[VOLG] Paardjes verhuisd naar een heus paardenparadijs!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JeanneV
Berichten: 639
Geregistreerd: 20-12-19
Woonplaats: Omg Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 11:56

Sure_lee schreef:
Toch zijn ze hier gelukkiger.

Hoe meet je dat?

Sure_lee

Berichten: 10388
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: [VOLG] Paardjes verhuisd naar een heus paardenparadijs!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 12:00

Ik heb zo'n glazen bol... beetje hocuspocus erbij... thermometer erin en hoppa.. gemeten!

Zo meet iedereen dat toch? Net als bij mensen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 13:39

Ik ben ook bezig met iets opzetten van deze grootte voor hengstveulens.
3 a 4 veulens per hectare zijn voor mij wel de max. Dus op 7 hectare zouden dat er rond de 25 zijn. En dan spreek je over veulens tot 3 jaar. Zelfs op zandgrond houdt de grond het niet met meer paarden ben ik bang.
Ook ik loop er tegen aan dat in een natuurgebied weinig mogelijk is, dus daar ben ik vast vanaf gestapt.
Het is een heel mooi concept. Ik begrijp dat er ook aan verdiend moet worden, maar 50 paarden op 7 ha klinkt mij als teveel paarden op een kluitje. Ben benieuwd of en hoe het land zich weer gaat herstellen van het voorjaar.
Wel heel fijn te horen dat je paardjes er gelukkig zijn. Het klinkt ook echt als een paradijs (behalve zoveel regen dan ;)).

Edit; ben ook benieuwd of er mest geruimd wordt?

pmarena

Berichten: 48099
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 13:53

Er worden wel veel vragen gesteld die TS al beantwoord heeft.
Ik vind het wel knap van je SL dat je zo geduldig bent terwijl je plekje afgebrand wordt :)

Het zand ziet er fijn uit, hopelijk houdt het een poosje voordat de modder er weer doorheen komt :j

LiesM
Berichten: 444
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Midden Drenthe

Re: [VOLG] Paardjes verhuisd naar een heus paardenparadijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 13:59

Ik ben eigenlijk benieuwd of je haflingers steeds bij elkaar blijven, of dat ze andere maatjes in de kudde hebben gevonden?

Sure_lee

Berichten: 10388
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: [VOLG] Paardjes verhuisd naar een heus paardenparadijs!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 14:11

Er wordt iedere dag mest geruimd. Nu voornamelijk de track en de schuilstallen. Als het gebied droog is ook daar.

Anton en Roos staan nog steeds bij elkaar. Ze hebben ook andere vriendjes hoor. Vooral Anton. Die is lekker speels. Maar als ik de ene heb gevonden dan staat de ander wel in de buurt.

Ik hoop ook dat het zand lang houdt. Persoonlijk had ik eerst puin gestort en dan zand. Maar goed. Ze hebben wel een hele laag modder weggegraven voordat het zand erop ging.

pmarena

Berichten: 48099
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [VOLG] Paardjes verhuisd naar een heus paardenparadijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 14:50

Zou ik ook doen, flink verhogen met puin, iets opsluiten, en dan zand er op.

Maargoed ze hebben nu in ieder geval even een momentje weer om lekkerder te liggen, dat zal vast al heel welkom zijn na zo'n poos modder :j

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:48

Sure_lee schreef:
Ik heb zo'n glazen bol... beetje hocuspocus erbij... thermometer erin en hoppa.. gemeten!

Zo meet iedereen dat toch? Net als bij mensen....


:') :') :') ik moest erg lachen

justdiesel
Berichten: 4949
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 19:57

Sure_lee schreef:
Ik heb zo'n glazen bol... beetje hocuspocus erbij... thermometer erin en hoppa.. gemeten!

Zo meet iedereen dat toch? Net als bij mensen....


_O- _O- _O- _O-
Ik vind dat je super omgaat met al het commentaar hier, ik zou er al lang klaar mee zijn geweest :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 20:14

justdiesel schreef:
_O- _O- _O- _O-
Ik vind dat je super omgaat met al het commentaar hier, ik zou er al lang klaar mee zijn geweest :D


Vind ik ook _/-\o_

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 20:27

Plus 1!!!

Humpiedumpie schreef:
justdiesel schreef:
_O- _O- _O- _O-
Ik vind dat je super omgaat met al het commentaar hier, ik zou er al lang klaar mee zijn geweest :D


Vind ik ook _/-\o_

pien_2010

Berichten: 43259
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 20:34

Alle foto's en commentaar bekeken. Hier in de Limousin heeft het ook ENORM geregend. Alles was zo slik en slik nat. Hier staan 2 paarden op 2,5 ha van 17.00 -9.00 en ondanks het kale gras is er geen enkel plekje droog meer.
Overdag is er een nieuwe wei 1,5 ha voor ze waar ze echt nog kunnen eten en waar nog droge stukjes zijn.
MAAR, chapeau voor deze plek met zoveel paarden. Ik vind het meevallen.
Als ik kijk naar de weides waar de koeien staan hier. Na 3 dagen, zo verzuchtte de boer, is het een grote modderpoel . Er is gewoon teveel regen.
Mijn 2 paarden staan overdag sinds 5 dagen op een nieuwe wei. Daar begint het ook al.
Wil je echt je paarden droog houden, dan grote open stal bouwen. OP weides die door ons gehuurd worden doen wij dat niet. Dus of we hokken ze op, of ze gaan naar buiten. Wij kiezen voor buiten.
Ze zijn modderig, liggen en slapen dat ik zie aan hun dikke onderbuik vacht die regelmatig nat is, en zijn 2 blijde eieren.
Het is zo extreem weer geweest, alles is slik nat, dus ook op deze paddock!

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 19:27

Humpiedumpie schreef:
justdiesel schreef:
_O- _O- _O- _O-
Ik vind dat je super omgaat met al het commentaar hier, ik zou er al lang klaar mee zijn geweest :D


Vind ik ook _/-\o_


Hier ook een plus één en een stille meelezer :)

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [VOLG] Paardjes verhuisd naar een heus paardenparadijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 20:14

Ik vind het ook knap. Ik vind het oprecht een super tof concept. Zou een paar dingetjes wel anders doen, maar daar komen ze zelf misschien ook wel toe.

pien_2010

Berichten: 43259
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 20:16

Afbeelding

Onze modderpaard op zijn wei. Hij was helemaal gepoetst ervoor.

Ze staan pas 2 dagen 24 uur op deze wei, zo snel gaat het dus.

Sure_lee

Berichten: 10388
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: [VOLG] Paardjes verhuisd naar een heus paardenparadijs!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-20 20:28

Bedankt!
Ik houd gewoon niet van discussie voeren. En mensen hebben nu eenmaal meningen en die mogen ze delen.
Mijn motto is vaak....Agree to disagree.
Steek graag energie in positieve dingen.
Dus iedereen mag vinden en delen wat hij of zij vindt van deze plek.

Marlinde was vandaag mee. Ze wil vast haar mening ook even delen... vooral van toen ze vast zat in de modder en over Anton die altijd lomp stampt zodat je achterkant ondergespetterd wordt _O-

Even een stukje met de paardjes gewandeld en gras laten eten. Daarna laten rollen in de bak. Roos leek ineens last van haar buik te hebben. Echt sneu om te zien.
Stal eigenaar had gelukkig colosan. Dus dat gegeven. Daarna ging het snel beter. Ze mestte en at wel gewoon.
Uurtje later nog even langs geweest en zag er oké uit. Morgenochtend nog maar even kijken hoe het gaat.

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [VOLG] Paardjes verhuisd naar een heus paardenparadijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 20:37

Ja nu zit potverdorie mijn hele bank onder de modder _-:( :))

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 23:26

Ik ben dus vandaag met TS / Shirley mee geweest. Wat mij eerst opviel is dat ik het in mijn hoofd groter verwacht had. Het is natuurlijk een enorm stuk gebied maar toch had ik het in mijn hoofd nog groter bedacht haha. Komt ook omdat het aardig kaal is. Er zijn erg veel voerplekken en de paarden stonden er allemaal rustig bij. Geen te dunne paarden of paarden met zichtbare mok / plekken ofzo. Wel vond ik het erg blubberig. Ik kom zelf uit een zandgrondgebied dus ik ken dit helemaal niet. Ik stapte een keer per ongeluk naast det track en mijn been verdween direct echt 30 cm de modder in. := Wel zag ik dat de paarden zelf wel door de drek banjerden ipv over de track. Ze kiezen daar dan zelf voor. De track is rondom de voerplaatsen aardig droog maar er zitten ook wel natte stukken nog tussen. Waar de track echt nog wel erg modderig en vies is. Een schuilstal was dus gestort en die was mooi droog. In de ander stal hadden ze nog niks gestort maar daar was het 2/3e van de stal ook prima om te liggen. Niet nat hooguit een beetje modder. Voor de stal inderdaad wel echt drek. De paarden kunnen dus wel droog staan eten en in de stal liggen als ze willen. Mijn mening is dat ik vind dat er te veel paarden voor het type grond staan. Maar ja er moet natuurlijk ook gewoon geld verdiend worden, wat ik ook snap. Wanneer er meer puinpaden en zand gestort worden en er meer dingen aangepast worden dan denk ik dat er zeker nog veel te behalen valt. Maar ja ik ben ook geen deskundige op dat gebied. Vind ik het dierenmishandeling? Nee. Zou ik mijn paard er neerzetten? Nee. Mij lijkt het als paard zijnde niet lekker om steeds door de modder te moeten lopen en niet even lekker te kunnen liggen / rollen / rennen waar ik dat zou willen.

Mijn hele broek zat inderdaad onder de modder aan de achterkant. Omdat Anton enorm spettert met lopen. Shirley had met Roos nergens last van ja. :=