Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

VIP, de senior topper eens op de foto.

 
Profiel   

Als 3 jarige heb ik VIP gekocht. Vrij snel bleek dat hij een krampbeen had/kreeg maar los van het feit dat dit zeer lastig is met de hoefsmid heeft hij er tijdens het rijden geen last van gehad.
Hij is nu 19 jaar oud.

In de altijd lastige winter van 3 naar 4 jaar heb ik er regelmatig naastgelegen maar verder was het een super braaf paard.Ook na verplichte rust ivm een peesblessure was het bij de opbouw de braafheid zelf.

Zijn afstamming is Polansky x Ferro van 1.78 m
[ img ]
Zijn moeder Leandra heeft vele goede veulens gebracht.
Ook al was hij niet mega soepel, zijn werklust, rechtgerichtheid en takt bracht ons tot en met het Z2. Dit heeft hij nog een keer mogen doen met een kennis.

Helaas ging hij een paar jaar gleden regelmatig kreupel lopen. Men heeft via de reguliere onderzoeken niet kunnen vinden waardoor dit kwam en ook weiderust heeft geen oplossing geboden.
Toen heb ik hem maar met pensioen gezet en vervult hij de rol opvoeder in de kudde. Hij is altijd de baas en hoeft daar weinig voor te doen. Hebben er 2 ruzie dan gaat ie er even tussen staan en de rust is dan snel wedergekeerd.

Verleden jaar was hij er bijna niet meer geweest. Hij liep echt heel slecht, ondanks pijnstillers kreeg ik hem er niet door.
Met pijn in mijn hart de DA gebeld die destijds ook de onderzoeken had gedaan. Wat bleek die was met pensioen gegaan. Tja wie dan bellen, eens even navragen bij zijn vervangers etc.
En of het zo heeft moeten zijn, ineens liep ie weer stukken beter en zo gaat het nu al weer bijna een jaar goed.
Niet helemaal zuiver maar acceptabel voor een weidepaard zullen we maar zeggen.

En of ie het naar zijn zin heeft in de weide. De hengstenketting moest er de afgelopen maanden regelmatig aan te pas komen anders bepaalde hij zelf wel dat ie na het weidehek een heerlijke sprint mocht trekken.

Afgelopen weekend hebben we hem eens op de foto gezet.
Voor een ongetrainde bejaarde vind ik hem er eigenlijk nog super uitzien <3

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 16:59 



 
Profiel   

Wat fijn dat het weer beter met hem gaat, hij ziet er inderdaad goed uit! Fijn dat hij nog lekker in de weide kan genieten! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 20:48 



 
Profiel   

Wat leuk om Vip weer te zien Elly, en hij ziet er voor een pensionado echt super uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 20:55 



 
Profiel   

Wat een mooie bejaarde <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 20:56 



 
Profiel   

Knap paard hoor, hij ziet er inderdaad super uit en een mooie wijze uitstraling heeft hij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 08:19 



 
Profiel   

Wat een toffe rustige uitstraling heeft hij. En inderdaad, voor een ongetraind oudje ziet hij er echt top uit!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 13:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen