Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Van draak tot droompaard gebeurt het toch nog?

 
Profiel   

Normaal ben ik niet zo van dit soort topics maar ik wordt zo vrolijk als ik andere Bokkers een jaar overzicht zie maken!

6.5 jaar geleden kochten wij een net 10 jarige Kwpn merrie. Ik als 13 jarige manege ruiter werd verliefd op dit paard en zoals dat nou eenmaal gaat staat ze even later bij je thuis :')

Deze jaren hebben we veel gevochten met elkaar, jij begreep mij niet en ik jou niet. Wat kon ik jou de ene keer zo lief vinden maar de andere keer was je me toch een draak.

Na 5.5 jaar was ik het beu, ik wou ook wedstrijden rijden en lekker rijden zonder dat jij er steeds vandoor ging.

Ik heb de stap genomen omdat ik door de bomen het bos niet meer zag en we zijn gestart met grondwerk en professionele hulp. Jij wou nog wel eens steigeren en piafferen van de stress.

[ img ]

Waarom heb ik zo lang maar geaccepteerd dat wij niet veel konden samen? Ik was zo blij dat ik de stap genomen had en jou toch nog een kans gegeven heb.
[ img ]

We oefenden veel en de professionele hulp heeft ons zo erg veel vertrouwen in elkaar gegeven dat wij eindelijk kleine buitenritjes maakten en foto's natuurlijk! <3


[ img ]

We gingen eindelijk lessen bij een pensionstal in de straat, dit hadden we veel eerder moeten doen maar ik dacht dat ik het wel kon. Dit had ik nooit mogen denken natuurlijk.


Tussendoor hebben we samen een fotoshoot gedaan gemaakt door een lieve kennis.

[ img ]

[ img ]


We reden onze eerste onderlingen wedstrijd zowel dressuur als springen. Een 4e en 1 ste plaats!

[ img ]

[ img ]

En ook onze 2e onderlinge wedstrijd werd een feit

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Intussen stond je vaak alleen omdat de paarden langst ons vaak naar een andere weide gingen.
Dus je kreeg een maatje van ons genaamd Fransje (Ja het is een merrie) :=
Je luisterde zo goed dus we hebben de naam zo gelaten.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Ik ben enorm blij dat ik uiteindelijk nooit opgegeven heb of de knoop tot verkopen doorgehakt heb. We zijn nog lang niet perfect en er valt veel te leren maar wat heb ik al veel mogen leren!
Op naar 2020 met Whisper en Fransje!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-20 20:25 



 
Profiel   

Je leert veel van zulke paarden en communicatiestoringen, maar het begin ervan is niet leuk.

Fransje is nog een redelijk normale naam trouwens, ik ben hier op bokt al een Oeps tegengekomen (kwpn, vader kleurenfoto) en een shet genaamd bloempot. Enkel geslacht fout valt dan erg mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-20 20:34 



 
Profiel   

Dat zijn ook aparte namen ja! _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-20 20:53 



 
Profiel   

Iemand nog? :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-20 11:43 



 
Profiel   

Goed bezig! Leuk overzicht en mooi paard.

Fransje is een leukerd zeg. Fransje is trouwens een hele normale unisex naam. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-20 11:48 



 
Profiel   

Wat moet het goed voelen om na 5,5 jaar eindelijk samen ergens te komen! Dit topic doet me erg aan mijn eigen situatie denken. Heb mijn pony nu 2 jaar maar ik heb al best een aantal keer tegen het verkopen aan gezeten... Zo lief dat ik hem soms vind en zo veel plezier dat ik uit het bezig zijn met paarden haal, zo boos en hopeloos kan ik soms van hem worden. Hopelijk lukt het ons om, net zoals jij en je paardje, na enige tijd tóch een combinatie te worden. Tot nu toe gaat het namelijk niet van het leien dakje (zacht uitgedrukt).

Ik wens jullie veel plezier in 2020 :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-20 16:04 



 
Profiel   

Wat een mooie combinatie zijn jullie! En fijn dat het nu beter gaat!
Ik ken(de) een shetlander genaamd Klaas Theepot. Fransje valt dus inderdaad nog wel mee. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-20 16:09 



 
Profiel   

Leuke combi zijn jullie, en mooi paard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-20 16:19 



 
Profiel   

Dankjewel voor jullie lieve reacties. Ja het is inderdaad een schitterend paard en daarom kreeg ik het niet over mijn hart haar te verkopen toen het minder ging tussen ons. Ik heb veel tranen gelaten zo boos en machteloos ik mezelf soms voelde maar nu zijn het bijna alleen maar tranen van geluk *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-20 16:35 



 
Profiel   

Mooi te lezen. Verhaal klinkgaten met mijn eerste pony. Drama.... tot kwartje viel samen en waren we top combinatie.
Succes verder. Leuk paard

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-20 16:42 



 
Profiel   

Wat een knapperd heb je <3 supergoed dat je niet hebt opgegeven! En wat een leuke foto’s **\O/** **\O/** **\O/**

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-20 17:13 



 
Profiel   

Jouw verhaal is precies wat ik op dit moment nodig heb <3 ga zo door!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-20 17:48 



 
Profiel   

Heel fijn om te lezen dat je doorgezet hebt. Hier nog zo iemand, soort zelfde verhaal. Veel plezier met je paard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-20 19:23 



 
Profiel   

Wat is er mis met de naam Fransje? >;)

Fijn dat je hulp hebt gezocht i.p.v het op te geven! Gaat vast helemaal goed komen nu ! Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-20 19:46 



 
Profiel   

fransje23 schreef
Wat is er mis met de naam Fransje? >;)

Fijn dat je hulp hebt gezocht i.p.v het op te geven! Gaat vast helemaal goed komen nu ! Succes!


Niets hoor :=
Het is een leuke naam alleen toen ik het voor het eerste hoorde vond ik de combinatie van de naam en een merrie apart. Inmiddels is het gewend hoor en vind ik op een of andere manier wel passen bij der.

'Fijn' om te horen dat er meer mensen zijn met een soort gelijk probleem en ik dus zo te horen niet de enige ben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-20 19:52 



 
Profiel   

Jullie zijn een leuke combi. Wat goed dat je niet opgegeven hebt!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-20 09:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen