Hele gave les bij Daniëlle Meyboom (Amable) en meer!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Hele gave les bij Daniëlle Meyboom (Amable) en meer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-20 19:02

Hoi allemaal,
Een tijdje terug heb ik een hele gave les bij Daniëlle Meyboom gehad met haar paarden. Ik wilde namelijk graag leren om te spelen met mijn paard. Verder wilde ik graag wat spontaner worden. En als mooie toevoeging heb ik ook nog wat angsten overwonnen! Aangezien ik er standaard af val als ik zonder zadel rij, vind ik dat erg eng. Haar paarden gaven mij het vertrouwen dat ik er zelfs zonder zadel op durfde te stappen. En oh ja, een paard laten steigeren is niet zo makkelijk als het lijkt :+




Afbeelding








Afbeelding

Afbeelding




Afbeelding



En dan nog even door naar mijn paard Ivy.
Zij heeft vrienden gemaakt en was zo waar eens lief voor een ander paard.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En om af te sluiten heb ik afgelopen zaterdag weer eens wedstrijd gehad met haar. Het gevoel was goed, maar de punten waren helaas minder. Het valt je waarschijnlijk op dat Ivy veel in de rechterstelling loopt. Volgens de fysio die er vandaag was, kon ze niet anders, omdat ze even niet zo lekker in haar lijf zit. Vandaar dat het kan zijn dat je soms een onregelmatigheid ziet.



Bedankt voor het kijken! Tips en reacties zijn altijd welkom!

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Hele gave les bij Daniëlle Meyboom (Amable) en meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 19:23

Hmm.. je zegt dat je er altijd afvalt, zonder zadel, maar de lesgever laat je dan zonder cap de les in?
Imo geen goede reclame voor haar...

Je ziet er wel gelukkig uit.
Nu nog veilig ;-)

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Hele gave les bij Daniëlle Meyboom (Amable) en meer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-20 19:26

Ik had niet verwacht om erop te gaan, vandaar dat ik geen rijspullen bij me had. Normaal heb ik altijd een cap op, maar het voelde goed, vandaar dat ik er toch op ben gegaan. Bij een beetje spanning stond ik er ook zo weer naast, vandaar dat ik mijn cap ook niet miste.
Ik vind wel of geen cap niks zeggen over goede reclame, maar daarin verschillen we dus van mening :)

black_kelpie

Berichten: 7818
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 20:15

Leuke filmpjes! Herkenbaar ook - wat doe je met je lijf, hoeveel energie leg je erin en dan ineens heb je de reactie die je zocht.

Ik heb haar bezig gezien met haar paarden, ik snap wel dat je het vertrouwde om er zonder cap op te klimmen.

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Hele gave les bij Daniëlle Meyboom (Amable) en meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 20:33

Ik vind Ivy een heel leuk paard, maar het gebrek aan vooruitgang begint toch wel op te vallen. Ondanks al je inspanningen maak je nog steeds dezelfde fouten en Ivy's bespiering lijkt alleen maar minder te worden in plaats van meer. Ook snap ik best dat je graag een wedstrijdje wil rijden, maar moet dat dan echt koste wat kost als je al merkt dat je paard zo vast zit in haar lijf? Al met al vraag ik me oprecht af of je wel de juiste begeleiding krijgt.

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Hele gave les bij Daniëlle Meyboom (Amable) en meer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-20 21:55

Bedankt!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel het gevoel heb vooruit te zijn gegaan. Ik zit steedse ter (niet per de op dit filmpje) en ik kan haar steeds beter rijden. Ook is ze al een stuk voller en gespierder geworden. Ik heb sinds november een nieuwe bijrijder, dus dat zal zeker geholpen hebben. Wat voor fouten maak ik volgens jou vaak?
Verder heb ik deze week VTV goed nagedacht of ik kon starten. Ik heb haar vrij gegeven, mijn instructrice heeft haar los gemaakt aan de dubbele longe en ze heeft haar gereden. Ik heb haar toen na geteden en eigenlijk ging dat heel goed. Vandaar dat ik toch gekomen heb om te starten.

MerleSimone

Berichten: 5727
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 22:55

Ik zie een verschil in jouw houding, je rijdt al veel minder met je hele bovenlichaam. Dst is positief!
Wel schrik ik echt van je paard. Als ik filmpjes terug kijk van de laatste helft van 2018, en dat zou je zelf ook eens kritisch moeten doen) zie ik een heel gezond paard met fantastische gangen! Kijk eens naar de ruimte in de passen in stap en draf. Ik schrik ook echt van het gewicht van je paard, op je huidige filmpje is ze echt heel veel gewicht en dus bespiering kwijt. Het is niet banketstaaf bedoeld, maar ik vraag me af of je op deze manier je paard correct rijdt. Moet je doorzitten in deze proef? Het ziet er namelijk voor jou en je paard niet erg prettig uit.. Sorry!

Hoevaak les je en is dat privé? Welk niveau heeft je bijrijder?

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-20 09:07

Deze ruimte komt dus omdat ze niet goed in haar lijf zit nu. Vandaar dat we nu weer een traject met de fysio zijn ingegaan. Ik vind juist dat ze in gewicht en bespiering is bijgekomen, maar misschien vertekent het filmpje daarin. Ja, ik koet doorzitten. Het klopt dat ik dat totaal niet goed kan, echt een werkpunt. Daar moet ik nog hard op gaan oefenen.
Ik les één keer per week privé en om de week carroussel. Verder krijg ik om de maand houding en zitlessen. Mijn bijrijder heeft een paard opgeleid tot M-niveau, maar is geloof ik niet gestart

Bedoel je trouwens 2018 of 2019?

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Hele gave les bij Daniëlle Meyboom (Amable) en meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 09:30

Hoe komt het dat je paard niet goed in haar lijf zit dan?

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Hele gave les bij Daniëlle Meyboom (Amable) en meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 09:46

Volgens mij herken ik daar de F8 proef op je filmpje.
Ik ken jou en je paard verder niet, maar het filmpje doet heel strak en gespannen aan. Met name in je bovenlichaam. Vind ook dat je schouders en armen nogal op slot trekt.

Bijvoorbeeld in dat stukje AFB hals strekken. Daarna pak jij je teugels gelijk best strak. Je ziet het paard er ook op reageren. En jij pakt daarbij rechts ook strakker vast. Ook met binnenkomen en groeten zit je zostrak dat je even uit het zadel komt op het moment dat het paard daadwerkelijk naar halthouden wilt.

Probeer eens wat vaker zitles te nemen en let daarbij op de lossigheid in je bovenlichaam en de positie van je handen ;) Verder vind ik jullie wel een leuke combinatie.
Is dit je eigen paard of een manegepaard?

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Hele gave les bij Daniëlle Meyboom (Amable) en meer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-20 17:12

Upendo, wss gek gedaan op de paddock. Er waren er geloof ik zes of meer niet goed gelijk met haar. Verder is ze zo gebouwd dat ze zich snel gaat vastzetten. Volgens de fysio moet je haar ook wel om de drie maanden behandelen om los te houden.

Chamion, dat klopt! Ik denk dat ik dat teugels pakken meteen zo strak deed omdat ik in mijn hoofd had bij de letter alles voor elkaar te hebben. Had ik natuurlijk beter eerder mee kunnen beginnen. Dat ik rechts strakker pak is echt een werkpunt, zo stom, gaat echt vanzelf.
Ik ga kijken of ik vaker zitlessen kan nemen! Dankjewel!
Dit is mijn eigen paard

Safiy93
Berichten: 383
Geregistreerd: 06-04-16

Re: Hele gave les bij Daniëlle Meyboom (Amable) en meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 17:56

Wat leuk dat je een les hebt gevolgd bij Daniëlle Meyboom! Ik kijk sinds kort haar YouTube filmpjes en ik vind haar manier van werken heel prettig om naar te kijken. Heel jammer dat ze voor mij zo ver weg zit anders had ik graag mijn merrie een keer meegenomen om bij haar te gaan lessen hoor! Leuk om te zien dit!

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Hele gave les bij Daniëlle Meyboom (Amable) en meer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-20 17:58

Ja dat was ook echt heel vet!
Gelukkig woont ze relatief dicht bij mij, dus komt ze ook naar mijn paard om ons les te geven :)

Safiy93
Berichten: 383
Geregistreerd: 06-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 19:36

Kimmie25501 schreef:
Ja dat was ook echt heel vet!
Gelukkig woont ze relatief dicht bij mij, dus komt ze ook naar mijn paard om ons les te geven :)


Wat leuk!! En leerzaam! Voor mij zou het helaas meer dan 2 uur met de trailer zijn.. en een duur grapje als ik haar zou vragen hier te komen. Heel jammer!!

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Hele gave les bij Daniëlle Meyboom (Amable) en meer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-20 22:10

Rot zeg! Misschien lukt het je om een groep bij elkaar te krijgen? Bij een x aantal betaal je geloof ik geen reiskosten

Safiy93
Berichten: 383
Geregistreerd: 06-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 09:37

Kimmie25501 schreef:
Rot zeg! Misschien lukt het je om een groep bij elkaar te krijgen? Bij een x aantal betaal je geloof ik geen reiskosten


Is ook wel een idee! Ga eens kijken of er mensen in de buurt zijn die dat leuk vinden!