Een bewogen jaar met Nova; van opgeven naar genieten!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 43732
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 10:02

Mooi verhaal. Knap hoor dat je jouw angst met haar zo hebben weten om te zetten en nu zo'n gave rij pony hebt. Wat zit erin als ras?

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 10:02

Wat een leuk overizhct Sanne! Op naar nog vele jaren samen voor jou en Nova!

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 10:07

Trots op jullie ! :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 10:08

Wat een geweldige ommezwaai. Gun het je van harte!

xSannee

Berichten: 4366
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Een bewogen jaar met Nova; van opgeven naar genieten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-20 10:18

Wat lief allemaal! *D

En Pien; geen idee welk ras haha! Alles is onbekend.

sauffi

Berichten: 703
Geregistreerd: 08-05-15
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Een bewogen jaar met Nova; van opgeven naar genieten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 10:26

Ik kan alleen maar zeggen wauw. Het plezier straalt er van af!

CRos95

Berichten: 3382
Geregistreerd: 13-07-09

Re: Een bewogen jaar met Nova; van opgeven naar genieten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 10:31

Ken je nog van vroeger van het dressuur topic (long time ago haha). Had ergens gespot dat je een onwijs knappe pony had gekocht inmiddels, maar niet mee gekregen dat je zoveel angst had ontwikkeld.. heel stoer dat je toch hebt doorgezet en jullie nu zoveel plezier beleven samen! Het ziet er echt heerlijk uit <3
Stiekem denk ik dat t reëler (autocorrect neemt over >;) ) een boel aanvragen gaat krijgen, zou zoiets ook best kunnen gebruiken op t gebied van buiten rijden en springen :=

xSannee

Berichten: 4366
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-20 11:22

Haha wel rekening mee houden dat ik een beetje een prive week heb gehad he :)) ken ze daar al jaren en heb die week ook meegeholpen op het bedrijf met de lessen e.d.

Maar ze hebben wel elk jaar een aantal trainingsweekenden, waarin elke combi eigen doelen en knelpunten kan werken!

NadineBlabla

Berichten: 2151
Geregistreerd: 23-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 12:50

wat een leuk verhaal om te lezen, wat zijn jullie ver gekomen! ga zo door! *\o/*
jullie zijn een prachtig duo zo samen <3

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 17:59

Leuke pony! Wat fijn dat jullie er samen weer zo doorheen zijn gekomen!

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: Een bewogen jaar met Nova; van opgeven naar genieten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 19:36

Leuk je weer eens voorbij te zien komen. Een hele tijd geleden heb ik je wel eens voorbij zien komen in het `Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!`topic. Ik wist dat Nova destijds ook al wel eens wat spanning had, maar niet dat jullie het vertrouwen in elkaar even helemaal kwijt waren geraakt. Ik heb het topic vanaf een bepaalde tijd niet meer echt gevolgd. Zelf zat ik met eigenlijk precies hetzelfde probleem. Doordat ik zelf angstig was geworden tijdens het rijden, werd m´n pony ook alleen maar angstiger. Als ik les kreeg ging alles prima, maar als ik het alleen moest doen lukte het weer niet. Enorm knap dat je zo hebt doorgezet en het nu zo goed gaat. Ik weet zelf hoe moeilijk het is als je eenmaal die angst hebt ontwikkelt en je het vertrouwen in elkaar weer terug moet winnen. Helaas heb ik er een hele tijd geleden voor gekozen te stoppen met het rijden van m´n pony. Ergens wil ik het wel weer een keer proberen, maar doordat ik zo gespannen werd en m´n pony ook, zag ik er de lol niet echt meer van in. Wellicht dat ik het toch nog een keer ga proberen gezien jouw verhaal en ik mezelf daarin heel erg herken. Heel veel succes verder in de toekomst, dat komt vast wel goed met jullie!

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 19:52

Heel leuk om te zien hoe jullie vooruit zijn gegaan en hoe gaaf dat je uiteindelijk gewoon JT met haar hebt begeleid! *\o/*

xSannee

Berichten: 4366
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-20 19:56

Jeetje Lottekuh, wat jammer om dat te horen!

Ik heb ook echt meer dan eens moedeloos thuis gezeten, geen zin meer om naar stal te gaan, door de bomen het bos niet meer zien.

Maar wat ben ik nu blij dat ik heb doorgezet!!

Ben je ook bang op andere paarden? Ik heb in die tijd af en toe lekker op andere paarden gereden, dar had ik geen stress en kon ik weer even genieten van het paardrijden!

En Anja; Jaaa die had ik nog lang niet verwacht *\o/*
Maar Nova leek te zeggen; mens stel je niet aan, dat kan ik toch gewoon? :') :')

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:13

xSannee schreef:
Jeetje Lottekuh, wat jammer om dat te horen!

Ik heb ook echt meer dan eens moedeloos thuis gezeten, geen zin meer om naar stal te gaan, door de bomen het bos niet meer zien.

Maar wat ben ik nu blij dat ik heb doorgezet!!

Ben je ook bang op andere paarden? Ik heb in die tijd af en toe lekker op andere paarden gereden, dar had ik geen stress en kon ik weer even genieten van het paardrijden!


Ik snap dat je heel blij bent dat je hebt doorgezet! Nova is ook echt een knappe en leuke pony om te zien. Zou zonde zijn als je dit had moeten missen.

Ik had dat inderdaad ook. Ik wist het zo gauw niet meer, maar wist wel dat als ik er iets aan wilde doen ik het wel de tijd moest geven. Eigenlijk deed ik op een gegeven moment ook te weinig met haar doordat het me vaak niet lukte om twee paarden te rijden icm school. Op m´n paard heb ik totaal geen spanning, maar op haar wel. Ik kan me daar ook niet overheen zetten. Het zit gewoon echt in m´n hoofd. Als ik een paard vertrouw is er eigenlijk niks aan de hand, maar het vertrouwen is gewoon weg. Hoop dat het misschien ooit nog eens goed komt, maar weet ook niet of ik daar de juiste persoon voor ben. Het is een leuke pony en ze kan ook echt leuk lopen, maar ik kan haar het vertrouwen op dit moment niet geven. Misschien dat als ik weer wat meer tijd heb ik het weer vanaf 0 wil gaan proberen.

xSannee

Berichten: 4366
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-20 20:46

Lottekuhh_x schreef:
Ik snap dat je heel blij bent dat je hebt doorgezet! Nova is ook echt een knappe en leuke pony om te zien. Zou zonde zijn als je dit had moeten missen.

Ik had dat inderdaad ook. Ik wist het zo gauw niet meer, maar wist wel dat als ik er iets aan wilde doen ik het wel de tijd moest geven. Eigenlijk deed ik op een gegeven moment ook te weinig met haar doordat het me vaak niet lukte om twee paarden te rijden icm school. Op m´n paard heb ik totaal geen spanning, maar op haar wel. Ik kan me daar ook niet overheen zetten. Het zit gewoon echt in m´n hoofd. Als ik een paard vertrouw is er eigenlijk niks aan de hand, maar het vertrouwen is gewoon weg. Hoop dat het misschien ooit nog eens goed komt, maar weet ook niet of ik daar de juiste persoon voor ben. Het is een leuke pony en ze kan ook echt leuk lopen, maar ik kan haar het vertrouwen op dit moment niet geven. Misschien dat als ik weer wat meer tijd heb ik het weer vanaf 0 wil gaan proberen.


Ah ja heel zonde zo :(:)
Wellicht in alle rust ooit weer oppakken als je er zelf aan toe bent! Gewoon zonder verwachtingen en verplichtingen, met iemand op de grond die je vertrouwd!

Wie weet rijden jullie dan ook weer zo rond!!