Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Quo Vadis in zijn (Afrikaanse) wintervacht

 
Profiel   

Quo Vadis is een 5,5 jarige ruin, spring gefokt met Zuid Afrikaans en Namibisch bloed.
Hij is sinds 3 maanden van mij en mocht vandaag in de knotten op de foto.
Zn wintervacht is heerlijk dik, het is hier namelijk hartje winter nu. Paarden hier zijn meestal laatbloeiers, daarom ziet hij er nog zo onwijs baby uit. Daarnaast is hij pas sinds kort onder het zadel dus zn bespiering is nog erg schraal.

Ik wil er graag 1 aan de muur hangen, maar kan niet kiezen. Wat vinden jullie?


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-20 19:32 



 
Profiel   

Prachtige foto's! Ik zou voor nummer 4 gaan, mooi met die heldere lucht!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-20 19:51 



 
Profiel   

Superleuke foto's! Ik vind vooral de laatste heel erg mooi, daar zie je zijn lieve hoofdje in het groot én een mooie achtergrond én de knotjes waar je dan zoveel tijd in hebt gestopt :) En de een-na-laatste, die vind ik nl een nog mooiere achtergrond hebben en daar zie je wel je hele paard, wat ook juist heel leuk kan zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-20 23:20 



 
Profiel   

Foto 3 <3 wat een lieve uitstraling!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-20 06:07 



 
Profiel   

Mooie foto's, de laatste vind het mooist. Wat een lief hoofd <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-20 06:36 



 
Profiel   

Inderdaad, wat ziet die er lief uit zeg <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-20 07:04 



 
Profiel   

Dank voor de leuke reactie's! Hij is ook zeker het liefste en braafste puppypaard dat ik ooit heb beleerd/gekend. Hij doet geen pas verkeerd en van de week op een buitenritje was de Arabier van mn man overal van onder de indruk (en die rijdt dat stuk 3x in de week) en Quo keek nergens naar <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-20 07:47 



 
Profiel   

Ik vind de eerste het mooiste,qua kleur nr 3 maar daar heeft hij net wat droog gras in zijn mond of zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-20 09:28 



 
Profiel   

Oja dat gras valt mij nu pas op, was op de smartphone slechter te zien. Dan wordt het lastig. Of een collage maken van alle foto's!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-20 09:44 



 
Profiel   

Ja na een half uur (los!) poseren en van het gras afblijven, kon hij zich echt niet meer inhouden haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-20 09:53 



 
Profiel   

Mooie foto's! Ik zou voor foto 2 of foto 6 gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-20 13:42 



 
Profiel   

Is er een reden waarom paarden daar vaak laatbloeiers zijn? Ligt dat aan het ras of aan de omstandigheden (voeding) etc? Zit er misschien minder eitwit in het gras of zo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-20 14:21 



 
Profiel   

Wat leuk zeg, eens een 'ander soort' paard. Ik had echt geen idee dat ze in Afrika ook echt paarden fokken voor de springsport haha.

Hij heeft een ontzettend lieve uitstraling. Ik zou voor de stand foto gaan, vind de omgeving erg mooi. De foto lijkt wat overbelicht, dus denk dat je met een bewerkingsprogramma de kleuren nog wel beter kan krijgen ook :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-20 15:28 



 
Profiel   

Ik vind vijf juist mooi, doet majestueus aan. En vier is ook mooi..

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-20 15:30 



 
Profiel   

Wat een superleuk paard en grappig zo, met wintervacht! Al heb je dat hier in NL bijna ook nodig, brrrrrrrrrrrrrrr

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-20 15:33 



 
Profiel   

Ik geloof dat ik voor 4 ga! Dat blauw steekt mooi af en zal mooi staan aan de muur denk ik.

De omstandigheden zijn hier allemaal stuk ruiger, we hebben hier jaren met amper regen gehad en dat levert toch een achterstand op in de groei. Als fokker kun je je paarden in die tijd wel bijvoeren zodat ze niet te schraal worden, maar je weet nooit wanneer de droogte ophoudt en moet dus zuinig zijn met de kosten die je maakt. Daarom lopen paarden hier vaak wat achter. Daarnaast heb ik van veel fokkers gehoord dat de paarden hier over het algemeen ook wat kleiner blijven. Het ruige landschap is toch makkelijker begaanbaar als je iets minder hoog op je voeten staat blijkbaar (of je moet een giraffe zijn :P)

Q gaat overigens de dressuur sport in, hij is een van de betere bewegers die ik hier kon vinden. Ik heb nog een dressuur merrie ook (die is half KWPN, moeder is van Flemmingh), maar die komt uit Zuid Afrika en is daar ook nog. Als het meezit kunnen we haar in de komende maanden eindelijk importeren, afhankelijk van de Corona maatregelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-20 16:00 



 
Profiel   

Met die lucht achter zijn hoofd, die foto is van onderen genomen. Erg mooi contrast en wat een lieve uitstraling heeft je paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-20 17:58 



 
Profiel   

Leuk paard! Ik vind 5 en 6 het leukste
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-20 19:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen