Miss scissorhands kwam langs. Van 1.5m manen naar sportcoupe

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Freekieee

Berichten: 1762
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Miss scissorhands kwam langs. Van 1.5m manen naar sportcoupe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:19

Ik zou precies t zelfde hebben gedaan :D ik hou sws niet van lange manen. Meteen kort bij mij. Snachts om 12 u stond ie op stal (opgehaald) volgende dag 10 u mooi alles er +:)+ Afbeelding
Afbeelding

Peelie

Berichten: 13437
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Miss scissorhands kwam langs. Van 1.5m manen naar sportcoupe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-20 17:52

jaaaa! *\%/*

veeeeeeeel beter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:53

Afbeelding
Afbeelding
Woensdag moest die van mij er ook aan geloven. :(:)

Nynkster

Berichten: 5335
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:57

sportcoupe is altijd goed! Bij bijna alle paarden/ponys :D

Afbeelding

Peelie

Berichten: 13437
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Miss scissorhands kwam langs. Van 1.5m manen naar sportcoupe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-20 18:01

Alou, staat ook super!

Nynkster, prachtig hals met die korte coupe, maar er zijn een paar plukjes langer, mijn "OCD" wordt getriggerd :P Wel echt een super knappe pony!

Nynkster

Berichten: 5335
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 18:04

Het zit ook altijd maar 1 dag zo als ik het geknipt heb. Daarna gaat het omhoog :Y)
Wil het niet uitdunnen want dat vind ik niet mooi, dus ze heeft nu coupe wild {:}

Even in de spoiler voor mensen met een zwak knip-hart
Spoiler:
Afbeelding

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 18:22

Mijn shet had altijd enorme manen, en ik wilde ze er stiekem al een hele tijd vanaf hebben.. Hij kon zijn warmte niet goed krijt, het gewicht trok zijn hals scheef, hij bleef achter dingen haken etc. maar vriendlief was het er (nog) niet mee eens, dus altijd maar laten zitten.

Toen kreeg ponylief aan het begin van dit jaar luizen :\ en toen heb ik mijn kans gegrepen :') _O-

Afbeelding
Afbeelding
Zo was het..

Afbeelding
Kortwieken was rond 20 februari 2020

Afbeelding
En inmiddels is het zo..

Twijfel nu om het weer kort te maken, maar ergens vind ik die pleeborstel groeifase ook wel weer heel erg leuk staan.

Peelie

Berichten: 13437
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-20 18:29

Nynkster schreef:
Het zit ook altijd maar 1 dag zo als ik het geknipt heb. Daarna gaat het omhoog :Y)
Wil het niet uitdunnen want dat vind ik niet mooi, dus ze heeft nu coupe wild {:}

Even in de spoiler voor mensen met een zwak knip-hart
Spoiler:
[ [url=m/rU6XS8.jpg]Afbeelding[/url] ]


Van deze dikte kan je nog prachtige knotten maken. Ik denk dat Nash zijn manen nog wel 3x dikker zijn. Echt niet te doen :')


AmyII schreef:
Mijn shet had altijd enorme manen, en ik wilde ze er stiekem al een hele tijd vanaf hebben.. Hij kon zijn warmte niet goed krijt, het gewicht trok zijn hals scheef, hij bleef achter dingen haken etc. maar vriendlief was het er (nog) niet mee eens, dus altijd maar laten zitten.

Toen kreeg ponylief aan het begin van dit jaar luizen : en toen heb ik mijn kans gegrepen :') _O-

[ [url=m/gRsbaT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/eVK4eM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zo was het..

[ [url=m/72VP8d.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kortwieken was rond 20 februari 2020

[ [url=m/WBesuH.jpg]Afbeelding[/url] ]
En inmiddels is het zo..

Twijfel nu om het weer kort te maken, maar ergens vind ik die pleeborstel groeifase ook wel weer heel erg leuk staan.

Hahaha. gelijk heb je. Persoonlijk zou ik iets korter gaan en kijken of je er een boog van kan knippen. Dat zou echt mega stoer zijn! Die echt helemaal geschoren coupe vin ik persoonlijk nooit zo heel mooi :o

viola

Berichten: 2031
Geregistreerd: 24-04-04

Re: Miss scissorhands kwam langs. Van 1.5m manen naar sportcoupe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 18:41

Alou wat leuk. diego's tweelingzus ook kort.
Misschien ga ik nog wel wat korter, maar ik hou van lang hè, dat moeten even wennen voordat ik dat durf.

Nynkster

Berichten: 5335
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Miss scissorhands kwam langs. Van 1.5m manen naar sportcoupe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 18:44

Ja hoor kan ook wel knotten erin maken! moet het eigenlijk dan net iets langer zijn nog, dan zijn ze het mooiste. Alleen als het helemaal los hangt staat het omhoog en naar andere kant deels :+ maar heeft ook wel wat

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 19:00

Peelie schreef:
Nynkster schreef:
Het zit ook altijd maar 1 dag zo als ik het geknipt heb. Daarna gaat het omhoog :Y)
Wil het niet uitdunnen want dat vind ik niet mooi, dus ze heeft nu coupe wild {:}

Even in de spoiler voor mensen met een zwak knip-hart
Spoiler:
[ [url=m/rU6XS8.jpg]Afbeelding[/url] ]


Van deze dikte kan je nog prachtige knotten maken. Ik denk dat Nash zijn manen nog wel 3x dikker zijn. Echt niet te doen :')


AmyII schreef:
Mijn shet had altijd enorme manen, en ik wilde ze er stiekem al een hele tijd vanaf hebben.. Hij kon zijn warmte niet goed krijt, het gewicht trok zijn hals scheef, hij bleef achter dingen haken etc. maar vriendlief was het er (nog) niet mee eens, dus altijd maar laten zitten.

Toen kreeg ponylief aan het begin van dit jaar luizen : en toen heb ik mijn kans gegrepen :') _O-

[ [url=m/gRsbaT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/eVK4eM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zo was het..

[ [url=m/72VP8d.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kortwieken was rond 20 februari 2020

[ [url=m/WBesuH.jpg]Afbeelding[/url] ]
En inmiddels is het zo..

Twijfel nu om het weer kort te maken, maar ergens vind ik die pleeborstel groeifase ook wel weer heel erg leuk staan.

Hahaha. gelijk heb je. Persoonlijk zou ik iets korter gaan en kijken of je er een boog van kan knippen. Dat zou echt mega stoer zijn! Die echt helemaal geschoren coupe vin ik persoonlijk nooit zo heel mooi :o


De helemaal geschoren coupe was helaas wel echt nodig (kreeg het luizenmiddel anders niet goed op de huid), ik ben daar in zijn geval (en met wintervacht) ook niet zo’n fan van. Een boog is ook wel een idee ja! Genoeg om over na te denken weer ;)

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 19:15

Véél beter! Ik hou wel van een lekkere big chop!

Ik ging afgelopen winter ook lekker kort bij m'n Haf. Gewoon scheer apparaat erover en gemillimeterd :')

Inmiddels heeft hij een prachtige boog, die ik om de paar weken bijhoud om hem in model te houden.
Nog nooit was ik zo tevreden over zijn manen. Daarbij staat het zó stoer <3
Als ik nu foto's met z'n lange(hals lengte, dus niet zo extreem als de jouwe) manen zie denk ik goh wat 'n puppy haha.

Afbeelding
Dag 1

Afbeelding
En deze week. Excuseer zijn zweterige lijf, had even geen betere foto haha :')

D_akota

Berichten: 682
Geregistreerd: 21-11-18
Woonplaats: Aan de bosrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 20:37

Peelie schreef:
De titel zegt het eigenlijk al. Ik heb de 1.5m manen van mijn Haflinger afgeknipt. Ik was het zat om altijd maar te vlechten.


[ [url=m/2YZhfm.jpg]Afbeelding[/url] ]
Stylisch is het wel. Dat platina blond. :o

Het was altijd een balans vinden tussen vlechten, vlechten uithalen, wassen, borstelen. Als je een vlecht te lang liet zitten ging het vervilten en knopen, maar je wilde ook niet iedere dag een nieuwe vlecht maken, want dan breekt het haar ook af.

Het kon nooit los, want het was zo lang dan hij er op ging staan, liggen, opat enz. Het idee dat er iets met zijn manen zou gebeuren had ik al ruim een jaar los gelaten. Maar voorheen, jaren lang spanning of er niet perongeluk een hap uit was genomen door lieftallige paardenvriendjes. Zelfs manenzakken heeft hij gehad.

Eerst wil ik een hommage aan zijn lange manen geven.


[ [url=m/EbnCl9.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zijn manen hebben hem een cover en poster in de penny gegeven ruim 2 jaar terug. Dit was de poster.


[ [url=m/pCojXY.jpg]Afbeelding[/url] ]
En hij heeft in de bit gestaan. (Beide foto's door Nikki de Kerf btw.)


[ [url=m/yut03H.jpg]Afbeelding[/url] ]
Een kleine meisjesdroom was het wel.


[ [url=m/a7Y61U.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZsY9zh.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/bcksZA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vlechten vlechten vlechten....


[ [url=m/BZZ7R8.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vg7SCC.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Qm1BWH.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/T9jGQ2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Manen voor dagen. (Foto's uit verschillende jaren, daarom ook verschillende lengtes)

Maar van de week ging ik aan het wassen en kwam ik tot de trieste conclusie dan zijn schitterende manen niet meer zijn wat het was. Ik twijfelde al ruim een half jaar of het niet eens tijd werd voor verandering. Dit was het moment dat ik me realiseerde dat het echt niet meer kon.
[ [url=m/qsbu7k.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/jQtlGT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Eerst alles netjes in vlechten verdeeld, zodat ik de lange vechten wel als aandenken mee naar huis kon nemen.


http://boktimg.nl/img/m/1Wv45M.jpg
Nog een laatste keer mijn handen door dat lange haar heen.

https://youtu.be/xTBn_I5fTrE

[ [url=m/Uk1mrk.jpg]Afbeelding[/url] ]
Toen was het er vanaf.


[ [url=m/jywLV4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Beetje bijgewerkt en gelijk zijn nieuwe coupe maar eens even uittesten! Hij is er zelf erg content mee :D

Van de week zal het nog bijgewerkt worden. Nu zit er nog slag in van het eeuwige vlechten. Dus zodra het uitgezakt is, dan bijwerken. :)



Wauw, tocht echt super mooi gevlochten! Wilde dat ik dat kon! Krijg het beginstuk nooit mooi strak. Het korte kapsel staat ook mooi! <3