Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 15 van de 19 [ 467 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Een zeer bewogen jaar met Krisje B

 
Profiel   

Fijn filmpje! Ze begint er al wat vaker wat meer bergop in te lopen.
Ik vind haar echt heel fijn afgericht en gereden vanaf dat filmpje.

Ze is wel echt schraal nu. Lukt het om dat bij te voeren?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 00:47 



 
Profiel   

Wat goed! Ze ziet er echt steeds fijner uit op de filmpjes. Hopelijk valt het mee met de bultjes. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 09:47 



 
Profiel   

Dankjullie! :D
Wat een groot compliment poes!

Ze is idd wel echt schraal. Komt rustig aan wel weer wat aan gelukkig. Maar ik moet blijven opletten met voeren dat ik er niet meer energie in prop dan fijn voor haar is en ik kan handelen.
Moet haar nu ik even niet rij vanwege de bultjes bijv. ook 2 x per dag longeren anders borrelt het te veel in haar hoofd en lijf van de energie die ze niet goed kwijt kan. Met alleen longeren lukt dat ook niet helemaal goed vandaar dat ik het nu 2 x per dag probeer te doen. Mooie is wel dat je haar dan ook tijdens het longeren echt ziet veranderen, je ziet dan echt de rust weer terug komen in haar hele doen en laten.
Voor het echt bij trekken en goed op gewicht krijgen denk ik daarom ook dat er nog een maand of 3 nodig zal zijn. Hoewel het dadelijk met fatsoenlijk gras ook wel hard kan gaan, als ze daar niet te energiek van wordt.
Ze krijgt iig 24/7 hooi dus aan ruwvoer geen gebrek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 18:07 



 
Profiel   

Ja sommige krijg je niet makkelijk dik en eens ze dan een beetje afvallen is het soms een hele lange weg terug. Ik ken verder weinig van voer dus geen idee wat je dan best doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 19:51 



 
Profiel   

Goed bezig TS. Je zou bijna gaan geloven dat ze braaf is. Ik vind ze al een stuk beter lopen door haar lijf. Het enige wat mij opvalt is dat ze niet altijd nageeft in haar hals. Ze loopt uit zichzelf in een valse knik voornamelijk in draf. Bij je overgangen naar galop en stap laat ze meer los. Ik denk dat je daar meer uit kunt halen door in draf iets meer binnenstelling, voltes en overgangen te rijden. Qua longeerhulp zou ik longeren met een gogue. Met bijzetteugels kunnen ze net zo zeer in een valse knik lopen, maar bij een gogue niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 11:27 



 
Profiel   

Misschien dat ze last heeft van worden en daarom schraal is/word?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 12:44 



 
Profiel   

Leuk filmpje. Jullie zijn van ver gekomen dus leuk om te zien dat het nu zoveel beter gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 18:17 



 
Profiel   

hagelslag schreef
Misschien dat ze last heeft van worden en daarom schraal is/word?


Wormen bedoel je? :D

Persoonlijk houd ik er niet zo van om paarden terug in het voer te zetten omdat ze anders te energiek zijn om te handelen. Er zijn best goede voersoorten om paarden op gewicht te houden zonder dat ze daar meer energie van krijgen. Heb je al eens aan seniores priores gedacht TS?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 18:46 



 
Profiel   

Ik vind de filmpjes binnen wat beter TS omdat je paard wat meer lengte in de hals krijgt. Ze zou nog wat meer van achter naar voren de hand moeten volgen (maar ik begrijp best waar dat vandaan komt). Je bent toch alweer aardig op de rit zo. Goed gedaan! Volgende stap is haar wat meer vertrouwen geven, dat je haar ook aan de voorkant los kunt laten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 18:54 



 
Profiel   

Wauw, wat een enorme vooruitgang. Super knap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 20:46 



 
Profiel   

Babootje schreef
hagelslag schreef
Misschien dat ze last heeft van worden en daarom schraal is/word?


Wormen bedoel je? :D

Persoonlijk houd ik er niet zo van om paarden terug in het voer te zetten omdat ze anders te energiek zijn om te handelen. Er zijn best goede voersoorten om paarden op gewicht te houden zonder dat ze daar meer energie van krijgen. Heb je al eens aan seniores priores gedacht TS?


Sorry typfoutje

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 21:12 



 
Profiel   

Ik heb zo veel bewondering voor jullie echt petje af ook voor je doorzettingsvermogen!!
Heb helaas ook zn merrie gehad en mij is het helaas niet gelukt ook niet nadat ze 3 maanden in training had gestaan..

Heel veel respect ga zo door je bent op de goede weg! Misschien kan je eventueel als supplement je merrie magnesium gaan voeren dat zal heel fijn voor der spieren zijn en zal ze misschien wat meer ontspanning van krijgen duurt wel even voor je effect merkt 1

Nogmaals veel succes en hoop dat jullie zo door kunnen blijven gaan, vind het ook echt een onwijs gaaf en mooi paard +:)+ <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 21:32 



 
Profiel   

Tis niet dat ze niets krijgt hoor :D Wormen heb ik ook aan gedacht, ze is wel goed ontwormd maar altijd al lastiger 'vol' te krijgen geweest.
Toen ik er kocht zag ze er zo uit. Heeft ook lang geduurd eer dat fatsoenlijk was en ze niet snel terug viel. (En hier was ze al wat voller geworden)
[ img ]

Ze krijgt momenteel voer van Vitalbix. 350 gram Daily Complete, 1,8 kg NutriMash, 1,5 kg Breed & Grow, 400/500 gram Mijten Bodybuilder, magnesiumolie (LiquiHorse Relax) van Liquihorse & lijnzaad&vitamineE olie van Vitalbix. Met ook nog afwisselend uitgekookte lijnzaad. Ook in de avond nog MasticHorse (maagsupplement) omdat ze snel last van haar maag heeft.
Verspreid over 2 of 3 voerbeurten. Als ik haar aan het rijden ben doe ik ook nog wat Active er bij. Die lijkt op vrije dagen net too much er bij.
Eerder gaf ik haar ook nog pulp bij, daar wil ik weer wat op over gaan en de Vitalbix producten wat minderen. Scheelt een hoop in te portemonnee. Seniores Priores heb ik eerder ook gegeven. Hoofdbestanddeel daar van is pulp en dat eet ze net zo makkelijk zonder de toevoegingen.
Overigens let ik ook dat tussen de voerbeurten in de avond minimaal 2 uur zit, liefst meer. Zodat het voer ook opgenomen kan worden en ze niet meer dan 2 kg per voerbeurt krijgt. Is me ooit verteld dat ze maag van een paard maar 2 kg per keer kan verwerken.
En ze hebben een grote baal hooi staan (van eigen land) waar ze 24/7 aan kunnen. Hopelijk snel weer ook fatsoenlijk op het gras. (Land is opnieuw ingezaaid en moet eerst een keer gemaaid worden voordat ze er op kunnen)
En ze heeft een goede deken op zodat ze haarzelf makkelijk warm kan houden zonder dat het veel energie kost.

Mocht ze nu gewoon niet bij trekken dan ga ik wel bloedonderzoek laten doen. Kan wel mest laten onderzoeken maar dat vertrouw ik niet zo. Maar zoiets heeft soms ook gewoon tijd nodig. Denk dat het qua management wel redelijk goed zit en ik haar stressniveau relatief laag kan houden.

Dankje betadine! Ik snap wel wat je bedoeld, dat stukje goede aanleuning is iets wat ze echt lastig vind. Begint wel stukjes ook te komen. Longeren met een gogue is inderdad een hele goede!
Dankjullie, Devic, Babootje, Dressage001 & sannahtris!
Klopt inderdaad Babootje, daar blijven we aan werken. Voorkant kan ik gerust helemaal los laten alleen daar heb je rijtechnisch zo weinig aan :+ Iedere rit rijden we wel ook even rond aan een lange teugel, ook in galop. Zodat ze daar ook een bepaalde mate van vrijheid en ontspanning bij mee krijgt. Maar nu ik dit typ denk ik dat je bedoeld dat ze de hand mooi met lengte volgt op het moment dat je je hand wat meer naar voren zet zonder 10 m langer te worden? :D
Wat zonde dat het niet gelukt is bij jou merrie sannahtris! Soms wil het niet zo zijn.. magnesium krijgt ze nu inderdaad bij, maar nog maar 3 weken. Ik hoop het ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-21 16:59 



 
Profiel   

[quote="Pattypaard"]
Klopt inderdaad Babootje, daar blijven we aan werken. Voorkant kan ik gerust helemaal los laten alleen daar heb je rijtechnisch zo weinig aan :+ Iedere rit rijden we wel ook even rond aan een lange teugel, ook in galop. Zodat ze daar ook een bepaalde mate van vrijheid en ontspanning bij mee krijgt. Maar nu ik dit typ denk ik dat je bedoeld dat ze de hand mooi met lengte volgt op het moment dat je je hand wat meer naar voren zet zonder 10 m langer te worden? :D

Klopt inderdaad, dat bedoel ik. Het viel me op dat je haar in de binnenbak wat meer op lengte hebt.
Dat vertaalde ik met iets meer spanning in de buitensituatie, maar dat kan ook bij je paard zitten. Dat ze zich wat meer opkrult. Ik kan natuurlijk niet voelen wat jij in je hand hebt.

En het klopt dat je moet uitkijken met teveel voeren. Bij teveel loop je het risico op een maagoverlading. Je wilt echt niet dat je dat overkomt wat dat overleeft een paard meestal niet. De grens ligt inderdaad op ongeveer 2 kilo.

Zo te lezen krijgt die van jou al meer dan die van mij. Mijn (sport)paarden staan op 3 x 1/4 sportbrok en 3 x 1/4 muesli. En 3 x per dag een flinke portie hooi. Daar zijn ze rond genoeg van.
Bij sommige paarden krijg je het gewoon niet bijgevoerd. Misschien is ze een binnenvetter. Even opletten dat ze niet verder afvalt. Dat kan een teken zijn van iets anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-21 18:14 



 
Profiel   

Amai die heb je echt mager gekregen. Hoe oud was ze toen? Zoiets kunnen ze echt een leven lang meedragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-21 00:45 



 
Profiel   

Ah dan snap ik je Babootje :). In mun hand heb ik veelal te weinig haha. Ze kan ontzettend ligt in de handen lopen, wat heel fijn aan voelt. Maar ze moet er wel naartoe lopen natuurlijk. Dat gaat steeds beter maar als je ergens aan gaat werken is dat vaak een van de eerste dingen die weer minder wordt.

Ah dat is nogal een verschil haha. Mijn andere paard krijgt ook veel minder. Die ziet er prima uit en loopt prima op 350 gram Daily van Vitals, wat bodybuilder en de lijnzaad&vitamine E olie en de LiquiHorse Relax olie. En natuurlijk ook onbeperkt ruwvoer dan. Is eerder weer te rond dan niet rond genoeg :+.

Binnenvetter valt denk ik wel mee omdat je stress heel snel bij haar ziet. Maar ze stresst wel enorm snel. Even aankijken zo idd en anders actie ondernemen.

Op deze foto was ze bijna 3 Poes :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-21 19:05 



 
Profiel   

Pfff das echt heel mager op 3. Zou het kunnen dat ze daar nog de gevolgen van draagt en dit haar gedrag mee verklaart? Starvation (want dat is het wel gewoon zoals ik zie vanaf deze foto?) is een heftig fenomeen met zware gevolgen zowel fysiek als mentaal. Het duurt ook heel lang voor de darmen weer optimaal voer opnemen ( dacht 6 jaar bij ernstige verstoring), kan allemaal meespelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 00:49 



 
Profiel   

Hoe gaat het met je merrie? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 15:35 



 
Profiel   

Kan idd wellicht ook mee spelen dat ze het wat dat betreft niet helemaal goed gehad heeft. Kan zeker een factor in alles zijn.

Het gaat goed! *\o/*

Vanwege de bultjes had ze een week vrij van het rijden gehad en toen weer begonnen. Ging niet helemaal vlekkeloos, probeerde her en der wat kleine dingen maar niets echt groot.
Daar door heen kunnen rijden en besloten om de startkaart weer aan te vragen en een proefje bij de vereniging te rijden die meetmoment hadden bij de rijbanen waar we toch al elke keer rijden.
Het ging helaas niet zo fijn, ze bleef uiteindelijk wel braaf maar het voelde voor mij als toch wel wat overleven in de proef. Omstanders zeiden dat er fijn uit zag. Jury blijkbaar ook want we hadden 204,5 punt haha.
Was wel heel leuk dat met losrijden de vrouw waarmee ik bij de trainingsstal een les samen gereden heb er ook was en ons herkende. Vond het een heel ander paard in positieve zin :).

Ook weer geweest voor een lesje, lessen gaan steeds heel fijn daar. In overleg besloten om gewoon weer vaker te gaan starten.
Afgelopen maandag naar een oefendressuur gegaan. Daar kakte ze in de ring best wel in en had niet het gevoel dat ik er veel aan zou gaan veranderen dus bedacht om me vooral te focussen op niet te veel doen. En vooral geen hulpen geven/accepteren waar geen reactie op komt.
We kregen 209,5 punt met o.d. het commentaar dat er net wat activiteit, echte 'go' miste voor hogere punten.

Daarop voor afgelopen vrijdagavond 2 proeven HC ingeschreven bij een meetmoment en me bedacht wat ik ging proberen om voldoende activiteit te krijgen. Dat lukte in de 1e proef!
Ze liep wel iets meer uit elkaar en miste soms wat buiging, dat laatste stond ook op de coupon. Met 207,5 punt.
De 2e proef geprobeerd om haar wat meer bij elkaar te krijgen, de buiging beter te krijgen en de activiteit te behouden. Dat lukte ook best aardig! 211,5 punt *\o/* Mijn penny-meisjesdroom om ooit 3 wp in 1 proef te halen haha!
En mijn gevoelsdoel ook geslaagd dus ik was even helemaal happy :)
Ook gewoon echt kunnen rijden en geen enkel moment iets gedacht of gevoeld wat niet oke was.

Ondertussen gaf ze van de week wel direct na het opstappen een soort blije hupsessie :'). Mag natuurlijk niet. Maar het voelde eens niet agressief en vervelend maar gewoon spanning en energie die er uit kwam op een manier die nog veilig was. Ook geen bokken met flinke uitslagen van achter o.d.
Dag erna vond ze iets dat ik vroeg moeilijk en begon ze op de plaats met 4 benen licht te hupsen en er knorgeluiden bij te maken haha!
Heb daardoor ook wel het idee dat er iets in haar aan het veranderen is qua reactie die ze kan geven. Dat ze nu anders met situaties om begint te gaan.
Ze is ook een beetje aan gekomen een klein beetje spiertjes beginnen te komen.

Dus ik kan eigenlijk niet anders zeggen dat het gewoon goed gaat :D. Natuurlijk de ene dag minder of beter dan de andere, maar dat is bij iedereen.
Komende week gaan we weer een lesje doen.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 22:37 



 
Profiel   

Fijn dat het zo goed gaat, ik vind jullie echt een mooie combi. Het plaatje klopt, en in krisje haar hoofd inmiddels ook zo te lezen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 22:43 



 
Profiel   

Ik vind ze ook veel rustigere uit haar ogen kijken !
Lekker bezig en heel knap en stoer dat je zo doorgezet hebt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 22:44 



 
Profiel   

Ze ziet er idd heel goed uit op de foto’s :j en begint ook weer wat uit dat diepe te lopen. Fijne update!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 22:45 



 
Profiel   

Wauw wat een topper ben je toch! Heel knap hoor. Krisje heeft ook een hele andere uitstraling op de foto’s.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 22:47 



 
Profiel   

Wat fijn om te horen dat het zo goed gaat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 22:57 



 
Profiel   

Wat fijn! En gefeliciteerd met je punten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 23:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 15 van de 19 [ 467 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen