Zo gebruik je de stapmolen tegenwoordig voor

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Zo gebruik je de stapmolen tegenwoordig voor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 08:48

Is dit wel de plek voor die discussie?
Open die elders en ik ben van de partij :D

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 08:50

Haha! Ik snap je paard wel. Molen is saaaai. Dat geïrriteerde hoofd :')

pillow schreef:
Monique1963 schreef:
Ik vind het een grappig filmpje.

En ik ben totaal niet op de hoogte van stapmolens, maar vind het ronduit schokkend (ja letterlijk dan kennelijk) dat dieren dus gedwongen worden door schokken om te moeten stappen. Wat een ellendige uitvinding. Vind het een trieste ontwikkeling dat we paarden houden en dan zo onnatuurlijk met ze omgaan, dat ze rondjes moeten lopen in een molen met elektrische schokken. Waar is de mens nou toch mee bezig?

Oh oh oh waar moet het heen met mensen die alles wat met een paard gedaan wordt zien als dierenmishandeling. Die schrik stroomstoot krijgen ze ms maar 1 keer en dan weten ze wel dat ze door moeten lopen. De stapmolen is voor de professionele en ook andere druk bezette mensen een uitvinding. Je kunt het paard heel makkelijk in en uitstappen zonder dat je zelf moet lopen. Ook voor paarden die veel op stal staan is het een goede uitvinding. Voor paarden die alleen mogen stappen omdat ze een blessure hebben, ook prima.
Overigens ben ik wel benieuwd of jij paarden hebt en wat je er dan zoal mee doet, en of je ook schrikdraad om je weide hebt.

Ik zie hier geen valide argument tussen staan.
Ik vind het ook schokkend, zeker als ik lees dat paarden nat gemaakt worden om de klap extra groot te maken. Heel goed dat de paardensport onder vuur ligt.

SsSimonee

Berichten: 2941
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Re: Zo gebruik je de stapmolen tegenwoordig voor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 08:53

Wat een leuk filmpje TS. Dat hoofd van hem als het tussenschot over zijn rug draait.. zo geïrriteerd! Geweldig.

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 08:57

Heel leuk filmpje TS, ik moest er om lachen en verstandig dat je de deugniet na filmen _O- er gelijk uitgehaald hebt.

poes schreef:
Ik vraag me af wie zo druk bezet is dat hij niet kan in en uitstappen? Dat is bij mij ook gewoon deel van de Training. Gaan ze er dan gezadeld in?

En het is uiteraard een erg slechte vervanging van buiten op land of paddock.


Wij hebben op een trainingsstal gestaan met onze merens Hercule. Hij had zo'n ding totaal niet nodig natuurlijk. Maar wel de paarden daar die getraind werden aan de lopende band (instappen, uitstappen, conditie training met intervals etc). Onze Hercule stond er vaak in om de jonkies te leren hoe het moest en dat hielp zeer. Zelf hadden we toen een heel rank paard dat nog nooit zo goed gelopen heeft onder de man. Zalig gewoon.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Zo gebruik je de stapmolen tegenwoordig voor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 09:48

Haha dat geirriteerde hoofd inderdaad! Heerlijk.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 10:45

poes schreef:
Trieste stalling ... of kwamen ze op de paddock nog of zo?

Nee, maar de stallen waren echt heel proper en iedereen heel lief en niets was te veel gevraagd. Dus mij hoor je er geen kwaad woord over zeggen... Maar te weinig weilanden voor het aantal paarden (eigenaar vd stal had 10 stallen extra gebouwd maar nog steeds slechts 4 weilandjes). Ik ben daar dus ook geen jaar gebleven helaas.

SparklingApp

Berichten: 1946
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 11:32

Haha ik moet ook lachen om die kop die hij trekt!

Wij hebben al meer dan 20 jaar een trainingsmolen en ik loop altijd gewoon mee met de nieuwe paarden, heb er al wel een paar honderd gehad in al die jaren en nog nooit heeft dat tot een onveilige situatie geleid.

Nu hebben we een HIT actief, maar de molen gebruiken we nog zeer regelmatig, het is handig en de paarden gaan er met de oortjes er op rustig in, ik zie echt niet wat daar mis mee is. Op de omheiningen van de weilanden hebben we ook stroom staan, paarden hebben gewoon nogal de neiging om andere dingen te gaan doen als we dat niet tegen houden.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Zo gebruik je de stapmolen tegenwoordig voor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 11:34

OMG, schitterend. Die blik in zijn ogen :D

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 00:04

Frensie schreef:
nicolanca schreef:
Waarom een jong dier op zo’n kleine cirkel laten lopen?

Hoezo laten lopen, staat daar toch duidelijk om onkruidjes te verwijderen? :j


_O- _O- _O- _O-

ChaplinC
Berichten: 69
Geregistreerd: 30-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 10:27

Hahaha, prachtig :')

Popstra
Berichten: 13743
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Zo gebruik je de stapmolen tegenwoordig voor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 10:35

Als ik dit soort filmpjes zie ben ik altijd blij dat ik vaste hekken er tussen heb ipv buizen!

Over uit stappen in de molen. Ik laat mijn paarden na de training ook altijd 20 min rustig stappen in de molen. Eerst douchen en dan gelijk de molen in. Goed voor de spieren. Dat is erg fijn want Als je er op zit ga je doorgaans niet nog eens 20 stappen. Ze komen er lekker droog en schoon uit en kunnen linea recta de paddock of wei in.

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Re: Zo gebruik je de stapmolen tegenwoordig voor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 11:01

Wat een grapjaspaard _O-

heartlandx

Berichten: 36
Geregistreerd: 05-10-20
Woonplaats: Oedelem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 19:50

Genoeg is genoeg zegt ze haha :D