Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

De Konikpaarden van het Lauwersmeergebied

 
Profiel   

Hi bokkers :wave:

Een poosje terug ben ik weer met mijn camera op pad geweest en deze keer ging ik naar het Lauwersmeergebied. Na een stukje lopen kwam ik de grote kudde konikpaarden tegen en heb daar zo'n beetje de hele avond gezeten om foto's te maken. Ik kan me daar echt tijden vermaken met foto's maken en kijken naar de dynamiek van zo'n kudde. Af en toe was er flink wat actie, dat ga je zo ook zien op de foto's :D

De kwaliteit van sommige foto's is soms iets lager. Omdat ik het belangrijk vind om afstand te houden van 'wilde' dieren heb ik -ondanks mijn telelens- sommige foto's nog een stuk moeten bijknippen. Maar dat mag de pret niet drukken, kijk gezellig mee :D

We beginnen met een foto van één van de hensten, die achter de dames aanzat <<)

[ img ]

Twee hengsten gingen even flink tegen elkaar tekeer

[ img ]

[ img ]

Dat leverde wel stoere foto's op <3

[ img ]

Ook waren er veel kleine veulentjes, waaronder deze spring-in't-veld <3

[ img ]

Dit veulentje stond even te poseren :D

[[ img ]

[ img ]

Ook de jongere hensten gaven een kleine show

[ img ]

[ img ]

Dit lijkt allemaal veel actie, maar dit waren de enige momenten eigenlijk :') Verder stonden ze heerlijk te grazen in het zonnetje <3

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 13:34 



 
Profiel   

Mooie serie zeg! Die met het veulentje alleen vind ik erg mooi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 13:53 



 
Profiel   

Prachtige foto's in een prachtig gebied!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 13:54 



 
Profiel   

Wauw! Wat een prachtige foto's! Geweldig dat je die dat spel van de hengsten zo mooi hebt kunnen vastleggen! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 13:54 



 
Profiel   

Prachtige serie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 14:05 



 
Profiel   

Wauw die hengsten! Echt super gaaf

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 07:53 



 
Profiel   

Prachtige foto's!!! Eigenlijk is dit het leven dat je alle paarden gunt.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 07:58 



 
Profiel   

Prachtige foto's en voor mij zou het nog mooier zijn als je jouw logo in een hoekje zet zoals bij voorlaatste foto's.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 08:07 



 
Profiel   

Prachtige foto's!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 09:20 



 
Profiel   

Ik vind het ook een prachtige serie, het logo in de hoek zou ik nog fraaier vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 12:33 



 
Profiel   

Wauw, dat heb je echt heel gaaf gedaan! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 12:38 



 
Profiel   

Bedankt voor de leuke reacties <3 Was ook heel tof om vast te leggen

Pien_2010 & Vriendelijk: het logo in de hoek vind ik zelf persoonlijk ook veel mooier en deed ik eerst ook altijd, maar helaas wordt daar te vaak misbruik van gemaakt (is mijn ervaring) :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 18:13 



 
Profiel   

Echt heel erg mooi. Hoe werkt did nou eigenlijk, voor de fotografie leken onder ons? Wat voor instellingen gebruik je om de paarden zo scherp en gefocussed op de foto's te krijgen, en hoe veel werk gaat er zitten in het nabewerken? *gooit al haar eigen foto's spontaan in de prullenbak*

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 21:45 



 
Profiel   

Wat een gave foto's zijn dat geworden zeg _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 22:31 



 
Profiel   

Wauw, geweldige foto's!! <3 Die foto van het steigerende paard is echt zo mooi!! Waar in het Lauwersmeergebied kun je de paarden meestal vinden? Ik wil nog een keer een dagje naar Lauwersoog / het Lauwersmeergebied om foto's te maken, ik zou het erg leuk vinden om de Konikpaarden ook te zien en fotograferen! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 00:39 



 
Profiel   

Wauw, prachtige foto's! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 05:52 



 
Profiel   

Bedankt weer iedereen <3 <3

@juniper, bij paarden probeer ik altijd een snelle sluitertijd aan te houden en het liefst het diafragma zo laag mogelijk ivm een mooie onscherpe achtergrond. Daarnaast de iso proberen zo laag mogelijk te houden. En soms is het spelen met de instellingen wat nou het beste bij een bepaalde lichtsituatie past. Bij de foto van de steigerende hengst waren mijn instellingen bijvoorbeeld sluitertijd 1/1000, diafragma f/2.8 en iso 160. Ik bewerk de foto's wel na, maar het is geen extreme make-over. Vaak licht ik de foto op, maak het nog iets warmer en voeg wat contrast toe. En bij die foto van het springende veulentje stond nog het hoofd van de grazende moeder erop, die haal ik dan ook nog even weg :)

@Texas02, dit is in het deel onder het Lauwersmeer. Je kan parkeren op de parkeerplaats aan de Kwelderweg in Kollumerpomp. Vanuit daar kan je routes volgen en hopen dat je ze tegenkomt. Is toch altijd afwachten waar ze staan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 07:13 



 
Profiel   

Dankjewel! Dan moet ik daar een keer naar toe! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 18:07 



 
Profiel   

Wat een gave foto's!!! Het is daar zoo mooi!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 22:59 



 
Profiel   

Dankjewel Tenno, het is daar inderdaad prachtig <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 07:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen