Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Still going strong... Meer dan ik ooit had verwacht!

 

Hallo allemaal!

Na een tijd lopen sukkelen met vage kreupelheden, alles al laten checken, lang verhaal maar uiteindelijk afspraak met kliniek gemaakt.
Bleek ze hoefbevangen te zijn met gekanteld hoefbeen en volgens de arts de pezen in beide voorbenen naar de kl*te te zijn, advies: in laten slapen, paard zou ondraagbare pijn moeten hebben |(

Intens verdrietig want ze is al 18 jaar bij mij en had dit niet zien aankomen.

Op pijnstillers gezet maar toen vroeg ik mij toch af waarom? Geen verschil te zien met normaal zonder pijnstillers, nog steeds elke dag een van de vlotste van stal, speelt en rent dagelijks als een 6 jarige door haar paddock heen met dr beste vriend, vrolijk, alert en noem het maar op <<)

Uiteindelijk second opion gedaan en daaruit bleek dat die pezen helemaal niet kapot waren, diepe buigpees wel goed geïrriteerd door het wat gekantelde hoefbeen maar voornamelijk oud littekenweefsel te zien, wat klopt, ze heeft jaren geleden beide voorbenen behoorlijke peesblessure gehad.

Advies: je kan het prima proberen, rekening houdend met hoefbevangenheid uiteraard en misschien wel rustig ritjes maken uiteindelijk. :):)

Mijn geluk kan niet op natuurlijk, ze mag lekker genieten van haar pensioen (al heeft ze daar best moeite mee, ze wil heel graag wat doen en is zo blij als een ei als ik haar uit de paddock haal of gaat zichzelf longeren als ik sta te kletsen met iemand _O- )


Respect als je alles gelezen hebt :9k
Ik had een afscheidsshoot gepland (wat gelukkig nog geen afscheidsshoot bleek te zijn) en heb inmiddels de foto’s binnen, een paar heb ik weggelaten omdat ik niet wil dat mijn kids op het internet staan.

Even voorstellen:
[***]
Appaloosa (zonder stipjes helaas)
26 jaar


Reactie vinden wij uiteraard heel erg leuk :j


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


En nog een paar van haar blije koppie <3

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-19 15:36 



 
Profiel   

Wauw wat een bizarre wending :oo Fijn dat ze nog even mee mag! Mooie leeftijd al :j Zou ik haar niet geven, als ik naar de foto's kijk ook.

Foto's van de gelukkig-geen-afscheidshoot zijn ook erg mooi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-19 16:24 



 

Niobe schreef
Wauw wat een bizarre wending :oo Fijn dat ze nog even mee mag! Mooie leeftijd al :j Zou ik haar niet geven, als ik naar de foto's kijk ook.

Foto's van de gelukkig-geen-afscheidshoot zijn ook erg mooi!

Dank je wel :o
Ze was tijdens de shoot ook aardig fel al zie je dat niet aan de foto’s terug.

Vind het knap hoe de fotografe haar wist vast te leggen, ze is van nature helemaaaaal niet knuffelig dus vooral de foto dat ik haar een kus geef us voor mij heel speciaal <3
(Al kreeg ik daarna meteen zo ongeveer een kopstoot _O- )

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-19 18:53 



 
Profiel   

Wat een goed nieuws zeg ! en leuke foto's :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-19 19:28 



 
Profiel   

Wow ik snap wel dat je heel erg blij bent met die second opinion!!. En wat een super mooie foto's zeg. Hopelijk mag je nog heel erg lang van hem genieten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-19 00:48 



 

Dank jullie wel :D
Hoop ook zeker nog een tijdje van Haar kunnen te genieten ;)

Ze lijkt op dit moment gelukkig erg goed in dr vel te zitten

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-19 19:02 



 
Profiel   

Maar goed dat je je gevoel gevolgd hebt! Stel je voor!!
Hopelijk kunnen jullie nog enkele jaartjes samen genieten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-19 10:30 



 
Profiel   

Zo...dat was een emotionele achtbaan, lekker zo’n foute beoordeling....gelukkig dan dat je
een second opinieonderzoek gedaan hebt....
Mooie foto’s en hopelijk kun je nog lang genieten van elkaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-19 23:05 



 
Profiel   

Wat een mooie foto's om je bonustijd mee te vieren - en wat een karakterkop heeft ze. Prachtig paard :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-19 23:49 



 

Dank jullie wel voor de reacties :)
Karakter zit er inderdaad zeker in, weet heel erg goed wat ze niet en wel wil.

Heb wel even zitten twijfelen want wie van de 2 klinieken heeft nou eigenlijk gelijk?
In dat opzicht heb ik besloten mijn gevoel te volgen en vooral naar mijn paard te kijken, en ik zie niet dat zij pijn heeft, heb haar in het verleden wel gezien dat ze pijn heeft maar dat zie ik nu absoluut niet terug, ik bedoel: welk paard scheurt onder andere nou dagelijks als een 6 jarige door de paddock? En uit zichzelf, minimaal 6/7 rondjes.

Ze heeft nu therapeutisch beslag waar ze het bijzonder goed op doet, loopt geen pasje meer kreupel en wil maar alste graag wat doen, mag ze niet van mij want wil niks forceren.
Als dit zo goed blijft gaan laat ik haar over een tijdje weer checken bij de kliniek hoe het er voor staat en zien we dan wel weer verder.

En voor het eerst in uitgelicht, wat super leuk *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-19 07:34 



 
Profiel   

Wat mooi om al zolang zo'n geweldige vriendin bij je te hebben. En wat een prachtige wending heeft jullie verhaal genomen. Heerlijke foto's en ik wens jullie nog een hele fijne tijd samen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-19 19:10 



 

Nevony schreef
Wat mooi om al zolang zo'n geweldige vriendin bij je te hebben. En wat een prachtige wending heeft jullie verhaal genomen. Heerlijke foto's en ik wens jullie nog een hele fijne tijd samen!

Dank je wel :o
Hoop ook nog vele jaartjes van haar te kunnen genieten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-19 07:18 



 

Wou toch nog graag even deze 2 foto’s toevoegen, zelf gemaakt vorige week.

[ img ]

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 10:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen