Miss scissorhands kwam langs. Van 1.5m manen naar sportcoupe

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FreeSpirit87
Berichten: 46
Geregistreerd: 03-05-19
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 22:49

Oeeh dapper. Vind lange manen ook heel gaaf, maar inderdaad al dat gedoe. En zwaar voor het paard..
mijn nieuwe ijslander heeft door zomereczeem de onderste helft van zn manen uitgedund ondanks zn deken. En het lijkt me extreem warm zo een pak manen en ook nog een eczeemdeken.
Dus hoppa, geen moment getwijfeld en de schaar erin :)) .

Van dit;
Afbeelding

Naar dit;
Afbeelding

Hij heeft vrij dikke stugge manen dus ik hoop dat hij een fjordenboog kan hebben..

Anastasia24

Berichten: 2718
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 22:57

Mijn haffie had ook redelijke manen, erg dun, waarna ik het ook heb geknipt. Niet echt een sportcoupe, maar redelijk normale lengte. Ik laat het nu lekker aangroeien en kijken hoe het staat, maar moet zeggen dat ik korte manen veel fijner vind!

Afbeelding

Mijn eerste paard had ook écht lange manen, voorbij zijn schouder, liet het gewoon loshangen. Tot mijn moeder langskwam omdat er een klit in zat.... Hap eruit natuulijk... Overgegaan op sportcoupe en eigenlijk wel tevreden. Ook staarten mogen van mij tien\twintig centimeter boven de kogel.

Maar zulke lange manen zijn wel een droom hoor, dus ik laat het nog even groeien en kijk het aan. :Y)

Anoniem

Re: Miss scissorhands kwam langs. Van 1.5m manen naar sportcoupe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 09:16

Prachtig! Die sportcoupe staat hem echt super. <3 En wauw wat een kilo's ben jij kwijtgeraakt zeg!!

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 09:20

Stoer dat je het gedaan hebt! Ik vind het nu een stuk verzorgder staan.

Peelie

Berichten: 13422
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 09:52

FreeSpirit87 schreef:
Oeeh dapper. Vind lange manen ook heel gaaf, maar inderdaad al dat gedoe. En zwaar voor het paard..
mijn nieuwe ijslander heeft door zomereczeem de onderste helft van zn manen uitgedund ondanks zn deken. En het lijkt me extreem warm zo een pak manen en ook nog een eczeemdeken.
Dus hoppa, geen moment getwijfeld en de schaar erin :)) .

Van dit;
[ [url=m/R6FdZX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Naar dit;
[ [url=m/1aut7E.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij heeft vrij dikke stugge manen dus ik hoop dat hij een fjordenboog kan hebben..

Ooeh. Lef! Ik ben benieuwd hoe het er uit ziet als het weer een beetje aangegroeid is!

En ja, ik vind lange manen ook echt prachtig. Maar ik merk gewoon echt dat Nash hier meer plezier van heeft :)


Anastasia24 schreef:
Mijn haffie had ook redelijke manen, erg dun, waarna ik het ook heb geknipt. Niet echt een sportcoupe, maar redelijk normale lengte. Ik laat het nu lekker aangroeien en kijken hoe het staat, maar moet zeggen dat ik korte manen veel fijner vind!

[ [url=m/hlwkUS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn eerste paard had ook écht lange manen, voorbij zijn schouder, liet het gewoon loshangen. Tot mijn moeder langskwam omdat er een klit in zat.... Hap eruit natuulijk... Overgegaan op sportcoupe en eigenlijk wel tevreden. Ook staarten mogen van mij tien\twintig centimeter boven de kogel.

Maar zulke lange manen zijn wel een droom hoor, dus ik laat het nog even groeien en kijk het aan. :Y)

Die van jou is nog heel jong? Of niet? Als je er nog mee naar de keuring wilt, dan zou ik er niet meer met een schaar bij in de buurt komen. Maar als je die ambitie niet hebt, zou ik ze wel sportcoupe kort houden denk ik.


Adelaide71 schreef:
Prachtig! Die sportcoupe staat hem echt super. <3 En wauw wat een kilo's ben jij kwijtgeraakt zeg!!

Dankje. En ik kan het zelf soms ook nog niet helemaal geloven dat ik zoveel kwijt ben. Maar de weegschaal liegt niet en anders zijn het wel mijn kleren (4 broekmaten kleiner) of laarzen of zelfs zadel die mij wel vertellen dat ik veel afgevallen ben.


Es_ther schreef:
Stoer dat je het gedaan hebt! Ik vind het nu een stuk verzorgder staan.

Ik ben er ook echt nogsteeds happy mee. Ik kan niet wachten om lekker te knotten enzo. Ik vind dat heerlijk :P (ja serieus!)

Anoniem

Re: Miss scissorhands kwam langs. Van 1.5m manen naar sportcoupe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 09:54

Ik vind het knap en dapper! Mooi excuus om nieuwe garderobe en laarzen aan te schaffen? *\o/*

purny

Berichten: 27525
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 09:57

Het is even wennen maar het staat best goed.En een heel groot compliment voor jou dat je zoveel bent afgevallen!

CastaMickey

Berichten: 7261
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 10:18

Ooooh wat waren die manen prachtig :~
Het eerste wat ik dacht was aaah zonde! Maar het ziet er inderdaad uit als heel veel werk om het mooi te houden, en voor die paar fotoshoots die je dan af en toe doet kun je je afvragen of dat het waard is..
Alleen waarom dan meteen helemaal kort? Je kon ook gewoon een flink stuk knippen zonder dat het meteen superkort hoeft toch? Het groeit gelukkig vanzelf weer aan dus als je spijt krijgt hoef je alleen maar 'even' te wachten :p
Denk dat het voor je paard ook wel lekker is, zo'n korte coupe!

Peelie

Berichten: 13422
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 10:36

Adelaide71 schreef:
Ik vind het knap en dapper! Mooi excuus om nieuwe garderobe en laarzen aan te schaffen? *\o/*

Dure hobby zo hoor :')


purny schreef:
Het is even wennen maar het staat best goed.En een heel groot compliment voor jou dat je zoveel bent afgevallen!

Dankjewel


CastaMickey schreef:
Ooooh wat waren die manen prachtig :~
Het eerste wat ik dacht was aaah zonde! Maar het ziet er inderdaad uit als heel veel werk om het mooi te houden, en voor die paar fotoshoots die je dan af en toe doet kun je je afvragen of dat het waard is..
Alleen waarom dan meteen helemaal kort? Je kon ook gewoon een flink stuk knippen zonder dat het meteen superkort hoeft toch? Het groeit gelukkig vanzelf weer aan dus als je spijt krijgt hoef je alleen maar 'even' te wachten :p
Denk dat het voor je paard ook wel lekker is, zo'n korte coupe!

Omdat als ik alleen het dunne er afgehaald zou hebben, dan was ik nog niet van het vlechten af, en daar wilde ik vanaf. ;)

Dee_Es

Berichten: 3667
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Miss scissorhands kwam langs. Van 1.5m manen naar sportcoupe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 11:18

Heerlijk, staat lekker fris en sportief. De klotsende oksels kan ik me wel heel goed voorstellen maar ik vind het een geslaagde transformatie.

GabberGill

Berichten: 5813
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 11:19

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



Ik hou ervan

Peelie

Berichten: 13422
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Miss scissorhands kwam langs. Van 1.5m manen naar sportcoupe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 11:23

Het staat die fries look super!

maras

Berichten: 2347
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 11:48

Afbeelding
Hoe mooi lange manen ook zijn, het is vaak zoveel fijner voor het paard om die zware last kwijt te zijn en lekker met zijn hals te kunnen schudden zonder dat die manen het verzwaren. Jouw paard staat het prachtig en het opgt meteen sportiever. Afgelopen maand heb ik bij mijn 22 jarige IJslander ook radicaal de manen eraf laten scheren en volgens mij vindt hij het heerlijk, hij schuurt niet meer en oogt meteen 10 jaar jonger.

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 11:50

Ik vind het stoer! :D Zowel je actie, als zijn nieuwe look!
Zo van de foto's af leek het het ook niet heel dik te zijn, vooral in de lengte snel niet meer.
+:)+ Netjes hoor zo.

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 12:19

Ik vind het ook stoer staan hoor. Wauw wat had je haf super lange mooie manen, maar dat vlechten is echt veel werk.

GabberGill

Berichten: 5813
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 12:27

Peelie schreef:
Het staat die fries look super!

Ik was er blij mee!

Ik snap je dus volledig!

Peelie

Berichten: 13422
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 14:13

jansje73 schreef:
Ik vind het ook stoer staan hoor. Wauw wat had je haf super lange mooie manen, maar dat vlechten is echt veel werk.

Daarom beperkte ik het ook tot het minimum :')

VioletV
Berichten: 7
Geregistreerd: 26-03-18

Re: Miss scissorhands kwam langs. Van 1.5m manen naar sportcoupe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 14:19

Wat staat dat stoer, zeg! Op de manege waar ik rijd staat een haflinger (eigen paard) die een aantal maanden terug van lange vlechten naar een sportkapsel is gegaan, dat vond ik ook al een hele verbetering. Kan me voorstellen dat het voor de paarden ook fijner is, ik word zelf altijd al helemaal blij als ik een flink stuk van mijn haar af laat knippen en mijn hoofd is zo'n stuk lichter :D

Sintara

Berichten: 7425
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Miss scissorhands kwam langs. Van 1.5m manen naar sportcoupe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 14:22

Oh maar als je het tot de schouders knipt hoef je niet te vlechten hoor.. Mag wel, hoeft niet :)

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 14:41

Ik hou enorm van lange manen, vind het prachtig en heb die van mijn pony ook heel de winter weer in vlechten gehad waardoor ze weer echt mooi aangegroeid waren. Maar ik begrijp je helemaal. Ik twijfel ook al langer om ze af te knippen en had vandaag net de beslissing genomen dat te gaan doen als ik de tijd heb. En ik open bokt toen ik thuis was en zie als eerste jouw topic, dat moet een teken zijn dan ik de juiste beslissing heb gemaakt en de manen van mij pony gaan er ook zeker binnen kort af.

Mijn pony heeft iets kortere manen dan die van jou bed en ik ga ze niet zo kort afknippen, maar wel zodat ik van het vlechten af ben. Ik vind het idee helemaal niks eigenlijk dat er altijd vlechten in moeten om het goed te houden. Je kan ook niet normaal rijden met los haar, dus dan alleen voor foto's los, wat heb je er dan aan.
Daarbij heeft die van mij een aantal weken geleden met schuren aan zijn hooinet vast gezeten en een hele vlecht eruit getrokken. En wat lager op de hals altijd in de zomer een plek waar het wat dunner is dus nu is het juiste moment.

Narcissa
Berichten: 3050
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Miss scissorhands kwam langs. Van 1.5m manen naar sportcoupe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 15:09

De nieuwe coupe is niet mijn ding, ik hou van manen op halslengte, heb je ook weinig onderhoud aan.

Waarom ik reageer is omdat ik je van harte wil feliciteren met je gewichtsverlies! Heel knap gedaan, mijn complimenten!

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Miss scissorhands kwam langs. Van 1.5m manen naar sportcoupe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 15:45

O wat vind ik jou dapper mijn hart ging al sneller slaan bij het verdre lezen in je topic.
Maar ik ben ook wel van de sportcoupe en dan net die van een handbreedte dus echt lekker kort maar dta het wel fijn blijft liggen.
Je paard zal zich lekker voelen.

Cainneagh
Berichten: 16
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 15:48

Ik zou dat zelf nooit durven, van die lange manen afknippen, maar het staat hem supertof!
Ik vind lange manen heel mooi, maar nu de manen van mijn paard steeds langer worden vind ik het ook steeds irritanter.

CastaMickey

Berichten: 7261
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 17:42

Peelie schreef:
Adelaide71 schreef:
Ik vind het knap en dapper! Mooi excuus om nieuwe garderobe en laarzen aan te schaffen? *\o/*

Dure hobby zo hoor :')


purny schreef:
Het is even wennen maar het staat best goed.En een heel groot compliment voor jou dat je zoveel bent afgevallen!

Dankjewel


CastaMickey schreef:
Ooooh wat waren die manen prachtig :~
Het eerste wat ik dacht was aaah zonde! Maar het ziet er inderdaad uit als heel veel werk om het mooi te houden, en voor die paar fotoshoots die je dan af en toe doet kun je je afvragen of dat het waard is..
Alleen waarom dan meteen helemaal kort? Je kon ook gewoon een flink stuk knippen zonder dat het meteen superkort hoeft toch? Het groeit gelukkig vanzelf weer aan dus als je spijt krijgt hoef je alleen maar 'even' te wachten :p
Denk dat het voor je paard ook wel lekker is, zo'n korte coupe!

Omdat als ik alleen het dunne er afgehaald zou hebben, dan was ik nog niet van het vlechten af, en daar wilde ik vanaf. ;)


Oh dan heb je er idd nog niks aan, dan maar beter in 1x alles idd :p

Peelie

Berichten: 13422
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 18:58

VioletV schreef:
Wat staat dat stoer, zeg! Op de manege waar ik rijd staat een haflinger (eigen paard) die een aantal maanden terug van lange vlechten naar een sportkapsel is gegaan, dat vond ik ook al een hele verbetering. Kan me voorstellen dat het voor de paarden ook fijner is, ik word zelf altijd al helemaal blij als ik een flink stuk van mijn haar af laat knippen en mijn hoofd is zo'n stuk lichter :D

Ja, dat kan ik me voorstellen.


Sintara schreef:
Oh maar als je het tot de schouders knipt hoef je niet te vlechten hoor.. Mag wel, hoeft niet :)

Nash heeft het heel snel warm. En met schouderlengte manen zou ik het alsnog willen vlechten met rijden. Anders zit het haar overal.


viola schreef:
Ik hou enorm van lange manen, vind het prachtig en heb die van mijn pony ook heel de winter weer in vlechten gehad waardoor ze weer echt mooi aangegroeid waren. Maar ik begrijp je helemaal. Ik twijfel ook al langer om ze af te knippen en had vandaag net de beslissing genomen dat te gaan doen als ik de tijd heb. En ik open bokt toen ik thuis was en zie als eerste jouw topic, dat moet een teken zijn dan ik de juiste beslissing heb gemaakt en de manen van mij pony gaan er ook zeker binnen kort af.

Mijn pony heeft iets kortere manen dan die van jou bed en ik ga ze niet zo kort afknippen, maar wel zodat ik van het vlechten af ben. Ik vind het idee helemaal niks eigenlijk dat er altijd vlechten in moeten om het goed te houden. Je kan ook niet normaal rijden met los haar, dus dan alleen voor foto's los, wat heb je er dan aan.
Daarbij heeft die van mij een aantal weken geleden met schuren aan zijn hooinet vast gezeten en een hele vlecht eruit getrokken. En wat lager op de hals altijd in de zomer een plek waar het wat dunner is dus nu is het juiste moment.

Nou, ik ben benieuwd naar een foto!


Narcissa schreef:
De nieuwe coupe is niet mijn ding, ik hou van manen op halslengte, heb je ook weinig onderhoud aan.

Waarom ik reageer is omdat ik je van harte wil feliciteren met je gewichtsverlies! Heel knap gedaan, mijn complimenten!

Dankje. En ieder zo zijn ding tav de manen. Dat mag ook...


kitobeer schreef:
O wat vind ik jou dapper mijn hart ging al sneller slaan bij het verdre lezen in je topic.
Maar ik ben ook wel van de sportcoupe en dan net die van een handbreedte dus echt lekker kort maar dta het wel fijn blijft liggen.
Je paard zal zich lekker voelen.

Dit is nu ook handbreedte en een klein beetje. Omdat ik er anders zeker weten geen knotten in kan maken zo dik is het.


Cainneagh schreef:
Ik zou dat zelf nooit durven, van die lange manen afknippen, maar het staat hem supertof!
Ik vind lange manen heel mooi, maar nu de manen van mijn paard steeds langer worden vind ik het ook steeds irritanter.

Het is ook bloed onhandig die lange manen :')


Afbeelding
Vandaag knotten geprobeerd, ondanks dat de manen nogsteeds niet uitgedund zijn :')

Maar het bleef boven verwachting goed zitten!