Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 14 van de 19 [ 467 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 19  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Een zeer bewogen jaar met Krisje B

 
Profiel   

Ziet er fijn uit! Wat is het toch een prachtig paard met mooie gangen zeg!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 00:29 



 
Profiel   

Kan ik begrijpen Imaudy. Ik ben ook heel benieuwd!

Manubres, bedankt! En bedankt voor de input die je wel gegeven hebt! Zoals je al zei, inzichten van anderen zijn soms zeker handig. Dus ook al is onze visie anders, ik waardeer het zeker :).

Dankje Poekkie! Haha, gangenwerk begint weer beter te worden. Zal vast nog meer in zitten als ze echt haar lijf goed gaat gebruiken.

Gisteren en vandaag weer geweest rijden en beide dagen les gehad. Ze begint echt fijner te lopen, al vanaf het moment dat ik op stap. Voel haar ook duidelijker losser/beter in haar lijf worden.
Vanavond haar na het rijden mee naar huis genomen :D We gaan even contact houden over hoe het hier gaat of dat we vrijdag al weer gaan lessen of dat het maandag of dinsdag gaat worden.
Er was een heel verbaasd vriendinnetje haha! Ze kon het geloof ik eerst niet geloven :')
Supercute! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 21:44 



 
Profiel   

Wat fijn dat ze weer thuis is! Ook wel spannend misschien?

Superlief filmpje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 22:48 



 
Profiel   

Wat een leuk filmpje.
Fijn dat ze terug is.
Maar ook wel spannend hoe het nu gaat.
Maar je hebt iig fijne handvaten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-21 08:46 



 
Profiel   

Ik ben benieuwd naar je 1e ervaring thuis

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-21 16:57 



 
Profiel   

Ze is nu een week thuis en vooralsnog gaat het goed! :D
Heb zelf gelukkig niet echt spanning gehad om er hier op te gaan. Vooral ook heel veel zin om met haar aan de slag te gaan en ik kom er zelf iedere keer helemaal 'zen' vanaf haha.

Merk duidelijk dat ze in de omgang heel relaxt is en haar hoofd beter op orde heeft. Veel rust en geduld.
Hoewel ze evengoed wel alert is en wel op dingen reageert.
Dit weekend was er een wedstrijdring uitgezet bij de bak en maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om te kijken of we een proefje ook simpel door komen of we uit trainingsoogpunt toch het proefje moesten onderbreken. Maar das was niet nodig! Proefje zo door kunnen rijden.
Gisteren ook weer voor het eerst er op gestapt zonder vooraf te longeren. Niet vooraf gepland, maar gewoon omdat het zo uitkwam.
Straks komt de tandarts voor een check, morgen gaan we lessen en volgende week komt de zadelmaker het zadel even checken (bij nieuw zadel na x aantal keer rijden standaard check)

So far, so good! :D

[ img ]

Zou leuk zijn als ik zoiets wat constanter als beeld kreeg :P
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-21 16:26 



 
Profiel   

Wow super, wat een fijne update! Het is jullie gegund!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-21 16:52 



 
Profiel   

Tijd en boterhammen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-21 18:00 



 
Profiel   

Wat fijn dat het zo goed lijkt te gaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-21 18:09 



 
Profiel   

Thx! Haha ja en veel boterhammen, die mogen wel!

Tandjes zagen er goed uit +:)+ Weten we iig ook dat het hoofd omhoog gooien of klooien met haar mond/tong daar iig niet vandaan zou moeten komen. (Tanden worden sowieso ieder jaar gechecked)
[ img ]

De les vandaag ging echt heel fijn!! :D Ze werkte goed mee en lijkt er ook steeds meer plezier in te krijgen. Hoofd 'klooien' was ook weer minder vandaag en had stukken dat ze ook echt fijn door haar lijf naar mijn hand begon te lopen. Heel veel tempowisselingen en versnellingen in dezelfde soort gang gereden, wel 20 verschillende tempo's en mate van activiteit.
Buiten het wijken om wat we al deden ook wat bezig geweest met schoudervoor en kontje buiten. Pakte ze ook simpel op. (Beide 2 x gedaan op iedere kant. Deed ze zo fijn dat ik dacht mooi verder af blijven dan)
Binnenhoefslag rijden en snel recht krijgen en houden gaat ook steeds simpeler. En rustig aan komt er af en toe ook wat 'trek' naar voren met haar neus.
Toen het zo goed ging maar opgehouden voordat het te veel zou worden. Weer mooie handvaten mee om deze week verder mee aan de slag te gaan.
*\o/* Even op een wolkje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 20:23 



 
Profiel   

Hopelijk is de stijgende lijn blijvend ingezet! Leuke update :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 21:21 



 
Profiel   

Wow wat super!
Hoe controversieel ook, eigelijk heeft zo’n cowboy je heel snel op een duidelijke manier terug op de rails gekregen. Handige man, zo moesten er meer zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 21:49 



 
Profiel   

Fijn om je positieve update te lezen! *\o/* Ik moest wel gniffelen over je 'kontje buiten' :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 21:57 



 
Profiel   

Mooie update. Fijn zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 21:58 



 
Profiel   

Fijn idd. Ik vind jullie wel een fijne combinatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 22:22 



 
Profiel   

Klinkt goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 22:34 



 
Profiel   

Wauw ts wat een super update, blij voor jullie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 23:11 



 
Profiel   

Earth schreef
Fijn om je positieve update te lezen! *\o/* Ik moest wel gniffelen over je 'kontje buiten' :')

Oh oeps dat moest kontje binnen zijn :+
Kontje buiten ben ik vooral zelf goed in haha. Veel makkelijker dan de schouders verplaatsen.

Idd Poekkie!! Nu is het nog afwachten hoe alles zich verder gaat ontwikkelen natuurlijk maar wel goed bewijs voor mezelf dat Krisje het iig kan.
De kennis en kunde van die man.. zo zouden er echt een hoop meer moeten zijn ja!

Bedankt voor de leuke reacties :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 07:31 



 
Profiel   

Super veel respect voor je doorzettingsvermogen!! En ook een groot compliment hoe je altijd reageerde op sommige commentaren hier. Prachtig om te zien hoe jullie nu gaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 07:45 



 
Profiel   

Wat een fijn nieuws! Goed om te horen dat ze het zo fijn doet, ook thuis *\o/* Het is jullie gegund :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 09:42 



 
Profiel   

Ik volg jullie stilletjes Patty, maar het is je zo gegund! Ik hoop echt zo dat jullie deze lijn kunnen vasthouden :+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 11:32 



 
Profiel   

Fijn dat het de goede kamt op gaat allemaal :) ik had het zelf eerlijk gezegd niet verwacht, maar ben heel blij voor je dat jullie het lijken te redden zo :)
Het is een heel gaaf paard om te zien :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 12:53 



 
Profiel   

Hoe gaat het nu met jullie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 15:45 



 
Profiel   

Bedankt voor de positieve berichten! Leuk dat mensen zo toch blijven volgen :).
Ik had het ook zeker niet direct verwacht Neon! Zo nog wel een hoop meer mensen. En we zijn er nog niet. Het lijkt nu gelukkig niet meer zo negatief maar het kan alsnog nog steeds alle kanten op.

Ze gaat iig graag mee :P


Ook gaat ze soms mee wandelen met mijn andere paard die een verrekking/verstuiking opgelopen heeft. Ziet ze toch nog wat van buiten.
Denk dat ik wel weer wat spanning ga hebben om met haar naar buiten te gaan. Een goede vriendin die Krisje ook over zou kunnen nemen zou mee gaan op mijn andere paard maar dat gaat dus even niet. Misschien over paar weken. Dan heb ik waarschijnlijk zelf al wat rust als ik een back-up, die waarschijnlijk helemaal niet nodig is, bij me heb.
[ img ]

We hadden laatst een proefje gereden die ook gefilmd was en deze heb ik ingestuurd voor de competitie van de sponsor (met mijn andere paard). Deze was beoordeeld met 68,4%.
Met mijn andere paard had ik ook een startplek maar omdat ik met deze niet kon starten met Krisje nog bij een vriendin op stal gaan trainen en nog maar een proefje gedaan. 71,4% en in het voorlopig klassement staan we 2e (vd 46 nu). *\o/*
Ben ik wel trots op :o Ook nooit gedacht dat zoiets zou gaan gebeuren! Zeker niet nu. Als ik dit een tijd geleden tegen mezelf gezegd had, had ik me voor gek verklaard haha.
[ img ]

Buiten dat gaat het redelijk. Ze laat echt heel fijne dingen voelen maar heeft ook momenten dat ze toch even kijkt of ze wat kan proberen. Maar daar valt wel simpel iets aan te doen. En hoe sneller ik ben, hoe sneller het klaar is. Overigens geen hele bokkesprongen maar bijv. kijken of ze zou kunnen gaan staken of kan gaan nepschrikken op alles, wanneer het haar uitkomt. Zeker niet iedere keer hoor! Merk het duidelijk wanneer ze meer energie heeft of ik ergens toch net een steekje heb laten vallen de keer er voor.
Vrijdagavond weer geweest lessen. Ging best prima, ook echt fijne dingen gevoeld! Meneer vond het ook dik prima gaan.
Ziet er nog niet allemaal uit hoe je het uiteindelijk hebben wil maar tussendoor gaat er toch steeds wel ergens wat beter. Nog heel erg zoekende naar de juiste balans daar in. Zal nog wel even duren voordat ik daar een steady lijn in gevonden heb. Klinkt misschien wat negatief maar ik zie het wel positief :).
Daar waar het ene ding wat beter gaan verliezen we weer wat op iets anders. Maar dan zijn we iig goed bezig als dat al lukt.

Helaas heeft ze wat rare bultjes op haar rug die vandaag na het rijden ook enige (lichte) pijnreactie veroorzaakte dus het wordt even alleen aan de longeerlijn en kijken wat de bultjes doen. Zadel is afgelopen week na gekeken, daar zou het niet door moeten komen. Ik gok dat dit ergens een reactie op de verandering van het voer is. Even aan kijken, vast niets ergs.


Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 20:29 



 
Profiel   

Ooh ik ben echt oprecht blij voor jullie dat het de goede kant op gaat!!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 22:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 14 van de 19 [ 467 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 19  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen