Kleine Livjes worden groot!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Kleine Livjes worden groot!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-21 15:05

In 2016 is mijn eerste zelfgefokte veulen geboren. Een vosmerrie van Dark Pleasure uit mijn once in a lifetime Paard Wings (v. Parcival). We noemden haar Liv.

Liv was klein en ultiem schattig met echt Gelderse oren:

Afbeelding

Elke dag was een feestje met dit kleine monster. Zoveel humor en pit zat er in die kleine verpakking en dat ze als twee druppels water op mama Wings leek, hielp ook om mij nog verliefder op haar te laten worden.

Afbeelding

Afbeelding

Liv was in eerste instantie gefokt voor de verkoop, maar zoals dat gaat als ze veel te leuk zijn.. Mocht ze blijven tot ze drie was. Dus we zetten haar in de opfok met haar grote vriendin Lynn en gingen regelmatig op visite :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ineens was ze drie, was ik gaan samenwonen met mijn vriend in Limburg en kwam ik natuurlijk veel te veel paardenliefde tekort. Dus wat doe je dan? Dan laat je haar inrijden, zodat je zelf toch een soort van Wings hebt ;) .
Omdat ze toch wat klein bleef en ik geen haast had, is ze tot het eind van het jaar in de opfok gebleven en verhuisde toen op 3,5 jarige leeftijd tijdelijk naar een inrijstal.

Afbeelding

Afbeelding

Met inrijden heeft ze geen pas verkeerd gezet. Singeltje om? Geen probleem. Zadel op? Is dat eng dan? Mens erop? Ook daar draaide ze haar hoefje niet voor om.
Dus kwam daar eindelijk het moment dat ze naar mij toe kon komen in Limburg.

Afbeelding

Afbeelding

Nog steeds was ze super super braaf, begon af en toe wat uit te proberen, maar is nooit verder gegaan dan gewoon heel hard draven. Zoals dat gaat met jonge paarden, was dat een fase en is dat nu ook weer voorbij.

Inmiddels is ze 5 jaar oud en rijden we regelmatig buiten en kijkt ze niet op van een graafmachine, tractor of vrachtwagen. Een stroomdraadje over het pad is dan natuurlijk levensgevaarlijk, maar na wat aarzeling gaat ze ook daar overheen. Ik ben zelf maar weinig fanatiek qua rijden, al hebben we wel regelmatig les. Ik ga liever met haar naar buiten, erop of ernaast. Daar genieten we beiden heel erg van.

Hoogtepunt was wel toen we vorig jaar een wagentje gehuurd hadden en met moeder en dochter naar de Loonse en drunense duinen zijn geweest. Zoals het Liv eigen is, is dat ook niet eng of spannend en hebben we dan ook met een los teugeltje door het bos kunnen stappen (met een snuivende Wings achter zich, die een bijzonder enge boomstronk had gezien).
Met mama op de wagen
Afbeelding

Afbeelding

En natuurlijk is ze het liefste, knuffeligste paard dat ik mij maar kon wensen en gaan we van dit:

Afbeelding

Naar dit:


Afbeelding

Respect als je alles gelezen hebt! Groetjes van Liv!

Afbeelding

Kimddddd

Berichten: 462
Geregistreerd: 19-08-19
Woonplaats: Beverwijk - Äppelbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 15:16

Ah wat is ze leuk ! <3

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Re: Kleine Livjes worden groot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 15:34

Dat was niet moeilijk om allemaal te lezen hoor, een kort sprookje <3 super lief verteld, je hebt maar geluk met je Vleugels en daaropvolgende Liv, maar zij ook met jou (je mamma en jou?) iedereen gefeliciteerd iig!

marley93

Berichten: 6034
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 15:34

Wat een mooi overzicht! <3 Ze lijkt echt als twee druppels water op haar moeder zeg, ik moest even goed kijken bij de foto op de trailer.

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-21 15:48

Kimddddd schreef:
Ah wat is ze leuk ! <3


Hihi dat vond ik nou ook!


luxx schreef:
Dat was niet moeilijk om allemaal te lezen hoor, een kort sprookje <3 super lief verteld, je hebt maar geluk met je Vleugels en daaropvolgende Liv, maar zij ook met jou (je mamma en jou?) iedereen gefeliciteerd iig!


Een sprookjespaard is het zeker! Dank je wel :)

marley93 schreef:
Wat een mooi overzicht! <3 Ze lijkt echt als twee druppels water op haar moeder zeg, ik moest even goed kijken bij de foto op de trailer.


Dank je wel! En op die foto zie je goed de overeenkomsten hé, net alsof er een spiegel naast staat :)

dena_mii

Berichten: 817
Geregistreerd: 04-01-07

Re: Kleine Livjes worden groot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 17:19

Wat een leuk overzicht, mooie merrie ook! <3 Blijft bijzonder om ze van de geboorte zelf mee te maken, zou dat hier ook niet meer anders willen

marije1109

Berichten: 1136
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: Kraggenburg

Re: Kleine Livjes worden groot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 11:00

Wat een plaatje en wat heerlijk dat ze zo braaf is....droompaard!

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 11:05

Knap Livje hoor! Echt sprekend haar moeder!

Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Kleine Livjes worden groot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 11:21

Ah wat een leukerd <3 Bij die foto in de trailer dacht ik even dat het een gespiegelde foto was haha. Wat heerlijk om zo'n paardje al haar hele leven te kennen <3

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 11:23

Wauw wat is ze geweldig leuk uitgegroeid! Bij de trailerfoto moest ik ook even twee keer kijken :D

Hutcherson

Berichten: 7350
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Kleine Livjes worden groot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 13:31

Zo die lijkt echt op mams. Leuk dier. Vond haar in de opfok al mooie bouw hebben. Echt al soort van 'af'

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-21 15:09

dena_mii schreef:
Wat een leuk overzicht, mooie merrie ook! <3 Blijft bijzonder om ze van de geboorte zelf mee te maken, zou dat hier ook niet meer anders willen


Dank je wel! En vond het ook heel bijzonder inderdaad. Denk niet dat ik het nog anders zou willen!


marije1109 schreef:
Wat een plaatje en wat heerlijk dat ze zo braaf is....droompaard!


Zeker een droompaard! Ze is geweldig!


ClauH schreef:
Knap Livje hoor! Echt sprekend haar moeder!


Jaa twee druppels water!

Qimm schreef:
Ah wat een leukerd <3 Bij die foto in de trailer dacht ik even dat het een gespiegelde foto was haha. Wat heerlijk om zo'n paardje al haar hele leven te kennen <3

Het is een genot om zo'n fijn paard zo van veulen af aan al te kennen. En samen in de wagen was echt heel leuk om te zien. Ze reageerden ook precies hetzelfde op geluiden en mensen die voorbij liepen. Was echt een leuk gezicht :)


Autumnn schreef:
Wauw wat is ze geweldig leuk uitgegroeid! Bij de trailerfoto moest ik ook even twee keer kijken :D


Dank je wel!


Hutcherson schreef:
Zo die lijkt echt op mams. Leuk dier. Vond haar in de opfok al mooie bouw hebben. Echt al soort van 'af'


Dank je wel! Het verschilde echt per bezoek, ene keer al helemaal af, andere keer schoten de billen ineens de lucht in :)

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 15:23

Wat is ze leuk geworden! Echt een kopietje van haar moeder :j

BigOne
Berichten: 38258
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Kleine Livjes worden groot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 15:33

Wat een ontzettend mooie merrie met zo te zien en te lezen een gouden karakter. Jij blij dat ze niet is verkocht.

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 17:55

Het was leuk om te lezen en ik vind haar prachtig!

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-21 13:59

Vientje schreef:
Wat is ze leuk geworden! Echt een kopietje van haar moeder :j


Dank je wel! Vind het ook altijd zo leuk om verhalen over Pinda te lezen, gewoon omdat we toen tegelijkertijd aan het wachten waren en omdat Pinda gewoon zo leuk is ook :)


bigone schreef:
Wat een ontzettend mooie merrie met zo te zien en te lezen een gouden karakter. Jij blij dat ze niet is verkocht.


Ze heeft zeker een gouden karakter! Heel veel humor heeft ze ook, net als haar moeder. Ik ben inderdaad heeel erg blij dat ze niet verkocht is toen :)


soesita schreef:
Het was leuk om te lezen en ik vind haar prachtig!


Dank je wel :)

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Re: Kleine Livjes worden groot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 08:01

Wat is ze ontzettend leuk geworden <3