Lucky mag ook eens in het zonnetje!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eline_S_S

Berichten: 3523
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Lucky mag ook eens in het zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-20 03:39

De afgelopen tijd ben ik lang niet meer zo’n actieve bokker als voorheen, maar ik vind het toch wel leuk om mijn trots met jullie te delen :)

In 2017 heb ik besloten om een tweede paard erbij te nemen. Mijn haflinger merrie trok mijn actieve (dressuurmatige) rijstijl niet meer zo goed :') en zo kwam in oktober 2017 Lucky op mijn pad.
Op dat moment was hij 1 jaar oud. Lucky Luuk is een ruin van Johnson x Verdi x Wolfgang!

Hier was hij net aangekomen :)
Afbeelding

En ik denken, ahhhh een veulentje <3 Een dik half jaar later was hij mijn merrie al flink voorbij gegroeid en was het geen veulentje meer... >;)
Afbeelding

Begin 2019 was Lucky 2,5 jaar oud en zijn we begonnen met grondwerk lessen (nee, niet longeren maar netjes meelopen, respecteren en leiderschap). Zo had ik hem ook goed genoeg onder controle om in het bos te gaan wandelen. Tijdens deze lessen kwam zijn trots ook duidelijk naar voren *D
Afbeelding

Zo deed hij in het voorjaar van 2019 zijn eerste huppeltjes met een dekje :D
Afbeelding

In de zomer van 2019 werd Lucky 3 jaar oud en moest hij er echt aan geloven. De osteopaat en tandarts waren geweest en zo begonnen we met longeren. Hij kreeg ook voor het eerst een zadel op!
Afbeelding

En natuurlijk moesten de Olympische jumping-genen ook getest worden en was zijn eerste “echte” sprong een feit *\o/*
Afbeelding

Ook gingen we steeds meer bezig met vrijheidsdressuur en kon hij ook liggen op commando!!!
Afbeelding
Alleen het flemen blijft een dingetje...


In het najaar zijn we begonnen met het longeren aan de dubbele lijnen om de aanleuning en contact met het bit onder de knie te krijgen.
Afbeelding

Niet veel later hierna kwam de zadelmaker langs en heeft hij zijn eerste eigen zadel gekregen.
Afbeelding

Ook is hij van de jonge-paardenwei naar de grote-paardenwei verhuisd en gaat hij nu ook ‘s nachts op stal.

Afgelopen december was het dan eindelijk zo ver *\%/* . Ik al had een paar keer op hem gezeten en we hadden onze eerste “rij” les! Helaas heeft mijn moeder de les gefilmd zonder op filmen te drukken :+ Wel een foto als bewijs!
Afbeelding

Vorige week hebben we onze tweede les gehad en hij boekt al zooooo veel vooruitgang! Ik sta er elke keer weer versteld van hoe snel hij dingen oppakt.
Afbeelding
Afbeelding

Tips zijn zeker welkom, maar hou het wel netjes :) Ik doe alles onder begeleiding en overleg vrijwel alles met mijn osteopaat, tandarts, dierenarts, zadelmaker en vooral mijn instructrice wanneer ik ergens over twijfel en/of vragen heb.

Eline_S_S

Berichten: 3523
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Lucky mag ook eens in het zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-20 12:12

Niemand? -O-

MerleSimone

Berichten: 5727
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Lucky mag ook eens in het zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 12:25

Wat een leuk dier! Veel succes samen!

Castilja

Berichten: 2503
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Lucky mag ook eens in het zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 12:30

Fijne pony!

Getty_Maan

Berichten: 2592
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 12:33

Wat een knapperd, je hebt een fijne manier van opbouwen!

Moest wel lachen om je 2e foto, al een stuk groter dan je haflinger :D

Eline_S_S

Berichten: 3523
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-20 12:53

MerleSimone schreef:
Wat een leuk dier! Veel succes samen!


Dankjewel!

Castilja schreef:
Fijne pony!

Is het zeker! Alleen geen pony meer hoor := Hij meet nu 1,65m.

gett schreef:
Wat een knapperd, je hebt een fijne manier van opbouwen!

Moest wel lachen om je 2e foto, al een stuk groter dan je haflinger :D

Bedankt :D Hij is in dat eerste half jaar zo enorm gegroeid. Vond het eigenlijk wel jammer :o

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: Lucky mag ook eens in het zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 23:21

Gaaf paard!! Heel veel plezier samen!!

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Re: Lucky mag ook eens in het zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 23:28

Het ziet er aardig ontspannen uit. Het enige wat ik jou wil meegeven is dat je boogjes in je teugels hebt. Probeer met een constant contact te rijden. Daar heb je later voordeel van.

Desi_2409

Berichten: 898
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: Lucky mag ook eens in het zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 23:52

Wat een leukerd! Wat fijn dat je zo de tijd neemt, hij ziet er heel relax uit.
En wat een knappe sprong!

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 00:06

Wat leuk dat je zo vooruit bent gegaan met Lucky! Ging je niet tussendoor ook nog met een ander paard aan de slag? Of herinner ik me dat verkeerd?

Ik herinner me iig nog dat hij zo'n puppy was :D toen we foto's gingen maken in het bos. Hij is nu bijna onherkenbaar in vergelijking met toen.

Veel succes de komende tijd! :) updates zijn altijd leuk!

Autumnn

Berichten: 8037
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Lucky mag ook eens in het zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 00:17

Gaaf om zo samen te groeien! Mooi paard en heel veel succes en plezier <3

Eline_S_S

Berichten: 3523
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-20 00:33

Madje1992 schreef:
Gaaf paard!! Heel veel plezier samen!!

Bedankt! Gaat zeker lukken :)

Domino_2006 schreef:
Het ziet er aardig ontspannen uit. Het enige wat ik jou wil meegeven is dat je boogjes in je teugels hebt. Probeer met een constant contact te rijden. Daar heb je later voordeel van.

Dankjewel! Dat klopt. Lucky kruipt alleen gigantisch achter de teugel waardoor ik hem voor nu meer ruimte geef zodat hij zich wat langer maakt. Ik focus mij nu eerst op het tempo. Wat mij betreft komt de aanleuning pas wanneer hij netjes met mij op zijn rug kan lopen :)

Desi_2409 schreef:
Wat een leukerd! Wat fijn dat je zo de tijd neemt, hij ziet er heel relax uit.
En wat een knappe sprong!

Bedankt! Fijn om te horen :o

IsaCalixa schreef:
Wat leuk dat je zo vooruit bent gegaan met Lucky! Ging je niet tussendoor ook nog met een ander paard aan de slag? Of herinner ik me dat verkeerd?

Ik herinner me iig nog dat hij zo'n puppy was :D toen we foto's gingen maken in het bos. Hij is nu bijna onherkenbaar in vergelijking met toen.

Veel succes de komende tijd! :) updates zijn altijd leuk!

Dit is niet Lucky waar ik toentertijd mee bezig was haha. Die heette toevallig ook Lucky, maar die beleerde ik voor mijn staleigenaar en heb ik daarna ook voor hem (zadelmak) verkocht. Die is nu al een jaar of 6/7! Een bokker heeft hem toen gekocht en hij doet het daar super goed!
Ik had een hele goede klik met dat paard en ook getwijfeld om hem zelf over te kopen, maar aangezien hij een onbekende afstamming had heb ik er toch voor gekozen om echt een sportief gefokt paard te kopen :)
Heel erg bedankt en meer updates gaan er hoogstwaarschijnlijk wel komen :j

Autumnn schreef:
Gaaf om zo samen te groeien! Mooi paard en heel veel succes en plezier <3

Bedankt *\o/*

SvS88

Berichten: 320
Geregistreerd: 28-03-19

Re: Lucky mag ook eens in het zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 00:38

Leuke foto's, leuk paard! :D

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: Lucky mag ook eens in het zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 03:11

Wat een mooi paard om te zien! Ziet er goed uit!