Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Een jaar lang Ginny in the picture

 
Profiel   

Ik heb nog nooit een EJL topic gemaakt. Mede ook omdat ik vrijwel alle foto's in haar eigen topic plaats.
Ik vind het nu wel een mooi moment om daar mee te starten en hopelijk kan ik de traditie over een jaar voortzetten.

Ginny is mijn Quarter-merrie van inmiddels bijna 4 <3 ze is al in ons bezet sinds dat ze 4 maanden oud is.
Spoiler:
Ze staat in training op 40 minuten afstand. Hier is ze geboren en getogen. Helaas sloot ik 2019 af met duizeligheidsaanvallen en hebben deze aanvallen gezorgd voor paniekaanvallen op de snelweg. Ik heb hierdoor rijangst ontwikkeld. Op zich geen probleem want ik kon de autoritten samen met mijn man en kinderen ondernemen en stukje bij beetje aan mijn angst werken. Helaas kwam toen Corona en konden we steeds minder vaak met het hele gezin op pad. Door de tussenpozen moest ik elke keer een drempel over met autorijden. Soms toch maling aan gehad, en bijv. zelfstandig in het donker gereden, wat wederom resulteerde in een paniekaanval. Uiteindelijk hebben we besloten dat dit niet werkt, en dat ik beter wat langer aan mijn vertrouwen in de auto kan werken, dan te snel willen. Dit betekent dat ik grotendeels afhankelijk ben van anderen als ik naar stal wil.
Gelukkig rijdt mijn man zelf ook paard, en is hij wel regelmatig op stal te vinden en hebben we echt een super bijrijdster gevonden.

We hebben ons wel voorgenomen om dit jaar een tweede auto aan te schaffen, ten eerste omdat dat wel zo makkelijk is met 3 kleine kinderen die niet kunnen fietsen, en ten tweede omdat ik dan overdag kilometers kan maken. Man is nu pas rond 20.00 thuis, dan kom ik niet aan op mijn gemak auto rijden toe


Het eerste kwartaal hebben we vooral veel geknuffeld en wat grondwerk gedaan.
April was het zo ver, de maand dat ze 3 werd. We zijn toen begonnen met zadelmak maken.
[ img ]
Zadel gaf ze niets om.
[ img ]
De eerste keer dat de trainster opstapte keek ze niet eens op of om. Met ruiter stap, draf, galop, piece of cookie. De trainster kon een ware drumsolo geven in galop aan de longeerlijn, Ginny vond alles prachtig.

Al snel gingen ze zo de roundpen door.
[ img ]

[ img ]
In mei mocht mijn man even uitstappen. Trainster hield haar vast, maar voor de foto mocht hij los. Grijns van oor tot oor. En ik heb een heuze mini pony, eigenlijk vind ik haar iets te klein dus hopelijk groeit ze nog de lucht in. De breedte is nooit een probleem geweest.

Ik maakte in de tussentijd stappen om aan mijn onzekerheid te werken, lekker grondwerken met haar. En uiteraard veel knuffelen.
[ img ]

Eind mei mocht ik zelf uitstappen. Inmiddels hoefde er niemand meer naast te lopen. Wel érg wiebelig hoor! Haha.
[ img ]

Tussendoor samen genieten <3 En geinen.
Ze heeft overigens na een week in niet mis te verstane taal duidelijk gemaakt wat ze van dit masker vond :+
[ img ]

Superlief met mijn oudste <3
[ img ]

In juni heb ik voor het eerst een halve volte gedraafd en lekker uitgestapt. Dit is echt een van de mooiste momenten in het jaar geweest.
[ img ]

In juli had ik zelf een lesje. Ik wilde alleen maar stappen en draven voor het gevoel. Het ging zo goed dat mijn instructrice zei, pak maar een galopje op. Ik vergat het kusgeluidje, en ze snapte me niet helemaal. Daardoor ging ze eerst heel hard draven waardoor ik mijn evenwicht verloor. Uiteindelijk sprong ze aan in galop. Gaaaaf! Maar wat heb ik nog veel te leren zeg.
[ img ]

In augustus hadden we 2 fotoshoots.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Eind oktober merkten we een lichte onregelmatigheid op. Ze heeft vrij gekregen en mocht een maandje aan de hand stappen.
[ img ] Ondanks de blessure bleef ze er uiterlijk top uit zien <3
Toen het niet beter werd, zijn we naar de kliniek geweest.
Door uitverdoven kwamen we erachter dat het probleem rechtsachterin de kogel zat. Op de rontgenfoto bleek ze een fissuur te hebben in de kogel. Waarschijnlijk is ze op de weide vrij abrupt gedraaid en is haar hoef blijven staan. Direct op boxrust gezet en in december hercontrole.
Helaas liep ze bij deze controle nog slechter en zijn we doorverwezen naar Emmeloord voor een MRI. Deze heeft ze net voor de jaarwisseling gekregen. Superbraaf, op de kliniek waren ze onder de indruk. Al 3 maanden niets gedaan waarvan 2 maanden volledige boxrust, en doodgemoederd de trailer uit en aan een los touwtje vreemd terrein over. Ze had ook maar minimale sedatie nodig voor de MRI want daar gaf ze ook niets om.
We waren echt wel trots op ons meisje <3

Helaas gaf de MRI geen goed nieuws. Het fissuur is zo goed als weg, maar rondom het fissuur zit flink veel vocht. Dit geeft veroorzaakt voor 80% zekerheid de kreupelheid. Ook staat ze inmiddels verkeerd op haar hoef, maar dit kan komen door de pijnklachten omdat ze probeert te ontlasten. In haar hoef zelf is vreemd weefsel ontdekt. Dit kan littekenweefsel zijn, of dood weefsel, of een hoornzuil. In het meest ongunstige geval is het hoefkanker. DA verwacht wel dat dit toevallige bijvangst is en niet de oorzaak van haar kreupelheid.

18 januari gaat ze weer naar de kliniek. Haar kogel wordt ingespoten met een ontstekingsremmer om het botoedeem tegen te gaan. Ze wordt anders bekapt en haar hoefwand wordt voorzichtig open gemaakt om te kijken wat daar speelt. Wat zeker is, is dat we een hele lange weg te gaan hebben, en geen zekerheid dat het goed komt. Maar aan onze zorgen zal het niet liggen, ze is zo onderdeel van ons hele gezin, en haar gewicht in goud waard. Ik hoop dan ook echt heel erg volgend jaar een heel ander overzicht te kunnen plaatsen met een slecht begin en een goed einde.

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 13:30 



 
Profiel   

Wat een prachtig paard! Jammer dat het zo gelopen is, heel veel beterschap komende tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 20:23 



 
Profiel   

Wat een mooi overzicht. En wat een onzekerheid gaan jullie tegemoet. Ik duim voor het minst erge en een spoedig herstel. Beterschap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-21 08:09 



 
Profiel   

We gaan heel hard voor jullie duimen!!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-21 09:18 



 
Profiel   

Wat een pech, ga ook duimen dat jullie snel weer leuke dingen kunnen gaan doen.

Heb je haar van augustus naar eind oktober op dieet gehad, of vertekenen de foto's?? Puur interesse, geen mening.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-21 11:31 



 
Profiel   

LadyUrsy schreef
Wat een pech, ga ook duimen dat jullie snel weer leuke dingen kunnen gaan doen.

Heb je haar van augustus naar eind oktober op dieet gehad, of vertekenen de foto's?? Puur interesse, geen mening.

Ze is begin dit jaar wat op dieet gegaan, niet vanaf augustus. De foto’s van de fotoshoot vertekenen redelijk denk ik, maar ze is wel vrij fors gebouwd. Voornamelijk spieren. Op de foto’s waar mijn zoontje bij staat vind ik haar ook vrij smal voor haar doen maar dat is optisch bedrog haha. Ze is al van jongs af aan een behoorlijke buffel al is ze nu ze geblesseerd is helaas wel wat spier verloren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-21 11:42 



 
Profiel   

Wat een prachtige merrie en wat een pech hebben jullie! Ik ga meeduimen op een spoedig herstel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-21 17:42 



 
Profiel   

Zo daar zitten lekkere dikke billen op! lief koppie ook. Hopelijk komt het helemaal goed met haar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-21 21:04 



 
Profiel   

Wat een mooie merrie! Hoop dat het goed komt,ze is nog zo jong!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-21 21:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen