Tessie op de kliniek, onderweg naar beter worden!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Tessie op de kliniek, onderweg naar beter worden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-21 21:42

Hoi bokkers!

Afgelopen maandag avond begon de drama. Arme tessie leek zich niet helemaal lekker te voelen. Ze at niet helemaal lekker, maar in de avond leek het toch weer beter te gaan.

Afbeelding


Helaas kwam ik dinsdag ochtend aan en was het toch niet goed. Gelijk de dierenarts gebeld, die zou om 11:30 uur komen.
Ze heeft buscopan gekregen, en ik moest haar in de gaten houden. Om 15:30 had ze toen eindelijk gemest. Leek een stuk beter te gaan!
Afbeelding

Toen gelijk de mest weg gebracht om het te onderzoeken. Ik helemaal blij dat ze "genezen" was.
Onderweg terug mijn moeder gebeld.
Die was langsgereden en zei dat ze lag. Sh*t.
Afbeelding

Leek toch wel goed te gaan, daarna nog 2 keer gemest, en ze leek gezond.
Nog gebeld met de da. Die gaf aan dat het nog iets kon aanhouden, maar als alles goed verliep wel snel op moest klaren.

Dus maar naar mijn paard gereden om hem even te longeren.
Onderweg terug leek het goed te gaan, dus ik wou eerst gewoon langs rijden, maar besloot om toch maar even van dichtbij te kijken.
En toen ging het dus helemaal niet goed, maar echt k*t.
Afbeelding

Met behulp van een geweldige stalgenoot pony naar de kliniek gereden laat in de avond.
Daar uiteindelijk na 12en maar weg gegaan omdat ik de volgende dag moest werken.
Ik moest mijn telefoon aanlaten met het geluid aan, mocht ze achteruit gaan. Ook gelijk een besluit aangegeven mocht ze geopereerd moeten worden, wat mijn keuze zou zijn. Enorm slikken uiteraard.
En zo liet ik haar achter.
Afbeelding

Nou dat was een slechte nacht slapen. Gelukkig mocht ik die middag weer langs. Ze ging vooruit, maar nog wel echt klachten.
Afbeelding
Afbeelding

Gisteren was ik vrij. Ze had meer energie, voelde zichzelf kiplekker!
We mochten wandelen, aan de hand wat grazen en door de bak draven om er wat blije energie uit te gooien. Ze voelde echt weer aan als mijn lieve kleine meisje.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Er zat enorm veel zand in haar mest ;(
Afbeelding

Vandaag mocht ik nog even na mijn werk bij haar langs!
Lekker geknuffeld, ze was echt weer de oude (jonge) pony die ik ken.
Afbeelding
Afbeelding

Ook mocht ik haar vandaag vasthouden terwijl ze haar paraffine kuur kreeg. Was wel even een rot gezicht, arme kleine pony die zo lief en eerlijk blijft terwijl het toch iets naars is om te moeten doen. Uit respect voor de da geen foto.

Ze moet dit weekend nog blijven omdat ze nog wat zand heeft, en daarna mag ze hopelijk weer naar huis!
Deze week voelde alsof hij eeuwen duurde, mijn arme kleine meid die niet is waar ze hoort, samen met haar vriendje. Ik ben zo gelukkig dat ze nog onder ons is. Ik heb toch wel momenten gehad waar het even hard aankwam dat ik haar net zo goed had kunnen verliezen. Hopelijk mag ze nog veel ouder worden dan 6 jaar.

Willen jullie meeduimen op een spoedige genezing?

Bedankt voor het lezen :D

Merle1987

Berichten: 43
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Huizen

Re: Tessie op de kliniek, onderweg naar beter worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 22:25

Ohhh ik hoorde inderdaad al dat Tessie toch opgenomen is! -O- En nu zie ik haar ineens hier voorbij komen. Ze stond er maandag al zo verloren bij... Heel veel beterschap nogmaals, ik ga zeker meeduimen! Hopelijk staat ze snel weer bij Nootje, die zal haar ook missen. Heb me stiekem nog zo zorgen gemaakt dat er toch onderweg iets gebeurd zou zijn. Snap ook niet dat ze zo vrolijk mee dribbelde, ze moet zich al ellendig gevoeld moeten hebben op dat moment. Taaie tante is het wel! Y;(

astrea

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Tessie op de kliniek, onderweg naar beter worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 22:32

Wij duimen mee voor een spoedig herstel

shadowstar

Berichten: 340
Geregistreerd: 13-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 22:33

Heel veel sterkte! Mooie pony

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-21 22:35

Merle1987 schreef:
Ohhh ik hoorde inderdaad al dat Tessie toch opgenomen is! -O- En nu zie ik haar ineens hier voorbij komen. Ze stond er maandag al zo verloren bij... Heel veel beterschap nogmaals, ik ga zeker meeduimen! Hopelijk staat ze snel weer bij Nootje, die zal haar ook missen. Heb me stiekem nog zo zorgen gemaakt dat er toch onderweg iets gebeurd zou zijn. Snap ook niet dat ze zo vrolijk mee dribbelde, ze moet zich al ellendig gevoeld moeten hebben op dat moment. Taaie tante is het wel! Y;(


Hee wat leuk om jou hier tegen te komen!
Ze had blijkbaar een enorme hoeveelheid zand, wij hadden het allemaal niet door. In februari was ze nog gecheckt en toen leek ze schoon.
Tessie mist nootje ook, was aan het zoeken in de weide daar of ze hem zag :=
Hopelijk mogen ze snel weer bij elkaar!
Tessie houdt van wandelen, die vond het volgens mij alleen maar leuk met jullie, dinsdag middag hadden we ook nog gewandeld, toen liep ze ook gewoon zoals altijd. Heel apart hoe dat toch kan.

Het gaat nu stukken beter met haar, vandaag heeft ze worteltjes gekregen en is er visite geweest :D

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-21 22:36

astrea schreef:
Wij duimen mee voor een spoedig herstel

Bedankt!


shadowstar schreef:
Heel veel sterkte! Mooie pony

Dankje :). Ze is stiekem mijn Penny droom met haar vlekken

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Tessie op de kliniek, onderweg naar beter worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 22:46

Dat is bij de hofstede of niet?

Heel veel sterkte! Dat ze maar snel weer echt de oude is.

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-21 22:48

Thirza schreef:
Dat is bij de hofstede of niet?

Heel veel sterkte! Dat ze maar snel weer echt de oude is.

Ja klopt! We zijn enorm blij met de goede zorgen daar.

Bedankt! :)

Merle1987

Berichten: 43
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Huizen

Re: Tessie op de kliniek, onderweg naar beter worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 22:00

Late reactie, zit niet zo vaak op bokt!
Is Tessie ondertussen weer aan de betere hand en thuis?

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-21 23:22

Merle1987 schreef:
Late reactie, zit niet zo vaak op bokt!
Is Tessie ondertussen weer aan de betere hand en thuis?

Ze mag morgen weer naar huis! Vandaag voor het laatst paraffine gehad, nog een extra röntgen om te kijken waar het staat met het zand.
Ze heeft nog een mini beetje zand, maar de da is overtuigd dat dat eruit gaat met de zandkuur!


Afbeelding

Merle1987

Berichten: 43
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Huizen

Re: Tessie op de kliniek, onderweg naar beter worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 11:12

Goed om te lezen!! Zal een fijn idee zijn als ze weer lekker thuis is.