Miss scissorhands kwam langs. Van 1.5m manen naar sportcoupe

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Berdien

Berichten: 64559
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 18:21

Jaa stoer!! Vind dit veel beter staan :j Lange manen zijn mooi, maar als ze zo akelig dun en sliertig worden van onder.. Dat vind ik echt niet charmant meer. Herken je gevoel qua vlechten volledig, mijn paard had nog véél meer manen dan die van jou. Nou was ik er iets minder panisch mee, hij had gewoon altijd 5 dikke vlechten en stond daar dag en nacht mee in de wei. Ik had zelf nog nooit van 'maanzakken' gehoord :wow:

Zo liep Flynn erbij. Toen hij was overleden heeft de DA voor me twee van zijn vlechten afgeknipt. Dat is serieus een la vol :=
Afbeelding

Afbeelding

Gelukkig mag ik mijn jachtpaard ongestraft een sportcoupe geven. Mijn Tinkermerrie is ook al aardig op weg met het kweken van Heel Veel Haar, dus ik vrees dat ik weer aan het vlechten moet. Als ik haar manen af knip word ik van het erf afgetrapt _O-

Evilou
Berichten: 38
Geregistreerd: 12-05-20

Re: Miss scissorhands kwam langs. Van 1.5m manen naar sportcoupe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 18:23

Staat hem ontzettend stoer!

Mando

Berichten: 15722
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Miss scissorhands kwam langs. Van 1.5m manen naar sportcoupe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 18:38

Staat hem hartstikke goed en je heb gelijk.

Ik vind lange manen mooi maar als het zo dun aan de onderkant is vind ik het lelijk staan.

Dan had ik zelf met een mes de onderkant af gesneden.

Hij is er blij mee.

En wow... zoveel kilo kwijt. Petje af.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 18:57

Peelie schreef:
mirriejj schreef:
Ohh ik wacht al zo lang tot je dit zou gaan doen, held! Ik vind het Nash ook een stuk frisser staan.

Nog even off topic. Wat zie je er zelf ook goed uit.

Ik ben 35 kilo afgevallen :D

Zo wat goed zeg +:)+

XxLMMxX
Berichten: 3128
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Miss scissorhands kwam langs. Van 1.5m manen naar sportcoupe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 23:00

Staat goed!!

Ik twijfel bij mijn merrie.
Ook een lange coupe.
En staat haar prachtig.
Maar ik denk dat het fijner voor haar is zonder...

Stalgenoot ging haar vandaag scheren en ik zei: manen mogen ook evt. Maar ik trof haar vanmiddag nog met een lange coupe aan. Ze vonden het toch zonde haha.

Geeft mij tijd om er nog even over na te denken.

fransje23

Berichten: 15431
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 23:18

Lijkt mij erg fijn voor je paard! Die extreem lange manen zijn verre van praktisch en altijd ingevlochten lijkt mij helemaal niet prettig.

Peelie

Berichten: 13434
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-20 09:21

Berdien schreef:
Jaa stoer!! Vind dit veel beter staan :j Lange manen zijn mooi, maar als ze zo akelig dun en sliertig worden van onder.. Dat vind ik echt niet charmant meer. Herken je gevoel qua vlechten volledig, mijn paard had nog véél meer manen dan die van jou. Nou was ik er iets minder panisch mee, hij had gewoon altijd 5 dikke vlechten en stond daar dag en nacht mee in de wei. Ik had zelf nog nooit van 'maanzakken' gehoord :wow:

Zo liep Flynn erbij. Toen hij was overleden heeft de DA voor me twee van zijn vlechten afgeknipt. Dat is serieus een la vol :=
[ [url=m/PFgCQZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wypSg7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gelukkig mag ik mijn jachtpaard ongestraft een sportcoupe geven. Mijn Tinkermerrie is ook al aardig op weg met het kweken van Heel Veel Haar, dus ik vrees dat ik weer aan het vlechten moet. Als ik haar manen af knip word ik van het erf afgetrapt _O-

Phooee wat een haar! Dat dat een hele la vol is verbaast me niks.


Evilou schreef:
Staat hem ontzettend stoer!

Dankje


Mando schreef:
Staat hem hartstikke goed en je heb gelijk.

Ik vind lange manen mooi maar als het zo dun aan de onderkant is vind ik het lelijk staan.

Dan had ik zelf met een mes de onderkant af gesneden.

Hij is er blij mee.

En wow... zoveel kilo kwijt. Petje af.

Ja, en ik ben nog niet waar ik wil zijn. Maar dat komt wel.


XxLMMxX schreef:
Staat goed!!

Ik twijfel bij mijn merrie.
Ook een lange coupe.
En staat haar prachtig.
Maar ik denk dat het fijner voor haar is zonder...

Stalgenoot ging haar vandaag scheren en ik zei: manen mogen ook evt. Maar ik trof haar vanmiddag nog met een lange coupe aan. Ze vonden het toch zonde haha.

Geeft mij tijd om er nog even over na te denken.

Gewoon doen. Het groeit ook weer aan.


fransje23 schreef:
Lijkt mij erg fijn voor je paard! Die extreem lange manen zijn verre van praktisch en altijd ingevlochten lijkt mij helemaal niet prettig.

Zo dacht ik er ook over.

Amado7

Berichten: 10739
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Miss scissorhands kwam langs. Van 1.5m manen naar sportcoupe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:58

Hartstikke stoer! Ik kan me voorstellen dat dat eeuwige gevlecht je zat wordt en als het dan ook nog eens dun wordt.

Ging ze niet helemaal los? :D

Peelie

Berichten: 13434
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Miss scissorhands kwam langs. Van 1.5m manen naar sportcoupe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-20 10:30

Dat waren alleen nog maar de argumenten voor mijzelf. De argumenten voor Nash waren er nog meer.

- verviltende vlechten
- jeuk
- hij heeft een haat aan borstelen, vlechten en wassen (zeker als het te lang duurt)
- het kan nooit los
- zo'n vlecht kan niet anders dan trekken als hij met zijn hoofd naar beneden staat
- het gewicht (zijn nek begon "om te vallen"

en voor mijzelf, tijdens het rijden altijd ook maar die enorme vlecht die alle kanten op gaat, zeker wanneer de vlecht er wat langer in zat. dan ging de vlecht ook pieken, dan zat ik aan de rechter kant van zijn hals dus helemaal niks meer. En ik weet wel dat je niet naar zijn nek moet kijken. Maar toch.

Wat bedoel je met "ging ze niet helemaal los"? Ik heb Nash (hem) nog nooit zo stil zien staan als ik bezig was met zijn manen. LOL.

Amado7

Berichten: 10739
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Miss scissorhands kwam langs. Van 1.5m manen naar sportcoupe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 10:56

Haha. Sorry was niet helemaal duidelijk. Hier was er eentje helemaal kort gegaan en ging in de wei en had gelijk de lente in zn kop :D

Devic
Berichten: 1038
Geregistreerd: 04-04-20

Re: Miss scissorhands kwam langs. Van 1.5m manen naar sportcoupe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:04

Sow... ze waren idd niet echt mooi meer Onderin op het einde. Ergens vind ik het toch zonde, wat waren ze prachtig! Ik vind het wel jammer dat je ze zo recht afgeknipt hebt. Beetje bloempot-kapsel vind ik het zo. Ik zou er nog even met een mesje door gaan. Maar ik had ook nooit het lef gehad om dit te doen ;)

ricojoreen

Berichten: 531
Geregistreerd: 23-07-13
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:14

Heeeeel gaaf, vind het veel mooier en praktischer!! <3

Hier ook 3 jaar gevlochten, dus een tijdje geleden in een opwelling alles eraf gehaald (ook een deel van haar voorpluk en de staart uitgedund) en geen spijt van gehad :D
Ook heeft mevrouw geen baard en sokken meer, dus weinig tinker meer aan :')
Vreselijk dat haar, ondanks dat ik vlechten best leuk vind :#

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

*\o/*

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:26

@Jicojoreen, ik vind de laatste foto toch echt de mooiste :)

absque_dubio

Berichten: 7851
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:27

Ik geniet dus echt enorm van die foto's hier van paarden waar de manen gekortwiekt worden. Echt ultiem genieten. :Y) :D

xmarritw

Berichten: 457
Geregistreerd: 22-04-19
Woonplaats: Groningen

Re: Miss scissorhands kwam langs. Van 1.5m manen naar sportcoupe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:31

@jicoreen zij ziet er op die laatste foto echt beter uit dan die eerdere twee <3
Lijkt ook net alsof ze 5 jaar jonger is op die laatste foto.

Peelie

Berichten: 13434
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-20 11:43

Mk1978 schreef:
Sow... ze waren idd niet echt mooi meer Onderin op het einde. Ergens vind ik het toch zonde, wat waren ze prachtig! Ik vind het wel jammer dat je ze zo recht afgeknipt hebt. Beetje bloempot-kapsel vind ik het zo. Ik zou er nog even met een mesje door gaan. Maar ik had ook nooit het lef gehad om dit te doen ;)

Er staat letterlijk onderaan het topic dqt ik het nog ga bijwerken van de week.

Maar een zigzag kapsel leek me ook weer zo wat :P dus lekker sportcoupe kort.


ricojoreen schreef:
Heeeeel gaaf, vind het veel mooier en praktischer!! <3

Hier ook 3 jaar gevlochten, dus een tijdje geleden in een opwelling alles eraf gehaald (ook een deel van haar voorpluk en de staart uitgedund) en geen spijt van gehad :D
Ook heeft mevrouw geen baard en sokken meer, dus weinig tinker meer aan :')
Vreselijk dat haar, ondanks dat ik vlechten best leuk vind :#

[ [url=m/glz7y3.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/TJyDET.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/s3j6BX.jpg]Afbeelding[/url] ]

*\o/*

Staat haar heel goed! Waarmee dun jij uit?

En hier gaat ook alles er af. Geen baard, geen sokken, 3e oor enz.


absque_dubio schreef:
Ik geniet dus echt enorm van die foto's hier van paarden waar de manen gekortwiekt worden. Echt ultiem genieten. :Y) :D

Hahaha. Maar jij had daar sowiezo al een zeer uitgesproken mening over :')

Cowgirl

Berichten: 23763
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 12:11

Ik vind het dus niet mooi. Ik had de dunne onderkant eraf gehaald en er hals lengte van gemaakt.

Mijn haflinger had de manen in zijn jonge jaren net onder zijn hals. Op bij het rijden na ff snel 1 vlecht (daar waar je handen zitten) na deed ik nooit vlechten. En die ene keer dat ik het heb gedaan heeft een weidemaatje deze eruit getrokken.
Ja en toen was het niet zo heel netjes meer. Dat gat is nooit meer mooi opgevuld. Maar hij heeft tot zijn dood vorig jaar toch altijd een mooi bos haar gehad en echt veel onderhoud deed ik niet. Ik heb ook nooit het idee gehad dat hij er last van heeft gehad.

Maar gelukkig groeit het altijd weer aan. Mijn fjord had met een jaar een enorme bos haar...en nog steeds. Terwijl ik die altijd knipte. En ook bij hem doe ik weinig onderhoud. Toevallig vandaag ff anti kit erin en doorgekamt.

ricojoreen

Berichten: 531
Geregistreerd: 23-07-13
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 13:03

Dankjulliewel! <3

xmarritw schreef:
@jicoreen zij ziet er op die laatste foto echt beter uit dan die eerdere twee <3
Lijkt ook net alsof ze 5 jaar jonger is op die laatste foto.

Dat is precies wat ik zei haha :j

Ook wel mensen die het eigenlijk zonde vonden, maar het toch wel mooi vinden nu :')
Ik gebruik een uitdunschaar van de welkoop, wou het eens proberen en die was niet duur, maar werkt perfect!

L_Ruiterhuis

Berichten: 2182
Geregistreerd: 22-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 13:21

Staat hem heel stoer en zijn hals komt nu heel mooi uit. <3
En ik kan je zeggen, het is een verademing geen lange manen werk meer. :+

Peelie

Berichten: 13434
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Miss scissorhands kwam langs. Van 1.5m manen naar sportcoupe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-20 18:55

@cowgirl, dat mag je vinden :) En happen uit manen, dat ken ik maar al te goed. Bij mijn merrie is het ook nooit meer helemaal goed gekomen.

@Ricojoreen ik heb uiteindelijk een uitdunkam besteld.

@L_ruiterhuis, dankjewel. Gisteren ben ik niet op stal geweest, maar vandaag wel weer. Ik vind het hem ook echt goed staan. Ik heb voor de grap zelfs al geprobeerd roosjes te maken. Maar een paar hoor. Maar dat gaat helemaal goed komen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 19:43

Wouw! Ziet er mooi uit! Twijfel bij de mijne ook om het te doen. Toen ik haar als 2 jarige kocht had ze ook sportcoupé. Vlechten begint mij ook tegen te staan. Los laten hangen is geen ootie. Na een dag heb je drads. Afbeelding

Peelie

Berichten: 13434
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Miss scissorhands kwam langs. Van 1.5m manen naar sportcoupe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-20 19:46

dan zou ik er een schaar in zetten. Waarom ook niet... het groeit ook weer aan :)

Nielojram

Berichten: 7849
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Miss scissorhands kwam langs. Van 1.5m manen naar sportcoupe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 22:06

Ik snap die lange manen bij de paarden sowieso niet.

Ik had vroeger heel lang haar en mijn moeder was altijd heel enthousiast met vlechten...
Het stond wellicht heel zoet, maar het deed zo'n pijn..

Heb wel eens het idee als ik die lange manen zie bij paarden/pony's hier op de foto's dat het meer een bevestiging van de eigenaar is, dan voor het paard zelf...(het ziet er altijd zo oncomfortabel uit voor de beesten)

@Peelie, 35 kilo.... hallefuckingluja... Je bent een topper!

Peelie

Berichten: 13434
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-20 22:55

Nielojram schreef:
Ik snap die lange manen bij de paarden sowieso niet.

Ik had vroeger heel lang haar en mijn moeder was altijd heel enthousiast met vlechten...
Het stond wellicht heel zoet, maar het deed zo'n pijn..

Heb wel eens het idee als ik die lange manen zie bij paarden/pony's hier op de foto's dat het meer een bevestiging van de eigenaar is, dan voor het paard zelf...(het ziet er altijd zo oncomfortabel uit voor de beesten)

@Peelie, 35 kilo.... hallefuckingluja... Je bent een topper!

Het was ook omdat ik het wilde... dat ben ik me ook gaan afvragen. Voor wie doe ik dit... mijn conclusie was, niet voor Nash maar voor mijzelf... dat maakte de keuze makkelijker.

Dankje. Ik ben er nog niet... maar ik ben wel al een eind.

Peelie

Berichten: 13434
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-20 21:13

Afbeelding
Zo een blije pony. Het uitdunkammetje komt van de week ergens binnen. Dus dan kan ik zijn manen ook een beetje uitdunnen. Ik heb ook al geprpbeerd of ik hier knotten van kan maken. Dat moet ook wel lukken! :D

Dus nee, het is nog niet verder bijgewerkt.