Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Mudrun voor vierbeners

 
Profiel   

Dankzij het stralende weer van de afgelopen week konden mijn vierbeners weer eens deelnemen aan de mudrun.

Voor hun dikke pret, voor mij weer ploeteren met de kruiwagen naar de mesthoop, maar als je die blije hoofden ziet dan is dat toch snel weer vergeten?

Veronia (Macho Polo x Oliver), 4 jaartjes oud
[ img ]

Elmira van de Hogenkamp v. Krimh (Penotti voor vrienden en bekenden), 25 jaar op de teller
[ img ]

Wainonia R (Oliver x Wolfgang), 16 jaar en drachtig van de Alt Oldenburger hengst Lenard
[ img ]



Let the games begin!
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


En de bijbehorende pretgezichten
[ img ]

[ img ]

[ img ]


Zo blij met mn lieverds <3
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-19 17:20 



 
Profiel   

Prachtig stel zo bij elkaar :j
Genieten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-19 17:40 



 
Profiel   

Dank je wel!

Vinden jullie Veronia te mager trouwens? Ik heb het idee dat ze telkens in het najaar wat de groei weer in gaat, want dan wordt ze tot nu toe ieder jaar wat slanker, hoewel er aan het voer eigenlijk niks verandert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-19 17:59 



 
Profiel   

Muronia schreef
Dank je wel!

Vinden jullie Veronia te mager trouwens? Ik heb het idee dat ze telkens in het najaar wat de groei weer in gaat, want dan wordt ze tot nu toe ieder jaar wat slanker, hoewel er aan het voer eigenlijk niks verandert.

Vergeet niet dat wintervacht maken erg veel energie kost. Die van mij moet ik ook altijd bijvoeren terwijl die in de zomer goed op gewicht blijft.

Ze zien er happy uit hoor! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-19 18:02 



 
Profiel   

Te mager zeker niet hoor, ziet er prima uit!

Leuke plaatjes! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-19 18:16 



 
Profiel   

Knappe meiden!

Vind haar niet te mager, wel mis ik wat ronde billetjes :P vind haar achterhand wel wat afsteken bij de rest.
Maar ze is zo knap met der blond haartjes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-19 18:20 



 
Profiel   

Mag wel iets bij want je ziet de ribben maar wanneer ze aan de wintervacht beginnen heb ik vaker het gevoel dat ze te dun zijn, je ziet dan de ribben extra. Elke avond plak extra hooi geven .

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-19 18:25 



 
Profiel   

Haha nee ze is niet zo rondbillig nee, zal ze ook wel niet echt gaan worden maar ze is nog wel aan het uitzwaren.

Ik heb nooit eerder een paard gehad die dunner werd door het verharen maar het klinkt best logisch. Ik wil haar best wat meer gaan voeren. Ik twijfel een beetje of er echt wat bij op moet, maar misschien dus wel een beetje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-19 20:49 



 
Profiel   

Ik blijf fan van Veronia:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 05:25 



 
Profiel   

Muronia schreef
Dank je wel!

Vinden jullie Veronia te mager trouwens? Ik heb het idee dat ze telkens in het najaar wat de groei weer in gaat, want dan wordt ze tot nu toe ieder jaar wat slanker, hoewel er aan het voer eigenlijk niks verandert.


Ze ziet er happy uit!
Heb je haar al eens laten testen op PPID? Verlies van met name bespiering en evt. wat ruwere vacht kunnen hier symptomen van zijn. In overleg met je (eigen) dierenarts zou je d'r eens kunnen laten testen. In september/oktober word een deel van de bepaling vergoed door een farmaceut: mooi moment om eens te kijken hoe het ervoor staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 10:16 



 
Profiel   

leuke foto's! nee ik vind Veronia absoluut niet te dun, iets ribben moet je bij een paard ook kunnen zien. En door het verharen (en het rare weer) kan ook wat uitmaken of ze net wat voller of dunner oogt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 10:32 



 
Profiel   

Sommige paarden kan je volstoppen maar zullen nooit dik worden. Ik heb er zo eentje.
Nee ik vind haar niet te mager, ik denk dat als ze meer bespiering krijgt het al heel anders toont. Maar gezien haar bouw, zal ze niet de welbekende ronde billen hebben.
Het klopt wel dat het aanmaken van een wintervacht energie kost. Overweeg dan inderdaad om wat meer te voeren, bouw het langzaam op en kijk hoe ze het doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 11:58 



 
Profiel   

Wauw, wat een prachtige paardjes. Die hebben goed genoten zo te zien. Ik vind ze er stuk voor stuk goed uitzien!

En vind het wat Veronia er goed uitzien hoor. Beetje in de gaten houden of ze niet blijft afvallen(en dan eventueel wat bijvoeren), maar voor nu ziet ze er goed uit. Prachtig paardje

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 12:14 



 
Profiel   

Ik vind ze alle drie arm bespierd eruit zien. Het is niet alleen kwestie van goed voeren maar ook correct trainen met genoeg herstel dagen er tussen zodat de bespiering kan groeien op de bovenlijn. Wanneer is jouw paard voor het laatst ontwormd en waarmee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 10:25 



 
Profiel   

Anoniemk2 schreef
Ik vind ze alle drie arm bespierd eruit zien. Het is niet alleen kwestie van goed voeren maar ook correct trainen met genoeg herstel dagen er tussen zodat de bespiering kan groeien op de bovenlijn. Wanneer is jouw paard voor het laatst ontwormd en waarmee?

Ze vraagt of het paard aan de magere kant is, niet of ze er spieren bij aan moet rijden. Het valt gewoon op dat je zolangzamerhand bij sommige mensen alleen maar negatief bent. En misschien eens nadenken over hoe je zaken anders kunt vertellen .

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 13:56 



 
Profiel   

TS kan zelf ook antwoorden neem ik aan ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 14:06 



 
Profiel   

Anoniemk2 schreef
TS kan zelf ook antwoorden neem ik aan ;)

Jazeker , zal ze misschien ook nog wel doen . Maar je geeft iets aan wat niet de vraag was. En blijkbaar zie je iets anders dan anderen en verwacht je dat een dik 25 jarige pony er nog totale topbespiering bijstaat bijstaat. En de 16 jarige is met pensioen, daar word soms op gehobbeld en het paard waar het om gaat is een vierjarige, in de groei, wintervacht aan het aanmaken . Paard heeft geen wormenbuik en ziet er verder prima uit maar mag iets aanzetten in deze periode . Dus even nadenken voor je over rijtechniek begint want deze zaken had je kunnen weten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 14:28 



 
Profiel   

Wat een lieve pretbekkies <3
Nee ik vind Veronia niet te dun, toen ik de foto's bekeek dacht ik eigenlijk '' goh wat ziet die er goed uit, eentje met goede buikspieren :P '' Ze moet niet veel meer gewicht verliezen maar iets ribben mag je (naar mijn mening) tijdens het lopen zeker wel zien!
Super leuke paardjes heb je :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 19:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen