Wat vinden jullie? (geknipt)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 00:24

MirandaMalik schreef:
Tigra_ schreef:
En toch is het niet waar. Haar groeit van binnenuit uit een haarfollikel dat je punten afknipt of alles af scheert heeft daar gewoon geen effect op. Haar wat altijd dun en weinig is geweest blijft zo. Ja het kan wat langzamer groeien maar groeien doet het gewoon. Als het echt bijna niet groeit komt dat vaak omdat er iets anders aan de hand is. En daar staat het knippen helemaal buiten.


Natuurlijk blijft het niet oneindig groeien :') . Gaat erom dat het geen effect heeft als je wat of veel van de onderkant afknipt.

Het effect is dat als je veel knipt er weinig over blijft. :D
Maar het blijft groeien en het blijft niet oneindig groeien, nu snap ik niet wat je bedoeld.
Dat haar weet denk ik niet dat het geknipt is, het stopt toch een keer met groeien want het hangt niet op de grond.
Dus hoe weet het haar dat als het geknipt is, dat het weer moet groeien tot een bepaalde lengte?


Haar weet dat ook niet dat het moet groeien. Maar de haargroei kent 4 fases. En dat is 1 de groeifase en dat is het moment dat het groeit. Dan gaat het over in de overgang en stopt met groeien en van daaruit ga het in de rustfase dat duurt zo'n 3 maanden dacht ik en daarna valt het uit. De groeifase duurt bij mensen(geen idee of dat bij paardenmanen en staart hetzelfde is) tussen de 2 en 7 jaar wat dus eigenlijk zegt dat je haar na 7 jaar op de maximale lengte zit. Niet alle haren zitten gelukkig op hetzelfde moment in dezelfde fases. Anders was er een moment dat je kaal zou worden. Maar dat zorgt er dus voor dat het haar ook zichtbaar groeit de ene is in rust en groeit niet en de andere wel daarom is je haar ook niet allemaal even lang dat komt niet alleen doordat het afbreekt. Maar het is dus het grootste gedeelte van de tijd dat het er zit wel in de groeifase de andere fases waarin het niet groeit duren veel korter.

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Wat vinden jullie? (geknipt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 00:38

Oho :')
De manen daar heb ik zo iets van kan gebeuren.
Ieder jaar na het weide seizoen is het afwachten welk winter kapsel mijn paard krijgt.
Kan ik het redden met knippen? Een beetje schots en scheef. Of korte pijn en de tondeuse erop.

Maar ik heb nooit aan zijn froufrou geknipt.
Dan sponser ik wel 2 flessen anti klit :')

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: Wat vinden jullie? (geknipt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 10:56

Nu ik toch de voorpluk op foto zie vind ik het nog minder erg eigenlijk, het is een verbetering met ervoor :o Ik heb al mensen de voorpluk korter weten knippen...

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Wat vinden jullie? (geknipt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:03

Mmm ik zie de foto's niet in de openingspost maar van wat ik in reacties lees zou ik laaiend zijn maar niet enthousiast

Waarschijnlijk was het ook bij mij eruit geweest, tenzij ik verder zo ontzettend blij met je was dat ik er heel misschien over zou denken

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Wat vinden jullie? (geknipt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:04

Foto's zijn met een reden verwijderd, als je de foto's nog ziet dan heeft dat te maken met je cache. Gelieve deze niet opnieuw te delen.

anjali
Berichten: 15140
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:05

Het gaat er eigenlijk niet om of het mooi of lelijk is. Het gaat erom dat ts de manen heeft geknipt zonder met de eigenaresse te overleggen.Als de mijne teer in zijn manen zou hebben zou ik dat ook eruitknippen omdat ik denk dat teer ongezond is voor de huid. Dat is niet het punt, maar bij het paard van een ander moet je het even vragen.

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Wat vinden jullie? (geknipt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:09

Ik zou denk afhankelijk hoe het eruit ziet, hoeveel er geknipt is en hoe , wel uit mijn stekker gaan. Zeker ongevraagd. Nou heb ik tinkers waarvan 1 met weinig manen en 2 met een mooie bos haar.

Mijn ex bijrijder had een tijd terug ongevraagd de staart gekortwiekt van 1 van de tinkers, niet eens degene die ze verzorgde, daar was ik ook niet blij mee. Zeg maar lengte net onder de hak

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:10

Anjali ik ben het met je eens het is niet haar eigendom dus mag ze er niet zo maar alles mee doen.

MirandaMalik

Berichten: 9897
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 12:59

Tigra_ schreef:
Haar weet dat ook niet dat het moet groeien. Maar de haargroei kent 4 fases. En dat is 1 de groeifase en dat is het moment dat het groeit. Dan gaat het over in de overgang en stopt met groeien en van daaruit ga het in de rustfase dat duurt zo'n 3 maanden dacht ik en daarna valt het uit. De groeifase duurt bij mensen(geen idee of dat bij paardenmanen en staart hetzelfde is) tussen de 2 en 7 jaar wat dus eigenlijk zegt dat je haar na 7 jaar op de maximale lengte zit. Niet alle haren zitten gelukkig op hetzelfde moment in dezelfde fases. Anders was er een moment dat je kaal zou worden. Maar dat zorgt er dus voor dat het haar ook zichtbaar groeit de ene is in rust en groeit niet en de andere wel daarom is je haar ook niet allemaal even lang dat komt niet alleen doordat het afbreekt. Maar het is dus het grootste gedeelte van de tijd dat het er zit wel in de groeifase de andere fases waarin het niet groeit duren veel korter.

Hopelijk duurt het geen 7 jaar voordat het weer in orde is. :')
Het haar van dit paard is ook het type dat al niet zo'n dikke bos is, het ziet er nu na het knippen waarschijnlijk op zijn dikst uit. :D