Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Olivia (2 jaar) rijdt stoere Cheveyo in!

 
Profiel   

Hoi Bokkers!

Helaas ben ik al een tijdje wat minder Actief op bokt, maar nu is deze paardenmoeder zó trots dat ik dit MOET delen.

Mijn 2 jarige dochter Olivia is een enorme dierenvriend en zorgt met veel liefde samen met papa en mama voor onze dieren. Thuis voor onze reuzen konijnen en op stal voor de paarden, varkens en katten.
Ze vindt het geweldig om brokjes te geven, te helpen met hooizakken vullen en zelfs poep scheppen is één van haar favoriete bezigheden.
Ze had al wel eens op de mini s gezeten, maar nooit terwijl ze liepen en dat wilde ze zó graag..... dus dat hebben we maar eens geprobeerd!

Eerst op Bikkel, zonder zadel. Dit vond ze fan-tas-tisch. Toen kregen we van de buurvrouw een zadeltje om eens te proberen en dat vond ze nóg leuker.

Bikkel is een fantastisch lief paardje, een echte kindervriend. <3 Bikkel werd 14 april 11 jaar en dat moest natuurlijk gevierd worden!


[ img ]

Haar eerste ritje op Bikkel bleef ze maar glunderen:


[ img ]


[ img ]

Een weekje later met het zadeltje:


[ img ]


[ img ]

Vandaag wilde ze graag op Cheveyo en omdat hij heel braaf en rustig is, vonden we het wel eens tijd om dat te proberen. Een zadel is hij wel gewend, een mini-mensje op zijn rug nog niet...

Cheveyo is 25 april 9 jaar geworden (al noemt hij het zelf liever 3 keer 3 jaar...) en ook dat moesten we vieren:


[ img ]

Eerst thuis een rondje:


[ img ]

Dat vond hij geen probleem, dus meteen maar op buitenrit!

Even zwaaien naar de fotograaf..

[ img ]

Een dikke knuffel voor mijn knappe vriendje <3


[ img ]


[ img ]

En elk ritje wordt afgesloten met een dikke knuffel van Olivia <3



[ img ]



Wat vinden jullie van deze Amazone in de dop? 8-)

Groetjes Jacyntha, Olivia, Cheveyo en Bikkel!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-20 18:38 



 
Profiel   

So cute <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-20 18:51 



 
Profiel   

Die kan straks op penny leeftijd zeggen dat ze een grote stoere pony heeft beleerd vroeger dat ze nog klein was :D

Geboren paardenmeisje zo te zien aan dr koppie. Leuk stel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-20 19:02 



 
Profiel   

superlief zeg <3 *smelt*

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-20 19:06 



 
Profiel   

Hahaha wat superschattig zo <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-20 19:26 



 
Profiel   

HAW is enkel bedoeld om beeldmateriaal te plaatsen waar rijtechnisch commentaar op geleverd kan worden. Vandaar dat ik dit topic verplaats naar ITP.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-20 20:06 



 
Profiel   

Oh wat lief! Heerlijk dat ze zo jong al lekker met de pony's bezig kan zijn.

Ik word wel plaatsvervangend zenuwachtig als ik naar die voetjes in de beugelriemen kijk. Misschien toch wat gaatjes bijprikken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-20 21:47 



 
Profiel   

Superschattige foto’s! <3 Wat heerlijk om op deze leeftijd al zo lekker met dieren bezig te zijn.

Ook ik krijg de kriebels van de voetjes in de beugelriemen. Zoek een veilig alternatief, je vergeeft het jezelf nooit als het fout gaat. Verder ziet het er heel verantwoord uit hoor, dat mag ook gezegd worden :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-20 22:01 



 
Profiel   

Heel schattig! Leuk zo'n paardenmeisje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-20 23:44 



 
Profiel   

Erg lief die kleintjes.

ook ik krijg kramp in mijn buik van die voetjes zo in de beugelriem.
Maak aub gaatjes bij of slingers er in en zorg voor veiligheidskorfjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-20 06:43 



 
Profiel   

Dankjewel allemaal!
Ze is zeker een paardenmeisje in hart en nieren <3 Het verbaast me ook echt hoe stevig en netjes ze al zit...

Ik ben op zoek naar andere beugels/riemen, maar dat is geen makkelijke opgave :')
Alleen extra gaatjes erbij is niet voldoende, want dan bungelen haar voetjes nog steeds in de beugels.. en de meeste korfjes zijn ook te groot voor haar voetjes, wat me gevaarlijker lijkt dan hoe ze nu zit..
Het lijkt er nu op dat ze wel vaker gaat "rijden", dus daar komt zeker een oplossing voor :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-20 07:56 



 
Profiel   

Wat een geweldige combi! Hoewel dit redelijk ‘ongevaarlijk’ lijkt is er hier enkele jaren geleden bij de manege een meisje overleden omdat ze vast bleef zitten op deze manier. Het is dan nog veiliger om gewoon de beentjes te laten hangen. Je kunt een slag in de riemen doen, of gaatjes erbij. Beetje naar dat dit nu in je topic komt, maar ik denk dat het goed is om te waarschuwen om erger te voorkomen

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-20 08:17 



 
Profiel   

Oooh een echt paardenmeisje in de dop! <3
En wat een brave pony's!

Qua beugelriemen had ik voorheen beugelriemen van Wintec, die waren behoorlijk kort.
Ik meen dat het deze waren.
https://www.horsetopshop.com/products/w ... QtEALw_wcB

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-20 08:32 



 
Profiel   

https://www.techstirrups.com/en/
Kwam deze beugels tegen bij dressuurstal van Baalen net op Facebook.

Neemt niet weg dat het een super schattige combinatie is :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-20 09:00 



 
Profiel   

Superschattig ook die foto's met allebei hetzelfde verjaardagsmutsje op :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-20 10:39 



 
Profiel   

Dankjewel allemaal!

Ik zal de beugelriemen eens opmeten, wellicht dat die van wintec wel iets zijn! Heb die zelf ooit gehad in volwassen maat en vond dat hele fijne beugelriemen!

Heb inmiddels bij de epplejeck kleine beugels met korfjes besteld, uiteraard in het roze <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-20 15:28 



 
Profiel   

Ze zijn schattig samen.

Qua beugels, op deze leeftijd en zo korte stukjes en tijden is de veiligste en simpelste oplossing eerder om beugels en riemen gewoon van het zadel af te halen. Mocht er iets mis gaan, dan glijdt ze/til je haar er vrij makkelijk af.
Verder valt onafhankelijk zitten en dus zonder beugels rijden valt ook onder basisrijvaardigheden, maakt dit een mooi begin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-20 15:41 



 
Profiel   

IK zou de prijzenkast maar vast bestellen want ze zit er op alsof ze erop geboren is <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-20 16:09 



 
Profiel   

Jasia schreef
Dankjewel allemaal!

Ik zal de beugelriemen eens opmeten, wellicht dat die van wintec wel iets zijn! Heb die zelf ooit gehad in volwassen maat en vond dat hele fijne beugelriemen!

Heb inmiddels bij de epplejeck kleine beugels met korfjes besteld, uiteraard in het roze <3

Dat vraagt om nieuwe foto's straks *\o/* En inderdaad echt een geboren amazone, ze boft ook maar met zo'n mama!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-20 21:05 



 
Profiel   

Wat een geweldige foto’s <3
Ik had die mini wintec beugelriemen ook voor mijn Shetlander zadel, ik kan wel even kijken of ik die nog heb. Stuur me maar een pb als je nog opzoek bent, ik gebruik ze toch niet meer
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-20 21:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen