Mijn nieuwe aanwinst: PRE merrie Quintanilla DN

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dais_

Berichten: 4028
Geregistreerd: 06-03-05

Mijn nieuwe aanwinst: PRE merrie Quintanilla DN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-20 15:07

Na lang zoeken vonden mijn man en ik dan eindelijk een huis met voldoende grond zodat mijn paard aan huis kon komen te staan. Echter, mijn PRE merrie Indy alleen zetten zou ik nooit doen, dus zocht ik er een vriendinnetje bij. Ik zocht eigenlijk in Nederland en België naar een PRE veulen/jaarling, maar daar vond ik niet wat ik zocht. Ik besloot een bevriend Spanjaard te vragen of hij een paard te koop wist, en toevallig (mede door de corona crisis) had hij zojuist besloten 1 van zijn paarden te verkopen. Nu hadden we al heel vaak foto's en video's uitgewisseld van onze merries omdat ze zo op elkaar leken en precies op de dag dat ik aan hem vroeg of hij wellicht een paard te koop wist, had hij zijn merrie te koop gezet.... Toeval? Nee, daar geloof ik niet in. Ik heb ze datzelfde moment nog gekocht :D.

In de nacht van 20 op 21 juli arriveerde mijn nieuwe merrie *\o/* op ons nieuwe adres. Na een reis van 4 dagen had ze behoorlijk wat vetjes en spieren in moeten leveren, maar wat was ik blij met mijn nieuwe paardje <3. De ochtend daarop ben ik direct mijn andere merrie gaan halen (op de pensionstal) en hebben de dames nog even naast elkaar gestaan op stal, om vervolgens samen de nieuwe weide te gaan verkennen. Ze vonden direct steun en vriendschap bij elkaar :D.

Quintanilla is gefokt door Yeguada Diaz Navarro, ze is 7 jaar oud en heeft 4 jaar dienst gedaan als rijpaard voor beginners en toeristen in Cordoba. Ze heeft officieel Quintanilla, maar ik noem haar voor het gemak Quinta :D. Bij mij krijgt ze eerst lekker vakantie, op het gemak de spieren en spekjes terug krijgen en ze krijgt een grondige check up, maar alles op zijn tijd. Na zo'n pittige verhuizing wil ik haar ook niet overdonderen met een hele berg behandelingen.

Wat mijn verwachtingen zijn van haar? Niet zo veel, ik wil vooral dat ze gelukkig is en als ik er mee op buitenrit kan in de toekomst dan zou ik dat heel tof vinden :j . Voor nu vind ik het mooi om te zien dat ze steeds opener wordt naar mij toe. Het is een introvert type, maar wel een heel stabiel type. Precies datgene waar mijn andere merrie zo'n nood aan heeft :D Rust en stabiliteit. Dat straalt Quintanilla ook echt uit. Enkele foto's van de afgelopen 2 maanden dat ze nu hier is:

1.Afbeelding
Nét op stal, midden in de nacht afgeleverd.


2.Afbeelding
De eerste dag samen buiten alles verkennen.


3.Afbeelding


4.Afbeelding
Testen of de paaltjes eetbaar zijn.


5.Afbeelding


6.Afbeelding


7.Afbeelding


8.Afbeelding


9.Afbeelding
Soms ben ik er 1 kwijt en dan staan ze dus zo :')


10.Afbeelding
De zonsondergang is hier zo mooi <3


11.Afbeelding
Mandy Lomé kwam naar Zeeland om foto's te maken *\o/*

12.Afbeelding
_/-\o_


13.Afbeelding


14.Afbeelding


15.Afbeelding
Deze foto is van afgelopen weekend. Ondanks de werkzaamheden in de wei zijn ze totaal niet onder de indruk. Ze zijn superbraaf :D .

Ik ben ontzettend blij met mijn nieuwe aanwinst en Indy lijkt ook heel blij te zijn met haar nieuwe vriendin <3 . Wat een rijkdom om zo je paarden aan huis te kunnen hebben <3

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Mijn nieuwe aanwinst: PRE merrie Quintanilla DN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 15:19

Holy piep, die lijken echt sprekend op elkaar!! Wat een mooie merrie, ik snap dat je voor haar bent gevallen.

Die foto dat ze hetzelfde staan vind ik echt geweldig, die zou ik zou uitvergroten en aan de muur hangen :D

MariekeS_

Berichten: 4706
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: Mijn nieuwe aanwinst: PRE merrie Quintanilla DN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 15:33

Wat een prachtig topic! Bijzonder verhaal, 2 knappe merries en super mooie foto's...wat zal jij genieten van je dames & plekje <3

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:01

Heerlijk Daisy, het is je zo gegund!
Prachtige foto's heeft Mandy ook weer gemaakt <3

Loeky01
Berichten: 7316
Geregistreerd: 25-09-10

Re: Mijn nieuwe aanwinst: PRE merrie Quintanilla DN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:05

Ik zat door de foto's heen te scrollen voordat ik je verhaal goed las, en mijn eerste gedachte bij de foto's was; wat een heerlijke rustige uitstraling heeft dit paard zeg. En in jouw verhaal omschrijf je ook precies dat. Wat een prachtig verhaal en zo onwijs fijn dat je dame's het goed kunnen vinden samen. Geniet van je rijkdom aan huis <3

M_arjolein

Berichten: 1431
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: Mijn nieuwe aanwinst: PRE merrie Quintanilla DN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:11

Wauw wat is ze mooi en wat een rust straalt ze uit. En wat lijken ze op elkaar zeg! Leuk duo zo

sanne1992
Berichten: 2036
Geregistreerd: 04-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 10:11

Kannonen zeg, dat wordt naar de witte benen kijken wie wie is. Wat lijken ze ontzettend op elkaar.
Echt een mooi stel paarden heb je zo staan <3

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Mijn nieuwe aanwinst: PRE merrie Quintanilla DN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 10:16

Mooie foto's! Fijn om ze kort bij huis te hebben. Mooi stelletje ook zo, met twee bijna dezelfde paarden.

miereneter

Berichten: 2533
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Mijn nieuwe aanwinst: PRE merrie Quintanilla DN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 10:32

Wat een prachtig duo! Hoe leuk en ook wel spannend om ongezien een paard uit Spanje te kopen. Ze hebben hele aansprekende hoofden, jouw merries.

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Mijn nieuwe aanwinst: PRE merrie Quintanilla DN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 12:04

Wat een heerlijk topic Daisy! Zó blij voor jullie dat jullie én Het Plekje gevonden hebben én een prachtig mooie Spaanse erbij én dat de dames het zo geweldig goed kunnen vinden samen <3 Wauw! Daar gaat een mens van gloeien :#

Anoniem

Re: Mijn nieuwe aanwinst: PRE merrie Quintanilla DN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 12:10

Wat een mooi verhaal, het had inderdaad zo moeten zijn! Bijzonder vriendelijke uitstraling heeft ze. En wat fijn dat het zo goed klikt met je andere paard!

Dais_

Berichten: 4028
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-20 20:50

Hé wat leuk, in uitgelicht! :D


Earth schreef:
Holy piep, die lijken echt sprekend op elkaar!! Wat een mooie merrie, ik snap dat je voor haar bent gevallen.

Die foto dat ze hetzelfde staan vind ik echt geweldig, die zou ik zou uitvergroten en aan de muur hangen :D


Dankjewel! Haha, ja hij is leuk hè. Ze hebben bijna dagelijks wel zo'n momentje, maar krijg het maar eens vastgelegd :').




MariekeS_ schreef:
Wat een prachtig topic! Bijzonder verhaal, 2 knappe merries en super mooie foto's...wat zal jij genieten van je dames & plekje <3


Dankjewel, genieten doen we absoluut! :D


Fangio schreef:
Heerlijk Daisy, het is je zo gegund!
Prachtige foto's heeft Mandy ook weer gemaakt <3


Dankjewel <3 . Mooie foto's hè! Altijd leuk om eens foto's te hebben die gemaakt zijn door iemand anders dan jezelf :D .


Loeky01 schreef:
Ik zat door de foto's heen te scrollen voordat ik je verhaal goed las, en mijn eerste gedachte bij de foto's was; wat een heerlijke rustige uitstraling heeft dit paard zeg. En in jouw verhaal omschrijf je ook precies dat. Wat een prachtig verhaal en zo onwijs fijn dat je dame's het goed kunnen vinden samen. Geniet van je rijkdom aan huis <3


Ze straalt inderdaad heel veel rust uit en is gewoon zo lief en braaf. Zo kom je ze echt niet vaak tegen. Zeker als je je bedenkt dat ze net uit haar vertrouwde omgeving is gehaald. Nieuw land, nieuw klimaat, nieuwe mensen, nieuw voer, nieuw paard. En dan toch zo stabiel en zo rustig. Ik word zelf ook rustig van haar en dat is niet verkeerd voor mij :') :D .


M_arjolein schreef:
Wauw wat is ze mooi en wat een rust straalt ze uit. En wat lijken ze op elkaar zeg! Leuk duo zo


Dankjewel <3


sanne1992 schreef:
Kannonen zeg, dat wordt naar de witte benen kijken wie wie is. Wat lijken ze ontzettend op elkaar.
Echt een mooi stel paarden heb je zo staan <3


In het begin lukte dat niet want toen stond het onkruid nog te hoog, maar nu gaat dat inderdaad heel goed. Witte voetjes = Indy :D . Vooral in de schemer is dat heel handig *D .


neile schreef:
Mooie foto's! Fijn om ze kort bij huis te hebben. Mooi stelletje ook zo, met twee bijna dezelfde paarden.


Dankjewel :D


miereneter schreef:
Wat een prachtig duo! Hoe leuk en ook wel spannend om ongezien een paard uit Spanje te kopen. Ze hebben hele aansprekende hoofden, jouw merries.


Het was inderdaad wel spannend en ik weet ook niet of ik het had gedaan als het niet zijn paard was. Ik ken de verkoper goed en ik wissel al ruim een jaar foto's en filmpjes met hem uit van onze paarden dus ik had al zoveel beeldmateriaal van haar gezien dat ik niet twijfelde. Twee dagen voordat ze naar Nederland is gekomen heeft hij zelf nog een rit met haar gereden tussen de stieren. Ook daar heb ik beeldmateriaal van ontvangen. Super tof!


Jaan81 schreef:
Wat een heerlijk topic Daisy! Zó blij voor jullie dat jullie én Het Plekje gevonden hebben én een prachtig mooie Spaanse erbij én dat de dames het zo geweldig goed kunnen vinden samen <3 Wauw! Daar gaat een mens van gloeien :#


Dankjewel, ik ben ook zo blij en dankbaar! Aan het huis moet echt nog veel gebeuren en ook de schuren hebben nog veel onderhoud nodig, maar toch voelt het vanaf dag 1 als thuis <3 .


culaccino schreef:
Wat een mooi verhaal, het had inderdaad zo moeten zijn! Bijzonder vriendelijke uitstraling heeft ze. En wat fijn dat het zo goed klikt met je andere paard!


Dat geloof ik ook echt, dit heeft zo moeten zijn :j <3.

Tyke

Berichten: 2268
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 21:46

Een geweldig stel heb je hoor en op een mooi eigen stekje. Ik ben jaloerssss

Hoop dat je veel plezier gaat beleven maar komt vast goed

heartlandx

Berichten: 36
Geregistreerd: 05-10-20
Woonplaats: Oedelem

Re: Mijn nieuwe aanwinst: PRE merrie Quintanilla DN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 19:46

Eerlijk, dat zijn de mooiste foto's die ik ooit heb gezien

Dais_

Berichten: 4028
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-20 20:35

petitequi schreef:
Eerlijk, dat zijn de mooiste foto's die ik ooit heb gezien


Wat lief <3

leeslampje

Berichten: 1112
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Re: Mijn nieuwe aanwinst: PRE merrie Quintanilla DN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 17:07

Prachtig dier, wat een mooie diepe kleur <3

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Mijn nieuwe aanwinst: PRE merrie Quintanilla DN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 17:19

Wat een prachtig paard en wat heeft ze lieve ogen! Ze straalt echt rust uit. <3 Ik kan me voorstellen dat je voor haar bent gevallen. En ze lijkt erg veel op je andere merrie zeg..

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 17:24

Wat een super knappe merrie heb je daar <3 .
Heel mooi duo zo!

Marilu
Berichten: 1246
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 17:31

Heel mooi, zowel je paarden, de foto's als het verhaal !

Er is er eentje met haar achterwerk in de boter, of eerder in een lekkere wei, gevallen, denk ik !

Veel geluk met de twee 'zusjes' ;)