Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 18 [ 443 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 18  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Paardjes verhuisd naar een heus paardenparadijs!

 
Profiel   

Ik heb gevraagd hoe het zit met de steigerbuizen.... ze zitten een meter in de grond en in beton gestort. Er gaat nooit iets om. Soms buigt het iets maar dan duwen ze het met de trekker weer terug.
Paarden hoeven ook niet echt tegen die buizen aan te schuren. Genoeg bomen en takken die veel lekkerder schuren haha!

Voordeel van zoveel regen: het meertje begint weer op een meertje te lijken!


[ img ]

[ img ]

Ze krijgen ook alweer aardige teddy vachtjes.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Wat ik ook echt fijn vind is dat ik altijd iemand was die maar met 1 paard liep. Vond het altijd eng om met meerdere paarden te lopen. Hier zijn ze zo relaxed dat ik ze gewoon samen eruit haal en aan de hand overal mee naar toe neem. Geen opgewonden of schrikachtige paardjes meer. Voel me zo relaxed als ik daar ben!

Ik zie aan de vlekken op hun lichaam dat ze een ligplek hebben gevonden. Dus ook daar hebben ze rust in gevonden. Waar ze liggen? Geen idee... vast ergens in de modder! Dat deden ze bij mij thuis ook terwijl ik een grote inloopstal had.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-19 19:14 



 
Profiel   

haha, heerlijk toch.
blije paarden.daar doe je het voor :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-19 19:17 



 
Profiel   

Haha kijk ze nu 2 Haf sterk naast elkaar staan :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 07:35 



 
Profiel   

mooie foto's hoor! Fijn dat jij en je paarden hier zo relaxed van worden! Genieten toch!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 09:13 



 
Profiel   

Fijn dat ze zo rustig geworden zijn op hun nieuwe stekje !
Is voor een paard ook een hele leuke omgeving vermoed ik. Lekker afwisselend en heel veel plek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 09:22 



 
Profiel   

<3
Wat een geweldige plek!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 09:26 



 
Profiel   

Ik vind het er ook nog gezellig uit zien,genoeg te beleven voor ze denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 09:48 



 
Profiel   

Heerlijk dat de pony's hier op hun plek staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-19 21:30 



 
Profiel   

Super leuke plek en de prijs is ook prima! Wou dat er meer van dit soort paradijsjes waren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-19 21:52 



 
Profiel   

Hoe gaat het nu?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-19 21:24 



 
Profiel   

Misschien dat het aan mij ligt maar ik vind het geheel niet echt professioneel ogen.
De omheining is erg simpel, hier gaan ze zo doorheen. Daarnaast zie ik heel veel stenen liggen en de ondergrond is echt veel heel erg gevoelig voor regen waardoor je veel modder krijgt. En hoe zit het in de winter? Je vindt nooit je paard meer terug in het donker.

Misschien dat dit iets persoonlijk is, maar ik zou mijn paard hier niet stallen maar fijn dat jij er blij mee bent

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-19 21:34 



 
Profiel   

AnnemiekvM schreef
Hoe gaat het nu?


Het gaat heel goed. Heb mijn paardjes nog nooit zo happy gezien. Heerlijk relaxed. Het is modderig ja, maar ze hebben er geen last van. En als ik ze eruit haal houd ik me gewoon aan ze vast... hilarisch! Ben nog niet gevallen haha. Bosritjes gaan ook goed. Van de week ook voor het eerst alleen op pad geweest. Paardje lekker ontspannen.
Afspraak gemaakt met mijn hoefsmid voor over een paar weken. Maar ik verwacht dat hij heel weinig hoeft te doen. Ze slijten heel mooi vind ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-19 22:41 



 
Profiel   

Wat fijn zeg dat jullie het zo naar jullie zin hebben :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-19 09:32 



 
Profiel   

Leuk om te lezen dat ze gelukkig zijn op hun nieuwe plekje !

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-19 09:40 



 
Profiel   

Topic heropend! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 23:45 



 
Profiel   

Was hij dicht dan? :?

Ik ben benieuwd hoe het nu gaat, TS!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 04:25 



 
Profiel   

Ja ik wilde een update plaatsen maar omdat er meer dan 2 weken niet was gereageerd, kon dat niet.
Ik was niet op de hoogte van deze regel.
Vandaar dat ik gevraagd heb mijn topic weer te openen.
Update volgt later vandaag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 07:23 



 
Profiel   

Sluit een topic dan? wist ook niet dat hij gesloten was.Liep er nog wel aan te denken dat ik benieuwd was hoe het er nu was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 09:22 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Wat een leuke schuilconstructie. Is dat met steigerbuizen gedaan? Weet je ook hoe ver die de grond in gaan?

Mooi dat er zoveel individuele zorg mogelijk is! Hoe doen ze dat bij paarden met overgewicht?


Wij hebben ook een groot afdak van steigerbuizen, zitten een centimeter of 60 a 80 in de grond, in snelbeton en met een stuk betonijzer dwars door de buis gestoken als extra verankering. Staat al jaren prima. Er zijn ook speciale tegels met een koppeling waar je steigerbuizen in steekt, dan hoef je geen beton te storten en kan je ze weer makkelijk weghalen. ik heb inmiddels al een stuk of 5 van deze constructies gebouwd, ook bij vrienden en kennissen. Is voordelig, staat supersnel, onderhoudsvrij en de paarden slopen hem niet. We hebben hier ook een paar flinke koudbloeden die zich er regelmatig aan schuren. De paarden waarderen de open constructie erg en staan er graag met zijn allen onder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 09:48 



 
Profiel   

Het gaat goed met de paardjes daar.
Met Anton beter dan met Roos.
Anton is echt helemaal opgebloeid. Hij kan lekker spelen en lekker rond banjeren.
Roos heeft last van spierpijn. Zij heeft meer moeite met het vele lopen dan Anton. Terwijl ik met haar meer deed. Zij heeft echt meer aanpas tijd nodig dan Anton.
Een lekkere massage kan ze wel waarderen.

Ze heeft helaas nu een dik been. Ze was onderuit gegaan met stoeien. Kan gebeuren....
Rijden zit er even niet in maar we kunnen ook lekker wandelen daar.
Dit weekend met mijn vriend, Anton en Roos gewandeld. Ook leuk!


[ img ]

De hoefsmid is gisteren geweest en er hoefde maar weinig af. Hoeven slijten mooi daar!

Ze hebben laatst een stuk afgezet waar je je paard in kunt zetten om te grazen.
Het is de bedoeling dat het uiteindelijk een rondje wordt. Dan kunnen ze vanuit het gebied de weides in lopen en via de andere (of zelfde) kant weer terug.

Als je bijvoorbeeld in het donker komt kun je ook vragen of zij, als het nog licht is, je paard daar even in zetten zodat je niet je paard hoeft te zoeken in het donker.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Deze week is de track moddervrij gemaakt. Ik heb nog even geholpen.... gratis fitness! Haha.
Het plan is om het gebied te voorzien van lage hekken met om de 20 meter een doorgang. Zodat ze niet continue overal de modder uit het gebied de track op lopen.

Dus nog ideeën genoeg om het verder te verbeteren.
Mijn paardjes zijn blij en ik ook nog steeds.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 18:23 



 
Profiel   

mooi hoor,ziet er mooi uit daar.
en die spierpijn... Kan je nagaan. maar komt vast wel weer goed :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 18:58 



 
Profiel   

Zijn de moddervoetjes van het wandelen of hun verblijf? Ben benieuwd naar foto's van het deel waar ze leven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-19 13:44 



 
Profiel   

De moddervoetjes zijn van het verblijf.
Zal aankomend weekend foto's maken van hoe het er nu bij ligt.
Maar voornamelijk blubberig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-19 14:01 



 
Profiel   

Heb niet alles doorgelezen, maar rijd daar soms buitenritjes. Echt een top plek! Geniet ervan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-19 14:07 



 
Profiel   

Zoals beloofd de foto's van het gebied.
Het heeft 1,5 dag aan 1 stuk geregend.
Dus nu is mooi te zien hoe nat het dan is.

Het eerste deel van mijn rondje kwam ik maar weinig paarden tegen. Oorzaak.... het voerstation was open haha!

Aan het eind van mijn rondje liepen er alweer meer het gebied in omdat zij al hadden gehad.

Ik heb na de foto's wat geultjes gegraven zodat de plassen op de track kleiner werden. Altijd fijn wat extra lichaamsbeweging!

1.
[ img ]
2.
[ img ]
3.
[ img ]
4.
[ img ]
5.
[ img ]
6.
[ img ]
7.
[ img ]
8.
[ img ]
9.
[ img ]
10.
[ img ]
11.
[ img ]
12.
[ img ]
13.
[ img ]
14.
[ img ]
15.
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 18:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 18 [ 443 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 18  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen