Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 35 [ 872 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 35  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[volg] Mijn beste vriend

 

November108 schreef
Ongelooflijk dat je er niet even naar laat kijken. Een dikke pees is vaak geen goed teken. Je instructrice kan niet zien hoe dit er van binnen uit ziet. En een peesscan is echt niet heel veel duurder dan al die setjes die je voor je paard aanschaft...
Jammer dat je geen enkel advies lijkt aan te nemen, er zijn hier nu al behoorlijk wat paardenliefhebbers en kenners verzameld die je allemaal hetzelfde advies geven: laat ernaar kijken!



Het is geen dikke pees. Het is een verdikking bij de pees -_-. Daarbij al die setjes die je op de foto ziet had ik al. Eigenlijk heb ik alleen een nieuwe deken moeten kopen. Daarbij kun jij niet in mijn portomonnee kijken, dus daar over oordelen is niet een taak voor jou.

Ik heb er trouwens door verschillende mensen met veel kennis!!!! naar laten kijken. Ik ga nooit op 1 persoon af. En daarbij houd ik het dagelijks in de gaten, kijk dagelijks, voel dagelijks. Kijk altijd goed naar zijn beweging. Met een peesblessure kan een paard ook niet gek doen in de wei en zal die zichzelf ook niet super happy voelen. Daarbij heb ik nooit om advies gevraagd :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 12:24 



 
Profiel   

Heb je hem laten keuren door een dierenarts bij aankoop?
Er zijn trouwens heel weinig paardenhandelaren die je kan vertrouwen. De meeste spaanse paarden die naar Nederland bij handelaren terecht komen, zijn niet gezond. Peesblessures komen helaas vaak voor bij die paarden.
Laat een goede paardenarts naar het been kijken, een verharding op een pees is nooit goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 13:18 



 

cynthiar schreef
Heb je hem laten keuren door een dierenarts bij aankoop?
Er zijn trouwens heel weinig paardenhandelaren die je kan vertrouwen. De meeste spaanse paarden die naar Nederland bij handelaren terecht komen, zijn niet gezond. Peesblessures komen helaas vaak voor bij die paarden.
Laat een goede paardenarts naar het been kijken, een verharding op een pees is nooit goed!



Alsof ik dat niet weet - _- ik weet wat ik koop en waar ik het koop. Heb goed advies gehad. En mijn steun en toeverlaat wat betreft de paarden, heeft mij super goed ondersteund hierin. Zij is ook mee wezen kijken. Als er iets mis was had zij dit wel gezien. Ik heb niet gevraagd om advies dus ik hoef dit ook niet. Ik krijg dit wel van de mensen waar aan ik het vraag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 13:23 



 
Profiel   

Ik begrijp het advies wel van mensen om een DA te laten checken voor de zekerheid en dat is ook mijn advies, maar joh waarom moet iedereen dat zeggen en ook nog op zo'n manier?
Het zal wellicht goedbedoeld zijn, maar TS geeft al een paar keer aan dat het genoeg is geweest en iedereen gaat door.. En boeien wat ze ervoor betaald heeft.. Of je nou veel of weinig betaalt en of hij nou bij handelaar of particulier vandaan komt, overal zitten onbetrouwbare oplichters tussen dus dat wil ook niet alles zeggen. Vind het een beetje kortzichtig om te zeggen: "Hij heeft een leuk kleurtje en hij staat bij de handelaar DUS er zal wel wat mis mee zijn".. Goed om in je achterhoofd te hebben, maar wij hebben ook wel eens Valk of Palomino verkocht voor een lage prijs omdat we simpelweg snel in wilden krimpen met oog op de winter..

TS, fijn dat je blij bent met je paard! Ik heb je topic niet eerder gezien of gevolgd, maar zo te zien ben je blij met je paardje en hopelijk gaan jullie nog veel moois beleven samen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 13:28 



 
Profiel   

Marije_1997 schreef
cynthiar schreef
Heb je hem laten keuren door een dierenarts bij aankoop?
Er zijn trouwens heel weinig paardenhandelaren die je kan vertrouwen. De meeste spaanse paarden die naar Nederland bij handelaren terecht komen, zijn niet gezond. Peesblessures komen helaas vaak voor bij die paarden.
Laat een goede paardenarts naar het been kijken, een verharding op een pees is nooit goed!



Alsof ik dat niet weet - _- ik weet wat ik koop en waar ik het koop. Heb goed advies gehad. En mijn steun en toeverlaat wat betreft de paarden, heeft mij super goed ondersteund hierin. Zij is ook mee wezen kijken. Als er iets mis was had zij dit wel gezien. Ik heb niet gevraagd om advies dus ik hoef dit ook niet. Ik krijg dit wel van de mensen waar aan ik het vraag.


Oei oei oei....

Ik heb voordat mijn ruin goed gekeurd werd 2 andere laten keuren.
Instructrice was mee en ook zij zag bij de 2 eerdere paarden niks geks.

Paard 1, 10 jarige merrie M dressuur.
Liep onder het zadel prima en ook tijdens "inspectie" geen gekke dingen.

Klinisch afgekeurd, paard liep op het harde kreupel, draven op de harde volte zeer kreupel.
Nader onderzoek: diepe buig pees blessure.
Ook tijdens keuring op zachte ondergrond niks zichtbaar..

Paard 2, 12 jarige ruin Z2, wederom geen aanmerking te vinden tijdens rijden en inspectie.
Ja hij slofte iets maar niets geks.
Klinische keuring, afgekeurd.
Achter niet zuiver en geen staart tonus wat mogelijk kan duiden op ataxie.

Moraal van dit verhaal: je kan het NIET altijd zien, ook al heb je nog zoveel ervaring.

Niet slim dus om niet te keuren.

Geef hem rust en laat die pees nakijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 13:32 



 

SaraViavia schreef
Ik begrijp het advies wel van mensen om een DA te laten checken voor de zekerheid en dat is ook mijn advies, maar joh waarom moet iedereen dat zeggen en ook nog op zo'n manier?
Het zal wellicht goedbedoeld zijn, maar TS geeft al een paar keer aan dat het genoeg is geweest en iedereen gaat door.. En boeien wat ze ervoor betaald heeft.. Of je nou veel of weinig betaalt en of hij nou bij handelaar of particulier vandaan komt, overal zitten onbetrouwbare oplichters tussen dus dat wil ook niet alles zeggen. Vind het een beetje kortzichtig om te zeggen: "Hij heeft een leuk kleurtje en hij staat bij de handelaar DUS er zal wel wat mis mee zijn".. Goed om in je achterhoofd te hebben, maar wij hebben ook wel eens Valk of Palomino verkocht voor een lage prijs omdat we simpelweg snel in wilden krimpen met oog op de winter..

TS, fijn dat je blij bent met je paard! Ik heb je topic niet eerder gezien of gevolgd, maar zo te zien ben je blij met je paardje en hopelijk gaan jullie nog veel moois beleven samen!



Dankuu deze reactie kan ik waarderen. Ik geef ook al eerder aan dat ie nog geeent moet worden, gebeurt door de da (een van kliniek emmeloord btw) en als ik hier bij kan zijn dan kan ik uiteraard altijd vragen of ie even snel wil checken. Tevens is deze da met de stal houder bevriend, dus zitten geen problemen mee. Maar zolang hij goed loopt, en er dus niets aan de hand is, zie ik vrijweinig nut van het laten checken bij een da. Wij gaan ook niet om elk wissewasje naar de huisarts.

Ik ben zeker heel blij met hem! Ook nu hij toch wat streken begint te krijgen omdat ie zelf verzekerd word hahah. En het is toch wel heel lastig voor hem, als ik eventjes wegloopt bij hem hahaha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 13:35 



 
Profiel   

SaraViavia schreef
Ik begrijp het advies wel van mensen om een DA te laten checken voor de zekerheid en dat is ook mijn advies, maar joh waarom moet iedereen dat zeggen en ook nog op zo'n manier?
Het zal wellicht goedbedoeld zijn, maar TS geeft al een paar keer aan dat het genoeg is geweest en iedereen gaat door.. En boeien wat ze ervoor betaald heeft.. Of je nou veel of weinig betaalt en of hij nou bij handelaar of particulier vandaan komt, overal zitten onbetrouwbare oplichters tussen dus dat wil ook niet alles zeggen. Vind het een beetje kortzichtig om te zeggen: "Hij heeft een leuk kleurtje en hij staat bij de handelaar DUS er zal wel wat mis mee zijn".. Goed om in je achterhoofd te hebben, maar wij hebben ook wel eens Valk of Palomino verkocht voor een lage prijs omdat we simpelweg snel in wilden krimpen met oog op de winter..

TS, fijn dat je blij bent met je paard! Ik heb je topic niet eerder gezien of gevolgd, maar zo te zien ben je blij met je paardje en hopelijk gaan jullie nog veel moois beleven samen!


Maar het paard kan het zelf niet aangeven dus wat is het probleem dat wij dat hier doen? Nogmaals de foto van het been had er niet bij gezet hoeven worden door ts, dus dan is het toch niet zo vreemd dat mensen er alsnog advies over gaan geven of zich er zorgen over maken. Ik hoop gewoon voor het paard zelf dat hij nog eens grondig wordt nagekeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 13:37 



 

@maaike

Fijn voor jou dat dat zo is gelopen. Maar het boeit me helemaal niets. Ik laat hem niet met rust en laat em checken wanneer ik dat wil. Ik heb nergens om advies gevraagd, dus ik hoef dit dan ook niet. Heb ook al aangegeven dat ik het laat checken als het nog meer afzakt, aangezien ik het dus allemaal niet zeker weet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 13:39 



 

stroopkoek schreef
SaraViavia schreef
Ik begrijp het advies wel van mensen om een DA te laten checken voor de zekerheid en dat is ook mijn advies, maar joh waarom moet iedereen dat zeggen en ook nog op zo'n manier?
Het zal wellicht goedbedoeld zijn, maar TS geeft al een paar keer aan dat het genoeg is geweest en iedereen gaat door.. En boeien wat ze ervoor betaald heeft.. Of je nou veel of weinig betaalt en of hij nou bij handelaar of particulier vandaan komt, overal zitten onbetrouwbare oplichters tussen dus dat wil ook niet alles zeggen. Vind het een beetje kortzichtig om te zeggen: "Hij heeft een leuk kleurtje en hij staat bij de handelaar DUS er zal wel wat mis mee zijn".. Goed om in je achterhoofd te hebben, maar wij hebben ook wel eens Valk of Palomino verkocht voor een lage prijs omdat we simpelweg snel in wilden krimpen met oog op de winter..

TS, fijn dat je blij bent met je paard! Ik heb je topic niet eerder gezien of gevolgd, maar zo te zien ben je blij met je paardje en hopelijk gaan jullie nog veel moois beleven samen!


Maar het paard kan het zelf niet aangeven dus wat is het probleem dat wij dat hier doen? Nogmaals de foto van het been had er niet bij gezet hoeven worden door ts, dus dan is het toch niet zo vreemd dat mensen er alsnog advies over gaan geven of zich er zorgen over maken. Ik hoop gewoon voor het paard zelf dat hij nog eens grondig wordt nagekeken.



Bepaal mooi even zelf wat ik met m'n paard doe. Het advies wat gegeven word komt nogal dwingend over. Ga geen foto's maken, heeft geen zin mer pezen.

Ik weet echt wel wat ik doe hoor, nogmaals.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 13:41 



 
Profiel   

Djeez gaat ie lekker?

Ik zeg toch niet laat hem met rust, rust geven en met rust laten zijn 2 verschillende dingen.
Juist omdat je niet weet wat het is kan het geen kwaad om het na te laten kijken.
Ook zonder training kan je gewoon met hem bezig zijn.
Zou juist zonde zijn als er wel iets aan de hand is en het erger wordt en je helemaal een probleem hebt.
Na laten kijken is al meerdere malen geadviseerd en dat is niet om je te pesten maar juist goed bedoeld advies.

Snap dat het niet prettig aan voelt dat je "commentaar" krijgt maar volgens mij wordt het juist goed bedoeld zodat je nog jaren plezier kan hebben van je knapperd..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 13:45 



 

maaike5581 schreef
Djeez gaat ie lekker?

Ik zeg toch niet laat hem met rust, rust geven en met rust laten zijn 2 verschillende dingen.
Juist omdat je niet weet wat het is kan het geen kwaad om het na te laten kijken.
Ook zonder training kan je gewoon met hem bezig zijn.
Zou juist zonde zijn als er wel iets aan de hand is en het erger wordt en je helemaal een probleem hebt.
Na laten kijken is al meerdere malen geadviseerd en dat is niet om je te pesten maar juist goed bedoeld advies.

Snap dat het niet prettig aan voelt dat je "commentaar" krijgt maar volgens mij wordt het juist goed bedoeld zodat je nog jaren plezier kan hebben van je knapperd..



En ik heb al meerdere malen aangegeven dat ik het eventueel wil laten checken - _- lezen is moeilijk volgens mij. Zelfs in de post al aangegeven dat mocht het gaan zakken (en nee daar wacht ik geen maanden mee) dan laat ik het nakijken.

Hij heeft GEEN pijn, loopt niet kreupel of onregelmatig. Daarbij check ik elke dag! Check trouwens z'n hele lichaam en ik voel z'n rug spieren na.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 13:48 



 
Profiel   

Ow wauw, wat een reactie van ts :')
Waarom plaats je dan die foto van zijn benen erbij ? :')
Iedereen weet dat je op bokt adviezen en tips krijgt of je ze nou wil of niet.

Overigens om op je eerdere opmerking in te gaan, een paard met een peesblessure kan niet gek doen in de wei etc?
Mijn Shetlander was het levende bewijs dat het wel kon.
Ik zou echt niet zomaar aannames doen want zeker weten kun je het niet ondanks alle ervaring die je hebt of die er om je heen is :j
Het begint als goed advies maar door je eigen reacties word het een nare sfeer.

En het is een ontzettend leuk paardje, snap dat je er trots op bent :) wees er zuinig op. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 13:50 



 
Profiel   

Marije_1997 schreef
maaike5581 schreef
Djeez gaat ie lekker?

Ik zeg toch niet laat hem met rust, rust geven en met rust laten zijn 2 verschillende dingen.
Juist omdat je niet weet wat het is kan het geen kwaad om het na te laten kijken.
Ook zonder training kan je gewoon met hem bezig zijn.
Zou juist zonde zijn als er wel iets aan de hand is en het erger wordt en je helemaal een probleem hebt.
Na laten kijken is al meerdere malen geadviseerd en dat is niet om je te pesten maar juist goed bedoeld advies.

Snap dat het niet prettig aan voelt dat je "commentaar" krijgt maar volgens mij wordt het juist goed bedoeld zodat je nog jaren plezier kan hebben van je knapperd..



En ik heb al meerdere malen aangegeven dat ik het eventueel wil laten checken - _- lezen is moeilijk volgens mij. Zelfs in de post al aangegeven dat mocht het gaan zakken (en nee daar wacht ik geen maanden mee) dan laat ik het nakijken.

Hij heeft GEEN pijn, loopt niet kreupel of onregelmatig. Daarbij check ik elke dag! Check trouwens z'n hele lichaam en ik voel z'n rug spieren na.


Het ding waar we denk ik allemaal de kriebels van krijgen is het woordje eventueel wat je steeds gebruikt. En nee het klopt wij gaan ook niet voor ieder klein dingentje naar de huisarts, maar wij kunnen wel zelf aangeven of iets veel pijn doet ja of nee en er zelf over beslissen. Een paard kan dit in dit geval niet en is dus afhankelijk van jou en nogmaals lijkt mij die zekerheid veel fijner dan de aanname dat het wel goed gaat en het maar een schoonheidsfoutje is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 13:51 



 
Profiel   

Vaak laten paarden pas laat zien dat ze pijn hebben. Een paard is sowieso een meester in het verbloemen van pijn. Dit
is te verklaren vanuit het feit dat het paard een prooidier is. Als je in de kudde laat zien dat je zwak bent, maakt dat je tot een gewild slachtoffer. Het is daarom belangrijk dat dierenartsen, maar ook eigenaren, de subtiele signalen goed leren lezen. Alleen dan kunnen we tot tijdige behandeling overgaan. Ernstige pijn moet behandeld worden, omdat on(der)behandelde pijn flinke invloed kan hebben op het hele lichaam." Een paard kan je niet vertellen waar hij precies pijn heeft en hoeveel last hij daarvan heeft. ''Maar dat betekent natuurlijk niet dat hij geen pijn ervaart. Pijnherkenning bij paarden is een belangrijk thema in de paardengeneeskunde, omdat we een paard pas echt goed kunnen helpen als we pijn meetbaar kunnen maken. De afgelopen tien jaar zijn er ongelooflijk grote stappen gezet in objectieve pijnherkenning bij paarden. Er zijn verschillende methodes ontwikkeld waarmee we inmiddels bij een groeiend aantal aandoeningen wetenschappelijk onderbouwd kunnen meten of een paard pijn heeft en hoeveel.



Als het zelfs voor een dierenarts lastig is om het te zien....

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 13:56 



 
Profiel   

Marije_1997 schreef
Okay laat ik het even uitleggen. Hij komt uit Spanje, is bij de handelaar nauwelijks gereden en ik ben hem nu aan het opleiden. Want hij kent helemaal niets daarom weinig bespiering en wel onderhals. Ik weet daarbij wat ik doe en heb goede hulp van iedereen om me heen :) heb ook naar laten kijken door ervaren mensen. En als die pees niet goed was, had mijn instructrice, waar hij ook heeft gestaan tijdelijk, wel gezegd dat ik niet moest gaan rijden.

Ik rijd hem trouwens maar 2 tot 3 keer per week nog geen half uur. Daar naast longeer ik em max 20 minuten 1 of 2 keer in de week. En na 6 weken heb je nog geen spierbundel :)

Geloof mij zelfs een goede da kan dat niet altijd maar aan de buitenkant zien.
Mijn paardje zag je niets aan haar been. Een vreemde zag niets aan haar manier van lopen. Het stappen klnk ook gewoon 100% rad op het harde (goed hoorbaar met ijzers).
Maar toch was ze voor mij niet goed.
Dus haar opgeladen en naar de kliniek gegaan.

* Longeren op het zachte, niets te zien.
* Longeren op het harde, in alle rondjes miss 1 pasje dat niet helemaal 100 was maar dan moest je echt mierenn**ken aldus de da.
* Buigproef links voor, heel minimaal licht positief.
* Buigproef rechts voor, da merkte dat hij verschil voelde in door kantelen hoef.
* Links kon een inimini fractie minder doorbuigen
* Röntgenfoto's gemaakt. Kleine oneffenheid buitenste sesam beentje.
* Aanvullende echo, idd reactie te zien op sesambeentje, nieuw letsel geen oud. Pees heel minimaal vocht

Dus nee ik zou zelf zeker niet vertrouwen op je instructie, en voor de zekerheid de pees laten scannen en nu niet meer door rijden/werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 13:57 



 
Profiel   

Joh het gaat hier lekker.

Ik snap de adviezen die gegeven zijn, maar die zijn nu wel genoeg gegeven.
Het is een advies en volgens mij mag ts dan nog steeds zelf weten wat ze er mee doet.
Drammen heeft niet echt veel zin en werkt alleen maar averechts.

De reacties van ts zijn niet echt vriendelijk, maar kan nou ook niet zeggen dat de rest dat wel is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 13:59 



 
Profiel   

maaike5581 schreef
Vaak laten paarden pas laat zien dat ze pijn hebben. Een paard is sowieso een meester in het verbloemen van pijn. Dit
is te verklaren vanuit het feit dat het paard een prooidier is. Als je in de kudde laat zien dat je zwak bent, maakt dat je tot een gewild slachtoffer. Het is daarom belangrijk dat dierenartsen, maar ook eigenaren, de subtiele signalen goed leren lezen. Alleen dan kunnen we tot tijdige behandeling overgaan. Ernstige pijn moet behandeld worden, omdat on(der)behandelde pijn flinke invloed kan hebben op het hele lichaam." Een paard kan je niet vertellen waar hij precies pijn heeft en hoeveel last hij daarvan heeft. ''Maar dat betekent natuurlijk niet dat hij geen pijn ervaart. Pijnherkenning bij paarden is een belangrijk thema in de paardengeneeskunde, omdat we een paard pas echt goed kunnen helpen als we pijn meetbaar kunnen maken. De afgelopen tien jaar zijn er ongelooflijk grote stappen gezet in objectieve pijnherkenning bij paarden. Er zijn verschillende methodes ontwikkeld waarmee we inmiddels bij een groeiend aantal aandoeningen wetenschappelijk onderbouwd kunnen meten of een paard pijn heeft en hoeveel.



Als het zelfs voor een dierenarts lastig is om het te zien....


Precies dit dankjewel.. En even mensen we hebben het hier alleen nog maar over het even laten langskomen van de dierenarts wat nog helemaal niks bijzonders is. Als het echt niks is weet je toch zeker dat je lekker verder kunt werken en als er wel wat aan de hand is ben je er misschien nog op tijd bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 13:59 



 
Profiel   

MariekeTV schreef
Joh het gaat hier lekker.

Ik snap de adviezen die gegeven zijn, maar die zijn nu wel genoeg gegeven.
Het is een advies en volgens mij mag ts dan nog steeds zelf weten wat ze er mee doet.
Drammen heeft niet echt veel zin en werkt alleen maar averechts.

De reacties van ts zijn niet echt vriendelijk, maar kan nou ook niet zeggen dat de rest dat wel is.


Klopt mee eens, maar vind het gewoon jammer dat iemand een paard koopt mee aan het werk gaat en dan ontdekt dat het beestje een dikke pees heeft maar besluit oogkleppen op te doen en dan gewoon verder gaat met trainen. Daarnaast ergens zit ts er waarschijnlijk wel een beetje mee aangezien de foto in dit topic geplaatst is door ts zelf waarom zou je dat doen als je er geen twijfels bij hebt? De foto was zo niet nodig geweest en dan had niemand het hier geweten en had je er dus niemand over gehoord.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 14:02 



 

stroopkoek schreef
MariekeTV schreef
Joh het gaat hier lekker.

Ik snap de adviezen die gegeven zijn, maar die zijn nu wel genoeg gegeven.
Het is een advies en volgens mij mag ts dan nog steeds zelf weten wat ze er mee doet.
Drammen heeft niet echt veel zin en werkt alleen maar averechts.

De reacties van ts zijn niet echt vriendelijk, maar kan nou ook niet zeggen dat de rest dat wel is.


Klopt mee eens, maar vind het gewoon jammer dat iemand een paard koopt mee aan het werk gaat en dan ontdekt dat het beestje een dikke pees heeft maar besluit oogkleppen op te doen en dan gewoon verder gaat met trainen. Daarnaast ergens zit ts er waarschijnlijk wel een beetje mee aangezien de foto in dit topic geplaatst is door ts zelf waarom zou je dat doen als je er geen twijfels bij hebt? De foto was zo niet nodig geweest en dan had niemand het hier geweten en had je er dus niemand over gehoord.



Voordat ik ging trainen zag ik het al, naar laten kijken. Niets aan de hand. Geobserveerd, gecontroleerd niets afwijkends. Zadelmaker zag tevens niets afwijkends en voelde ook niets. Geef ook aan in de post dat her wss afzakt, en dat ik hier dus blij mee ben, en mocht het meer afzakken binnen nu en een aantal weken dat ik de da laat kijken. En eventueel al bij de basis enting in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 14:06 



 
Profiel   

Marije_1997 schreef
Kinke schreef
Die hoeven zijn ook wel erg hoog en smal, daar kan ook nog wat aan verbeterd worden



Het is een Spanjaard. Zo is dat bij die paarden. Hoefsmid komt trouwens deze week hoor. Maar ja sorry, als je het niet mooi vind, het hoort bij de Spaanse paarden. En dat gaat vanzelf wel es beter worden, of niet.


Zelfs voor een spanjaard staat hij niet goed op de voeten.
Zijn hoeven zijn echt te lang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 15:07 



 
Profiel   

Ts, we hebben allemaal het beste met je voor. Het is een kleine moeite om de pees even na te laten kijken. Want echt, een instructrice, zadelmaker of een stalhouder kan echt niet binnen in het been kijken. Voor een goede beoordeling heb je toch echt een paardenarts nodig. En zelfs die zien het niet altijd bij Spaanse rassen. En ik spreek uit ervaring.
Als het echt iets mocht zijn en je rijdt er mee door, kan je dalijk je paard in laten slapen. En dit heb ik bij meerdere stalgenoten zien gebeuren helaas.
En dit zeg ik echt niet om je het op te dringen, maar steek je kop niet in het zand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 17:15 



 
Profiel   

cynthiar schreef
Ts, we hebben allemaal het beste met je voor. Het is een kleine moeite om de pees even na te laten kijken. Want echt, een instructrice, zadelmaker of een stalhouder kan echt niet binnen in het been kijken. Voor een goede beoordeling heb je toch echt een paardenarts nodig. En zelfs die zien het niet altijd bij Spaanse rassen. En ik spreek uit ervaring.
Als het echt iets mocht zijn en je rijdt er mee door, kan je dalijk je paard in laten slapen. En dit heb ik bij meerdere stalgenoten zien gebeuren helaas.
En dit zeg ik echt niet om je het op te dringen, maar steek je kop niet in het zand.

_/-\o_ Een paard loopt helaas niet altijd kreupel bij een blessure net zoals ik al eerder zij. Mijn pony heeft een pees ontsteking gehad, liep niet kreupel maar been was wel verdikt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 17:19 



 
Profiel   

Marije_1997 schreef
November108 schreef
Ongelooflijk dat je er niet even naar laat kijken. Een dikke pees is vaak geen goed teken. Je instructrice kan niet zien hoe dit er van binnen uit ziet. En een peesscan is echt niet heel veel duurder dan al die setjes die je voor je paard aanschaft...
Jammer dat je geen enkel advies lijkt aan te nemen, er zijn hier nu al behoorlijk wat paardenliefhebbers en kenners verzameld die je allemaal hetzelfde advies geven: laat ernaar kijken!



Het is geen dikke pees. Het is een verdikking bij de pees -_-. Daarbij al die setjes die je op de foto ziet had ik al.


November heeft het over de kerstsetjes waarover je op pagina 1 aangaf die al lang en breed besteld te hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 20:41 



 
Profiel   

En die achterbeschermers in de OP zijn sowieso onzin. Ik zou me als ik jou was toch wat meer inlezen over paarden en daarbij betere begeleiding met meer verstand van paarden. Met een beetje goede begeleiding en verstand was je er achter gekomen dat het heel handig was geweest om hem bij aankoop eerst sowieso klinisch en het liefst ook röntgenologisch te keuren. Dan heb je toch veel meer zekerheid en had je nu geweten wat er met die pees is, er zit echt geen verdikking voor de sier. Vind het altijd een beetje zonde als mensen als jou klakkeloos een paard kopen, onnodig beschermers er aan hangen omdat het zo goed staat en een beetje rond gaan hobbelen terwijl er aanleiding is dat dit paard niet goed is.

En je gaat ook heel vervelend met goed bedoelde adviezen om.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 10:48 



 
Profiel   

Citaat
Ik heb er trouwens door verschillende mensen met veel kennis!!!! naar laten kijken. Ik ga nooit op 1 persoon af. En daarbij houd ik het dagelijks in de gaten, kijk dagelijks, voel dagelijks. Kijk altijd goed naar zijn beweging. Met een peesblessure kan een paard ook niet gek doen in de wei en zal die zichzelf ook niet super happy voelen. Daarbij heb ik nooit om advies gevraagd :)


Onderschat niet wat een paard met een peesblessure allemaal nog kan. Zo'n blessure is namelijk meestal alleen wat pijnlijk in de acute fase. En zelfs dan zijn er paarden die spatzuiver lopen. Ik ben inmiddels behoorlijk expert met peesblessures en als je mijn paard ziet springen geloof je niet dat ie zo enorm stuk is. En dan ook geen pas onregelmatig lopen. Dus wat je hier op noemt zijn geen graadmeters.

Verder vind ik je erg defensief reageren. Mensen proberen je een goed advies te geven.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 11:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 35 [ 872 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 35  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen