Wat vinden jullie? (geknipt)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessix

Berichten: 16454
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Wat vinden jullie? (geknipt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 16:51

Gelukkig groeit het wel weer aan! :) Maar ik snap dat de eigenaar wel even baalde. Weet je dat ook weer.
Teer oid kun je met vet er wel uit krijgen. Ik smeer er iets van uierzalf op, even laten en dan met een doek er af halen. Manen daarna nog een keer wassen.

Lau07
Moderator

Berichten: 1582
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 16:51

goldyc schreef:
Eigenlijk vind ik ze er nu verzorgder uitzien :=

Ik zou wel mijn excuses aanbieden aan de eigenaar, de boos pralines is misschien geen slecht idee. Ik zou het ook niet tof vinden mocht iemand de manen van mijn paard afknippen (ook al zijn die nu vrij dun en is er ergens ene hele hap uit omdat haar vriendjes er stukken uit knabbelen tijdens het kroelen). Maar he, dat weet je nu voor de volgende keer! En volgende x idd gwn even vragen op voorhand.


Ik vind het er nu ook wat verzorgder uit zien. Het enige dat ik zou doen is ervoor zorgen dat het er niet zo 'recht' uitziet maar wat natuurlijker. Dat kun je makkelijk doen door een uitdun schaar te gebruiken of hier en daar wat lagen te knippen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 16:54

Eva_de_Beer schreef:
@Relaxed ik zit niet in mijn vrije tijd op Bokt om onprettige dingen rond te strooien. Het is dus ook zeker nooit mijn intentie om onvriendelijk over te komen, sterker nog, ik heb juist gepoogd mijn posts enigszins onpersoonlijk te schrijven; niet ‘je bent onaardig’ maar ‘je komt zo en zo over op mij’. ;)

Dus nee, vriendelijk misschien niet per se, maar ik vind mijn post niet agressief oid over komen.

Ik zie het nut er niet van in om deze discussie hier verder te voeren aangezien Mkango er niet op in gegaan is of het de bedoeling was om zo over te komen of dat dat gewoon miscommunicatie was, maar juist met een opmerking komt die wederom erg onprettig op mij over komt, en omdat deze discussie ook niet bijdraagt aan dit topic. Ik laat het hier dus bij zodat dit topic gewoon op een fijne manier verder kan.


Jij veroordeelt TS anders keihard door zo stellig te zeggen dat het niet normaal is wat ze heeft gedaan.. "Niet de manen van andermans paard knippen zonder toestemming is zó vanzelfsprekend dat als iemand het wel doet die persoon duidelijk geen gevoel voor grenzen in de paardenwereld heeft." Ik vind dit nogal een stelling en daarmee komt je post vrij hard over.

veerle92

Berichten: 762
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Lievelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 16:55

Afgezien van de voorpluk en scheefheid in de manen vind ik dat korte wel beter staan.

Mearas

Berichten: 11
Geregistreerd: 29-11-20
Woonplaats: Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-21 16:56

pien_2010 schreef:
IN ieder geval is één ding zeker, Mearas zal nooit meer de manen van haar verzorgpaard knippen, dus die verzorgster moet je als eigenaar vooral houden _O-
Wij noemen dat in het leven voortschrijdend inzicht en de reacties hier lijken me overduidelijk wat heurt en wat niet heurt. := Arme Mearas dacht ik regelmatig bij het lezen van dit topic. Dus mearas, jij zou mijn verzorgster mogen worden, want mijn paardje heeft echt lange manen en dat wil ik graag zou houden. Jij zult in elk geval nooit meer de manen van een paardje gaan knippen :knuffel:

[ [url=m/NFj2R0.jpg]Afbeelding[/url] ]


Haha, dat is waar!
Het was ook echt goed bedoeld voor de pony en niet omdat ik t mooi vindt ofzo

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 16:56

De manen zijn er idd wel van opgeknapt. Lijken veel dikker nu. Miss idd een beetje op gelijke lengte maken en waarschijnlijk groeit het dan juist mooier aan.

Anoniem

Re: Wat vinden jullie? (geknipt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 16:58

Met deze dunne manen is trekken idd ook geen optie, dan is een beetje bijknippen wel beter, maar de voorpluk is gewoon niet mooi geworden zo :+

Poekkie

Berichten: 7356
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 16:59

Relaxed schreef:
Eva_de_Beer schreef:
@Relaxed ik zit niet in mijn vrije tijd op Bokt om onprettige dingen rond te strooien. Het is dus ook zeker nooit mijn intentie om onvriendelijk over te komen, sterker nog, ik heb juist gepoogd mijn posts enigszins onpersoonlijk te schrijven; niet ‘je bent onaardig’ maar ‘je komt zo en zo over op mij’. ;)

Dus nee, vriendelijk misschien niet per se, maar ik vind mijn post niet agressief oid over komen.

Ik zie het nut er niet van in om deze discussie hier verder te voeren aangezien Mkango er niet op in gegaan is of het de bedoeling was om zo over te komen of dat dat gewoon miscommunicatie was, maar juist met een opmerking komt die wederom erg onprettig op mij over komt, en omdat deze discussie ook niet bijdraagt aan dit topic. Ik laat het hier dus bij zodat dit topic gewoon op een fijne manier verder kan.


Jij veroordeelt TS anders keihard door zo stellig te zeggen dat het niet normaal is wat ze heeft gedaan.. "Niet de manen van andermans paard knippen zonder toestemming is zó vanzelfsprekend dat als iemand het wel doet die persoon duidelijk geen gevoel voor grenzen in de paardenwereld heeft." Ik vind dit nogal een stelling en daarmee komt je post vrij hard over.


Adem even.
Het staat er hard, maar het is wel waar wat ze schreef.
Iedereen in dit topic zegt toch ook unaniem dat zelf beginnen knippen als verzorger een grens te ver is. Ik vind het ook vanzelfsprekend om dit absoluut niet te doen zonder enig overleg (uiterste puntje knippen a la) en zou van een bijrijder ook wel een minimaal gevoel van grenzen verwachten. Dus ik begrijp de post van Eva_De_Beer voor 100% al zou ik zelf ook eerst kiezen voor een goed gesprek ipv wegsturen.

Poekkie

Berichten: 7356
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Wat vinden jullie? (geknipt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 17:01

Voor iedereen die tips geeft: aub NIET een verzorger adviseren om er nu verder in te gaan knippen in een poging om het fatsoenlijk te maken. Zonder de eigenaar erbij is dat in deze situatie wel zo ongeveer het allerslechtste wat je kan doen als je de verstandhouding nog wil redden.

DuoPenotti

Berichten: 29767
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 17:02

Poekkie schreef:
Voor iedereen die tips geeft: aub NIET een verzorger adviseren om er nu verder in te gaan knippen in een poging om het fatsoenlijk te maken. Zonder de eigenaar erbij is dat in deze situatie wel zo ongeveer het allerslechtste wat je kan doen als je de verstandhouding nog wil redden.

ja dat wilde ik ook schrijven, niet zeggen om het minder recht te laten lijken of wat ook, echt niet doen! :)


Gelukkig had het paard geen super lange manen, al snel zie je er niet veel meer van.

Babootje

Berichten: 26347
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 17:02

Mensen, het was goedbedoeld he (zo te zien aan de 'plak' op de oren). Ik zou er als eigenaar ook niet blij mee zijn maar he.. er zijn ergere dingen waar je als eigenaar niet blij mee kan zijn..
TS, als je nog eens -met toestemming van de eigenaar :+ - gaat toiletteren, volg dan de boog van de hals. Als je geen manen trekt maar knipt (en dat is bij deze met zijn geen volle bos wel aan te raden) neem dan een toilleteermesje en snij de manen of zet de schaar verticaal en knip ze in voor een zo natuurlijk mogelijk effect.
De voorpluk ook op die manier. Paard krijgt hiermee een domme uitstraling. En is ook te kort. Maar ja daar zat teer in natuurlijk...

Kabayo

Berichten: 14053
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 17:15

MarjanB schreef:
:') moet vooral lachen om mensen die serieus zouden huilen.. ik zou huilen van het lachen _O- groeit vanzelf wel weer aan en over een week of wat zie je er niks meer van.

Als dit al dingen zijn waarom je iemand niet meer bij je paard wil hebben.

Ik zou echt wel huilen als dit mijn fries zou betreffen die ik als 1 jarige kocht met sport coupe en nu eindelijk een mooie lengte heeft. Heeft 5 jaar geduurd :=

Babootje

Berichten: 26347
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Wat vinden jullie? (geknipt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 17:17

Ja daar zeg je wat met een Fries Kabayo. Dan is behang extra belangrijk en ben je daar extra zuinig op. Dan ga je nog liever 100 x wassen als er sh%$%t in zit. Daar moeten ze echt niet aankomen _O- _O-

Sababber

Berichten: 2708
Geregistreerd: 21-09-11
Woonplaats: Living on the edge of Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 17:20

Als ik de foto zie van ervoor, heb je het niet anders geknipt dan het model dat er al in zat, behalve de voorpluk dan. Ik knip de voorpluk van mijn paard af en toe wel een stukje, omdat het anders zo’n triest smal plukje lijkt, maar zeker geen pony effect. :+

Goed een sportcoupe knippen is gewoon een vak apart, nog niet te beginnen over trekken/knippen/snijden.. ik moet even denken aan een filmpje van Britt Dekker waarbij ze George ging knippen, dat was ook niet bepaald vlekkeloos _O- .

Om een goede bijrijder de deur te wijzen omdat ze een keer de manen (die toch al flut waren) heeft bijgewerkt lijkt me een beetje ver gaan. Verklaard wel waarom er zoveel mensen geen goede bijrijder kunnen vinden :))

Nielojram

Berichten: 7810
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 17:20

Afbeelding

oji

Berichten: 4264
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 17:22

Ha ha die voorpluk is echt té erg.

Maar hey, het is maar haar en het groeit wel weer aan.
Ik heb heel vroeger bij mijn eerste verzorgpaardje ook wel flaters geslagen hoor met toiletteren. Zo had ik in mijn enthousiasme een fles (voor mij toen hele dure) paardenshampoo gekocht en het paard lekker gewassen....bleek ie allergisch en stond de volgende dag met 4 dikke benen.
Ik mocht knippen, manentrekken etc allemaal doen, had de eigenaar een hekel aan om zelf te doen...maar dan nog....keer de staart nat geknipt en die eindigde boven de sprong, de manen korte sportcoupe, ik dacht handbreed want dat had ik geleerd maar mijn hand was nog niet zo breed....volgende dag stonden de manen overeind. Eigenaar trok ook af en toe de boxdeur open en dan zag je hem kijken...uuuuhhhh ik rij zo voor schut. Maar buiten de blik van shock en een "okay...andere look" heeft ie er nooit een issue van gemaakt.

Wat je wel eens leest van kinderen die een wei in kruipen en een willekeurige pony de manen afknippen, daar zou ik woest om worden. Maar als je eigen verzorger het doet, tja dan is het toch een gevalletje soms zit het mee soms zit het tegen in mijn ogen.

Babootje

Berichten: 26347
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 17:25

Nielojram schreef:
[ [url=m/mXHB2D.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ooo die is leuk _/-\o_

Matheno

Berichten: 7944
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 17:26

Ohhh wat erg!!!

Het is dan misschien niet het ergste ter wereld, maar ik zou moeten huilen als dit mijn pony was.


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Matheno op 18-05-21 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 17:27

Nielojram schreef:
[ [url=m/mXHB2D.jpg]Afbeelding[/url] ]


:') U made my day


Als paarden eigenaar met een bijrijder kan ik ook alleen maar zeggen... niet fijn! Overleg is wel zo gepast bij dit soort dingen, maar dat is inmiddels vaak genoeg gezegd.

oji

Berichten: 4264
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Wat vinden jullie? (geknipt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 17:30

Ach het is redelijk makkelijk te restaureren toch. Manen op gelijke lengte maken zodat ze de halsvorm volgen en de voorpluk in model en plukjes knippen zodat ie er weer uitziet als een voorpluk, alleen een vrij korte. Dan is het al een totaal ander gezicht en denk ik zelfs een veel beter gezicht als de originele toch wat onverzorgde en dunne flutterige manen op de "voor" foto.

capopjekop

Berichten: 30664
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 17:41

Sorry ik vind het geen gezicht. Dit zou voor mij reden zijn een verzorger weg te sturen als er ongevraagd manen geknipt worden. Je zegt dat het uit goede bedoeling was en dat geloof ik ook wel. Maar als er iets gebeurt wat niet de bedoeling was dan zou ik als eigenaar gebeld willen worden om te vragen wat te doen en niet zomaar een beslissing zelf nemen zonder overleg. Mijn vertrouwen zou beschadigd zijn. Dus je hebt wel geluk met het baasje van je verzorgpony

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 17:59

Ik heb ooit de manen verpest van een paard dat de dag er na op concours moest (hoog niveau, kei duur paard)
Werkte toen op een dressuurstal. Wat voelde ik me stom :') was me gevraagd om ze te trekken maar was veel te kort geworden :')

Malbec
Berichten: 1952
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 18:01

Ik vind inderdaad de manen vanaf de zijkant ook er op vooruit gegaan...

Van de voorpluk zou ik gewoon even afblijven en even laten groeien en daarna met iemand aan de slag gaan die handig is met toiletteren. Ik denk dan ook dat het er al (al dan niet kort) heel anders uitziet dan op de voor en op de foto van nu.

Malbec
Berichten: 1952
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 18:02

Sababber schreef:
Om een goede bijrijder de deur te wijzen omdat ze een keer de manen (die toch al flut waren) heeft bijgewerkt lijkt me een beetje ver gaan. Verklaard wel waarom er zoveel mensen geen goede bijrijder kunnen vinden :))


Eens ja.

Poekkie

Berichten: 7356
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 18:04

Summerdreams schreef:
Ik heb ooit de manen verpest van een paard dat de dag er na op concours moest (hoog niveau, kei duur paard)
Werkte toen op een dressuurstal. Wat voelde ik me stom :') was me gevraagd om ze te trekken maar was veel te kort geworden :')


En ook niet te verbergen met dotjes op wedstrijd? :=