Genoten van een draverend herfstig weekend

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Genoten van een draverend herfstig weekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-20 19:41

Dit weekend heb ik mijn langgewenste lens eens kunnen huren en hoewel het nog een beetje zoeken is, is het wel erg mooi speelgoed <3 Nu weet ik in elk geval zeker dat ik hem wil gaan aanschaffen :D De herfstkleuren waren er wel redelijk, helaas bleef het zonnetje wat achter...

Zaterdag heb ik de knappe draver van mijn zusje vast mogen leggen. Mo is inmiddels al weer 12 jaar en nog steeds een grapjas, en na even goed aftasten kon ie lekker zijn benen strekken <3


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En toen mocht vandaag mijn eigenste draverertje nog even voor de lens, met dank aan mijn vriend die d'r probeerde te temmen :') Waar ze eerst het nut van het uitje niet in zag, zag ze uiteindelijk toch een excuus om stil te staan en knap te kijken :D Inmiddels al weer 25 jaar jong en was nog even bang dat ze een springen zou trekken de duinen uit :P


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


<3
Afbeelding

Al met al, geen verkeerde manier om het weekend door te brengen :D

miereneter

Berichten: 2521
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Genoten van een draverend herfstig weekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 20:45

Leuke foto's! Die draffoto's zijn Y)(^) . En wat heeft jouw draver een mooie kleur. Gave foto, die eerst in het zand :) .

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Genoten van een draverend herfstig weekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 20:55

Wat leuk om jouw paard zo te zien! Lekker karakter op dr oude dag hahaah.
Je bent nog steeds zeker een keer welkom hoor (met of zonder camera :P).

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18121
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Genoten van een draverend herfstig weekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 04:01

Mooie foto’s Rianne! Waar fotografeer je mee?

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 04:30

balance schreef:
Mooie foto’s Rianne! Waar fotografeer je mee?


Ik denk den camera maar ik weet het niet zeked :))

Wij hebben ook een draver, paard van partner, stiekem toch wel een zwak voor het ras:D

ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Genoten van een draverend herfstig weekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 08:19

Mooie foto's!

RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-20 09:22

:D

Maartje1990 schreef:
balance schreef:
Mooie foto’s Rianne! Waar fotografeer je mee?


Ik denk den camera maar ik weet het niet zeked :))

Wij hebben ook een draver, paard van partner, stiekem toch wel een zwak voor het ras:D


Door voor de koelkast! :))


balance schreef:
Mooie foto’s Rianne! Waar fotografeer je mee?


Ik heb een 70-200 f4 gehuurd, achteraf had de f2.8 wel gekund, maar die zal ik voor de leuk niet zo snel aanschaffen dus wou mezelf niet te lekker maken :P

thequeensmum
Berichten: 3512
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Genoten van een draverend herfstig weekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 10:39

Wat een mooi dier. Straalt zoveel kracht uit. Ook de merrie echt heel leuk om te zien. Wat ik me weleens afvraag: in sommige topics showen mensen hun paard en vertellen er niet bij dat het een Draver of deels Draver is. Er komen dan direct tig reacties "is het een Draver?"Ik vraag me dan altijd af, waar zie je dat aan. Een Tinker of Fries herken ik wel. Een Quarter zie ik vaak ook nog wel, Connemara herken ik, een Gelders paard is ook niet zo moeilijk ( al kan het dan ook een Groninger zijn haha ) en een Arabier is ook niet zo moeilijk te plaatsen. Maar waar herken je nu in vredesnaam een Draver aan? Als je me vertelt dat Mo een KWPN'er is geloof ik dat onmiddellijk.
Iemand die me dat vertellen kan?

RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Genoten van een draverend herfstig weekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-20 13:41

Meeste, maar ook niet alle, dravers hebben een wat langer typisch hoofd en grotere oren. En zeker wanneer ze nog wat blood gespierd zijn (overgang drafsport naar recreatie) kan je soms wel zien dat ze hun lichaam eerder anders gebruikten en daardoor anders spieren ontwikkelden. Maar de meeste recreatie dravers verschillen enorm van elkaar, deze twee ook al.

Nu heeft Mo ook nooit goed genoeg gelopen om te mogen koersen :') En wordt ie vaker aangezien als een gewoon warmbloed. Maar over het algemeen valt hij pas door de mand wanneer je hem in volle draf ziet gaan. Toch is mijn merrie ook al eens aangezien voor een jonge Fries, oftewel, binnen de dravers zit ondanks gesloten stamboek nog zo veel variatie dat, zeker een correct dressuur matig gereden draver, echt niet allemaal zo eenduidig zijn als binnen andere stamboeken. Wordt natuurlijk ook veel minder op uiterlijk geselecteerd, ze moeten vooral goed hard kunnen lopen.

Gerliev

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Re: Genoten van een draverend herfstig weekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:13

Prachtige paarden!