[VOLG] Try To Handle Me

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: [VOLG] Try To Handle Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 02:46

Ja is goed! Ik kan wat later reageren heb nachtdienst nu dus slaap overdag :D

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18126
Geregistreerd: 24-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 20:56

Ik plaats hier even een reactie zodat de TS weer verder kan gaan met updaten.

Montgri
Berichten: 655
Geregistreerd: 18-07-15

Re: [VOLG] Try To Handle Me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-19 21:06

Jah en Try is ook voorbereid op de kerst!
De slingers waren even spannend, maar eenmaal om was het helemaal oke.
Afbeelding

Die zelfde middag lekker met hem gereden, was een beetje een heethoofd en vooral veel overgangen gereden. En... ik ga opzoek naar een zweetdeken met hals, want op zijn hals zweet hij het meeste.
Afbeelding
Zo ziet hij er wel erg afgemat uit haha.

Afgelopen twee weken niet veel tijd gehad, redelijk veel moeten werken naast school en omdat hij telkens zo nat is na het werken heeft het echt tijd nodig hem weer droog te krijgen. Dus heb tussendoor wel een keer de stoute schoenen aangedaan en er zo opgesprongen.
Want ook nog een kwartier duurde, want hij begreep het concept blijven staan niet...
Afbeelding
Uiteindelijk lekker half uurtje wezen stappen. Try blij, ik blij haha.

Dinsdag wil ik hem weer lekker rijden en dan als het weer het toelaat paar rondje stappen door de buitenbak. En vervolgens lekker uitwandelen in het bos in de buurt. Allemaal plannen :P

Montgri
Berichten: 655
Geregistreerd: 18-07-15

Re: [VOLG] Try To Handle Me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-19 12:12

Dinsdag echt helemaal niet lekker gereden.
Als hij draafde, draafde hij echt gehaast en snel. Zelfde voor galop, dat was gewoon echt racen. Ook heel moeilijk terug te rijden. Ik ben sowieso altijd veels te lief, deze keer maar een keer niet en echt streng geweest en gestopt bij twee rustige rondjes draf.
Was een kort ritje, was wel echt heel nat, dus wilde een stukje wandelen met hem, nou mooi niet. Telkens draven naast me, van alles opkijken, totaal geen ontspanning en had het gevoel dat ie elk moment kon ontploffen...
En dat totaal geen ontspanning komt denk ik vanuit mij, afgelopen weken is dat ook ver te zoeken bij mij. Mijn hoofd liep over, dus dacht ik zoek mijn ontspanning bij Try. Dat werkte alleen niet. En dat geeft niet, maar hij neemt het heel erg van mij over, dus dat weet ik dan weer voor de volgende keer.

Heb wel lekker zijn staart gewassen, wat een zwarte bagger kwam daar vanaf zeg... Nu loopt ie er weer bij als een knappe man.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [VOLG] Try To Handle Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 15:12

Dat is altijd lastig! en ook die temperatuurschommelingen. Gaat vast de volgende keer weer een stuk beter :)

Montgri
Berichten: 655
Geregistreerd: 18-07-15

Re: [VOLG] Try To Handle Me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 11:27

Helaas kan ik momenteel niet zo veel doen met Try. Morgen ga ik even langs om hem lekker te poetsen, ben dan toch in de buurt. Gister trof ik hem zo aan in de weide. Lekker snurken. Lekker ding is het ook.
Afbeelding

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: [VOLG] Try To Handle Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 17:48

Lekke relaxen zo hah leuke foto!

Montgri
Berichten: 655
Geregistreerd: 18-07-15

Re: [VOLG] Try To Handle Me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-20 19:40

Oud jaars dag toch nog lekker met hem kunnen werken. Eventjes gelongeerd en verder heel erg lang staan knuffelen in en voor de weide. Try lijkt soms echt te snappen dat ik foto’s maak, want het is nu al de 3de keer dat hij ‘mee lacht’ als ik een selfie maak met hem :P
Afbeelding
Verder lekker eventjes sappige grasjes gegeten.
Afbeelding

Vandaag was hij meer modder dan paard, leuke was dat ik hem gisteravond nog gepoetst had en schoon terug gezet heb :')

Vandaag voor het eerst buiten in de bak gelongeerd. Try zou Try niet zijn als dat niet in een keer vlekkeloos zou gaan. De bak heeft geen hek er omheen. En hij probeerde zich op elke mogelijke plek, achteruit de bak uit lopen. Na een strijd van 10minuten snapte hij het en was hij voorbeeldig :))
Afbeelding

Ik heb wel het idee dat we elkaar echt beter leren begrijpen :D #blijpennymeisje haha

Montgri
Berichten: 655
Geregistreerd: 18-07-15

Re: [VOLG] Try To Handle Me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-20 00:48

Afbeelding
Even een oudere foto om te voorkomen dat dit topic voor de 3de keer op slot komt.

Montgri
Berichten: 655
Geregistreerd: 18-07-15

Re: [VOLG] Try To Handle Me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-20 14:48

Sinds 11 januari gaat hij nu dagelijks eventjes in de stapmolen. Nu nog 15 minuutjes, maar dit gaat wel meer worden. Hij is er een heel stuk soepeler door geworden.
Verder weinig te melden, naast dat ik langzaam aan iets meer ribben begin te zien tijdens het longeren. Dus traag maar zeker gaan er wel wat vetjes vanaf. Ik ben erg benieuwd hoe hij is zijn zomervacht is, hij begint gelukkig al te verharen, maar zal nog wel even duren voordat we een kale Try zien.

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 21:17

Wat fijn dat je na een lange zoektocht een verzorgpaard gevonden hebt. Inderdaad dichterbij dan verwacht haha. Ik zeg altijd wie niet vraagt weet het nooit, je hebt nu een super leuk paardje waar zo te lezen nog genoeg werk aan zit. Iets wat ik persoonlijk erg leuk zou vinden.

Veel plezier samen! <3

Montgri
Berichten: 655
Geregistreerd: 18-07-15

Re: [VOLG] Try To Handle Me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-20 16:09

Afgelopen maandag en vandaag weer lekker bezig geweest met hem. Gelongeerd en buiten gewandeld. Het bos wil hij niet meer in, maar langs de weg lopen vind hij helemaal oke. Het valt me op als het waait dat de ene kant op lopen goed gaat en weer terug lopen het een bommetje is. Vandaag was het windstil, dus beide kanten op verliep goed.
Verder liep hij vandaag ook echt heel goed op het harde! Zijn manen worden ook dikker en langer voor mijn gevoel haha, littekens lijken wat soepeler te worden op zijn benen. Hij gaat er in alles op vooruit. Het boefje.

Hier nog wat foto’s van de afgelopen dagen. Zonnetje schijnt weer mooi, dus heb daar lekker gebruik van gemaakt.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

troi
Berichten: 17007
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: [VOLG] Try To Handle Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 16:22

Goed bezig!

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: [VOLG] Try To Handle Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 16:39

Leuke foto’s hij ziet er goed uit!

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 16:42

Wat een ontzettend leuk paard! Leuk dat je er zo mee bezig bent!
En ik vind 'm niet heel veel te vet hoor ;-) Het is een stocktype Quarter, die zijn nu eenmaal breder en ronder.

Montgri
Berichten: 655
Geregistreerd: 18-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-20 17:04

AstridJ schreef:
Wat een ontzettend leuk paard! Leuk dat je er zo mee bezig bent!
En ik vind 'm niet heel veel te vet hoor ;-) Het is een stocktype Quarter, die zijn nu eenmaal breder en ronder.


Dat een deel zijn bouw is ben ik het zeker mee eens hoor! Ik heb een foto van zijn moeder en die is compleet anders qua bouw. Ik heb alleen geen idee hoe zijn vader er uit ziet, want ik kan daar geen foto van vinden.

——
Ja Try doet het goed, het ene wondje na het andere wondje ontdek ik bij hem en als ik hem soms zie stoeien... oef haha. Als hij en de andere er maar plezier in hebben ;)

Montgri
Berichten: 655
Geregistreerd: 18-07-15

Re: [VOLG] Try To Handle Me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-20 17:19

Afbeelding
Gister weer even gelongeerd en daarna zoals gewoonlijk laten rollen, nog wat uitstappen, knuffelen etc. En ik dacht laat ik eens een balkje neer leggen, want ik wil ook kijken of ik balkjes met hem kan draven, lijkt me ook erg goed voor zijn achterhand en af en toe wat afwisseling. Eerste paar keer er lekker lomp tegen aan lopen, maar later toch braaf er over heen stappen zonder aan te raken. Er een tweede bij gelegd en dit ging ook goed. Dus hier maar eens werk van maken.

Ook vond ik de bovenstaande foto goed gelukt. Niet in de zin van mooie foto eigenlijk. Maar op de manier hoe hij nu stond vond ik hem echt flink afgevallen vergeleken met een half jaar geleden. Iedereen zegt ook dat hij er veel beter uit ziet dan een half jaar geleden. En gister, toen ik de foto terug bekeek zag ik pas echt het grote verschil. Misschien juist door de slechte belichting, zijn houding en de afstand :+

Montgri
Berichten: 655
Geregistreerd: 18-07-15

Re: [VOLG] Try To Handle Me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-20 11:53

Een spontane valentijns foto, bij het terug kijken van de foto’s was deze best leuk gelukt.
Afbeelding

Gister snapte Try er ook maar niks van, ik heb hem wel gepoetst, maar heb verder niks met hem gedaan. Dat vond ie maar raar.
Afbeelding

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: [VOLG] Try To Handle Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 00:14

Hij ziet er goed uit!

Montgri
Berichten: 655
Geregistreerd: 18-07-15

Re: [VOLG] Try To Handle Me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-20 20:58

Ben nu voorzichtig aan het longeren met een elastiek. Even werken aan zijn houding. Hij vind het wel lastig en zwaar, maar daarom bouwen we het rustig op. Eerst eventjes 10 minuutjes met en daarna weer zonder.
Vond hem nu wel sportief lijken := Screenshotje uit filmpje.
Afbeelding

En vooral super schattige foto’s van afgelopen tijd. Ben ook super blij dat het s’ avonds weer wat langer licht blijft. Ben wel weer toe aan de lente!

Afbeelding

Afbeelding
Altijd weer dat puppy hoofdje als je hem terug zet.

En gister was hij erg ‘onschuldig’ haha. Dat gat zit er al een tijdje in, maar daar wordt dankbaar gebruik van gemaakt als uitkijkgaatje :')
Afbeelding

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: [VOLG] Try To Handle Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 21:48

Hahaha ook echt in dat gat he :') _O- hij ziet er goed uit!

Montgri
Berichten: 655
Geregistreerd: 18-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-20 23:55

Ja hij doet het echt goed. Ik kreeg gisteren het compliment van Fenna dat hij er nu het beste uit ziet sinds jaren. Stiekem best wel trots en dat terwijl ik ook weer niet extreem druk ben hem in de weer ben. 2 a 3 keer in de week. Zou wel meer willen, maar zit ook met mijn studie en het is toch telkens 60km heen en weer. Ik ben maar een student :') :$ Maar ik haal er voldoening uit en Try vindt het ook allemaal leuk en gaat er op vooruit, voor nu hou ik het maar lekker op 2 a 3 dagen in de week :+

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: [VOLG] Try To Handle Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 00:19

Die laatste foto is geweldig :')
Hij ziet er goed uit!

Montgri
Berichten: 655
Geregistreerd: 18-07-15

Re: [VOLG] Try To Handle Me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-20 18:06

Ik heb de afgelopen twee weken niet echt veel foto’s gemaakt kwam ik achter, hoeft natuurlijk ook niet elke week. Maar een klein berichtje tussendoor met twee foto’s (om het topic open te houden :') )

Na het longeren even zadelloos en hoofdstelloos opgestapt (wel gewoon aan halster hoor hahaha).
Afbeelding

En vervolgens nog een stukje wezen wandelen en grasjes snoepen. Ik heb ondertussen lekker kunnen genieten van het zonnetje! Lekker in een t-shirtje, geen jas. Lang geleden, maar was er aan toe.
Afbeelding

Montgri
Berichten: 655
Geregistreerd: 18-07-15

Re: [VOLG] Try To Handle Me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-20 18:56

Afgelopen donderdag weer eens gereden op meneer, ik had er best een goed gevoel over. Al was het pony hobbelen gehalte groot... Volgens mij ziet het er echt niet uit, maar er zat ontspanning in. En dat vond ik het belangrijkste! Voor de wat zou het zijn geweest? 7de keer onder het zadel in 6 maanden tijd. Wil kijken of ik hem nu wekelijks onder het zadel kan hebben. Want hij zit nu ook beter in zijn lichaam.
ENN!! Ik heb hem in de buitenbak uitgestapt! *\o/* Misschien niet zo speciaal. Hij heeft dat vroeger vaak gedaan net zoals buitenritten enzo. Maar voor ons als combi de eerste keer. Ergens zag ik hem er voor aan dit erg spannend te vinden, maar aan de andere kant vind ik hem er ook nuchter genoeg voor dit zonder problemen te doen. En dat laatste was dus het geval. Misschien vond ik het gewoon te spannend :')

Gister heb ik hem lekker in de buitenbak gelongeerd.
Afbeelding

En daarna lekker rollen in de bak natuurlijk, standaard ritueel ondertussen. Ik in een hoekje gaan zitten, komt ie gezellig bij me staan. De ontspanning straalt er vanaf met zijn lipje.
Afbeelding