Een half jaar met lieve Miranda

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Een half jaar met lieve Miranda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 23:06

Hallo! :wave:

Sinds een half jaar rijd ik deze heerlijke knappe dame bij.
Nadat ik afscheid moest nemen van mijn vorige bijrijdpaard, Wiet, dacht ik echt nooit meer een paard te vinden waar ik zo'n klik mee zou hebben als met mijn lieve vriendinnetje Wiet. Wiet werd verkocht, daar had ik vrede mee en ik heb het al snel een plekje kunnen geven. Er zijn flink wat tranen gevallen toen ik haar de laatste keer nog even kwam verzorgen, maar ik wist dat ze het goed zou krijgen. Ze staat inmiddels op een heel fijn plekje. :j

Ik ben vlak voordat Wiet weg ging rustig gaan zoeken naar een nieuw bijrijdpaard. Ik had mezelf voorgenomen hiervoor alle tijd te nemen en rustig te zoeken tot ik iets vond dat echt bij mij paste. Waar ik mee kon doen wat ik echt graag wilde. Ik wilde namelijk heel graag lekker dressuurmatig verder oefenen, wellicht een keertje starten als de mogelijkheid daarvoor zou zijn, een sprongetje op zijn tijd vind ik leuk, maar in de zomer een heerlijke buitenrit kunnen maken zou ik toch ook wel heel erg leuk vinden! Na wat berichtjes met verschillende mensen, kreeg ik een berichtje van de eigenaresse van Miranda.

Een 11 jarige Freiberger merrie. Pittig, maar goudeerlijk en een ontzettende lieverd <3. Van beide kanten voelde het goed dus een afspraak gemaakt om te komen kijken. Samen lekker gepoetst, ze heeft Miranda even gereden en toen ging ik erop. Wat stappen en een drafje om te kijken hoe het voelde. Galop nog maar even laten zitten want Miranda kon wat 'explosief' reageren. En als een doodbraaf paard gingen we door de bak. Ik zat heerlijk, paard was relaxed, hier en daar elkaar wat aftasten en aanvoelen, kleine miscommunicatie maar ik voelde me ontspannen. En daar is onze klik geboren. :j

Zeg nu zelf, op deze knappe kop wordt je toch spontaan verliefd <3

Afbeelding

Na pas 3 keer samen naar stal te zijn geweest, stond er een weekeindje weg op de planning voor de eigenaresse en was daar de gelegenheid al om zelf naar stal te gaan. Daarna volgde al snel een lesje waar we elkaar wat beter konden leren kennen. Ik had mijzelf voor genomen: geen galop, alleen tijdens de les of wanneer eigenaresse erbij is. We hebben namelijk een keer een galopje gedaan en daar was ik erg van onder de indruk om het maar zacht te zeggen. In week 3 stond er een onderlinge wedstrijd op de planning. Leuk, we doen mee, gewoon voor de lol met je knol. Dat beloonde met een 4e plaats (uiteraard gewoon beoordeeld op ons niveau :+ de galop sloegen we over in de proef) en fijn commentaar op het protocol Uiteraard niet officieel dus ik hecht er niet zo veel waarde aan, maar toch leuk om te lezen als je pas zo kort een combi bent! :j

(facebook kwaliteit)
Afbeelding

Deze foto geeft volgens mij aardig goed weer hoe trots ik op dit paard was na ons spek en bonen proefje.
Afbeelding

De eerste periode kreeg ik regelmatig van mijn nieuwe stalgenoten te horen dat we zo'n leuke match zijn, hoe leuk ik met haar weg rijd, en dat deze combi gewoon een geslaagde combi is. Ik weet donders goed dat ze ook haar andere kanten heeft, want ze schiet heus wel eens weg onder het zadel, ik heb er een aantal keer bijna naast gelegen omdat ze vliegensvlug is (en rond gebouwd, dus een goed passend en aangesingeld zadel kan dan nog altijd schuiven als je er bijna afglijd :Y) :+ ), maar voor alsnog gedraagt ze zich fantastisch <3

Een paar dagen later reden we in de bak, reed ik wat overgangen met haar, die ze overigens erg lastig vind, en prompt gingen we in galop door de bak heen. Een nette fijne overgang, daar hebben we (heel slecht) misbruik van gemaakt, en sindsdien pakken we de galop gewoon mee met het rijden :j

Klik, dit is het bewijs van onze galop! *\o/*

En om dan maar meteen bij die foto te blijven.. De eigenaresse van Miranda vind het juist onwijs leuk dat ik graag dingen met haar wil ondernemen. En zo huurden we de trailer en mochten we een keer mee rijden op de manege waar ik rijd. Ik ben zelf nogal een poeperd geworden als het gaat om situaties die spannend kunnen zijn. Welke locatie is er dan beter om voor het eerst met je nieuwe vriendin op vreemd terrein te gaan rijden, dan bij de instructrice die jou door en door kent, en waar jij alle vertrouwen in hebt? In een bak vol vreemde paarden (we waren met 9 dacht ik) gedroeg ze zich voorbeeldig! <3 In het begin wat spanning maar later ging ze zo fijn lopen en heerlijk ontspannen. Ze trekt veel naar andere paarden dus ondanks dat deze paarden vreemd waren heeft ze daar wel steun aan gehad. Ik was natuurlijk mega trots! :j

Afbeelding is te groot..

We hebben er al een aantal buitenritten opzitten samen, onze eerste was er een met keiharde regen onderweg, maar tsjonge, ik had het gewoon maar weer gedaan. :j Inmiddels heb ik zelfs al een aantal ritjes voorop gereden! Dat vergt een hoop vertrouwen in mijn paard want ik vind dat doodeng, maar wederzijds vertrouwen is bij Miranda dan weer heel belangrijk. Als jij haar het vertrouwen kan geven dat iets niet eng is, dan vertrouwd zij jou daarin en volgt ze je. Ze kan mij zoveel leren, maar tegelijk gaat heel veel ook vanzelf bij haar. <3
Afbeelding

Helaas staan we nu de komende tijd even stil. Wegens een blessure moeten we 6 weken met haar stappen en dan kijken of ze verbeterd is. Maar dat maakt wel tijd om samen even het erf af te gaan voor wat leuke foto's! <3 En dat knappe paard is gewoon een voorbeeldig model! :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

<3
Afbeelding

Voor de oplettende kijker, ze heeft dus inderdaad een geschoren pootje ivm een recent bezoekje aan de kliniek. :j
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na Wiet had ik dus absoluut niet verwacht dat ik ooit nog zo'n band zou voelen met een paard. Laat het eerste beste paard dat ik daarna tegen kwam, mijn hart volledig gestolen hebben. <3 Ik ben gek op dit paard en zou haar voor geen goud willen missen.
Afbeelding

She will dance in my dreams
She will gallop trough my heart
She will plant hoofprints on my soul <3

Goh wat ben ik gek op en met dit paard, en ik ben de eigenaresse eeuwig dankbaar dat ik het geluk heb met dit paard te mogen werken, samen te mogen genieten en avonturen met haar aan te mogen gaan! Binnen een maand was de klik al zo aanwezig met zowel eigenaresse als meet het paard dat het voelde alsof we elkaar al jaren kenden. Ik vind mijzelf een enorme geluksvogel en had het na Wietje niet beter kunnen treffen! <3 Van de zomer gaan we nog eens foto's maken van Miranda, want deze foto's zijn wat grauw geworden, maar Miranda komt zeker weten naast Wiet in de woonkamer te hangen. :j

De tekst is iets uitgebreider geworden dan de bedoeling was, maar ik ben gewoon ontzettend blij met mijn maatje, en had gewoon niet verwacht dit nogmaals (zo snel) te mogen voelen. Uiteraard vind ik het ook dikke prima als je alleen naar de foto's hebt gekeken :+ En wanneer je wel alles hebt gelezen heb ik daar diepe respect voor! :j Ik kan lekker Lu... euhm, kletsen, wanneer ik ergens blij of enthousiast over ben :+

:evaw:
Laatst bijgewerkt door LoveUggs op 30-12-19 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalanche

Berichten: 15986
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Een half jaar met lieve Miranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:09

Leuk paard. Wat is het ras? :)

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 23:11

Ze is een Freiberger :D, veel mensen denken dat ze een leuke kruising is. :)

Zo zie je meteen wie de tekst leest :+ := Dikke prima zoals gezegd haha

Bruintje63
Berichten: 74
Geregistreerd: 25-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:13

Avalanche81 schreef:
Leuk paard. Wat is het ras? :)


Freiberger staat in de tekst.

Leuk ding past mooi!

Avalanche

Berichten: 15986
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Een half jaar met lieve Miranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:18

Ik schaam me diep :o

Ik was vooral aan het genieten van die leuke foto's eigenlijk :D

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:28

En Miranda en ik zijn beide ook heel blij met jou :D
Omdat het nogal een tantetje kan zijn, ben ik juist op zoek geweest naar iemand die minstens net zo'n klik met haar zou hebben als ik, jullie zijn super samen! En ik vind het genieten om jullie samen te zien genieten :D

Je hebt schitterende foto's gemaakt <3. Wat is ze toch knap <3

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 23:31

Bruintje63 schreef:
Freiberger staat in de tekst.

Leuk ding past mooi!


Ze kan mijn poezelige billetjes nog mooi hebben :+ ze is gelukkig wat grover gebouwd :=

Avalanche81 schreef:
Ik schaam me diep :o

Ik was vooral aan het genieten van die leuke foto's eigenlijk :D


Ik snap het wel hoor, dat knappe koppie van dr trekt alle aandacht :j

gaia schreef:
En Miranda en ik zijn beide ook heel blij met jou :D
Omdat het nogal een tantetje kan zijn, ben ik juist op zoek geweest naar iemand die minstens net zo'n klik met haar zou hebben als ik, jullie zijn super samen! En ik vind het genieten om jullie samen te zien genieten :D

Je hebt schitterende foto's gemaakt <3. Wat is ze toch knap <3


Missie geslaagd! Je zal me met grof geweld weg moeten sturen om van me af te komen! :+

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:36

Dat was ik ook helemaal niet van plan _O-

Avalanche

Berichten: 15986
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Een half jaar met lieve Miranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:37

Nou idd, het is net kerst geweest. Vrede op aarde, mensen :+

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Een half jaar met lieve Miranda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 23:40

Voorlopig zijn we blij met elkaar. Dat gaan we natuurlijk gewoon zo houden :+

Avalanche

Berichten: 15986
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Een half jaar met lieve Miranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:41

Wel veel foto's maken hoor, ik wil nog veel meer van dit leuke paard zien :D

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-19 08:40

Avalanche81 schreef:
Wel veel foto's maken hoor, ik wil nog veel meer van dit leuke paard zien :D


Dat komt wel goed hoor! :j <3

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 10:36

Ah ik dacht Miranda al te herkennen! Leuk dat je haar bij rijd. Je hebt aan Tamara een héle fijne eigenaresse van je bijrijdpaard. Tamara en Miranda zijn afgelopen zomer nog bij ons op bezoek geweest: Afbeelding

Veel plezier samen!

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Een half jaar met lieve Miranda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-20 12:23

Ah dat komt met deze knapperd helemaal goed! Heerlijk over de Veluwe! Wordt weer tijd voor mooi weer :+

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 20:36

Hey Kitty :D , lief dat je dat zegt :o . Nu moeten we helaas een tijdje stappen, maar ik ga er vanuit dat we deze zomer weer op visite kunnen komen bij jullie voor een mooi ritje :D.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-20 22:05

gaia schreef:
Hey Kitty :D , lief dat je dat zegt :o . Nu moeten we helaas een tijdje stappen, maar ik ga er vanuit dat we deze zomer weer op visite kunnen komen bij jullie voor een mooi ritje :D.


Ik kom wel langs voor een fotoshoot met knappe paardjes op de Veluwe <3 *-:)

:+