik dacht even dat ik gek was geworden...