Plezier met Ivy!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Plezier met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-21 15:04

Op Koningsdag had een stalgenootje een Nederlandse vlag meegenomen om mee te spelen met haar paard. Toevallig kwam ze even langs bij mij, waardoor ik ook wel eens wilde weten hoe Ivy zou reageren op de vlag. Grappig genoeg, helemaal niet :+ Het leverde overigens wel wat leuke foto's op!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarnaast hebben stalgenootjes en ik ondertussen een fijne regeling waardoor we elkaars paarden buiten zetten en binnen halen. Zo krijg ik vaak leuke foto's van Ivy terwijl ze lekker buiten staat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ten slotte kon je bij Tristan Tucker een tijdje terug een week gratis zijn programma krijgen. Dat heb ik gedaan en ik ben meteen gaan oefenen. Dat bleek overigens wel lastiger dan verwacht. Bij het wijken van de achterhand merk ik dat ze het moeilijk vindt om stil te staan met haar voorbenen. Daarnaast wordt ze enorm sterk, waardoor haar hals zo recht blijft als een plank. Als mensen hier toevallig tips voor hebben, heel graag! Het programma langer houden en hem kopen zat er helaas niet in, dat is op dit moment echt te duur voor mij.



Afbeelding

Afbeelding



Afbeelding

Bedankt voor het kijken! Reacties en/of tips zijn altijd welkom!

_Mir
Berichten: 1359
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Plezier met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 09:20

Leuke foto's, mooi paard heb je

Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Plezier met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-21 10:19

Dankjewel!

NadineBlabla

Berichten: 2151
Geregistreerd: 23-10-11

Re: Plezier met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 13:48

wat braaf! :D leuk paard, zo te zien hebben jullie veel plezier met elkaar :)

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Plezier met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 14:27

Leuk dat jullie zoveel plezier hebben samen!

De TT grondwerk patterns zijn bedoeld om het paard een shape te laten aannemen waarin hij ontspanning vindt. Dat gaat om het onderplaatsen van het achterbeen en het naar achter en achterlangs stappen met de voorbenen. Het gaat dus niet om het maken van een soort keertwending waarbij de voor- of achterbenen moeten blijven staan. Let er bij het verplaatsen van de voorbenen op dat ze achterlangs kruist (ze gaat nu voorlangs, en dan krijg je de verkeerde shape in het lichaam).

Succes!

gerlindie

Berichten: 4644
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 17:27

FCSA schreef:
Leuk dat jullie zoveel plezier hebben samen!

De TT grondwerk patterns zijn bedoeld om het paard een shape te laten aannemen waarin hij ontspanning vindt. Dat gaat om het onderplaatsen van het achterbeen en het naar achter en achterlangs stappen met de voorbenen. Het gaat dus niet om het maken van een soort keertwending waarbij de voor- of achterbenen moeten blijven staan. Let er bij het verplaatsen van de voorbenen op dat ze achterlangs kruist (ze gaat nu voorlangs, en dan krijg je de verkeerde shape in het lichaam).

Succes!


Grappig dat het bij TT dan weer achterlangs moet.
Bij mijn klassieke rrijkunst-grondwerk instructrice moest het juist voorlangs :D

@TS: bij mij vindt ze het ook lastig om de voorhand te laten staan.
Ik vind zelf de clicker handig om op het moment dat ze de achterhand verplaatst meteen te klikken.
Maar het kan best een tijdje duren :j

Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Plezier met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-21 18:37

Dankjewel! Het wisselt dus idd een beetje hoor ik al. Ik weet toevallig van parelli dat als een paard de hals buigt hij ontspant. Maar eigenlijk buigt zij de hals helemaal niet. Als ik het wil testen, hoe zorg ik dan dat de achterbenen achterlangs gaan? Clicker ga ik ook proberen, dankjewel! 1 stap gaat al goed, maar meer nog niet helaas

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 19:55

Kimmie25501 schreef:
Als ik het wil testen, hoe zorg ik dan dat de achterbenen achterlangs gaan?


De achterbenen moeten onderdoor (zoals bij schouderbinnenwaarts), dan hoeven de voorbenen ook niet stil te staan. En bij de andere oefening moeten de voorbenen dus achterlangs. Dat krijg je voor elkaar door een hulp te geven voor achterwaarts (ene voorbeen opzij, andere voorbeen er achterlangs door een schuin-achterwaartse hulp).

miezelke

Berichten: 1320
Geregistreerd: 11-08-11
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 20:20

Leuke foto's en filmpjes! Goed bezig lijkt me :) Wat me opvalt, is dat je je paard bij het verplaatsen van de achterhand, teveel achter je aan trekt. Vooral in het laatste filmpje zie je dat hard. Jullie lopen zo meer in cirkeltjes rond/achter mekaar, waarbij je wat aan het doel voorbij gaat. Probeer echt te richten op het verplaatsen van de achterhand, waarbij het binnenbeen goed kan ondertreden/kruisen, en geef wat meer teugel vooraan.

Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Plezier met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-21 23:11

FCSA, schouderbinnenwaarts kan ik nog niet, maar ik begrijp verder wel wat je bedoelt. Ik zal eens kijken wat er gebeurt als ik dat doe, dankjewel!

Miezelke, ja ik begrijp wat je zegt. Dat merk ik ook als ik het doe; ik wist alleen even geen oplossing te bedenken. Ik merk dat het mijn paard wel helpt om stelling te vragen, maar jij zegt eigenlijk om dat minder te doen?