De eerste 9 maanden met mijn lieve Picasso

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

De eerste 9 maanden met mijn lieve Picasso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-20 12:07

Hoi allemaal!

Het leek me leuk om een overzicht te maken van mijn topper Picasso.

12 april, de eerste keer dat ik naar Picasso ging kijken.. Mijn vriend was zich nog niet echt bewust van mijn zoektocht naar een rijpaard, maar na dit ‘stiekeme’ bezoek kon ik mijn mond niet houden. Ik was verkocht! Toevallig heb ik Picasso voor het eerst gereden op zijn zesde verjaardag!

Afbeelding

Enkele ‘testritjes’ en een klinische keuring later was hij dan echt van mij.
27 april 2019 was de beste Koningsdag ooit, Picasso werd opgehaald! De rit verliep prima en wat was ik trots toen hij aankwam op de nieuwe stalling:

Afbeelding

Hij voelde zich zeer snel op zijn gemak en het vele rijden, de poetsbeurten en wandelingen maakten onze band steeds sterker:

Afbeelding

Er volgde een hete zomer en we zochten verkoeling in de waterpoel. Picasso was inmiddels iets minder zwart door de zon...

Afbeelding

In augustus werd het tijd voor een nieuw zadel, waarmee we gelijk in september onze eerste wedstrijd samen reden.

Afbeelding

Inmiddels werd er ook een trailer aangeschaft zodat we lekker flexibel zijn en samen op pad kunnen :)

In oktober stond de Mega Friezen strandrit in Callantsoog op de planning. Wat vond ik dit spannend. Enkele weken na aankoop van Picasso moesten we ons al inschrijven dus ik was nog niet zeker of ik ook daadwerkelijk deel zou kunnen nemen. Dit lag een beetje aan onze ontwikkeling samen. Ik had er genoeg vertrouwen in, dus hoppa Picasso op de trailer, samen met 3 andere Friezenvrienden en toen zijn we richting Schoorl gereden voor een gezellig weekendje weg. De strandrit is super verlopen en was geweldig om eens mee te maken!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Picasso werd als arabofries (93% fries, 7% arabier) toch genoeg Fries bevonden om deel te nemen aan de Friezendressuur. We komen maandelijks bij elkaar om te oefenen.

Afbeelding

Verder genieten we samen van de vele buitenritjes, leerzame lessen en heerlijke knuffelmomenten samen:
Afbeelding
Afbeelding

Picasso werd op zijn vorige pensionstalling Piet genoemd. Ik heb aan huis al een Pietje (minipaardje) staan dus Picasso kreeg gewoon zijn oude naam terug. Echter was het afgelopen week dan eindelijk tijd om de twee Pietjes aan elkaar te introduceren:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En mijn vriend? Die is inmiddels wel aan Picasso gewend <3
Afbeelding

Joan73

Berichten: 239
Geregistreerd: 11-04-10
Woonplaats: Arcen

Re: De eerste 9 maanden met mijn lieve Picasso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 12:25

Wat een prachtig stel, Piet, Pietje en jijzelf! Heel veel plezier samen!

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Re: De eerste 9 maanden met mijn lieve Picasso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-20 14:31

Dankjewel, dat gaat helemaal goedkomen!